Olet täällä

harhailua sumussa päämäärättä

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: harhailua sumussa päämäärättä

ViestiKirjoittaja foggy lady » 3.6.2011 23:09:04

cricket: sepä se, ikäänkuin ei osaa luottaa siihen, että asiat menisivät hyvin. Odottaa koko ajan jotain takapakkia: "kohta joku soittaa ja kertoo että joku on taas kuollut tai ei se proggis kuitenkaan onnistu niinkuin olin ajatellut tai... tai ... tai..." Pitäisi kuitenkin osata luottaa siihen, että mullekin voi käydä hyvin.
Se, että elää koko ajan katastrofin pelossa, estää sen, että ei pysty nauttimaan onnesta ja hyvistä asioista, jotka tällä hetkellä ovat.

Oli muutes kiva päivä tänään. Järjestin lastenjuhlat. Auttaakseni yksinhuoltajaystävättäriäni, että piristääkseni itseäni. Kutsuin porukat syömään: nakkeja ja ranskalaisia muksuille ja jätskiä päälle ja riehumista ja askartelua. Äidit saivat vierashuoneessani ottaa pienet iltapäiväpäikkärit. Minä riehuin muksujen kanssa, joita oli siis 8 ikävuosiltaan 8v.-1,5 v. Oli tosi kivaa. Meluista. Kun he kaikki lähtivät, niin huokaisin syvään, kun asuntoni hiljeni: kyllähän sellaisesta laumasta muksuja lähtee aikas paljon ääntä. :) Mutta kivoja kakaroita ovat he kaikki. :)

Ensi viikolla tulee hoitoon pari muksua muutamaksi päiväksi. Tykkään olla se täti: saan itsekin leikkiä ja pääsee irti omasta arjesta kun puuhastelee niiden kanssa ja sitten niiden vanhemmat saavat hieman lomaa. (mikä muutes on tää nykypäivän juttu, että vanhemmat haluavat "lomaa" lapsista ? )

Mulla on nyt kesäloma. Juhannuksen jälkeen takaisin töihin. Paitsi että vietän aikaa kakaroiden kanssa, niin käyn myös budo -leireillä. Seuraavaksi aion kokeilla kendoa.

Life is good. :) :)

T: F.L.
foggy lady
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuppi » 4.6.2011 15:54:09

Moi
Hienoa, tuo on juuri sitä täytettä elämään. Pidän lapsista ja jostain syystä ne myös pitää minusta. Tämä koskee siis yleisottaen eikä koske ainoastaan omia lapsia joista todella pidän. Mutta suorastaan innostun pienistä nuorista joiden kanssa on todella hienoa. En ole mikään Pervo, Joku saattaa taas noukkia tuosta jotain mitä haluaa ja jättää kaiken muun huomiotta. Hmm...(Turska) :wink: . Lue ne mun viestit kokonaisuudessaan etkä vain sitä mitä haluat lukea :wink: .
T.T
Tuppi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja foggy lady » 14.6.2011 21:56:50

On ihmeellistä.

Miten voikaan elämä muuttua. Onkohan tämä ainoastaan kemiallista soopaa (eli mielialalääkitys) vai oikeaa ?
Olen nauttinut viime viikosta hoitotätinä ja viikonlopusta urheiluleirillä niin, että välillä vaan kiittelin "sitä-jotakin-elämän-voima-energiaa" (en vieläkään tiedä kuka tai mikä se on, mutta jokin tai joku), että voikin olla kivaa.

Mielestäni ansaitsen hyvää. Kaiken sen saatanan paskan jälkeen. Kaksi vuotta tosiaan meni, että löysin taas tekemisen ja elämisen meiningin. Tämä kannustuksen sanoina kaikille niille, jotka eron tms. traagisen elämänkäänteen myllerryksissä tuskailevat. Ihan oikeasti: kuitenkin on mahdollisuus päästä yli ja jatkaa elämäänsä toisin. Ne tuskat ja paskat on vaan tuskailtava. Olisin varmaan lyönyt turpiin, jos joku olisi minulle näin sanonut toissa kesänä, kun olin todella huonona ja eksyksissä.

