Olet täällä

Pikkuveljeni kuoli eilen

Käyttääkö puolisosi, läheisesi tai vanhempasi alkoholia ongelmallisesti? Älä jää yksin. Kotikanavalla keskustellaan asioista ja ongelmista, joihin voi törmätä kotona alkoholin kanssa.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Pikkuveljeni kuoli eilen

ViestiKirjoittaja Tiikeri75 » 2.12.2018 01:42:24

Kaksi vuotta on kulunut siitä, kun viimeksi kirjoitin tähän ketjuuni. Neljä ja puoli vuotta on
kulunut siitä, kun huume- ja alkoholiongelmainen pikkuveljeni hirtti itsensä. Noin kolme
vuotta on kulunut siitä, kun minun uhkapeliriippuvuuteni riistäytyi ihan täysin käsistä ja
kertyi lopulta kymmenien tuhansien eurojen ulosottopotti. Ja menihän siinä asuntokin alta.
Vuokra-asunto siis. Enhän minä juuri mitään suurempaa rahallista arvoa omaavaa ole
koskaan omistanut. Ei todellakaan ole ollut koskaan lähelläkään, että olisin asunnon ostanut.
Vuokralla olen aina asunut ja halvat käytetyt autot osamaksulla aina maksanut.

Tänäyönä luin taas tämän viestiketjuni läpi, kun äskettäin taas olin näkevinäni pikkuveljeni
kadulla. Ja mietin häntä ja tapoja, joita hänellä oli, kun hän vielä eli. Ja kun äskettäin taas
tauon jälkeen aktivoiduin kirjoittelemaan tuolla Valtti-palstalla. Peliongelmastani ja
rahaongelmistani, mutta myös kommentteja muiden siellä kirjoittavien ketjuihin.

Kohta on taas joulu. Joulu on pahaa aikaa. Masennun jouluna aina entistä enemmän.
Peliongelmani on ollut usein joulunaikaan pahimmillaan. Lapsena ja nuorena joulu oli
aikaa jolloin isä oli aina humalassa. Joskus äitikin. Ja isä oli humalassa väkivaltainen.
Paljon pahoja muistoja joulusta. Oikeastaan ainoat hyvät muistot ovat jouluista ex-vaimoni
kanssa hänen vanhempiensa luona. Mutta niitä hyviä jouluja ei ollut montaa.

Asun edelleen alivuokralaisena Vantaalla. Olen jo pitkään yrittänyt löytää yksiön johon
muuttaa, mutta en ole mitään saanut, kun ei ole luottotiedot kunnossa eikä ole rahaa
takuuvuokraan. Käy mielenterveyden päälle tämä, kun ei saa olla kotona yksin rauhassa.
Jatkuva jännitys ja levottomuus päällä vuosikausia. Usein valvon yöt tai nukun vain tunnin
tai pari. Ihan liian usein. Onneksi sitten välillä pystyn nukkumaan vastapainoksi 15 tuntia.

Työpaikka on säilynyt eikä siellä tiedetä ongelmistani mitään. Olen myös onnistunut
katkaisemaan palkkaennakkokierteen sillä, että löysin netistä hyviä ruokakauppoja
(Fiksuruoka ja Matsmart), joista tilaan laatikolliset ruokaa joka palkkapäivä. Sitten jos
en taaskaan onnistu olemaan pelaamatta niin ainakin on kuivamuonaa, jolla selvitä
seuraavaan palkkapäivään. Se on usein tarkoittanut, että popsin sit niitä ruokia
melkein neljä viikkoa. Ei hyvä tilanne, mutta ei ainakaan ole enää tarvinnut olla
nälässä niin kuin parin vuoden ajan piti olla. Nuo nettikaupat ovat olleet todellisia
siunauksia.
Tiikeri75@meiliboxi.fi tiikeri75.webnode.fi/kuvagalleria
Pahan olon kalliolohkaretta ei saa kieritettyä mihinkään, kun on itse sen sisällä.
Tiikeri75
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

Re: Pikkuveljeni kuoli eilen

ViestiKirjoittaja Pikkusisko82 » 18.8.2019 07:47:45

Miten voit tiikeri75? Oletko pystynyt menemään terapiaan?
Pikkusisko82

Edellinen

Paluu Kotikanava