Hei
Minulla ei ole mitään kokemusta alkoholismista. Nyt googlailemalla tulin tulokseen, että siitä voisi olla kyse. Mies ottaa muutaman kerran viikossa. Juomisen määrä ja nopeus lähtee heti lapasesta. Ensin on mukavaa, sitten lähtee vauhti päälle. Sen jälkeen rakastavan miehen persoonallisuus muuttuu kokonaan. Haukkuu minua. Monin tavoin. Häpäisee minua lähentelemällä muita naisia. Ystäviänikin. Jättää minut kerta toisensa jälkeen. Syyttää minua pettämisestä. Itse lähentelee välillä hyvinkin fyysisesti muita naisia. Minä pidän katseen lattiassa, ettei kukaan mies tulisi lähelle eikä voisi syyttää minua flirttailusta. Silti tilanne pahenee viikko viikolta ja nyt syyttää jo selvinkin päin, että yritän iskeä muita miehiä ja olisin valmis antamaan kenelle vaan. Omassa käytöksessään ei ole mitään vikaa ja ei suostu puhuman edellisen illan tapahtumista.
Viime kerroilla on alkanut käydä niin, että sanoo vaikka jotain todella pahasti minulle. Silmänräpäyksessä on unohtanut koko asian ja rakastaa taas. Silmänräpäyksessä vihaa taas. On myös syyttänyt nähneensä minun juuri äsken tekevän jotain, jota en todellakaan ole tehnyt. Lähinnä esim muiden miesten kanssa jutteleminen on tällainen syytös. Olen saattanut jutella naisen kanssa ja syyttää kuinka seurasi kun juttelin miehen kanssa. Sellaista harhaista syyttelyä. Mustasukkaisuus on valtava. En voi jutella kenenkään kanssa viihteellä ollessamme enkä siis edes kulkea katse eteenpäin. Käskee painumaan vittuun ja kyselee haluanko, että lähtee pois luotani. Seuraavassa hetkessä rakastaa ja suuttuu jos en vastaa rakkauden osoituksiin.
Tilanne pahenee viikko viikolta. Kuulostaako alkoholistin käytökseltä? Myös ahdistus lääkkeet saattaisivat tätä aiheuttaa.
Arkena mies on ihana ja rakastan syvästi. Mustasukkaisuus on läsnä kuitenkin. Esimerkiksi ystävieni kanssa tapaaminen on hänen mielestään ehdoton ei. Olen silti pitänyt pääni ja tavannut heitä.
Koen ettei minun kuulu ottaa vastaan näin huonoa kohtelua. Ja asiat eivät selkiydy yhtään, kun tapahtumista ei puhuta. Eihän mies edes suureksi osaksi tiedä mitä on tehnyt kun ei puhuta tapahtuneista. Muuten kyllä jutellaan paljon.
Minut siis jätetään joka viikonloppu, kohdellaan rumasti, mies puhuu välillä itsetuhoisesti.
Itse alan kyllästymään ja inhottaa kun käyttäydyn jo rutiininomaisesti näissä tilanteissa.
Nyt pelottaa jo etukäteen mökkiviikonloput vanhempieni luona, hänen ystäviensä kutsuminen kylään. Jos hän alkaa juoda näissä tilanteissa niin häpäisee itsensä ja minut.
En halua erota. Järki sanoo, että tottakai pitäisi. Mutta ei se ole niin mustavalkoista.
Jos vaan joku jaksaisi kirjoittaa, niin haluaisin kovasti kuulla kokemuksia miehen käytöksen muuttumisesta humalassa inhottavaksi. Tämä on minulle ihan uusi asia ja pahenee vaan.