Viikonlopun urheiluhappeningistä kotiin tultuani ilokseni huomasin, että paprikat kukkivat, auringonkukat olivat hujauttaneet monta senttiä vartta ja päivänsini kiipeili jo katossa. Tomaateissakin on jo kukkanuput. (Olen siis parvekepuutarhuri.)

Tänään budotreeneissä oli hieno tunnelma. Tuntuu niin hienolta niiden kokemusten jälkeen, kun on vaan potkittu pois, heitetty ulos, irtisanottu sieltä ja täältä, että on porukka, joka kutsuu mukaan, ottaa huomioon, kunnioittaa, opastaa, neuvoo ja oikeasti toivoo, että opin ja pysyn mukana.

Päätin juuri, että en lähde sukulaisiin tms. tällä lomallani. Olen kotona ja käyn budo -leireillä ja harjoituksissa. Sanokoot sukulaiset mitä sanovat, mutta minä teen nyt niin, kuin tunnen, että minulle on parasta. Olen itsekäs paska, joka huolehtii vain omasta hyvinvoinnistaan. :?

Jatkot hyvät kaikille,
lukemisiin ja kirjoittelemisiin

olkoot "voima" kanssanne :)
foggy lady
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja nainen75 » 14.6.2011 22:13:21

olipa hieno voima-energia viesti! kiitos sinulle. tovon, että se jatkuu sinulla noin ja myös tietty itselle toivon sitä taas, koska tiedän mistä puhut. sinulta ei muuten yleensä tule tällaisia kirjoituksia eli jokin on muuttunut, kiva.
nainen75
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Fernetti » 14.6.2011 22:21:10

foggy lady kirjoitti: käyn budo -leireillä ja harjoituksissa.

Wau osaaksä heittää tollaisia voltteja?

http://www.youtube.com/watch?v=IOh3GYTajW4
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen?
Fernetti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja foggy lady » 15.6.2011 12:44:42

Fernetti kirjoitti:Wau osaaksä heittää tollaisia voltteja?

:lol: :lol:
No ei tää mamma enää tuollaiseen taivu...
mutta erilaiset kepit ja aseet heiluu kyllä melkoisen vakuuttavasti. Sen minkä tekniikassa nuoremmille häviän, korvaan asenteella. Suosittelen kaikille itsetunto- ja oman reviirin suojelu -ongelmista kärsiville. Mulla on ryhti suoristunut, askel terhakoitunut, katse pelottomampi.

nainen75 kirjoitti: jokin on muuttunut

Näin on.

Lähden salille treenaamaan. Jou!
foggy lady
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja foggy lady » 16.6.2011 23:44:59

http://www.youtube.com/watch?v=T8J_IkuUbak

Naginata on perinteisesti naisten budo -laji. Perinteet on pitkät ja se, miksi naisten aseeksi tuli Naginata, ni se on pitkä tarina.

Aika terhakasti likat lyö.

Jeu.

foggy lady
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja foggy lady » 22.6.2011 16:28:01

Nyt joudun häpeäkseni tunnustamaan, että juon toista päivää.

Eilen lähdin treenien päätteeksi kapakkaan (meillä oli tavallaan kauden päättäjäiset). Siinä ihmiset ottivat muutaman ja lähtivät koteihinsa (tai mistä minä tiedän mihin lähtivät). Minäkin muka lähdin, että hoh-hoijaa, nyt väsyttää, mutta painatin suoraan lähiräkälään (oli kauhea paikka, mutta kun teki mieli juoda, niin siedin sen.)

Tänään heräsin terhakkaana ja tein jopa töitä (tosi helppoa tämä, kun voi vaan roikkua netissä ja sähköpostissa ja nettipankissa) samanaikaisesti ottaen korjaussarjaa. Ja sehän ei ole jäänyt siihen, vaan kun piti ruokakaupassa käydä ja tupakitkin loppu, niin lisää korjausta.

Ja just kun muutama päivä sitten olin niin hyvillä mielin ja kiittelin itseäni aamuisin, että Ihanaa kun saan olla selvinpäin. Ikinä ei pitäisi sanoa tai hehkuttaa: just kun on itsetyytyväinen ja luulee tainnuttaneensa viinanhimon, niin se oikein tunkee sieltä takaisin kahta vauhdikkaammin ja voimakkaammin: "annappas kun minä näytän kuka tässä voittaa..."

Se on kyllä huomioitava, että humalani eivät ole itsetuhoisia, surkeita, ex:än perään haikailuja, typeriä puheluita, vihan purskauksia tms., vaan olen leppoisasti pöhnässä puutarhassa, hyvän tuulinen ja rauhallinen. Jokin on päässäni korjaantunut: en tunne vihaa tai katkeruutta kuten ennen. En ns. hötkyile ja dramatisoi pohjalta "minäminäminäminäminulla on kauheaaaaaa... kukaan ei ymmärrrrräää miten kauhea elämä minullaminullaminulla on, kukaan ei voi auttaa minuaminuaminua, olen hyväksikäytetty ja väärinymmärretty marttyyriminäminäminä" , kuten ennen :oops: :lol: :lol: :lol:

Oivallus siitä, että ei tarvitse olla koko ajan huolissaan siitä, että jokin pettää, jättää, menee huonosti, hajoaa tms., vaan elää tätä päivää luottaen elämään, itseensä ja siihen, että voi oikeasti käydä hyvinkin, ilman että tarvitsee varautua katastrofeihin, on auttanut paljon.

cricket kirjoitti:Kannattaako 'onneen' luottaakaan? Häilyväistä on tuo... :)

Joten mielestäni onneen pitäisi voida luottaa. Tai ainakin siihen, että elämä kantaa. Tavalla tai toisella.

Hyvää päivänjatkoa kaikille,
rakkain terv.,
F.L.
auringossa paistatellen
foggy lady
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja foggy lady » 23.6.2011 19:10:49

Purin matkakassin.
En lähde merelle, kun on myrskyvaroitus.
Menkööt muut, minä en lähde kokemattomana purjehtijana, vaikka muu venekunta on kokeneempia, sinne epävarmasti seikkailemaan. Siihen onneen en luota, että pärjäisin luonnon voimille.
Jään kotiin tuivertavaa tuulta ikkuinoiden takaa turvallisesti katsomaan.
foggy lady
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja cricket » 23.6.2011 19:43:44

foggy lady kirjoitti:Tai ainakin siihen, että elämä kantaa. Tavalla tai toisella.

Tähän minäkin luotan :) Ja hyvä ettet luottanut onneesi vesillä, vaikket sepalus auki ollutkaan lähdössä. Pelottavalta kuulostaa ulkona!
Hyvää Juhannusta leidille!
If you want others to be happy, practice compassion. If you want to be happy, practice compassion.
Dalai Lama
cricket
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja foggy lady » 26.6.2011 15:33:29

foggy lady kirjoitti:Olen itsekäs paska, joka huolehtii vain omasta hyvinvoinnistaan. :?

ja näin lainaan itseäni ja perun edellisen. En minä voi jättää huomioimatta. Mitä se on minulta pois, jos käyn ilahduttamassa sairasta tätiä. Soitin tänään ja yksin siellä on. Onhan se mentävä.

Myllyhoidossa korostettiin tosi paljon sitä, että miten ensinnä pitää huolehtia omasta toipumisestaan ja hyvinvoinnistaan. Raitistumisen ehtona on jättää päihdeongelmainen puoliso, kaverit, jopa suku. Tehdä pesäero. Huolehtia vain omasta hyvinvoinnistaan. Siellä sitten porukat jättivät kaveripiiriä ja jopa perheitä jotta minäminäminäminäminä parantuisin... (ei liene hoidon tarkoitus, mutta siltä se silloin minusta vaikutti)

Vaikka minua, suhteellisen tervettä ihmistä miten ahdistaisi, niin en jätä vanhaa tätiä yksin. Jo on saatanaperkelejasanonkomävielämitä, jos tää menee sellaiseen, että se minäminäminä on tärkein.

