Olet täällä

Tarkoitus olisi vähentää kovasti jatkossa.

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Tarkoitus olisi vähentää kovasti jatkossa.

ViestiKirjoittaja Contanza » 11.5.2021 21:48:52

Mitäs tässä.

On tullut kyllä juotua aikas paljon tässä kevään aikana. Ennen vappua lupasin että kirjoittaisin tänne, mutta ei ole tullut kirjioteta sitten huhtikuun.

Töytyy tunnustaa, että se tauko ei pitänyt mstä silloin kirjoiitin. Tuli otettua kuitenkin ennen vappua. Eipäs tässä mitään sen imheempiä. Maltissa tässä otettu.
Viina miehen tiellä pitää. Mömmöt vie taivaaseen.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 17.5.2021 20:26:03

Mitäs tässä. Mitäs. Kyllä vaan maistuu hyvälle. Olin vajaan viikon selvänä. Taasen se oli ensimmäinen päivä ja yö pelkotiloissa, mutta kun siitä ensimmäisestä selvästä päivästä selvisi niin unenlaatu parani ja aloin taasen jäsentelemään toimintoja vuorokaudelle, että olisi helpompaa elää ilman alkoholia.

Se meni varsin hyvin. Toista viikkoa ja olo oli skarppi kuin mikä.

Sitten join taas alkoholia.

np: Jarno Sarjanen - Pienen pojan haaveet.

https://www.youtube.com/watch?v=p-nJBW1 ... w&index=31

Olen nyt kyllä hieman sekaisin, mutta ei se haittaa. Otetaan tässä Leijona- viinaa. Onkin kultainen korkki kön se juhlii nyt 25 vuotis. Juhlakänniä. Leiska.

Ajattelin tehdä hernerokkaa a'la Jore ja Jone.

https://www.youtube.com/watch?v=suToYaKca3c

Löysin punalappuista lihaa niin nyt vaan videon esimerkkiä seuratessa :).
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 17.5.2021 21:08:20

Nuoret ihmiset eivät tiedä sellaista norjalaista elokuvaa kuin Elling.

https://www.youtube.com/watch?v=YTQUGBghV3U

Kyseinen elokuva näyttää olevan youtubessa, joskaan ei ainakaan Suomeksi.

Jos satutte osaamaan Norjaa tai Ruotsia niin suosittelen kovasti. Hyvinkin koskettava elokuva joka käsittelee mielenterveydeylellisesti sairaita miehiä matkalla kohti "normi- elämää".
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 17.5.2021 21:40:25

Onneksi on viinaa. Leiska tosiaan täytti 25 vuotta. Katsompas tuota etikettiä.

Vodka Producer of the year 2020. Spiritismi.

Kultainen korkki.

np: Ahti Lampi - Elämän valttikortit.

https://www.youtube.com/watch?v=rYXAuiD ... 3Pr1_v7hsw
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 23.5.2021 03:02:37

Nyt pitäisi kyllä ehdottomasti lopettaa juominen. Se on paljon kun minä sen sanon. Tämä ei voi enää jatkua viikkoakaan näin. Metkaa miten vielä viikko sitten olin selvin päin ja sen jälkeen on juotu 2 litraa Leiskaa ja 2-4 koria olutta. Sen tautta nyt täytt kyllä lopettaa. Muuten menee kaikki. Ei ole enää mitään kohtuutta. Nyt olisi kyllä pakko lopettaa.

Saapas nähdä haenklo apua. Pitäisi kyllä.Pelkään, että jos en nyt lopeta juomista niin juon kaikki rahat ja ollaan pian kadulla. Nyt pitäisit lopettaa. Valssia tässä.

np: Reijo Kallio - Suvikalssi.

https://www.youtube.com/watch?v=MLIEw9d ... MM&index=4
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Dave2 » 23.5.2021 07:16:19

Contanza kirjoitti:Nyt pitäisi kyllä ehdottomasti lopettaa juominen. Se on paljon kun minä sen sanon. Tämä ei voi enää jatkua viikkoakaan näin. Metkaa miten vielä viikko sitten olin selvin päin ja sen jälkeen on juotu 2 litraa Leiskaa ja 2-4 koria olutta. Sen tautta nyt täytt kyllä lopettaa. Muuten menee kaikki. Ei ole enää mitään kohtuutta. Nyt olisi kyllä pakko lopettaa.

Saapas nähdä haenklo apua. Pitäisi kyllä.Pelkään, että jos en nyt lopeta juomista niin juon kaikki rahat ja ollaan pian kadulla. Nyt pitäisit lopettaa. Valssia tässä.

np: Reijo Kallio - Suvikalssi.

https://www.youtube.com/watch?v=MLIEw9d ... MM&index=4

Olet aloittanut tämän ketjun 5.5.2014 eikä ole vähentynyt juominen vaan pikemminkin lisääntynyt. Milläs konstilla nyt ajattelit lopettaa?
Mitä vähemmän tietoa sen suurempi usko.
Dave2
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 24.5.2021 21:12:30

Dave. Sinulla on pointti tuossa. Eiköhän se ole nyt jo nähty, että ilman apua tämä ei tule onnistumaan. Olet täysin oikeassa siinä mitä ajat takaa.

Tänään esimerkiksi myös huomasin miten kroppa reagoi kun alkoholi vähenee. Eilen oli tarvista juoda vähemmän niin ajattelin, että juonkin vähemmänja olen sitten aamulla selvänä kaverina, että ei ainakaan alkoholi pääse vaikuttamaan olotilaan. Aamulla sitten huomasin ja tajusin, että olen tainnut ollakkin kokoajan enemmän tai vöhemmän kännissä vaikka olen kuvitellut olevani selvä. Viimeisen viikon aikana.

Olen pitänyt itseäni selvänä, mutta edellisen viikon määrät oli niin hurjia, että ensimmäistä kertaa ehkä alkoi fyysiset oireet painamaan hyvänlaisesti päälle kun selvisin, vaikka tarkoitusperä oli hyvä. Kädet on vapissut ennenkin, mutta tänään vapisi jo koko ukko ja eilisestä alkaen ollut inhottavaa tuntumaa rinnan seudulla, mutta se selvisi nyttemmin kun se alkoin myös käsissä, että se on pienimuotoista lihaskramppia.

Hetken pelkäsin, että mistä johtuu, mutta käsissä myös sellaista randomia, pienimuotoista nykimistä. Tuo rinnassa oleva tuntuma johtunee selkeästi selkälihaksissa tapahtuvasta pienimuotoisesta nykimisestä.

Alkaako sitten annosmäärät olemaan sellaisia, että tähän asti kun vieroitusoireet ovat olleet henkisiä niin nyt alkaa myös fyysiset lisääntymään. Luin netistä, että magnesiumin puutoksesta voi johtua.

Metka anekdootti sinänsä, että mies päättää vähentää juomista, että olo olisi virkeä niin se vain pahentaa tilannetta.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 24.5.2021 22:36:10

Contanza kirjoitti:Dave. Sinulla on pointti tuossa. Eiköhän se ole nyt jo nähty, että ilman apua tämä ei tule onnistumaan. Olet täysin oikeassa siinä mitä ajat takaa.

Tänään esimerkiksi myös huomasin miten kroppa reagoi kun alkoholi vähenee. Eilen oli tarvista juoda vähemmän niin ajattelin, että juonkin vähemmänja olen sitten aamulla selvänä kaverina, että ei ainakaan alkoholi pääse vaikuttamaan olotilaan. Aamulla sitten huomasin ja tajusin, että olen tainnut ollakkin kokoajan enemmän tai vöhemmän kännissä vaikka olen kuvitellut olevani selvä. Viimeisen viikon aikana.

Olen pitänyt itseäni selvänä, mutta edellisen viikon määrät oli niin hurjia, että ensimmäistä kertaa ehkä alkoi fyysiset oireet painamaan hyvänlaisesti päälle kun selvisin, vaikka tarkoitusperä oli hyvä. Kädet on vapissut ennenkin, mutta tänään vapisi jo koko ukko ja eilisestä alkaen ollut inhottavaa tuntumaa rinnan seudulla, mutta se selvisi nyttemmin kun se alkoin myös käsissä, että se on pienimuotoista lihaskramppia.

Hetken pelkäsin, että mistä johtuu, mutta käsissä myös sellaista randomia, pienimuotoista nykimistä. Tuo rinnassa oleva tuntuma johtunee selkeästi selkälihaksissa tapahtuvasta pienimuotoisesta nykimisestä.

Alkaako sitten annosmäärät olemaan sellaisia, että tähän asti kun vieroitusoireet ovat olleet henkisiä niin nyt alkaa myös fyysiset lisääntymään. Luin netistä, että magnesiumin puutoksesta voi johtua.

Metka anekdootti sinänsä, että mies päättää vähentää juomista, että olo olisi virkeä niin se vain pahentaa tilannetta.

Moi!

Eivätköhän nuo ole pitkälti alkoholin pitkän ajan vieroitusoireita. Kyllä kannattaisi pitää vähintään kuukauden tipaton ja katsoa miten äijä sitten voi. Tarvittaessa kannattaa hakea ulkopuolista apua. Paljon tsemppiä!

t. Juhani
Vähentäjä! Less alcohol is more life! :-)
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 1.6.2021 21:10:39

vOI HYV'NEN aika sentään. Olutta ihan kivasti. En missään nimessä halua kisuata muita kanavia. Mielenkiinnosta saatan käydä lukemassa muita ehkä. Tämä on kyllä yhtä helvettiö :D.

Sellaista se on. No mitäs? Mitäs tässä.

Vivaldi - winter.

Tällä mennö tössö kohtaa.

https://www.youtube.com/watch?v=ZPdk5GaIDjo
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 1.6.2021 21:25:35

Eikä sillekkään mitöön mahdan. Kyllä silti silti itseäni niin kovasti periaatteessa vihaan. Ei sille voi mitään. Tässä otetaan Leijonalla vahvisvettua Lonkea. Ei sille voi mitään.

Onneksi on paljon viinaa ja oluttta. Se helpottaa kovasti.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 1.6.2021 21:32:17

Iken kll äniin asatan sekaisin. Ei voi mitään :D. Ei haittaaa.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 1.6.2021 21:36:00

Ei sille vioi mitään . Itettaan täsäs ihan kiavsti. oluitta jonkun. Its ekylä naytin kuunnella Vivaldia. Se silloin kun minä vielä olin juori ja poikkeukseillisen älykäs nuori mies. Nykyään olen enää Poikeikkeuksilen viisas ja älykäs.

https://www.youtube.com/watch?v=ZPdk5GaIDjo

Vivaldi - Winter.

Viina vie. Se on haasteellista elää alkoholistina.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 2.6.2021 18:10:34

Contanza kirjoitti:Iken kll äniin asatan sekaisin. Ei voi mitään :D. Ei haittaaa.

En kyllä millään nyt ymmärrä mitä tässä sanotaan :shock:

Kirjotusvirheitä nyt sattuu kelle vaan, mutta liekkö tuo jo jotain salakieltä.
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 4.6.2021 22:49:02

Ei. Nyt viimeistään tiedostan sen, että ilman en voi lopettaan. Ei tule kysymykseenkään. Ei tule onnistumaan. Minä olen niin usein täällä kirjoittanut siitä, että miten olen ollut viikonkin selvänä ja ollut hyvä. Sitten olen taas ratkennut juomaan.

Alkaa ole enää aseita taistella tätä vastaan. Mitenkäs jos soittaa tuollaiseen julkiseen alkoholinumeroon. Hoito lienee ilmaista?. Kyllä me sen tiedostan, että kun kaikki rahat on jo juotu, niin ei ole vaihetohtoja. Lähinnä siinä kyse, että voinko olla omatoimisesti juomatta. En usko siihen.

Apua tartsitsisi . Tälläistä taistelua se on. Jos hakis apua ja lopettaisi juomisen. Maanpäällinen helvetti. Se tämä on. Ehdottomasti nyt pitäisi kyllä hakea apua.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 5.6.2021 20:00:40

Tässä ihan maltilla. Hieman Lejonaa ja olutta. Olutta enemmän. Ei ole ollut viimeaikoina niitä rintatuntetuksia ollenkaan mistä kerroin. Saattoi johtua hartiaseudun jumista nyttemmin kun ajatellen. Tärinät jatkuu, mutta se johtunee täysiin alkoholista.

Juomalasikin aiheuttaa sitä tärinää. Metkaa kun ei tärisytä ollenkaan vaikka kaupassa käydessä muuten, mutta sitten kun täytyy maksaa. Laittaa kortti koneeseen ja painella tunnusluvut niin alkaa tärisemään niin mahdottomasti. Onko se sitten jotain hienomotoriikkaa. Sinänsä se kyllä sopisi, vähänkään tarkempaa täytyy niin silloin tärisyttää.

Kuten olen kertonut, että välillä kun olen ollut omasta mielestä selvänä niin silti tärisyttää. Täytyy nyt katsoa mikä on homman nimi. Laitan silti, vaikka ei hauskaa olekkaan niin videon jossa myös miehen kädet tärisee. Noin pahaa ei ole vielä, mutta ei kovin kauas heitä pahimpina tilanteita :). Anteeksi hymiö. Jonkinlaista itseironiaa.

https://www.youtube.com/watch?v=2E0b6l-AnJw
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät