Kolmisen vuotta kimpassa. Viihdyttiin hyvin yhdessä koska molemmat tykkäs olla sekasin. Ongelmana se, että itse haluan lopettaa ja nyt vihdoin takana muutama viikko tipatonta!
En tiedä näkeekö toisen ongelman selvemmin kun on itse selvä mutta...APUA! Jos viikossa on kaks päivää jolloin mies ei ole juovuksissa niin saa olla kiitollinen. Olen huutanut, itkenyt, anellut, perustellut, esittänyt todisteita, ehdottanut hoitoa, tehnyt testit jne. Myös lastensuojelu on puuttunu asiaan ja pakosta mies ravasikin hetken A-klinikalla jossain kartoituksessa (?), lapset toistaiseksi äitillänsä, mies ryöstetty useamman kerran, joutunut sairaalaan, nyt työkin vaakalaudalla – mielenterveydestä puhumattakaan. Jos ei edellä mainituista herää niin mitä on enää tehtävissä? Kovasti kyllä lupaillaan että huomen ei oteta mutta pään selvittyä kaljakauppa kutsuu taas.
Sanoin miehelle että tartten tukea raittiuteen. Hänen ratkaisu? Juodaan piilossa, tullaan kotiin kännissä ja sanotaan että mitään ei oo otettu. Alkaa muistuttaa perinteistä suomalaista vanhanajan avioliittoa, jossa äijät dokaa kulman takana ja pullot on piilossa pöydän alla. Enkä mä vastusta juomista pelkästä periaatteesta, vastustan sitä koska äijästä tulee täys idiootti: kiukutellaan ja rehennellään ja jankataan samoja asioita uudestaan ja uudestaan kun ei muisteta mitä just keskusteltiin 5 min sitten! Miten pitäs olla avioliitossa jossa ei edes voi käydä edes normaalia keskustelua?!
Kertokaa: Kauanko pitää antaa toiselle aikaa saada itsensä kuntoon? Missä vaiheessa olisi järkevämpi vain luovuttaa?