Olo on hämmentynyt ja neuvoton mutta jokin sisälläni sanoo että kaikki ei ole kunnossa.
Olen ollut pitkään etäsuhteessa ja tapasin kumppanini vasta hiljattain toisen kerran, jolloin olin kerralla pitempään hänen luonaan.
Kävin hänen työpaikallaan jolloin ensimmäinen outo asia ilmeni. Havahduin siihen että hän kaatoi työpöytänsä takana piilossa jotakin juomamukiinsa. Naurahdin asialle että mitä hän siellä piilossa kaatelee ja vastasi lyhyesti että energiajuomaa vain.
Annoin asian olla mutta tilanne tuntui oudolta.
Seuraavana aamuna n. klo 11:30 teimme lähtöä reissuun, hän kuskina. Mieheni oli vessassa ja itse häärin keittiössä, otin lääkepillerini ja huomasin hänen juomamukinsa pöydällä. Nappasin siitä kätevästi huikan jotta saan pillerin alas. Säikähdin, sillä juoma oli melko vahvastikin terästetty viinalla. Energiajuomaa jonka seassa oli viinaa. En sanonut mitään mutta ihmettelin asiaa hiljaa mielessäni pitkään. Sama toistui seuraavana aamuna jolloin hänen ollessa aamusuihkussa, maistoin hänen juomamukistaan ja huomasin siellä jälleen olevan viinaa seassa.
Tänään uskaltauduin ottamaan asian viimein esille. Yritin puhua nätisti ja rauhallisesti, kertoen että olen hieman huolissaan hänestä mutta rakastan ja tuen olipa mitä hyvänsä. Tämän jälkeen kerroin hänelle edellä mainitun tapahtumakulun ja yritin tiedustella kuinka hän oikeasti voi. Vastaus oli että hän ei aio puhua tästä tämän enempää. Että keskustelu on tässä. Yritin lempeästi jatkaa keskustelua ja hän totesi että tuntuu kuin hyökkäisin häntä kohtaan ja että arvostelen häntä.
En todella mielestäni tehnyt kumpaakaan

Lopulta puhelu loppui tylysti hänen melkeinpä lyödessä luurin korvaan. Laitoin lempeän ja rakastavan viestin perään johon en ole saanut minkäänlaista vastausta.
Mitä ajatuksia tämä teissä herättää

Olisin enemmän kuin kiitollinen kaikista ajatuksista ja neuvoista.