Olet täällä

Nyt riitti.

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Nyt riitti.

ViestiKirjoittaja aaaaaaa » 14.7.2022 07:12:30

krapulapäivä 2 alkamassa. ensimmäisenä päivänä oli koko kirjo: vatsavaivoja, oksetusta, nestehukkaa. sain näitä mielestäni korjattua, mutta hermot ovat ylikierroksilla vieläkin:

Elimistöllä on luonnollinen pyrkimys tasapainoon, ja aivot kehittävätkin toleranssin kumotakseen normaalitoimintaa järisyttävän aineen vaikutukset. Toleranssin kasvaessa hermosolut pystyvät toimimaan nopeammin, ja alkoholin eli ”jarrun” poistuessa elimistöstä aivot käyvät ylikierroksilla. -wikipedia

alkaa kyllä onneksi olemaan aika normaali olo. sain nukuttua yllättävän paljon. mutta ei vielä missään nimessä normaali. ja morkkis ei katoa niin kauan kun on pientäkin pahaa oloa. kumpa tämä jo loppuisi.

Monien aineiden on väitetty lievittävän krapulaa, mutta tutkimuksissa ei ole löydetty vakuuttavia todisteita niiden puolesta. Krapulalääketutkimuksia läpikäyneessä katsauksessa löydettiin vain hyvin heikkolaatuisia tutkimuksia. Niissä parhaiten olivat menestyneet neilikkauute, tolfenaamihappo ja pyritinoli. -wikipedia

hauskaa kun wikipediassa, lehtiartikkeleissa ja lääkärien haastatteluissa sanotaan et krapulalääkettä ei ole olemassa, kehotetaan juomaan nestettä, syömään sokeria ja kananmunia jne. kyllä se krapula diapamilla helpottaa. mutta en siis suosittele, koska sekakäytön riski. ainakin mulla se on suuri, ellen saa tätä paskaa nyt lopetettua.

toivottavasti tämä olisi elämäni viimeinen krapula. minä niin toivon, että asia olisi näin.
aaaaaaa
Vahvasti panostava jäsen

Re: Nyt riitti.

ViestiKirjoittaja aaaaaaa » 14.7.2022 07:28:36

kaipaan aikaa, kun alkoholi ei ollut vielä ongelma. en sitä osaa, kun juodaan ns. kohtuudella. vaan sitä kun oli aikaa jolloin en ollut kännissä tai krapulassa, eikä tarvinnut miettiä koko alkoholia koko ajan.

huomenna on tätä rataa päivä, jolloin en ole humalassa tai krapulassa. mutta häiritseekö viina huomista? kyllä! mietin aamusta iltaan, että millon menen seuraavan kerran AA, millon on seuraava päihdehoitajan tapaaminen, mitä retkahdukset on tehneet maksa-arvoille. mitä jos joku pyytää vaikka terassille? ja tietysti häpeä varjostaa elämää. alkoholi ei anna nykyään mun koskaan vaan olla minä :cry: nauttia elämästä. vaan se kummittelee aina jossain määrin mielessä :evil:

ehkä sen takia on niin vaikea pysyä juomatta, kun alkoholi on mielessä 24/7?

mutta tämän kirjoittaminen avasi silmiä, miksi inhoan olla alkoholisti. en siksi, etten voi enään juoda turvallisesti vaan siksi, ettei tuo aine jätä mua hetkeksikään rauhaan.

miten ne päihdetyön ammattilaiset jaksaa, joilla on oma kokemus päihteiden ongelmakäytöstä josta ovat toipuneet. aina niitä päihteitä 24/7
aaaaaaa
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät