Luultavasti mies on jättänyt antabuksen pois ja hänen päässä kiertävät alkoholisteille niin tyypilliset pohdinnat, että ongelma on poistunut ja muutaman silloin tällöin voi ottaa. Ehkä hän on jo "kokeillut" ottaa pari kaljaa ja onnistunut siinä ja tämmöinne yleensä vahvistaa juopon käsitystä, että hän on "parantunut".
Eihän sinun tai kenenkään muunkaan ole pakko sitä juovaa puolisoa jättää. Elämä saattaa kuitenkin olla nyt ja jatkossa tuota samaa epävarmuutta. Itse olen tyytyväinen että erosin. Olen ollut exäni kanssa satunnaisesti tekemisissäkin eron jälkeen ja hänen ongelmansa on vain pahentunut. Ilmeisesti alkanut mennä "liikaa korjanneena" töihinkin ja edellisen vierailun aikana hän muuttui yhtäkkiä tavattoman levottomaksi ja tavallaan heitti minut ulos.

Alkoholiriippuvuus on suoraan sanottuna vittumainen tauti. Kyllä mun exäkin silminnähden kärsii, valittaa yksinäisyyttä ja on tavattoman kärttyinen ja masentunut, eikä silti jaksa motivoitua hoitoon tai nykyään jaksa enää tehdä oikein mitään selvinpäin. Näillä tarinoilla ei välttämättä ole onnellisia loppuja erosi sitten tai ei.