Olet täällä

Kalsarikännit

Käyttääkö puolisosi, läheisesi tai vanhempasi alkoholia ongelmallisesti? Älä jää yksin. Kotikanavalla keskustellaan asioista ja ongelmista, joihin voi törmätä kotona alkoholin kanssa.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Kalsarikännit

ViestiKirjoittaja Riptide » 7.10.2022 07:15:16

Mieheni tekee raskasta reissutyötä, johon kuuluu usein arkena parille meneminen.
Kotona inhoan hetkiä, kun hän menee saunaan. Koska saunassa ja oheisjutuissa menee se 2-3h. Eilen varmisteli, että tuleeko kanssani nukkumaan 3 oluen jälkeen vai meneekö vierashuoneeseen. Kuorsaa reissusta tullessaan ja kuorsaa oluiden jälkeen.
No enhän minä mitään unta saanut, kun valmiustila päällä heti. Sydän hakkasi tuhatta ja sataa ja hyvät yöuneni menivät vituilleen. Sain unta vasta 1:30 (silloin katsoin viimeisen kerran kelloa), kun mies meni nukkumaan. Aamulla seiskalta ylös vauvan kanssa.
Kroppani menee valmiustilaan heti, kun mies avaa oluen. Koska koskaan ei tiedä monta juo. Tai kauan juo. Siis illan vain mutta mihin nukahtaa, mitä tekee.. taustaa on yhdessäoloa 10 vuotta ja juomista siinä välissä enemmän tai vähemmän ja riitoja senkin edestä. Putkareissuja, yön katoamisia, juomista lasten nähden, ei ilmoittelua mulle. Ylilyöntejä, lässytystä.. Kaikkea. Ahdistaa. Ja hän ei ymmärrä että miksi harmistun. Nyt en ehdi tätä kunnolla avata, ahdistaa vain mutta lapset pitää hoitaa.
Riptide
Miedosti panostava jäsen

Re: Kalsarikännit

ViestiKirjoittaja Vieras156 » 8.10.2022 20:28:03

Moi tuttua juttua. Onko suvussa taipumusta viinaan? Ihan höpö höpö selitys että reissutyö vaatii viinaa. Ikävää tuo saunominen kun siinähän syynä on se että saa ottaa kaljaa ns luvan kanssa. . Näitä juoppoja näkyy vaan itsekullekin vaivaksi löytyvän. Itse päätät miten pitkään seuraa siedät. Viina on hermostomyrkky joka pehmentää pään ja sitä myötä käytöksen.

Olet nuori, nosta kytkintä ja löhde. Elämä kyllä kantaa.
Vieras156

ViestiKirjoittaja Vieras » 9.10.2022 11:28:59

Joo, tuttua on niin. Ei tule helpottamaan ennenkuin laitat pisteen touhulle. Sinun ahdistuksesi on oikeutettu, älä kanna siitä huonoa omaatuntoa. Alkoholisti yrittää kaikin keinoin vähätellä ongelmaa ja oikeuttaa toimintansa, ja syyllistää sinua reaktiostasi.
Ja kolme kaljaa. Hah. Jos jotain lukumääriä annetaan, niin taatusti ollaan valheen polulla. Niinkuin muulloinkin. Pelasta itsesi ja etenkin lapset. Lasten takia tee se mahdollisimman varhain, koska heille jää ikuiset arvet. Sinä toivut suhteesta kun pääset siitä irti.
Vieras

ViestiKirjoittaja Hippsu » 9.10.2022 19:14:34

Kannatta lukea alempaa ketju "ero tissuttelijasta lapsiperheessä" Sain itse siitä voimaa ja silmiä avaavaa tietoa alkoholismista ja miten se vaikuttaa lapsiin. Ja tietysti muitakin keskusteluja täällä. Meillä 2v. Lapsi ja tiedän niin tuon ahdistuksen tunteen mitä tunnet :( Sun kuuluisi nauttia Lapsista ja elämästä kun nyt kaikki aika menee ahdistuksessa :(
Hippsu
Miedosti panostava jäsen

Paluu Kotikanava