Olet täällä

Ulpukka haluaa liittyä jengiin

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ulpukka haluaa liittyä jengiin

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 27.8.2019 12:50:15

kyllä vain, kaikki tuo oireilu on niin tuttuakin tutumpaa ja edelleen tuoreessa muistissa.
ja sitten kun vihdoinkin tuntee olevansa taas elävien kirjoissa, niin miten huojentavaa se onkaan: taas selvisin yhden pykälän hoidoissa.
tuo piilopirtti-retkeily on kyllä just eikä melkein sopivaa ajanvietettä sulle. muistelen, että nukutkin siellä paremmin.
ja tarvitset irtiottoa sairaudestasi. tai no kokonaan siitä ei voi olla irti, mutta olisiko se paras paikka kokea muutakin elämää jos/kun päässä jankuttaa sairaus, sairaus, sairaus.
täällä ei ole soveliasta kannustaa tällaista, mutta ottakaa ehdottomasti ne parit viinipullot mukaanne! kun kohtuudella juo, se ei häiritse meneillään olevia hoitojasi. olen kysynyt tätä asiaa lukemattomilta eri lekureilta enkä ole kertaakaan saanut päinvastaista mielipidettä.
jos viinilasillinen kohottaa elämänlaatua ja piristää edes hetkeksi niin siitä vaan, ja kosket ole tippaakaan taipuvainen juomaputkiin tai vetämään övereitä niin mikä estää, ei mikään. tämä on mun mielipide.
eipä muuta kuin oikein rentouttavaa reissua Sulle Ulpukka! ja halaus päälle.
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 9.9.2019 21:36:30

Hei Ulpukka!
Mitä sinulle kuuluu? Minä olen ollut mökillä syystouhuissa. Tehnyt omena- ja luumuhilloa ja mehua. Sienessäkin piipahdin ja tatteja oli huimasti. Metsässä olisin halunnut mönkiä enemmänkin, mutta omenasato on tänä vuonna aivan mahdoton. Hukumme omppuihin.
Pienin askelin pitkätkin taipaleet taitetaan! Ole armollinen itsellesi.
Varjolilja
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 9.9.2019 22:49:22

Kiitos kysymästä Varjis, kiva, kun huhuilit.
Kolmannen sytohoidon sivuvaikutusten kourissa tämän päivän saikannut. Hoito oli torstaina, mutta oireet tulevat jälkijunassa. Tänään on ollut kovasti huonovointisuutta, vatsakipua ja suoliston kouristelua. Kauratyynyä olen lämmittelyt ja sillä vatsaani hautonut. Kaikki ruoka maistuu pahvilta, jopa juomavesi on kammottavan makuista. Unta on tänä päivänä riittänyt koko päiväksi, rankkoja on hoidot. Puolessa välissä taidetaan nyt olla. Tosin linjaus on nyt hieman epäselvää, kun tuli tämä levinneisyys mukaan kuvioihin. Allakka näyttää täyttä, kahdeksan merkintää on kalenterissa hoitojen, pistosten, verikokeiden ja lääkärin vastaanoton aikojen kanssa.

Lauantaina olisi tarkoitus jaksaa juhlia pojan häitä, jospa se kunto sen verran kohenisi siihen mennessä, että jaksaa osallistua. Tai menenhän minä vaikka konttaamalla :D Sain kyllä uuden leningin hankittua ja varasin ajan meikkaukseen lauantaille, jospa ei sitten näyttäisi niin sairaalta. Ja uusi tukka vain päähän :lol: Kortisonihan se on tuonut pyöreyttä kroppaan, ja kuunaama loistaa. Mutta väliäkö sillä.

Mieliala vaihtelee laidasta laitaan, hyvin nukutun yön jälkeen on aina paremmat fiilikset. Sehän se on kurjaa, kun ei voimat riitä normiarjen elämiseen.

Sylvia on kovasti ollut mielessäni, siinäkin varmaan yksi syy, että olen hieman pysytellyt takavasemmalla. Vetää niin hiljaiseksi. Ja saa miettimään omaa tulevaisuutta. Olen kyllä päivittäin lukenut Plinkistä kaikkien kirjoitukset.

Mukavalta kuulostavat sinun syystouhusi, onpas mukava sitten talvella, kun on mistä ottaa herkkua pöytään.
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 13.9.2019 05:15:54

Moi Ulpukka. Hauskoja häitä! Tottakai, paikalle vaikka kannettuna :) vaikka etköhän sä pääse kantamattakin. Mun mielestä häät on mahtavia mutta todella harva tuntuu enää pitävän sellaisia isoja perinteisiä häitä. Ehkä ne ovat nykyään niin kalliita järjestää. Onko nämä ns. perinteiset häät?
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 14.9.2019 07:40:22

Ulpukka: hyvää hääjuhlaa tulin toivottamaan! Lapsen häät - voin jotenkin kuvitella, että se on liikuttava hetki vanhemmalle. Sukupolvien ketju jatkuu. Omat muistot ja tulevat odotukset. Voimia ja valoisaa mieltä sairauden tuoksinnassa.
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 16.9.2019 22:58:22

Häät on juhlittu :D Morsian oli kaunis ja sulhanen komea. Onni leijui juhlapaikan yllä.
Pääsin paikalle ihan omin jaloin, ei tarvittu polvia konttaamiseen eikä kantoapua. Tai oikeastaan kumirattaat minua kuljetti. Ja loistavasti sujui ilta, vaikka skoolasinkin Pommacilla.

Pecorino, muutoin perinteiset häät, mutta kirkon alttarin korvasi meren rantaan rakennettu ja kauniisti koristeltu hääkaari. Aurinko säteili kilpaa hääparin kanssa. Viimeiset juhlijat olivat kuulema poistuneet paikalta aamulla viiden aikaan :D Ihana katsoa nuorista huokuvaa elämän iloa.

Riesaksi reissusta koitui sitten tänään noussut kuume, sytostaattihoitojen seurauksena veriarvojen lasku altistaa herkästi kaikille pöpöille. Ohje on, että yli 38 eteen kuumeessa pitää mennä päivystykseen. No se oli 38,2, joten nakkasin Buranan kitaan, ja seuraan tilannetta huomiseen.

Sylvian tilanne saa mielen vakavaksi ja hiljaiseksi. Hän on ajatuksissani hetki toisensa jälkeen.
On tämä Plinkki uskomaton yhteisö, kantaa ja kannattelee. Kaikki toisillemme vieraita, mutta kuitenkin niin tuttuja ja läheisiä. Lämpimät halaukset kaikille teille.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 17.9.2019 07:03:10

Ulpukka miten sun hoidot nyt etenee? Mitä seuraavaksi? Kauanko saat sytostaatteja vai voiko sitä tietää? Entä koska voi sanoa jotain syövän tilanteesta? Sori miljoona kysymystä :)
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 17.9.2019 10:07:53

Ihanaa Pecorino, miljoona kysymystä ja miljoona miljoona ruusua :)
Nyt olen saanut kolme kertaa sytostaatteja, viimeisen jälkeen elo oli tuskaa. Näkyy sivuoireet lisääntyvään kerta toisensa jälkeen. Seuraava hoito pitäisi olla ensi viikon torstaina, jos tämä flunssa siihen mennessä helpottaa. Kuusi kertaa oli alunperin tarkoitus antaa myrkkyjä, ja sen jälkeen leikkaus. Silloin ei vain ollut vielä tietoa levinneisyydestä, eli leikkaustakaan ei tehdä. Luustoon levinnyttä syöpää kun ei voida vielä nykylääketiedon konstein parantaa. Ja sehän se tekeekin poikkeuksen edelliseen kertaan verrattuna. Eka kerralla oli kyse paikallisesta syövästä, vaikka olikin huonoennusteinen.

Lokakuun viimeinen päivä on vasta seuraava lääkärin vastaanotto, siihen asti mennään ilmeisesti sytostaattihoidoilla. Pari viikkoa ennen sitä on ct kuvaus, jossa katsotaan, onko etäpesäkkeet ja kasvaimet yhtään pienentyneet. Epävarmuus tulevasta on rankkaa ja kurjaa. Kuten aiemmin kirjoitinkin, ei voi kuolla ennen kuin oikeasti kuolee. Vaikka kuinka tietää, että se päivä on tulossa. Pitää vain yrittää eteenpäin. Ja Sylvia on ollut niin uskomaton esimerkki ja tsemppari, ettei paremmasta väliä. Tällä hetkellä olen aika tasapainossa sairauden kanssa, tosin tilanteet vaihtelee.

Lippa vinoon ja liukuun :D
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 17.9.2019 19:43:01

Minäkin seuraan kuulumisiasi.

Putkis
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 18.9.2019 22:56:28

Sairaalareissuhan se tästä kuumeesta seurasi. Suonensisäisesti aloitettu antibiootit, ja osastopaikkaa tässä odotellaan. Keuhkokuvassa näkyy jotain muutosta, keuhkokuumeena sitä vissiin nyt alkajaisiksi hoidetaan. Olenkin ollut kuin keuhkotautinen, sadan metrin kävely on tuntunut maratoonilta. Meinannut happi loppua tyystin.

Nytpä sitten vain loikoilen. Kotona jäi kaikki kaihtimet ikkunoiden eteen, mahtaa naapurit ihmetellä. En siinä lähdön keskellä älynnyt niitä raottaa. Oli nääs jo pimeää, kun lähdin tänne päivystykseen.

Jospa täällä ei tarvitsisi kauan vanheta. Viikon päästä pitäisi olla siinä kunnossa, että voidaan antaa seuraava sytostaattihoito. Kyllä se tästä taas iloksi muuttuu :)
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 20.9.2019 19:28:03

Sepäs ei niin mieltä piristävä sairaalareissu ollutkaan. Tänään kotiuduin, vaikka tilanne on sama kuin päivystykseen mennessä. Kuume sahaa edelleen, kotiin tullessa oli taas 38.7. Tulehdusarvo oli aamulla 102, eli reilusti yli viitearvon. Antibioottiresepti kotiin tuomisena.

Kyseessä ei ilmeisesti olekaan keuhkokuume. Tutkimuksissa löytyi paitsi varjostuma keuhkoissa, myös uusia suurentuneita imusolmukkeita rintakehällä. Eli mitä ilmeisemmin syöpä elää omaa elämäänsä, ja kinttaalla viittaa annetuille sytostaattihoidoille. Näyttää tietenkin vielä touhutessaan pitkää nenää :D
Lähete laitettiin vaihteeksi taas syöpäpolille. Hyvin epätodennäköistä, että ensi viikon hoito toteutuu.
Hemoglobiinikin laskeutuu anemian puolelle, ja monet muutkin veriarvot ovat heittäneet ihan häränpyllyä.

Eihän tämä mikään mieltä ylentävä tieto ollut, mutta tämän kanssa täytyy klaarata. Jokaiseen oljenkorteenhan sitä nyt tarttuu. Takkuinen on ollut Sylviankin polku, mutta niin vain hänkin on ennustettaan kauemmin elämän polkua kulkenut.

Se tässä on hyvä puoli, ettei tarvitse miettiä, ottaisko lasillisen viiniä :lol: Vaikka olisihan tuon voinut oppia helpommankin tien kautta.

Syksyisiä ajatuksia kaikille. Ja tsemppiä vähentelyyn.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 21.9.2019 06:33:54

Moi. Voi hitto! Toivottavasti nyt keksivät jotain. Mutta kuten sanotaan, niin kauan kun on elämää on toivoa. Ja ei mun tarvitse sitä sulle kertoa kun tunnut tietävän sen oikein hyvin jo :) tuo syöpä on kyllä merkillinen tauti. Tai siis joukko hyvin erilaisia tauteja ja ilmenemismuotoja.

Hyvää lauantaita sinne. Nauti elämästä vaikka kuume sahaakin.
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 21.9.2019 14:50:17

Ei tämmösiin uutisiin voi sanoa muuta kuin voihan höh ja pöh jne.
Paskamainen sairaus. Mutta asia kerrallaan tässäkin ja hermojahan se vaatii, että jaksaa maltilla ootella.
Nyrkkeilysäkki vois olla välillä hyvä vaihtoehto? meinaan jos alkaa turhauttamaan.

Mutta tsemppiä edelleen ja täällähän me olemme kuuntelemassa <3
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 22.9.2019 13:48:06

voi meitä Ulpukka. ihan samoja polkuja olen kulkenut. veriarvot sitä ja tätä, kuume nousee ja laskee, antibioottia, päivystyksessä jonottamisia; lista on tuttu ja pitkä. tiedätkö, minä en edes muista enää onko minunkin syöpäni mennyt luustoon! niin sekavia viikkoja olen elellyt etten tiedä enää mistään mitään. ongelmat ja tilanteet muuttuvat niin huimaa vauhtia. tänään, vain noin tunti sitten, tapahtui taas vaihteeksi sellaistakin että dreeni tipahti kokonaan ulos. helvetti. juuri kun marssijärjestys oli selvä että tiistaihin asti dreenataan päivittäin ja sitten otettaisiin verikokeet - mutta eihän se nyt menekään niin. tämä on kuin hirviökaruselli koko syöpä.... ööö... varjele mikä kielikuva jälleen :roll:
yritetään kestää Ulpukka. ja jaksaa. onneksi emme ole yksin. minua ainakin lohduttaa se etten ole maailman ainoa syövästä kärsivä vaikkei tätä toivoisi kenellekään. rakkaita terveisiä Sulle.
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 26.9.2019 07:59:50

Huomenta Plinkkiin.
Eilisten verikoetulosten perustella tänään voidaan antaa neljäs sytostaattihoito. Tosin sairaanhoitajan mukaan lääkäri vielä arvioi tilanteen ja tekee lopullisen päätöksen. Keuhkokuume on ilmeisesti rauhoittumaan päin, crp oli vielä 84. Mutta mikäli soittoa ei nyt aamusta kuulu, menen puoli yhdeksi nauttimaan tämän coctailin :lol: Hieman hirvittää, että kuinka huonoon kuntoon taas menee, viimeiset kolme viikkoa on kyllä ollut aika tuskaa. Ei minulla olisi kyllä mitään yhtä väliviikkoa vastaan, saisi hieman kerätyksi voimia. Mutta niinkuin on päiväsi, niin on voimasi.

Huomenna ystäväni poika tulee pesemään mulle partsin lasit ja ikkunat, alkuviikosta hän kävi vähän siivoamassa, kun itse en ole pystynyt edes imuria lykkimään. Hän on tällä hetkellä työttömänä, joten hänellä on joutilasta aikaa. Ja toki maksan hänelle siitä, eihän siivousliikkeestäkään saa apua ilmaiseksi.
Hän on tosi avulias ja symppis kaveri, ja auttaa mielellään. Ainut kädenvääntö piti käydä, kun hän ei halunnut ottaa vastaan rahaa. Asia ratkesi kyllä, kun ilmoitin vain, että asiasta ei edes neuvotella :D

Eräs toinen ystäväni soitti illalla puoli kymmenen aikaan. Hän on sairastanut suolistosyövän useampi vuosi sitten, mutta panikoi edelleen sairautensa kanssa. Niinpä jouduinkin tsemppaajaksi, hänellä on läsnä voimakas kuoleman pelko. Hän halusi tulla kylään, ja ehdotti, että voitaisiin ottaa hieman viiniä. Sanoin, että tervetuloa, saat tuoda viinin tullessasi, vien sinut sitten autolla kotiin. Kerroin, että minulle ei nyt viini maistu. Eikä siitä sen enempää keskusteltu, eikä tuottanut minulle minkäänlaista pään vaivaa.

Nyt nielaisemaan muistin aikana toinen 5 tabletin annos kortisonia. Annos nautitaan 12 tunnin välein lauantaihin asti. Sekoitetaan vesilasiin positiivisia ajatuksia, voimahaleja itselle ja hyppysellinen hyvää mieltä ja huumoria. Ja kulautetaan kitusiin :lol:

Repullinen sitä hyvää mieltä ja iloa kaikille. Sinne vesilasiin ei sovi muuta kuin hyppysellinen.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät