Hei Epätoivoinen!
Addiktiot luo tilanteen että kun ei voi asioissa luottaa addiktiin, läheinen paikkaa tätä, ja suhteen valta-asemat menee vituralleen. Itse en seksillä ole viitsinyt kiristää, sillä sekin on sitten se ns palkinto siitä että on selvänä. Valtasuhteet menee vielä enemmän sekaisin. Addiktit luo itse tilanteen, missä joku toimii äidin roolissa. Itseäni tämä asetelma häiritsi, ja siitä monesti suutuin. Addiktit ovat hyväksikäyttäjiä, myös omissa piireissään. Kun ei saa mitä haluaa, se yhteydenpito loppuu siihen. Eli käytännössä suora puhekin toimii karkoittajana jo. Ex puhui odottavansa katkoaikaa. Vuokrat rästissä ja siellä sossu auttaa..huoh. Puhuu "balanssin" löytymisestä päihteilyn ja arjen kanssa.. Kohtuukäyttö yritykset nähtiin jo, mutta itselleen valehtelu jatkuu. Puhui jopa menevänsä kokemusasiantuntijaksi, siis ihminen joka edelleen kuvittelee että kykenee hallitsemaan omaa addiktiotaan päihteisiin.
Ensinhän exä vaan joi, ymmärsi olevansa alkoholisti jota seurasi yritykset kohtuukäyttää. Katkoilla käyty useasti, ja deliriumkin nähty.. 5kk oli juomatta kunnes lähti lapasesta tosiaan, ja nyt käyttää huumeitakin. Kysyin mitä hyötyä on katkosta, jos sen vuoksi tekee mieli juoda entistä enemmän, ennen ja jälkeen katkon? Kuulemma puheeni alkoi masentaa..
Koita miettiä oma hyvinvointi ja lapsi edellä tuota teidän mahdollista eroa. On-off jutut on tod raskaita, ja itsekin painin sen kanssa. Surullista on, jos kokee sinut äitinä, tämä on aika yleistä varmasti lapsiperheissä. Yleensä kun ero tulee addiktista, voi huomata et kyllä hekin osaa hoitaa asioitaan itse, ja itseä on käytetty hyväksi. Se ei ole läheisen vika, sillä kyllä addiktit osaa oikeista naruista vedellä. Sinuna pyytäisin miestä muuttamaan omaan asuntoonsa. Pohjan löytämällä, avautuu mahdollisuus. Itseäni hyödyttänyt erossa olo exästä ja myrkyllisestä ympäristöstä, missä minua yritetään vastuuttaa, ja elämä on päihteiden ympärillä tavalla tai toisella.
Tässä kirjoittaessani mietin ottavani enemmän etäisyyttä exään taas. Hän ennemmin päihteilee, kuin menee kohti elämää. Olen kyllästynyt kuuntelemaan sitä itselleen valehtelua. Muutenkin exä sanoi ettei siitä ole päihteettömäksi, joten tainnut huumeet ja viina nielaista koko ihmisen. Juominen loppunee hetkeksi esim haimatulehdukseen. Tuskinpa tasaista elämää kannattaa kyseiseltä ihmiseltä toivoa tai odottaa. Jos menis vaikka johonkin deittipalveluun, kunhan saa asioita järjestykseen itsensä kanssa.

keskity nyt itseesi, miten voit itseäsi auttaa. Tod epäreilua et asuu teidän kanssa, lapsen vuoksi.. Lapsi siitä kuitenkin kärsii tavalla tai toisella. Ansaitset ihmisen joka rakastaa sua naisena, ei vain äitinä. Luin Hinnin kirjoittamaa ketjua, ja siinä on aika perinteinen tarina, ja miten lapsiin vaikuttaa päihteet, vaikkei kotona mitään käytäkään. Itse oon alkkis , äitini on alkoholisti. Se epämääräinen tunne, että kaikki ei ole ihan hyvin ja ettei ole läsnä, kyllä tuntuu pienelläkin lapsella jo. Voimia sinne! Kirjoita lisää jos koet että se yhtään jeesaa sua