Valvoja: Päihdelinkin toimitus
Kirjoittaja Alkoholistin ex-vaimo » 29.4.2020 09:46:43
Kirjoittaja Vieras » 29.4.2020 10:13:02
Kirjoittaja Vieras » 29.4.2020 14:01:44
Kirjoittaja Vieras70 » 29.4.2020 18:14:26
Kirjoittaja MariKatti » 29.4.2020 19:41:12
Onko teillä ollut samanlaisia aggressiivisia tuntemuksia ja/tai tekoja?
Kirjoittaja Alkoholistin ex-vaimo » 30.4.2020 09:18:44
Kirjoittaja MariKatti » 30.4.2020 16:25:00
Kerran aiemminkin olen lyönyt, eri mies, ei alkoholista johtuvaa aggressiota. Inhottavaa huomata, ettei pysty hallitsemaan tunteitaan.
Kirjoittaja Vieras » 1.5.2020 11:47:50
MariKatti kirjoitti: Tein ison työn itseni kanssa ja jätin puolisoni. Voin paremmin kun pääsin eroon myrkyllisestä suhteesta..kunnes ajauduin seuraavaan myrkylliseen suhteeseen ja kaikki samat asiat alkoi toistua. Ihan kuin olisi katsonut itse itseään katosta eikä voinut tehdä tapahtumien kululle mitään.
Mutta kyllä se rakkaus muuttuu äkkiä vihaksi, kun toinen alistaa, kertoo kuinka arvoton olet ja kohtelee huonosti.
Kirjoittaja MariKatti » 1.5.2020 14:53:19
Meistä jokainen voi mielessään miettiä, onko oma suhde ollut alussa tasapainoinen ja puoliso halunnut vapaaehtoisesti tehdä rakkaudesta asiota minun eteeni? Onko vallinnut rehellisyys ja kunnioitus, omko saanut tarvitessaan tukea ja apua vai pelkästää itse antanut kaikelaista ja ne omat pyynnöt on mitätöity ja jääneet toteutumatta.
Se raivo ja pettymys on tavallaan ymmärrettävää. En minäkään saanut mitä olisin halunnut tai tarvinnut. Eikä meidän suhteemme ollut oikeudenmukainen tai reilu. Silti tämä ei ole pelkästään sen alkoholisoituneen ex-mieheni vika. Hänellä oli eri käsitys parisuhteesta, miehen ja naisen rooleista ja omaa rikkinäisyyttään aika puutteellinen kyky asettua toisen ihmisen asemaan tai kokea empatiaa. Minua ei viety vihille aseenpiippu ohimolla. Valitsin hänet ihan itse ja ehkä valitsin enemmän omat kuvitelmani ja unlemani siitä miksi elämämme tulee muuttumaan.
Kirjoittaja Vieras » 2.5.2020 07:27:16
MariKatti kirjoitti:
Luulin 2 vuotta sitten, että juurikin se omien toiveiden sanoittaminen olisi ennaltaehkäissyt tilannetta, jossa lähdetään muuttamaan toista. Kerroin ennen seurustelun aloittamista mitä minä etsin suhteelta ja ilman niitä on turha jatkaa eteenpäin. Sitähän ei siinä kohtaa voi tietää kun toinen katsoo silmiin ja valehtelee olevansa samaa mieltä. Tai voi olla teoriassa ihan innoissaan samoista asioista, eri asia on se pystyminen..
Kirjoittaja MariKatti » 4.5.2020 09:24:43
Sekin on kiinnostavaa, miten uusi kumppani puhuu mennestä elämästään ja siihen liittyneistä ihmisistä. Onko katkera ja vika aina muissa ja hänen kohdalleen sattunut kamalia ihmisiä?
Kirjoittaja Vieras » 4.5.2020 14:26:28
MariKatti kirjoitti:Totta, enemmän ne teot kuin sanat. Itse avoimena ihmisenä tosin tuon herkästi omat haaveet ja toiveet esiin, jota kyllä olen alkanut visusti hillitsemään. Ja ei, ketään ei voi muuttaa mutta jokaisen pitäisi tuntea itsensä sen verran, ettei väitä itsestään muuta mitä on.
Tuo sanomasi lause pätee hyvin molempiin. Koin aina että olen päässyt entisistä suhteistani aina hyvin eteenpäin ja käsitellyt muutenkin asioita perinpohjaisesti. Ex- kumppanini voi aina huonosti ja juominen oli aina muiden syy. Ja tunsin pitkään että hän sai minusta vain syyn juoda. Tosin nyt kun emme asu enää saman katon alla, en tiedä mikä se syy on.
Vaikka kuinka kieroutuneelta se tuntuukin tavallaan, niin en varmaan olisi joutunut hakemaan apua ilman tätä " helvettiä" ja silti olen sitten onnellinen kun sitä olen hakenut. Hetkittäin ajattelen että menetin mielenterveyteni toisen takia ja saatan suutahtaa siitä jo ajatustasolla toiselle. Että millä oikeudella hän vei minun mielenterveyteni?
Että ehkä sitä jonkinlaista katkeruutta ei pysty ainakaan tässä vaiheessa pysty unohtamaan.
Kirjoittaja MariKatti » 12.5.2020 19:27:57
Aika auttaa. Nauroinkin itsekseni joku aika siten, että kylläpä sen jo vuosia aiemmin nuijitun avioeron saattohoito kestikin kauan. Vuosikausia, ennenkuin se saatiin lopulta hautaan. Vähän kuin syöpäpotilas se liitto välillä korahteli jonkinlaisia elonmerkkejä ja toivo heräsi ja kaikenlaisia kokeellisia hoitomuotoja siihen raatoon testattiin, mutta ei siitä eläjää tullut.