Olet täällä

joka arki-ilta 4-8 kaljaa

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

joka arki-ilta 4-8 kaljaa

ViestiKirjoittaja Samul1 » 29.1.2014 18:47:49

Uusi jäsen ilmoittautuu...

Elikkäs juon joka arki-ilta 4-8 kaljaa ja viikonloppuisin pe-la sen 14-17 ja sunnuntaina aina se 6-8, viime vuonna olin kai 5 iltaa juomatta mut vaikeeta oli, en mieti mitään muuta kun et oispa ilta ja sais ottaa, mut en juo niin paljoo yleensä et aamul tuntuis tai ois oloja, mut ei tää kovin terveellistä voi olla. töissä käyn ma-pe ja koskaan en oo alkoholin takii pois ollu.

pitäis kaikkee tehäkki.. siivoo, laittaa autoo, tehä ruokaa, mut kuhan kello tulee kuus illal ni tähän sohval jämähdän ja juon sen mitä juon ja meen nukkuu. koittanu parikertaa alkaa tekee jotain, esim. siivoo mut rupee vaa ahistaa ja tekee vaa mieli juoda ja olla, rentoutua. no ruokaa kyllä tulee tehtyy pienis kaljois aina ku nälkä tulee :)

sit taas vastapainoksi niin töissä aherran paljon, paussit on sen mittaisia melkeen et tupakan polttaa ja takas hommii, ku tavallaa haluu jossain kuitenki olla ahkera ku jokapäivä miettii, pitäis toiki siivoo, toiki laittaa...

tulipahan avauduttua :roll:

tunnistaako joku itsensä tästä, keskustelu oisi mukavaa?
Samul1
Miedosti panostava jäsen

Re: joka arki-ilta 4-8 kaljaa

ViestiKirjoittaja SoiKannel » 29.1.2014 19:10:58

Tunnistan tekstistäsi itseni osittain. Olin samankaltaisessa tilanteessa joskus n.10v sitten. Olen nyt 30v.
Tosin en käynyt duunissa vaan opiskelin puoliteholla, mutta kuitenkin..

Minulla se meni siihen, että ei enään huvittanut käydä koulussa/duunissa vaan halusin "relata" kokoajan. Krapulaakaan ei tuu ku ottaa heti aamusta aina lisää.. Kehittyi alkoholismi ja huomasin, että en kykene lopettamaan juomistani.

Haitat alkavat myös juuri tuollaisilla määrillä kasaantumaan aika tiuhaan tahtiin. Usein varsinkin se psyykepuoli aloittaa säröilynsä ja se saattaa sitten alkaa aikuisten oikeasti hieman pelottamaan kun ei saakkaan sitä korkkia kiinni. Tulee ns. todella vittumainen olo :mrgreen:

Ps. Tuo sinun kykysi hoitaa duunisi tuollaisista määristä huolimatta kertoo karua kieltään toleransseistasi, krapulansietokyvystä (tai oikeastaan krapulantottumuksensiedosta) ja todennäköisesti jo alkoholismisi asteesta.
SoiKannel
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja nolla-astetta » 30.1.2014 09:22:19

Tohon minäkin olen ollut lipsumassa. Nyt kuitenkin olen päättänyt, että vähemmän, vähemmän ehdottomasti, vähemmän pakostakin. Olen käyttänyt Jeppe-juomapäiväkirjaa kannustamaan tuohon alkoholittomuuteen arkena. Mulla siinä mielessä on eri tilanne, että joka toinen viikonloppu on lapset, jolloin ei tule otettua paljoakaan, mutta kuitenkin melkein aina jonkin verran.

Arkipäihteettömyyden aluksi pamahti uniongelmat. Kun on tottunut lähes aina nappaamaan sen pari annosta vähintään, nukkumaan meno oli jotenkin outoa. Mutta siihen onneksi oli jo aiemmin hankitut unilääkkeet. Mutta kunhan siitä alusta pääsi ohi, nukkuminen onnistunut paljon paremmin.

Ja miten helpottaa siirtymistä vähempään? Ei osta alkoholia kotiin. Noin minä tein viime viikolla. Tiukasti ostoslistassa pysyminen auttoi.

Sitten rentoudu sen kodin kanssa. Jos siellä on hirveä kaaos, pyydä jotakuta auttamaan siivouksessa, koska siivossa kodissa ahdistaa vähemmän. Tämän olen huomannut.
nolla-astetta
Vahvasti panostava jäsen

Kortti hyllylle kuivumaan

ViestiKirjoittaja Arkkitehti » 31.1.2014 11:34:15

nolla-astetta kirjoitti:Arkipäihteettömyyden aluksi pamahti uniongelmat. Kun on tottunut lähes aina nappaamaan sen pari annosta vähintään, nukkumaan meno oli jotenkin outoa. Mutta siihen onneksi oli jo aiemmin hankitut unilääkkeet. Mutta kunhan siitä alusta pääsi ohi, nukkuminen onnistunut paljon paremmin.

