No niin, pitkästä aikaa. Eihän siitä mitään tullut. Hatunnosto puolisolle, että myöntää ongelman, mutta kyllä on tässäkin tapauksessa semmoinen seinä vastassa, että yli ei mennä. Ali ehkä voi kaivautua, mutta minä en lähde siihen projektiin mukaan.
Vaihtoehtona erolle siis hankittiin puolisolle pari kuukautta sitten vuokrayksiö johon voisi muuttaa, ja ottaa vastuun itse toipumisestaan. Aiemmista viesteistä voi lukea, että muitakin teitä on yritetty. Olisin vielä sitoutunut avioliittoon ja olisin tukena. Mutta ei hän ei kerta kaikkiaan näe miksi häntä kohdellaan näin. Ajetaan johonkin loukkoon yksin asumaan vaikka hän ei ole mitään pahaa kellekään tehnyt. Nyt sitten lapset (paitsi nuorin) on blokanneet puhelut ja minä en suostu asumaan samaa taloa. On se niin väärin! Hänen mielestään ehdottomasti toimiva ratkaisu olisi, että hän olisi kotona minun kanssani, ja ei joisi silloin. Minä kun olen ainoa maailmassa joka saa hänet olemaan juomatta. Sitten kun minä en ole kotona, hän joko joisi tai menisi johonkin missä ei voi juoda (?). Ei voi hylätä sairasta ihmistä näin. Ei hän ainakaan voisi kohdella ketään näin kaltoin!
En kuitenkaan anna periksi, ja nyt kun on laitettu kova kovaa vastaan, niin ei sitten ole enää mitään käsitystä rajoista. Juodaan kotona ihan ongelmitta ja käyttäydytään provosoivasti, koska olemme sadistisikoja. Juuri tällä hetkellä tilanne on sellainen, että jouduin itse lähtemään eilen siihen vuokra-asuntoon kaupungin keskustaan ison koiran ja parin nuoren kanssa. Tavallaan tämä on ihan kivaa, jos ei olisi muuten ahdistunut ja lopen väsynyt. Harvoin äiti saa viettää näin paljon aikaa 16-20 vuotiaiden poikiensa kanssa

Ja tämä yksiö on iso verrattuna siihen 10 neliön opiskelijasoluhuoneeseen, jossa kaikki kolme lastamme viettivät neljä päivää viikko sitten koiran kanssa. Olin tuolloin työmatkalla ja puoliso ryyppäsi nuorimman (16-v) pojan ollessa yksin sen kanssa kotona (että on tässä itsellä tullut paljon virhearviota, kun tuohonkin luotin että on juomatta). Yritin tietysti etähoitaa tilannetta reissusta, esim rauhoitella puolisoa kun uhkasi polttaa talon jos lapset lähtevät pois. No, lähtivät kuitenkin.
Pari päivää sitten laitoin eropaperit.
Aattelin josko lastensuojeluilmoituksella tms voisi vaikuttaa siihen että saisi puolison pois kodistamme, jotta voisimme sinne mennä. Ei minulla ole keinoja sitä sieltä pakottaa pois, kun ei ole väkivaltainen. Ei poliisi mitään tee. Henkistä piinaahan se on kun ei anna meidän olla rauhassa vaan sopottaa jatkuvasti miten me ollaan psykopaatteja sadisteja. Erohakemukseen laitoin vaatimuksen yhteiselämän lopettamisesti. En tiiä mitä se tarkoittaa, mutta toivottavasti sitä että päästään kotiin. Mutta tuossakin menee aikaa kun ei se suostunut allekirjoittamaan hakemusta. Eli haastemiehen pitää ensin tavoittaa se, ennen kuin tuo puolen vuoden harkinta-aika alkaa.