Olet täällä

surusilmä

Käyttääkö puolisosi, läheisesi tai vanhempasi alkoholia ongelmallisesti? Älä jää yksin. Kotikanavalla keskustellaan asioista ja ongelmista, joihin voi törmätä kotona alkoholin kanssa.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

surusilmä

ViestiKirjoittaja Helmiira » 14.7.2018 18:46:25

En taida enää jaksaa tätä elämääni. Syynä tietenkin miehen juominen ja sen saurauksena siihen liittyvät lieveilmiöt. Mies voi olla muutaman viikon täysin juomatta, sitten osaa joskus juoda kontrolloidusti ja useimmiten lähtee lapasesta. Alkaa illalla juomaan,lähtee baariin ja juo aamuun asti, tulee kotiin sänkyyn jolloin alkaa minun haukkuminen ja sättiminen, varsinkin jos pyydän olemaan hiljaa että saisin nukkua. Saattaa nukahtaa 1-4 tunniksi ja jatkaa juomista haukkuen ja erolla uhkaillen. Kaikkeen olen syypää: juon itsekin( mielelläni iltaisin muutaman), en anna joka päivä p'llua, olen typerä lehmä joka ei mistään mitään ymmärrä ja jne.
Ennen odotin että kunhan lapset muuttaa kotoa niin voin lähteä mutta tässä vielä olen. Päivän itkenennä ja ahdistuneena. Tämän kuukauden toinen vapaapäiväni jota odotin kuin kuuta nousevaa että tehdään yhdessä hommia joita en jaksa töiden jälkeen tai on hankala yksin tehdä....
Kun eihän siinä ole mitään pahaa että hän juo kun ei hän ole paha ihminen (isänsä oli väkivaltainen alkoholisti)! Kaikki riitamme liittyvät kumminkin juomiseen ja sen aiheuttamaan käytökseen ja olen alkanut pelkäämään henkisesti niitä hetkiä ja aamuja kun näen ettei juominen loppunut siihen. Lamaannun aivan täysin :(
Helmiira

Re: surusilmä

ViestiKirjoittaja Vieras156 » 15.7.2018 06:44:14

Moi, oletko miettinyt miksi et saa lähdettyä? Miksi et arvosta itseäsi ja siedät piinaa miehen puolelta? Miksi olet edelleen siinä juopon vaikutuspiirissä vaikka lapsetkin jo muuttaneet. miksi?
Vieras156

Re: surusilmä

ViestiKirjoittaja Pieni nainen » 15.7.2018 16:55:46

Tilanne ei tule muuttumaan paremmaksi vaikka sinä tekisit mitä. Muutos tapahtuu alkoholistin omasta aloitteesta, jos hän sitä tahtoo.

Älä mahdollista sitä enää. Tein itse tätä vuosia ja tilanne vain paheni. Hain eroa ja olemme juuri muuttaneet erilleen ja nyt ex puhui, että hoitoon pitää lähteä muuten elämä vain pahentuu.

Lähtemällä voit pelastaa itsesi ja ehkäpä mies sitä myöten itsensä.

Jokainen toki tekee itse päätöksensä, mutta nyt ajattelen, että se oli oikea päätös vaikkakin vaikea ja raskas.
Pieni nainen

Paluu Kotikanava