Mua ei kyllä uniongelmat vaivaa, jos on ensin pari yötä valvonut horkkakrapulan kourissa noutajaa odotellen. Hyvin tipahtaa ihan vesilinjalla kun olotila on normalisoitunut. Toi unettomuus taitaa olla ehkä enempi tissuttelijoiden pulma, eikä tuurijuopon? ;)

nolla-astetta kirjoitti:Ja miten helpottaa siirtymistä vähempään? Ei osta alkoholia kotiin. Noin minä tein viime viikolla. Tiukasti ostoslistassa pysyminen auttoi.

Mulla auttaa katkaisuun välittömästi kun jätän pankkikortin ja käteiset työpaikalle. Ne kun ei anna kaupasta mitään ilman euroja. Pitää vaan muistaa hamstrata kotiin paljon ruokaa ennen kortin hyllyttämistä. Tänäkin viikonloppuna jätän maksuvälineet duuniin, niin niin pysyn takuuvarmasti kuivilla. Ylpeä luonne kun ei kestä viinan/rahan kerjäämistä tutuilta. Maanantaina sitten voi tehdä uuden päätöksen että jääkö kortti yhä töihin. Riippuu vahvasti siitä että onko kotona enää ruokaa. Mulla sitä riittää varmaan kuukaudeksi, eikä sitä ennen ole pakko käydä kaupassa.
Arkkitehti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Samul1 » 1.2.2014 18:03:25

Kiitos vastauksista.

Mulla ei auttais toi maksuvälineiden jättäminen töihin, lainaisin kavereilt sit rahaa, ku kaikki muutkin kaverit juo vkl.

Kai tää täst, mullakin just niinku ”nolla-astetta” kirjoitti ni unilääkkeet haettu ettei jois et nukahtaiski, ku tottunu menee nukkumaan pienis tumuis, mut nyt se on menny nii et nehän toimii paremmin viel jos otta kaljaa, ni oon nyt ottanu sen 6 kaljaa illassa ja 1 unilääkkeen ni ainaki saa unta.

ens viikolla koitan aikuisten oikeesti olla ilman lääkkeitä ja kaljaa..

ilmoitan miten kävi :mrgreen:
Samul1
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 2.2.2014 11:30:22

^ Älä nyt helvetissä tuolle sekakäyttölinjalle lähde! Pian sulla on koukku myös unilääkkeisiin, eivätkä ne enää välttämättä auta tuomaan unta, mutta niitä pitää napsia, koska riippuvuus. Tuo unilääkkeiden kombottelu kaljan kanssa tekee juuri sitä, että yksinään ne eivät sitten toimikaan niin hyvin. Lisäksi alko+unilääke -kombolla saattaa saada päänsä todella pahasti sekaisin ja tehdä sellaisia asioita, joita ei muutoin kuunaan tekisi. Sellaista on nähty ihan liikaa, valitettavasti :( . Eivät nuo sun määräsi tosin suuria ole, mutta kehottaisin silti äärimmäiseen varovaisuuteen, sillä tuossa touhussa saattaa lipsahtaa mopo lapasesta hyvinkin varkain.

Ymmärrän toki, että saatat tarvita unilääkkeitä jonkin aikaa ryyppäämisen lopettamisen jälkeen. Eipä se unettomuuskaan hyväksi ole, sillä se saattaa herkästi johtaa vain uuteen ryyppäämiseen, kuten kohdallasi kai onkin käynyt. Ota kuitenkin niitä unilääkeitä vain todelliseen tarpeeseen ja ilman kombotteluja.

Niin, ja ainakin mulla se, että rauhoittavia on aina saatavillani, on lähinnä edesauttanut sitä, että voin ryypätä taas uudestaan ja uudestaan, kun tiedän, millä saan pahimman krapulan pois :roll: . Aika loputon kierre siitä on tullut, enkä todellakaan suosittele sitä kenellekään :wink: :( .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

Krapula on ystävä

ViestiKirjoittaja Arkkitehti » 2.2.2014 14:30:26

Winston-84 kirjoitti:Niin, ja ainakin mulla se, että rauhoittavia on aina saatavillani, on lähinnä edesauttanut sitä, että voin ryypätä taas uudestaan ja uudestaan, kun tiedän, millä saan pahimman krapulan pois :roll: . Aika loputon kierre siitä on tullut, enkä todellakaan suosittele sitä kenellekään :wink: :( .

Krapula on juopon paras ystävä, joka tulisi nauttia paljaaltaan, raakana. Vain krapula kertoo totuuden siitä missä mennään ja paljonko enää matkaa jäljellä lopulliseen määränpäähän! ;)
Arkkitehti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Samul1 » 3.2.2014 17:59:24

Taas tullu hyvää tekstiä, thanks :wink:

tänää menee aikaa ruuanlaitossa ym ni ei ehi montaa juomaa ja rahatki rupee olee finaalis,
4 kuitenki ostin. mut joo.. autto kyllä tänne liittyä, ja tosiaa aamuvuoroviikolla on se 4-5 iltaisin, ja iltavuoroviikkoina sit se 7-8, tiedoksi vaan.
Samul1
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja filosoffi » 3.2.2014 20:36:27

Jos tuo ottaminen on nyt tippunut 4 kaljaan illassa, niin sittenhän se on jo lähes kohtuukäytön rajoissa, jos ns. kohtuukäytön raja on 24 annosta viikossa. Ihan hyvä parannus, kun tiputit 8 kaljasta puoleen.
filosoffi

ViestiKirjoittaja Samul1 » 4.2.2014 18:14:59

Juu yritetään kyllä, ja lääkkeisiin en oo koskenut nyt yhtään, jättäny päikkärit pois töiden jälkee ni on ja auttanu. mut äkkii noi neljä kyllä menee, saa jättää ne ihan sinne iltaa et niitten jälkeen sit nukkumaan, ykski ilta alotin kuudelta ja 19.15 oli jo juotu :)
Samul1
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja luottotiedot menee » 9.3.2014 14:49:19

täältä löytyy musta vähän taustaa samalla nimimerkilla

viewtopic.php?f=36&t=19588&start=180

oon ollu nytten 6 kuukautta työttömänä eli mulla on nytte viimesen 3 kuukauden aikana "lähtenyt lapasesta" tota enenn juomiseni oli jota kuinkin hallinassa tuli treenattuu kovaa mutta treenaminenkin on jäänny sitä ei ottanut ku iltasin se 1-2 useamapana iltana jonakin iltoina ei ottanut olenkaan

sitten aina kun viikonloppu tuli ni kaikki karkas viikonloppusin määrä nous johku 12-16 ja sitten ku velka ongelmat rupesi kasaantuu ja kaikki meni päin männikköä niin rupes määrätkin nousemaan ja juoma päivät rupes jo keskellä viikokin mene saman verran kun viikonloppuna

mulla oli tos tyttö ystäväkin ja sitä vaivas toi mun juominen ja pelaaminen sano se siitä vaikka tuolloin tuo vielä oli jotenkin hanskasssa mutta meil meni poikki 2 kuukautta sitten ei ollu enää kukaan rajottamassa juomistakaan ja pelaamista täs on nytte menny 4 kuukautta silleen että ei oo paljoo nolla toleranssi päivii ollu ja viimenen kaks kuukautta ei oo ollu yhtään nolla tolenranssi päivää sitä on joinakin päivinä vaan ottanut 2-3 kolme näitä päiviä ei ees voi yhden käden sormilla laskee

tos eka kuukausi meni samoilla määrillä kun alottajallakin mutta nytten määrä on noussu siiheen 10-16 annokseen päivä useimmiten se on ollu 12 anosta ja aamusta jo alotan nykysin mulla ei ees tuu tosta määrästä mitään kummempaa oloakaan sitä kun on tullut hyväks farmaseutiks ni on napit joka lähtöön ja sitten kun olen treenannut salilla kovaa niin siltä puolelta löytyy doupit jolla saadaan taas uutta virtaa vähän nuutuneeseen oloon jaksaa taas rellestää

sitä on sitten tullu noita uniongelmia ja hain niihen unilääkkeet ni nykysin illalla otan sirduladin=lihakrelaksantti ja imovanen ton alkoholimäärän lisäks joka ilta ni äijä sammuu ku saunalyhty jos ei saa unta ni sitten ottaa päälle vielä mirtsobiinin ja keptinoorin sitten sammuu viimeistään sitten sitä on vielä oma päänsärkylääkekkin kun minulla on migreeni ni saan päänsärynkin pois jos semmosta ilmenee tohon päälle vielä pahoinvointi lääke huonoa oloa niin lähtee sekin

tämä sama ruliansi on toistunut täs viimeaikoina joka päivä tosin tota päänsärkylääkettä ja pahoinvointi lääkettä ei otetta kun silloin vaan kun tuntuu siltä

tos viime keskiviikona meni kyl vähän överiks ku tuli lähettyä raveihin ja sitä tuli jo aamupaloiks otettuu semmonen 10 annosta ja päiväl tuli joku 2-3 otettuu sitten illalla raveihin ja siitä baariin 2 euron päiville sitä tuli otettuu sitten semmoset ton pävän ja illan aikana semmoset 30 annosta yhteensä nykysin mulla tulee krapula siitä kun mennää yli 18 toista annoksen ja sekin on sen jälkeen 50/50 selvitäänkö tasottavilla ja lääkkeillä vai joudutaakon vaan kärsii mulla kun krapulat on joskus semmosii että niihin ei auta napit ja tasottavat mitään vaa krapula puskee läpi ja se on vaan kärsittävä.

sitä meni tos yks päivä sairastessa ja heti kun olo helpotti ni ei muuta ku lisää juomaan koneeseen sitä yleensä pysyy hyvin noissa rajoissa josta ei tule mitään mutta välillä tuntuu et lähtee lapasesta

onko tämä enää normaalia?
luottotiedot menee
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja potuttaa » 9.3.2014 17:27:12

Joo eihän se oo normaalia ei. Itellä on meinannut myös lipsahtaa siihen unilääkeansaan. Nyt päätin etten hae mitään yritän saaha rytmit takasi ilman.
potuttaa
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja luottotiedot menee » 9.3.2014 18:06:50

sitten tuli vielä yks juttu mieleen en tiedä onko muilla vastaavaa ongelmaa ilmenny?

mutta aina kun mulle tulee krapula niin krapula heittää mun niskat ihan älyn jumiin ja sen jälkeen joutuu menee hierojalle aina aukasee niskat et helpottaa...
luottotiedot menee
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mallasmonni » 10.3.2014 20:35:38

Mulla itsellä on ihan sama tilanne. Joka ilta menee useampi olut ja viikonloppuisin sitten enemmän. Olen sen verran kyllästynyt tähän tilanteeseen, että olen jo varannut lääkäriajan Antabus-reseptiä varten. Katsotaan miten käy.
Mallasmonni
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja semipuliakka » 16.9.2014 06:41:45

Moi... Pakko kai se on myöntää, samaa ongelmaa itsellä. Töissä olen käynyt kiltisti ja kotiin tultua sitten menee se keskimäärin neljä kaljaa per ilta. Juon ilmeisesti tylsyyteeni ja yksinäisyyteeni. En oikeastaan edes pidä alkoholista ja sen vaikutuksesta, känni on hyvin epämiellyttävä tila, mutta näillä määrillä sellaiseen ei pääse... Pitäisi varmaan yrittää keksiä jotain järkevää tekemistä, mutta kun ei huvita tehdä oikein mitään. Lenkillä käyn, luen kirjoja, opiskelen... ja juon kaljaa. Kaverit ovat kaikki perheellisiä, itse sinkku. Ei niitä tule nähtyä, ja jos näkee, niin jonain biletysiltana, jossa muut ryyppää sen vuosittaisen kaatokänninsä ja jossa itse ole ihan ahdistuneena, koska en itse juo noin paljoa ja känniset ahdistaa... Sen ainoan "kaverin" jonka kanssa tuli nähtyä useammin "karkoitin" luotani, koska tunsin, että hän vähättelee yksinäisyyttäni ja masentuneisuuden tunnettani... "Täh, entäs sitten jos olet yksin, itse sun pitää identiteettis rakentaa." Tilanne vaati kaljaa.

Tulipahan omituinen horina kirjoitettua. Nyt on tilanne se, että lopetan työt ja alan opiskella. Opiskeluun kuuluu paljon itsenäistä työskentelyä kohtalaisen luovan kirjoittamisen parissa. Arvanette varmaan, millaisia "lääkkeitä" käytän luovuuteni valloilleen päästämiseen. Kyllä. Pari kaljaa. Ja opiskelijan arki kun voi olla koko päivän kotona opiskelua, voi huomaamatta tulla kittailtua vaikka 10 kaljaa kun aloittaa aamusta ja lopettaa illalla, ihan vaan niinku siinä sivussa.

Pitäis osata tehdä jotain. Pitäisi ratkaista noita ongelmia, joita yritän tissuttelullani turruttaa, mutta enpä nyt oikein tiedä mitä tässä tekisi...
semipuliakka
Miedosti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Me Vähentäjät