Kirjoittaja Tuleeko tästä mitään? » 12.7.2022 08:23:53
Tuo on totta. Vielä joskus aion jokaisen inhottavan muistoni miehelle oksentaa, mutta vielä en voi sitä tehdä, ehkä nyt ei kannata lyötyä lyödä enää enempää. Olen toki yksittäisiä tapahtumia aina välillä kertoillut ja kuvaillut omaa hötääni ja karmeaa oloa niissä tilanteissa. Ei hän ole niitä surkuttelemaan lähtenyt, lähinnä kertoillut sitten omaa muistikuvaansa tapahtuneesta ja miksi kävi niinkuin kävi.
Selvästikään hän ei ole vielä päätöstä lopullisesta päihteettömyydestä tehnyt, ei esim. naapurin tarjotessa olutta perustele miksei sitä ota. Kortin menetystä edeltävistä tapahtumista hänen versionsa on kovin selittelevä ja vähättelevä, ja aika ajoin kommentoi että "sitten joskus ehkä voi taas vähän ottaa... ". Käräjät on ensi kuussa, mikäli saa korttinsa takaisin olen entistä enemmän pelko perseessä, pääsee helpommin käymään "asioillaan" kun ei ole minun kuskaamisen varassa... Pelottaa että hakee pullon jota salassa juo.
Kesä on onneksi mennyt hyvin. Alkuun mies otti Antabuksen minun valvonnassa, nyt olen jättänyt vastuun taas hänelle itselleen. Saattaa olla paha virhe. Arki on niin hektistä etten sitä aina itse muista, ja toisaalta olen sitäkin mieltä ettei se voi minun harteillani olla, vaan hänen on itse se huolehdittava jos kerta oikeasti haluaa juomisensa saada kuriin. En tiedä pitäisikö vaan enemmän olla tukena ja huolehtia päivittäisen annoksen ottamisesta vai ei, hirvittää tietenkin koska jättää tabletit ottamatta ja onkin päissään joku kaunis päivä! Luottamuksen menetys on kamalaa, menee kyllä pitkä aika ennenkuin se pikkuhiljaa vahvistuu, jos on vahvistuakseen.
Eilen illalla hän oli tutun ärsyttävällä tuulella, kertoi Antabuksen ottaneensa kun kysyin. Voiko kotikalja tehdä olemuksen kuin olisi juonut alkoholia? Sitä joi melko paljon saunan jälkeen (tietääkseni), jota sunnuntain rippijuhlista jäi. Vai pitäisikö siitä tulla Antabus reaktio mikäli on sen päivittäin ottanut niinkuin minulle sanoo? Myös ehtoollisella kävi kirkossa ongelmitta. Voiko olla mahdollista ettei näistä reaktiota tule kaikille? Olo on aivan vainoharhainen.
Avioeron harkinta-aika päättyy joulukuun alussa, siihen mennessä pitää päätös tehdä. Huomenna 10v. hääpäivä ja parisuhde täysi-ikäinen... Minulla elettyä elämää takana lähes yhtä paljon yksin kuin yhdessä. Ei ole helppoa vain noudattaa valtaosan neuvoa "jätä se" kun niin paljon on yhteistä elämää takana, ja kuitenkin vielä toivoa siitä että sitä olisi edessäpäinkin...