Hei kaikki.
On totta, että vuosien eläminen rippuvuussairaan rinnalla vaikuttaa omaan psyykeeseen ja käytökseen. Itsekin olen uuden äärellä; kuka olen, mikä tekee minut onnelliseksi ja mitä haluan tulevaisuudelta.
On myös totta, että yhtään riippuvaista en aio enää elämääni ottaa, elän vallan paljon mieluummin yksinäni. Ajatuskin parisuhteesta on irvokas; nyt on minun aikani elää lasten kanssa sellaista elämää, kuin haluan. Olen myös sen verta ”vanha” ja lapset tehtynä, ettei minulla ole mitään tarvetta tai painetta myöskään etsiä ketään rinnalleni. Joten nyt keskityn lapsiini ja itseeni. ❤️💪
Sinulle, juoppoa 15 vuotta katsellut; niin minäkin tein. Eroaminen oli helvetin tuskien takana ja uskottelin itselleni, että lasten takia jaksan paskaa parisuhdettani vielä muutaman vuoden lisää. Ja ainahan siihen juomiseen tai perheen ilmapiirin kireyteen löytyi syy musta. 🤷♀️
Exä on sitä mieltä, että minun vittumainen käytös ajoi eroon, ei hänen kännääminen tai kännissä riehuminen. Koska eihän hän olisi niin toiminut, jos olisin ollut hyvä ja ystävällinen.
Mutta tiedätkö mitä? Meidän kodissa nauretaan nyt paljon enemmän. Teini ja sen kaverit istuskelee mun kanssa olkkarissa ja jutellaan, koti oli täynnä lasten kavereita. Ja nämä lapset piiloutuivat aina ennen omiin huoneisiinsa. Niin omat, kuin nämä niiden kaveritkin. Me jutellaan, halaillaan ja vietetään aikaa yhdessä. Mä olen parempi äiti nyt, kun en ole kokoajan ahdistunut.
Exä on tavannut lapsia mun kotona parina päivänä viikossa, toistaiseksi se riittää. Enempään hän ei ole valmis. Ehkä jonain päivänä on ja mullakin on sitten sitä kuuluisaa ”lapsivapaata”. Toisaalta lapset on jo niin isoja, että voin käydä lenkillä muutenkin rauhassa ja mihinkään yökerhoihin en kaipaa lainkaan. Kaikki mun aika on mun ”omaa aikaa”.
Ja se aika on nyt hyvää. ❤️