Joten vastoin järki päätöksiäni teen niinkuin oikeudentuntoni ja sydän sanoo: menen tervehtimään ja hoitamaan sukulaisia. Ehkäpä kuitenkaan en enää ota itseeni niin paljon heidän arvostelujaan. Ne on sellaisia kuin ne on.

Mutta ennen sitä menen ensi viikolla pariksi päiväksi merelle.

Toivottavasti plinkkiläisillä on pää, kädet, järki, jalat, koti, moraali, henki, puoliso, sormet, kännykkä, vene, housut yms. tallella juhannuksen jäljiltä. :)

Rakkain terv.,
F.L.
foggy lady
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuppi » 26.6.2011 15:47:02

Moikka
Joo, tuo asia että pitäisi irtaantua kaikista sukulaisista sen takia että ottavat kosteita. Kuullostaa aika hurjalta , Miksi :?: :?: , Siksikö ettei sorru siinä seurassa lipittään. Ei tarvi lipittää jos ei halua. Asiat on itsestä kiinni eikä muista. Ei siksi tarvi irtaantua ystävistä :shock:
T.T
Tuppi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja foggy lady » 26.6.2011 15:59:12

Myllyhoito -psykologien (?) mukaan pahin este raitistumiselle on juova puoliso tai muu perhe. Se kyllä totta ja useinhan siinä käy niin, että jos raitistuu, niin haluaa niin suuresti varjella raitiuttaan, siten, että ei itse saata itseään tilanteisiin, jotka ahdistavat tai kenties toimivat kimmokkeina juomaan.

Mutta tuo ajatus, että ensinnä pitää olla minäminäminäminä, jotta raitistuisi on minulle vieras. Joillekin toisille elinehto. Me ollaan kaikk niin samanlaisia, mutta silti niin erilaisia.

Mun sukulaiset ahdistaa minua. Se on sitä samaa mitä ollut aina. Nyt ajattelen, että antaa niiden olla niinkuin ovat, mutta ei vanhaa ja sairasta ihmistä voi jättää yksin. Vaikka välillä minua haukutaan, arvostellaan aivan suunnattomasti ja milloin mitäkin, niin otan sen nyt niin että toisesta-korvasta-sisään-toisesta-ulos-ja-menkööt-kuin-vesi-hanhen-selästä. :lol:

Eläkäämme toivossa ja ilossa,
foggy lady
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuppi » 26.6.2011 16:05:10

:D
Moi
Jepjep, asenteet kohdalleen :D
T.T
Tuppi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja foggy lady » 4.7.2011 21:30:10

Olin merellä. Oli ihanaa. Sunnuntaina tuli kotiin. Aloin heti juoda.
Ei toimi. Lähden aamulla takaisin merelle.

Veneily ja dokailu ei sovi yhteen. Toki siellä joissain satamissa porukat dokailee, jotkut jopa purjehtiessaan,
mutta mulle se on sellainen asia, että veneily ja dokaaminen ei sovi yhteen.

Ja sitäpaitsi: mun ei tarvitse juoda, kun olen merellä. Se meri ja luonto ja tuuli ja humina ja... riittää. Silloin ei tarvitse juoda, kun muutenkin on niin mahtavia kokemuksia kaikilla aisteilla.

Joten pakkaamaan ja aamulla takaisin sinne, missä minun on hyvä olla. Viimeistään sunnuntaina takaisin, kun pitäisi sitten jotain töitäkin :? tehdä maanantaina. Mutta nyt en vielä sitä huolehdi, vaan haluan elää hetkessä ja tuntea kaiken hyvän.

Suotuisia tuulia, huikeita myrskyjä, rauhaisia hetkiä
ja olemisen sietämätöntä keveyttä
toivottaen,
F.L.
foggy lady
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät