Olet täällä

Päiväkirja

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Päiväkirja

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 30.7.2022 11:24:46

Join eilen yhden 0,5l oluen, mutta se ei labroihin vaikuta ja nautin siitä eikä tehnyt mieli enempää joten mun puolestani kaikki ookoo.
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Hippuli73 » 30.7.2022 12:17:10

Hienoa, että pystyt tohon. Oon kateellinen siitä. Mutta iloinen sun puolesta, että sä pystyt :)
Hippuli73
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 30.7.2022 16:07:54

Hippuli73 kirjoitti:Hienoa, että pystyt tohon. Oon kateellinen siitä. Mutta iloinen sun puolesta, että sä pystyt :)

Pystyispä joka kerta :roll: :lol:

Kävin tänään salilla ja se tuntui hyvältä. Alkuviikosta mulle saapuu vihdoin myös mikro, jonka tilasin siis jo maaliskuussa, mut Verkkiksellä on ollut jotain toimitusvaikeuksia. Säästää aikaa ja tiskiä, kun ei tarvi lämmittää linssimössöjä kattilassa annos kerrallaan.

Enää 10 vrk psykiatrikäyntiin!
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Hippuli73 » 31.7.2022 09:02:39

Vielä enemmän aikaa säästät, kun syöt mössön kylmänä. Saa syötyäkin nopeammin, kun ei suu pala :D En ole töissä lounasta lämmittänyt kuin yhden kerran elämäni aikana :lol: Tosin työpaikkojen mikrot ovat melkein aina niin kammottavassa kunnossa, ettei sinne voi laittaa ruokaansa.
Hippuli73
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 31.7.2022 13:50:19

Hippuli73 kirjoitti:Vielä enemmän aikaa säästät, kun syöt mössön kylmänä. Saa syötyäkin nopeammin, kun ei suu pala :D En ole töissä lounasta lämmittänyt kuin yhden kerran elämäni aikana :lol: Tosin työpaikkojen mikrot ovat melkein aina niin kammottavassa kunnossa, ettei sinne voi laittaa ruokaansa.

*hurk* Nyt hiljaa siellä :lol: Mä en kestä edes haaleaa ruokaa, saati sitten lämmintä ruokaa kylmänä. Ehkä joku nuudeliwokki vielä menis mutta :shock: :shock: :shock:

Syöminen on mulle muutenkin aika haastavaa. Oon hidas syömään, ja ruoan rakenteen pitää olla tietynlaista. Ällötys numero 1 on ruoka, joka ei oo tasasesti lämmennyt (poislukien nyt tietty joku sisäfileepihvi). Siitä oon kyllä ihan samaa mieltä että duunimikrot on saatanasta :twisted:
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 1.8.2022 11:42:24

Kävin eilen uimassa ja siitä tuli ihan saatanan paha olo fyysisesti. Mutta nyt kun tiedän että se on vaan migreeniä niin eipä siinä mitään. Lääkäriaikoja ei kiireettömiin asioihin nyt saa, niin pitän sitä migreenipäiväkirjaa kuukauden päivät ja katselen sitten olisko aikoja myöhempään syksylle.

Olin yhteydessä isännöitsijään kun kämpästä parketti irvistää, söin, nyt juon kahvit ja sekoitan itselleni palautusmössön ja sit käyn salilla paiskomassa painavia asioita. Päätä vieläkin särkee mutta ei niin pahasti etten jaksais. Sit kotio, seuraava linssimössösatsi tulille, ja teen kotityöt. Jos inspis riittää niin ajastan laskut ja hoidan yhden Kelahomman tänään mutta ne ehtii kyllä huomennakin.
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 9.8.2022 10:42:59

Noniin, mulle kuuluu puhdasta paskaa. Se vesivahinko onkin ilmeisen iso eikä vakuutus korvaa. Oon ollu niin kovassa stressissä että en muista mitä oon tehnyt monen päivän ajalta. Oon juonut, mutta tilin saldosta ja tölkeistä päätellen en tarpeeks blackoutiin. Eli dissosioin.
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 21.8.2022 13:50:04

Tänään eka raitis päivä. Nyt aion olla 5 viikkoa juomatta, 24h kerrallaan.
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Hippuli73 » 22.8.2022 04:25:02

Mukavaa, että olet taas täällä kirjoittelemassa :)
Hippuli73
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 22.8.2022 09:54:34

Hippuli73 kirjoitti:Mukavaa, että olet taas täällä kirjoittelemassa :)

Kiitos Hippuli! Periksi ei anneta vaikka välillä tulis takapakkia. Hyviäkin asioita on tapahtunut: psykpolin hoitosuhde on erittäin lupaava, migreenin tiimoilta pääsen lekuriin syyskuun alkupuolella, vesivahingosta selviän jotenkim vaikka sitten maksujärjestelyn avulla. Oon soitellut AA:n puhelimeen ja pohtinut stressiretkahdustani. Toka päivä tänään mutta voin kertoa jo nyt ettei mitään peruuttamatonta ole tapahtunut. Mun retkahdus oli inhimillinen ja lääke siihen on ottaa nyt etäisyyttä juomiseen ja työstää stressin aiheet kumtoon ennen kuin edes miettii vähentelyä.
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 22.8.2022 14:22:35

Tänään on ollu draivi päällä, oon hoitanut asioita pankin ja Kelan jne kanssa ja siivonnut ja pessyt pyykkiä. Syödäkin oon muistanut. Ahdistus tästä raha- ja remonttitilanteesta on aivan järkyttävä, mutta asialle ei nyt enää mitään voi ja juominen olis vaan turhaa rahanmenoa tilanteessa jossa rahaa ei yksinkertaisesti ole. Varmaan menee hetki tottua tilanteeseen kun alkaa jo ennestään pienistä tuloista maksella tuota remonttia ja opintolainaa takaisin, mutta nämä on nyt faktat, ja faktojen kanssa pärjää aina.

Laitan muuten nyt laskurin pörräämään eilisestä lähtien, eli viis viikkoo mulla on nyt tavote ja katsotaan jos jatkaisin raitistelua sen jälkeenkin.
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 23.8.2022 16:22:01

Hengissä, mutta migreenissä. Eilinen salitreeni tais olla liikaa unettomuuden keskelle, mutta onneksi tänään uusittiin mun nukahtamislääkeresepti (edellisen kerran siis uusittu helmikuussa, en käytä niitä todellakaan usein), niin jos sais vähän univelkaa kevyemmäksi.
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 24.8.2022 10:50:25

Nukuin hyvin. Aamiainen syöty, lounaaseen asti lötköttelen ja lounaan jälkeen uimaan!
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 25.8.2022 09:51:55

Mukava aamu. Kahvia join ja osallistuin yhteen etäkeskusteluun. Nukuin hyvin joskin tarvitsin siihen unilääkkeen. Rempan valmistumisesta ei vielä ole kuulunut mitään ja se vähän ärsyttää, mutta turha stressata.

Tänään pidän siivouspäivän ja siivoan chinchillan häkin. Illasta ehkä salille, mutta voi se odottaa huomiseenkin jos tänään tuntuu että tarvii toipua eilisestä vesijuoksutreenistä. Ruokaa vois tehdä taas isomman satsin valmiiksi.
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 26.8.2022 02:10:25

Iiiik! Vittumaisia juttuja nuo kosteusvaurio-/vesivahinkohommelit. Tsemppiä sen kanssa ja toki muutenkin :) .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät