Olet täällä

Tarkoitus olisi vähentää kovasti jatkossa.

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Tarkoitus olisi vähentää kovasti jatkossa.

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 2.3.2022 11:16:31

Kiitos Contanza, että toimit varoittavana esimerkkinä meille muille siitä millaiseksi voi muuttua, jos ei ymmärrä vähentää alkoholin käyttöä. Pää voi vaikka mennä niin sekaisin, että ei ymmärrä maailman menoa ollenkaan ja alkaa luottamaan omiin harhoihin. (onkohan Putinille muuten käynyt myös niin, että on juomalla saanut päänsä sekaisin ja on alkanut uskomaan omia juttujaan?)

Uusille Vähentelijät palstailijoille annan ohjeen, että ette ihan kauheasti tätä ketjua lue. Siis jos haluatte keskustella nimenomaan vähentämisestä. Voi tätä tietysti kuriositeettina seurata.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 2.3.2022 20:32:17

Vilma. Semmoinen sieltä :).

Minä olen valmis käymään sinun kanssa hyvinkin syvällistä debattia koskien Ukrainan kriisia. Minun näkemys asiassa on se, että sen jälkeen kun Venäjä tunnusti itäisen osan Ukrainaa itsenäiseksi ja seuraavana päivänä alkoi toimittamaan sotakalustoaan kyseiselle alueelle niin USA ja Ukrainan vekkuli- presidentti käynnistivät suunnitelman jonka tarkoituksena on eristää Venäjä niin taloudellisesti kuin sosiaalisesti. Aloittaa uusi kylmä sota.

Kukapa tätä tilannetta uskaltaisi edes hienoisesti kyseenalaistaa sosiaalisen paineen takia. Hieno esimerkki Vilma sinun edellisessä viestissäsi. Tuomitsit minut suorilta ja toivoit, ettei kukaan tulisi tätä ketjua lukemaan. Mieti minkälainen paine poliittisilla päättäjillä tai medialla on tässä asiassa. Onneksi me toimimme täällä nimimerkeillä, mutta viestisi toimii hyvänä esimerkkinä minkälainen sosiaalinen paine tässä asiassa on.
Viina miehen tiellä pitää. Mömmöt vie taivaaseen.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Dave2 » 3.3.2022 08:57:24

Contanza kirjoitti:Vilma. Semmoinen sieltä :).

Minä olen valmis käymään sinun kanssa hyvinkin syvällistä debattia koskien Ukrainan kriisia. Minun näkemys asiassa on se, että sen jälkeen kun Venäjä tunnusti itäisen osan Ukrainaa itsenäiseksi ja seuraavana päivänä alkoi toimittamaan sotakalustoaan kyseiselle alueelle niin USA ja Ukrainan vekkuli- presidentti käynnistivät suunnitelman jonka tarkoituksena on eristää Venäjä niin taloudellisesti kuin sosiaalisesti. Aloittaa uusi kylmä sota.

Kukapa tätä tilannetta uskaltaisi edes hienoisesti kyseenalaistaa sosiaalisen paineen takia. Hieno esimerkki Vilma sinun edellisessä viestissäsi. Tuomitsit minut suorilta ja toivoit, ettei kukaan tulisi tätä ketjua lukemaan. Mieti minkälainen paine poliittisilla päättäjillä tai medialla on tässä asiassa. Onneksi me toimimme täällä nimimerkeillä, mutta viestisi toimii hyvänä esimerkkinä minkälainen sosiaalinen paine tässä asiassa on.

Kyllä nyt heittää C sellaista propagandaa, että valehtelun suurmestari Goebbelskin olisi ällistynyt. Niinköhän on joku prpagandaporukka kaapannut hänen tilinsä. koska ei hän nyt sentään tuollaista sontaa ole ennen kirjoitellut. Yht äkkiä oikeinkirjoituskin sujuu.
Mitä vähemmän tietoa sen suurempi usko.
Dave2
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 5.3.2022 18:07:26

Dave. Oletkos sinä vielä nähnyt materiaalia varsinaisesta sodasta? Et ole mikään poikanen. Tiedät mitä jälkeä seuraa kun kaksi valtiota käy maasotaa keskenään. Mitenkäs se Venäjän kolonna matkalla Kiovaan?. Eikös se ole ollut Kiovan läheisyydessä jo hyvinkin viikonpäivät?.

Toisen maailmansodan alussa ( yli 80 vuotta sitten) Saksa onnistui logistisesti niin hyvin kuin onnistui euroopassa niin miksi Venäjä ei kykene saamaan sitä kolonnaa Kiovan kaduille vaikka on ollut jo niin pitkään lähietäisyydellä?. En ole ainakaan nähnyt, että Kiovan läheisyydessä olisi käyty sen suurempaa maasotaa Venäjän ja Ukrainan joukkojen kesken.

Kerrohan toki selkeät kirjoitusvirheet edellisissä viesteissäni?.

Dave, minä olin valmis tulemaan vielä kerran vastaan kanssasi, mutta kyllä se nyt oli tässä, sinun toiveestasi. Ihmisellä täytyy olla oikeus omata poliittisesti eriäviä mielipiteitä eikä sen tulisi vaikuttaa siihen kuinka me nähdään kanssaihminen kokonaisuutena. Varsinkin tällaisella palstalla. Soromnoo Dave.

edit: Täsmennän vielä sen verran, että en suinkaan ole aikeissa jättää tätä kyseistä forumia. Eristän vain sinun dis- informaatiosi jatkossa ;).

np: Esa Niemitalo - Myös paremmasta minä haavelin.

https://www.youtube.com/watch?v=fy2aqsE ... vw&index=4
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 5.3.2022 20:25:51

Nyt kun on lauantai-ilta niin kahta en vaihda enkä kolmannetta. Sen tunnustan toki, että Ukrainan määperällä on tapahtumisia, mutta se vasta olisi suurempi inhimillinen tappio jos ihmiset ympäri maailman alkaisivat masentumaan ja elämään myös jonkinlaisena sodan uhrina sympatiseerakseen Ukrainaa. Sehän olisi moninkertainen tragedia.

Sympatiseerata voi ja täytyykin Ukrainankin kansaa. Oli tilanne mikä tahansa, mutta ihmisten länsimaissa täytyy muistaa myös se, että elämän on jatkuttava kaikesta huolimatta. Ukrainan sota, niin suurella pensselillä kun sitä vedetäänkin niin se ei ole koko maailma eikä kenenkään tule kokea vastuuta tai syyllisyyttä kyseisestä kriisistä. Sitä varten on olemassa nykyisestä konftiktista vastuussa olevat poliitikot.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 5.3.2022 22:28:22

Mitä juomiseen tulee niin voin minä sen sanoa, että olen juonut päivittäin joulusta saakka. En enää juo niin paljoa päivittäin, mutta kyllä tästä jonkinmoiset vieroituisoireet voi vielä tulla. Katsotaan nyt. Kaksi ja puoli kuukautta tintattu kunnolla niin ei tää nyt välttämättä pääty niinkuin strömsössä. Völillä enemmän. Välillä vähemmän.

np: Vesa- Matti Loiri - Tonttu.

https://www.youtube.com/watch?v=V8xb5uywGsY

Annan vaihdossa.

Vesa- Matti - Niin hyvää puuta.

https://www.youtube.com/watch?v=hSFmsPJYis8
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 5.3.2022 23:06:44

Nyt pienet nokoset ainakin. Haluan kyllä tyllä takaisin. Ilta on vielä nuori.

Hepkukkuu.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 11.3.2022 21:03:21

Kait mää sitten olen tämmöinen. Taas juon. Kerron lyhkäisen tarinan.

Sellaisen vain, että olen kyllä aikeissa lopettamassa juomisen.

Edellisen kerran join ehkä noin viikko sitten. Sekin on toki edistystä, mutta kun minä jo olin tosiaan viikon juomatta ja niin on ollut hyvä olla selvänä. Tänään aamulla kun nousin ylös 05:00 jälkeen hyvällä fiilinkillä ja sitten kun lähdin 09:00 jälkeen viemään hylsyjä ( yli viikon vanhoja) ja hakemaan olutta, niin oli se matka kauppaan niin hyvä ja autuas. Ajattelin sitäkin, että palautan vaan pantit ja haen sitten ruoat myöhemmin, mutta ei ainakaan kaljaa.

Oli kertakaikkiaan niin hyvä olo ja se, että kun vajaan viikon olin juomatta niin tuntui siltä, että mieshormooni alkaa taas kunnolla palaamaan kehoon. Ennenkin todennut, että testot katoaa kehosta pitkän juomisen aikana ja sitten kun alkaa selviämään juomisen jälkeen niin sitä miestä ei kannata äkkiseltään alkaa ärsyttää. :). Tarkoitan, että se on aivan käsittämättömän suuri muutos siitä kun lopettaa juomisen ja kun on pitkän juomisen jälkeen taas mies.

Töllä kertaa nyt sitten vielä sitten kuitenkin hieman juomista ja fiilinkiä.

np: Turmion Kätilöt - Teurastaja

https://www.youtube.com/watch?v=TSKsupf2gec

Ruoska - Rauta valittaa.

https://www.youtube.com/watch?v=jnPiX5_8FvU

Annetaan vielä vaihdossa hieman koskettavampi kipale asiantuntijalta.

Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus - Lintu

https://www.youtube.com/watch?v=T3Sk9XsH3Wc

Nyt alkaa taas pelottamaan selvänä olo. Ei olisi pitänyt juoda yhtään.

Mää tiesin sen.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 19.3.2022 04:49:58

Mitäs tässä. Ei tässä sen. Otetaan olutta ihan kivasti. Älkää ihiset unohtako elämän iloa. Itsehän juon ja laitan salamahiivat käymään. Kautia. Ei ollut ollut mestarin 24h pikahiivaa. Salamahiiva on hyvää. Pari vuorokautta ja kystä kyllä. Hyvinkin.

https://www.youtube.com/watch?v=SG_0VX2IrNc

Otetaas taas.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 19.3.2022 18:56:21

Ei olisi pitänyt alkaa juomaa. Älkää ihmiset alkako juomaa. Ei sille voi mitään, mutta olen pettynyt. Ei tarvi olla liian pettynyt. Haluan olla juomatta. Alkoholi ja juominen on tyhmää. Se ei ole ihmisen hommaa. Juon ehkä ensi viikon, mutta juominen ei kannata.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja t-petsku » 21.3.2022 11:19:26

Contanza kirjoitti:Ei olisi pitänyt alkaa juomaa. Älkää ihmiset alkako juomaa. Ei sille voi mitään, mutta olen pettynyt. Ei tarvi olla liian pettynyt. Haluan olla juomatta. Alkoholi ja juominen on tyhmää. Se ei ole ihmisen hommaa. Juon ehkä ensi viikon, mutta juominen ei kannata.

Se mitä haluat muille ihmisille sanoa, on nyt erittäin ristiriitaista. Olkaa juomatta...?
Kun ei vaan tajuu
t-petsku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 8.4.2022 16:12:15

Se oli kyllä ristiriitaista aikaa, mutta päätin siis hyvinkin pian hävittää ne "ns. omat juomat".

On ollut selviä viikkoja ja toisaalta taasen viikkoja kun olen ne juonut, mutta tulevaisuus olisi yhä tarkoitus viettää selvänä. En tiedä kuinka monta kertaa sen olen aikaisemmin täällä sanonut, mutta nyt se on viimeistään selvää, että ei ole enää muuta vaihtoehtoa kuin täysraittius sikäeli mikäeli todella koen haluavani raitistua.

Kohtuutta on turha mietistkellä, että se voisi mahdollisesti olla yksi vaihtoehto. Se on joko tai. Minun olisi pitänyt alkaa miettimään näitä kahta vaihtoehtoa jo paljon aikaisemmin ja täällä forumillakin minua on siihen pyydetty jo vuosia sitten. Vaikka lähdin täältäkin apua hakemaan niin olen antanut alkoholin hekumalle aina alintajuisesti jo lähtökohtaisesti voiton ja sen on ollut nähtävissä edellississä (yhä olemassa olevisssa) viesteissäni .

Olen viettänyt myös pidempiäkin selviä aikoja, (reilun viikon) mutta aina se sitten jossain kohtaa vain lähtee juomingille.

Mitä minä tarvitsisin olisi sen verta riuska akka joka oikeasti laittaisi minut ruotuun. Se olisi se helpoin tie. Toiseksi helpoin tie olisi se, että etsisin sen riuskan akan vasta raitistuttuani. :D. Tuli vain mieleen kun jo nuoruudessani minulle sanottiin, että minulla tulisi olla jokin taho joka aina potkisi sopivasti persuksille :D.

Ukrainan sotaan en ota juurikaan kantaa. Toki se on ilman muuta humanitäärinen katastrofi.

Toki minulla on siihen omat johtopäätökseni, mutta ne ovat teidän silmissä todennäköisesti vääriä. Itse olenkin keskittynyt seuraamaan kriisiä viimeiset viikot yksinomaan ainostaan taloudellisesta näkykulmasta.

Sanoisin siihen, että elämme tällä hetkellä äärimmäisen mielenkiintoisia aikoja. Länsimaiden ajama globaali joukkohypsooni on tulossa tiensä päähän ja maailma on ajautumassa yhä enemmän kohti moni- napaisempaa maailmaa mikä minusta on ehdottomasti ainoastaan positiivista. Kun sanoin Lähsimaiden ajama niin tässä voimme sitten kysyä, että kumpi oli ensin: muna vai kana.

Globaali talouskriisi jo ennen Venäjän invaasiota vaiko vasta sitten. Globaali talouskriisihän on ollut olemassa jo vuodesta 2008. Keskuspankit muutti mark to market- periaatteen Mark to Fantasiin. Elämme yhä siinä illuusiossa.

Ikään kuin taantuma olisi jollain tapaa peikko jota ei uskalleta kohdata vaikka taantuma on täysin luonnollinen osa taloutta.

Tiedän tiedän. Maailmantalous ei kestä globaalia taantumaa sekä keskuspankkien voimakasta koronnnostopolitiikkaa, mutta se on tosiasia :D.

Siitä voidaan keskustella myöhemmin.

np: Perturbator Death Squad Extended

https://www.youtube.com/watch?v=qHv7hHf ... eNsk&t=111

Milloinkas se olikaan kun minä kirjoitin inflaatiosta? :) Sen jälkeen kirjoittamani inflaatiota seuraava deflatorinen musta-aukko on yhä mahdollinen.

USA:n pörssi on yliarvostetuin taho mitä maalla on. USA:han tulee taantuma. Ei niin pian kuin EU:ssa. EU- jo taantumassa-/lamassa. USA tulee tällä kertaa pienellä viiveellä.

USA- pörssi. Nyt kannattaa lähteä saman tien. Näitä asetelmia ei tulla näkemään vuosikausiin.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 8.4.2022 18:55:29

Minun viisi senttiä, mutta itse olen kyllä ollut jossain määrin jopa epäileväinen suhteen että kuinka todellinen se Kiinan Corona- ongelma todella on?. Miksi en ole nähnyt yhtään kiinalaista poliitikkoa uutisoimassa ko. asiaa? Kiinahan on aina kieltänyt kärsineensä koronatarnunnaista ja nyt yllättäen Kiina kärsii siitä niin paljon, että on valmis kärsimään siitä hyvinkin merkittävästi taloudelliesti.

En oikein usko tähän Kiinan Covid- kriisiin. Minä uskon henkilökohtaisesti, että siinä on taustalla suuremmat geopolittiset taustat.

Länsimaat on tämän myötä jo aloittanut täyden sodan myös Kiinaa vastaan. Länsimaat tulee häviämään tämän taistelun.

Rupla on jo vahvempi kuin se oli ennen sotaa.

Jos Ruplaan ei uskottaisi globaalisti niin sille ei annettaisi arvoa.

Minä olen länsimyönteinen. Länsimaiset ihmiset vain ovat niin kovin hupsuja :D.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 8.4.2022 19:12:18

Länsimaista propagandaa koko Kiinan kriisi, ellen näe Kiinalaista huippupoliitikkoa uutisoimassa ko. asiaa.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 8.4.2022 19:16:55

Jos jotain positiivista niin Trump tulee olemaan seuraava presidentti 95% todennäköisyydellä :).

Voitte laskea ja odottaa vuosia, mutta Trump tulee olemaan seuraava potus. Ei millään pahalla :). Minusta Trump oli- ja on oleva hieno mies.

Lipiraarit on niin nähty. Kuka voisi olla seuraava? Ei kukaan. Trumpille seuraava kausi, sanoisin 97% varmuudella.

Puhun aidoisti, joten älkää ihmiteltkö 2%- yksikön heittoa.

Olen yhä sitä mieltä, että Trump voittaa seuraavat vaalit. Seurasin edellisiäkin vaaleja. Yllättäen kahdessa osavaltiossa ääntenlaskenta loppui kesken, mutta ei siitä sen enempää. Suomen aikaa siinä 03:00 - 05:00. Trumpin voitto oli niitä osivaltioita ennen käytännössä varma.

Minä valvoin sen koko yön. Yllättäen siellä oli suuria ongelmia kahdessa osavaltiossa. Minä vaikka vannon sen, käsi raamatulla, että 50 minuuttia ennen Trump oli jo varma voittaja.

Muistan sen yhä niin hyvin.

De han de han:D. Minä menen todella takuuseen. Hänestä. Minä tiedän. Olen juopotellut jo 20-30 vuotta. Moniko teistä voi sanboa samaa? Itse tunnen enenmmän tai vähemmän kaikki ainakin pohjanmaalla vaikuttavat juopot. Vaasa- Ooulu.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät