Olet täällä

Päiväkirja

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Päiväkirja

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 24.9.2022 14:22:42

Viime yönä nukuin hyvin ja ruokahalu on tänään palannut. Jouduin kyllä pyytämään kaveria ajamaan mun ruokakauppaan, kun pelotti liikaa mennä yksin. Aika pahoja traumatakaumia mutta lepo ja rauhallinen tekeminen/siivoilu kotona auttavat pysymään nykyhetkessä.
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuuliajoilla » 24.9.2022 16:19:09

Ikävä juttu, että uuteen työkuvioon ei löytynyt järkevää ratkaisua. Toivottavasti jostain lähempää avautuisi samankaltainen kiinnostava ja innostava mahdollisuus, joka toimisi kaikin puolin hyvin myös arjessasi. Haikeudelle ja pettymykselle pitää antaa aikansa mutta viisaasti ajattelet, että toivo pian taas palaa, kun pettymys on levätty ja ajatuksissa käsitelty.

Todella kurja lukea viimeaikaisista kokemuksistasi AA ryhmästä/ryhmistä. Olen miettinyt olisiko niistä minulle apua mutta uskontoon tai samankaltaiseen viittaavakin vivahde saa minut hyvin vastahakoiseksi edes yrittää sitä reittiä. En usko, että löytäisin sieltä mitään rauhaa tukemaan tavoitteitani. Toisessa ketjussa mainitsemasi "13 askel" kuulostaa pahalta. Kenenkään ei pitäisi joutua kokemaan minkäänlaista ahdistelua, ei etenkään hakiessaan apua, jolloin on muutenkin haavoittuvaisimmillaan.
Tuuliajoilla
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 24.9.2022 17:33:53

Tuuliajoilla kirjoitti:Ikävä juttu, että uuteen työkuvioon ei löytynyt järkevää ratkaisua. Toivottavasti jostain lähempää avautuisi samankaltainen kiinnostava ja innostava mahdollisuus, joka toimisi kaikin puolin hyvin myös arjessasi. Haikeudelle ja pettymykselle pitää antaa aikansa mutta viisaasti ajattelet, että toivo pian taas palaa, kun pettymys on levätty ja ajatuksissa käsitelty.

Joo, eteenpäin vain! Mulle on jo pariin otteeseen ehdotettu kokemusasiantuntijakoulutusta. Se vois olla mielekästä tekemistä joka hyödyttäisi myös muita ihmisiä. Katsotaan!

Ja noista AA-ryhmistä, mä en ole ihan varma kutsuisinko sitä edes "avuksi". Ihmiset pelotellaan jäämään koukkuun niihin ryhmiin ja vanhat jäsenet osaa olla ihan vitun persereikiä ja piiloutuu isonkirjansa taakse. Mua itseäni ei se hengellisyys haittais jos se olis _tervettä_, mutta onhan se nyt kissankokonen hälytysmerkki että siellä kehotetaan olemaan ajattelematta itse ja antamaan "ohjelman" toimia. Yök. Ja tosiaan kun ei sitäkään tiedä onko ne vanhat jäärät oikeesti raittiita vai tulevatko sinne tappamaan aikaa ja kyttäämään tulokkaita. No, olipa taas kokemus ja kai siitäkin jotain oppi.

Tänään mun ahdistustasot on olleet koko päivän siedettävät. Ulos en vieläkään ole mennyt mutta oon hoitanut kotiaskareita ja laittanut ruokaa ja levännyt. Oon asettanut itselleni aikarajan että ensi viikolla menen yksin ulos. Tänään menen ystävän kanssa pikku kävelylle tuossa seiskan jälkeen. Pelkotiloista ei enää nyt ole niinkään kyse vaan ihan autistisesta burnoutista, se menee levolla ohi. Burnoutin alussa oli kyllä pelkojakin ja näin painajaisia niistä AA-ryhmistä yök.

Juomishaluja ei ole ollut.
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 25.9.2022 14:02:05

Nukuin yön tosi hyvin ja mieliala on aika tasanen, ärsyttää kun yksi DIY-projekti jäi kesken kun tarvii päästä rautakauppaan ja siihen tarviin jonkun kuskiksi eli ens viikkoon menee. Mutta onpahan sekin nyt alotettu ja alitajunta saa työstää yksityiskohtia siihen asti, että pääsen jatkamaan. Ens viikon ti on yks erikoislääkärin käynti ja tiedän jo nyt että se menee todnäk huonosti, oon kyseisen lääkärin kans puhunut kerran puhelimessa ja jäi tosi nihkeä kuva. Turha sitä on etukäteen murehtia kun se ei asioita muuta, lisää vain omaa stressiäni. Huoh.
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 27.9.2022 13:15:21

Eilen join, olin sitä ennen viikon juomatta. Hyvä mä! Tänään saatan hyvinkin todennäköisesti juhlia, kun sain hyviä uutisia erikoissairaanhoidosta. Huomisesta alkaen taas juomaton pätkä!
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 28.9.2022 16:02:23

Hyvä fiilis, eka nollapäivä taas. Nukuin hyvin, ja oon saanut asioita hoidettua.
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 29.9.2022 11:17:17

Viime yönä en meinannut millään saada unta ja oli aamuyöstä haikeat fiilikset mm. työkuvioista, mutta tämä päivä on alkanut hyvin. Kohta pitää viedä roskat ja lähteä ruokakauppaan. Illemmasta vois imuroida ja pesaista lattiat. Huomenna terapia ja yritän käydä salilla terapian jälkeen!
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 18.10.2022 16:27:10

Nyt on mennyt kosteasti. Ei räkä poskella rälläämistä, mutta sellaista kyllä että ahdistus kasvaa. Soitin tänään Ehyt-neuvontaan ja sain vinkin soittaa huomenna kokemusasiantuntijalle. Siellä pystyy asioimaan anonyymisti toisin kuin vaikka A-klinikalla ym.
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Hippuli73 » 19.10.2022 05:44:45

Ihmettelinkin, mihin olet kadonnut. Jos pelkää Kanta-kirjauksia, niin A-klinikka on ikävä paikka. Jopa ryhmiin osallistumisesta saa merkinnän systeemiin. Mutta on olemassa muita palveluita, joissa voi keskustella oman päihdehoitajan kanssa säännöllisesti, eivätkä kaikki käytä Kantaa. Ehkä tämän jo tiesitkin, mutta tsekkaa oman kotipaikkasi nettisivuilta, mitä eri päihdepalveluja voit käyttää kaupungin laskuun ja selvitä niistä, tekevätkö he kirjaukset. Tämä tietysti pätee vain, jos asut isossa kaupungissa, jossa on vaihtoehtoja. Tsemppiä!
Hippuli73
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 22.10.2022 17:49:05

Hippuli73 kirjoitti:Ihmettelinkin, mihin olet kadonnut. Jos pelkää Kanta-kirjauksia, niin A-klinikka on ikävä paikka. Jopa ryhmiin osallistumisesta saa merkinnän systeemiin. Mutta on olemassa muita palveluita, joissa voi keskustella oman päihdehoitajan kanssa säännöllisesti, eivätkä kaikki käytä Kantaa. Ehkä tämän jo tiesitkin, mutta tsekkaa oman kotipaikkasi nettisivuilta, mitä eri päihdepalveluja voit käyttää kaupungin laskuun ja selvitä niistä, tekevätkö he kirjaukset. Tämä tietysti pätee vain, jos asut isossa kaupungissa, jossa on vaihtoehtoja. Tsemppiä!

Kiitos!

Mä selvittelinkin tota jo ja omalla kaupungilla ei ole mulle valitettavasti tarjottavaa. Mutta mulla käynnistyy pian tiiviimpi terapia. Toivottavasti se auttaisi!
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Hippuli73 » 22.10.2022 20:06:51

Sali ja uimahalli auttaa myös, vai mitä?
Hippuli73
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 22.10.2022 21:09:20

Hippuli73 kirjoitti:Sali ja uimahalli auttaa myös, vai mitä?

Kyllä! Pyrin sinne taas ASAP kun pahin torikammo hellittää. Kävelyillä oon onneks jaksanut käydä, mutta raskas liikunta on mulle kyllä ehdoton raittiuden/juomattomuuden suhteen. Kiitos Hippuli.
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Hippuli73 » 23.10.2022 04:39:04

Sama täällä. Hyvä treeni toimii samalla tavalla kuin alkoholi, paitsi ei tule krapulaa. Lisäksi halu lähteä seuraavana aamula lenkille tai salille estää juomasta. Juoksin eilen maratonin. Saa nähdä, miten pitkään euforia kestää :D
Hippuli73
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 25.10.2022 13:22:08

Hippuli73 kirjoitti:Sama täällä. Hyvä treeni toimii samalla tavalla kuin alkoholi, paitsi ei tule krapulaa. Lisäksi halu lähteä seuraavana aamula lenkille tai salille estää juomasta. Juoksin eilen maratonin. Saa nähdä, miten pitkään euforia kestää :D

Hieno saavutus!

Mulla on tänään ollut seesteinen olo. Pystyn tähän, ja siihen uskominen on tärkeää.
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 26.10.2022 07:15:51

Heräsin hyvillä mielin. Kyllä tämä tästä kun säätelen vireystasojani ja keskityn terapiaan, ruokaan ja liikuntaan.
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät