Olet täällä

Tarkoitus olisi vähentää kovasti jatkossa.

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Tarkoitus olisi vähentää kovasti jatkossa.

ViestiKirjoittaja juhanikari » 2.11.2019 20:39:50

Contanza kirjoitti:Poistin eilisen viestin vaikka ei siinä ollut mitään sen kummempaa kun, että hehkutin uutta cinematickia koskien Diablo IV mikä paljastettiin eilen Blizzconissa.

Ihan vaikuttava cinematic kyllä on! Vaikka Diablo3 on myös hyvä peli niin Diablo IV palaa tematiikaltaan lähemmäs aikaisempia versioita ollen huomattavasti Diablo3 synkempi.

Cinematic antaa myös osaltaan osviittaa siitä mitä tulevan pitää.

https://www.youtube.com/watch?v=0SSYzl9fXOQ

Hyvää Pyhäinpäivää vaan Contanzalle! Täällä tämä pyhä menee tipattomalla. Kun olet niin innostunut noista peleistä, niin eikö niitä voisi pelata selvinpäin vai eikö silloin tule kunnon kicksejä?

t. Juhani
Vähentäjä! Less alcohol is more life! :-)
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 3.11.2019 04:03:33

juhanikari kirjoitti:
Contanza kirjoitti:Poistin eilisen viestin vaikka ei siinä ollut mitään sen kummempaa kun, että hehkutin uutta cinematickia koskien Diablo IV mikä paljastettiin eilen Blizzconissa.

Ihan vaikuttava cinematic kyllä on! Vaikka Diablo3 on myös hyvä peli niin Diablo IV palaa tematiikaltaan lähemmäs aikaisempia versioita ollen huomattavasti Diablo3 synkempi.

Hyvää Pyhäinpäivää vaan Contanzalle! Täällä tämä pyhä menee tipattomalla. Kun olet niin innostunut noista peleistä, niin eikö niitä voisi pelata selvinpäin vai eikö silloin tule kunnon kicksejä?

t. Juhani

Hyvää pyhäinpäivää myös Juhanille!.

Hyvä kysymys. Ehkä siinä on sitten jonkinlainen sisäinen ajatus alkoholista, että kännissä kaikki on paremmin. Tulee mieleen eräs Aki Kaurismäen elokuva missä Matti Pellonpää ja Kuosmasen Sakke istui baarissa. Matti kysyi Sakulta, että "Miksi sitten juot?" Saku vastasi, että "Alkoholista tulee hyvä olo. Asiat tuntuvat luistavan."

Kyllä minun tapauksessa silti nuo pelit voisi ehkä olla yksi niistä mahdollisista pelastuksista. Tällä hetkellä tuntuu kuitenkin siltä, että ehkä tarvitsisin jonkinlaista apua. Oli se sitten terapeuttista tai lääkinnällistä, että voisin sitten sen jälkeen lähteä keskittämään sen focuksen viinasta johonkin muuhun.

Pelit voisi kyllä olla yksi juttu.

https://www.youtube.com/watch?v=oKhHmp-iWzA

edit: Laitetaan bonuksena hieman kyläkaupan elämää. Hyvää huumoria huippunäyttelijöiden toimesta. Matti Pellonpää yhtenä.

https://www.youtube.com/watch?v=biXHw3Rsmy4
Viina miehen tiellä pitää. Mömmöt vie taivaaseen.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 3.11.2019 05:20:21

Contanza kirjoitti:
juhanikari kirjoitti:

t. Juhani

Hyvää pyhäinpäivää myös Juhanille!.

Hyvä kysymys. Ehkä siinä on sitten jonkinlainen sisäinen ajatus alkoholista, että kännissä kaikki on paremmin. Tulee mieleen eräs Aki Kaurismäen elokuva missä Matti Pellonpää ja Kuosmasen Sakke istui baarissa. Matti kysyi Sakulta, että "Miksi sitten juot?" Saku vastasi, että "Alkoholista tulee hyvä olo. Asiat tuntuvat luistavan."

Kyllä minun tapauksessa silti nuo pelit voisi ehkä olla yksi niistä mahdollisista pelastuksista. Tällä hetkellä tuntuu kuitenkin siltä, että ehkä tarvitsisin jonkinlaista apua. Oli se sitten terapeuttista tai lääkinnällistä, että voisin sitten sen jälkeen lähteä keskittämään sen focuksen viinasta johonkin muuhun.

Pelit voisi kyllä olla yksi juttu.

https://www.youtube.com/watch?v=oKhHmp-iWzA

edit: Laitetaan bonuksena hieman kyläkaupan elämää. Hyvää huumoria huippunäyttelijöiden toimesta. Matti Pellonpää yhtenä.

https://www.youtube.com/watch?v=biXHw3Rsmy4

Huomenta!
Aina kannattaa yrittää!
Paljon tsemppiä!

t. Juhani
Vähentäjä! Less alcohol is more life! :-)
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 3.11.2019 05:47:46

Huomenta myös sinne.

Täytyy tosiaan ens viikolla kattella, että miten tästä eteenpäin. Tällä hetkellä tunnen tehneeni strategisen virheen siinä, että varasin vain keskiolutta. Ei nouse päähän. Huominen päivä painaa jo päälle ja nukkuakkin pitäisi. Tässä täytyy nyt tehdä strategisia päätöksiä miten edetä tästä eteenpäin.

Tämän hetkinen olo on sketsin mukainen.

https://www.youtube.com/watch?v=b3Ken0u2zfg
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 3.11.2019 21:29:18

.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 7.11.2019 21:48:41

Ihan kvasti tässä. Aloin viikko sitten pelaamaan Diablo3 ihan alusta taas ja aloitin Barbarianilla. Kokeilin tuota Raekor6/IK4, buildia, mutta ei saatana. Tänään levutin sitten Crusaderin ja nyt on jo paljon parempi tuo Crusa mitä Baba oli.

Uskoisin, että ehkä Greater Rift 95 voisi olla hyvinkin ja helposti tehtävissä. Aika hyvin hahmolle mikä levutettu tänään vasta tasokattoon. Joskin toki olihan tuota gearia jo hieman jo entuudestaan odottamassa ja ihan hyvää gearia sai myös tänään.

np: Irwin- Elämän peluri.

https://www.youtube.com/watch?v=LqqsTAL ... I&index=16

Tämä Crusaderin Sweep- buildi tuli kyllä ihan puskista, että on nykyään näinkin kova. Tähän asti aina pelannut Crusalla lähinnä vain Invoker- settiä metsästäen. Tälläkin kertaa toki pelannut Sweeppiä vain, jotta saan kaiken tarvittavan Invoker- buildille, mutta onhan tämän Sweep aika saatanan kova myös nykyään.

Täytyy laittaa nyt kun innostuin tälle viikonlopulle Diabloa pelaamaan niin Diablo 4 cinematic myös. On kyllä vaikuttava cinematic kertakaikkiaan.

Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 8.11.2019 05:36:33

Taas se on aamu. Voi hyvänen aika sentään. Huominen on vapaa niin ei ole mitään hätää. Päin vastoin. Onhan tässä vielä 10 olutta jäljellä, mutta huomenna täytyy kyllä hakea Viinaa. Pakko, ihan, että saa kännin päälle. Jos hakis vaikka 2 litraa Tapio- viinaa.

Polkasis aina pohjille 0,5L Tapsaa ja siitä sitten lähtis pitämään känniä yllä oluella. Näin muuten tehdään. Toki aina voi polkaista myös toisen Tapsan jos siltä tuntuu.

Alko aukeaa uskoakseni 09:00. Muutama tunti vielä ja täytyy sitten lähteä hakemaan viunattia. Loppuviikko tulee menemään kyllä ihan tillin tallin, onneks.

np: Cradle of Filth - Queen of the winter, throned.

Moni sanoo, että CoF ei ole ns. aitoa metallia, mutta kyllä minusta CoF:lla on myös useampi ihan hyväkin ralli. Kuten tämä edellä mainittu on kaikkinensa ihan vaikuttava kappale. Suurelta osin puritanistien valittamista.

https://www.youtube.com/watch?v=g5hoGcTm4QI
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 8.11.2019 21:23:15

Ihann kivasti tässä. Se on, mutta!. Ei tässä sen ihmeempiä. Ihan kiasti tässä.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 8.11.2019 22:01:34

.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 9.11.2019 06:56:08

Taas on aamu. Kyllä minä tiedostan tämän ongelman, mutta vuorokaudessa on rajallinen määrä tunteja. Ei sille voi mitään.

Näillä mennään. Ei tässä auta sen kummemmin. Harmittaa kyllä, että on taas aamu. Miksi ei voisi olla vielä vaikka perjantai-ilta. Hamittaa, että on jo lauantai- aamu.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 9.11.2019 20:41:53

.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 11.11.2019 20:28:42

.
Viimeksi muokannut Contanza päivämäärä 12.11.2019 10:28:48, muokattu yhteensä 1 kerran
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 11.11.2019 21:11:00

.
Viimeksi muokannut Contanza päivämäärä 12.11.2019 10:29:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 12.11.2019 05:53:24

Contanza kirjoitti:Voi hyvänen aika sentään. Tätä viestiä en tule poistamaan. Voi tulla tosin melko pitkä viesti kun asiaa on aikas paljon.

En muistakkaan, että mitä kaikkea minun tuli kirjoittaa. Yksi asia oli se, mitä poistamissani viesteissä viimeaikoina kertonut, että harrastan kovasti mustavalkoisia kotimaisia elokuvia. Katsonut varmasti kaikki elokuvat useaan kertaan ja nimeltä tunnen kaikki pääosanäyttelijät mitä mitä näytelleet 1930-1960 luvulla. Sivuosanäyttelijätkin varmasti suurelta osin.

Se on niitä minun harvoja harrastuksia. Jos teilläkin on jotain kysyttävää koskien tuon ajan elokuvia niin kysymystä tänne päin. Valehtelematta olen ehkä yksi suurimpia tietomiehiä mitä tulee mustavalkoisiin kotimaisiin elokuviin.

Sitäkin siinä sanoin, että mahdoton nimetä parhaita kotimaisia elokuvia koska moni on vain niin hyviä, mutta pari mainitakseni niin Omena putoaa- on aivan käsittämättömän hyvä ja näyttelijävalinnat osunut ihan nappiin.

Tauno Palon laulu elokuvassa.

https://www.youtube.com/watch?v=wDUpCV1h6dQ

Toinen elokuva mikä jollain tapaa koskettaa henkilökohtaisesti on -Muuan Sulhasmies. Kertoo holhouksen alaisuuteen ajautuneesta paronista ja hänen hanslankarista. Jopi Rinne ja Hannes Häyrinen.

https://www.youtube.com/watch?v=Ld09oeUPTCU

Suosittelen myös lukemaan sen aikaisten näyttelijöiden elämänkertoja. Kirjastoista löytyy. Tähän saakka ylivoimaisesti mielenkiintoisin kirja on koskien Jussi Jurkkaa. Hän oli näyttelijänä suorastaan nero. Tauno Palo oli kuningas, mutta Jussi Jurkka oli se nuori prinssi joka onnistui paikoitellen voittamaan jopa Taunon suosiossa mitattuna. Uskomaton kaveri. Kaikki se tarina myös mitä on tapahtunut näyttelijäpiireissä, Jurkan teatterissa, Jurkan suvussa ennen kaikkea. Kokemukset, näkemykset ja tapahtumat.

Jos olet kiinnostunut kotimaisista elokuvista ylipäätään niin Jussi Jurkan kirja on minun mielestäni suorastaan pakko lukea.

Se kotimaisista elokuvista. Mikähän se toinen sitten oli. Se oli ainakin, että minun täytyisi mennä verikokeisiin. Täytyisi vara aika. Vähän hirvittää, että tiedän kun soittavat tuloksista niin sanovat, että minulla on sisuskalut siinä kunnossa, että niillä ei kohta tehdä enää yhtään mitään.

Yksi mitä myös hieman odotan, että minulla on parin viikon päästä aika psykiatrille. Masennusta ja kaikenlaista on ollut aina, mutta koskaan en ole psykiatrin luona käynyt. Minun pitäisi tilata lähete noihin verikokeisiin sitä ennen missä otetaan arvot aikas lailla.

Noita veriarvoja minun on pitänyt ottaa jo jokusia kertoja viimeisen 10 vuoden aikana. Olen pelännyt sitä ajatusta, että kun arvot tulevat julkisesti. Nythän ne arvot vasta huipussaan ovatkin. Olenkin ajattellun niin, että jos en saa mentyä noihin testeihin ennen psykiatria niin kerron siellä kyllä ihan suoraan, että juon aika paljon tällä hetkellä. Paljonkohan muuten juon :D. Lasketaan näin, että jos juon vaikka viikonloppuna 115 annosta. Siihen jos on rahaa niin viikolla vielä päälle ehkä 50-100. Otetaan tuosta vielä vaikka rapiat parikymmentä pois niin ehkä joku 185 jos sanon niin en paljoa niin valeltehe. Ei se voi noin paljoa olla :D. Ehkä joku 155 annosta.

Jotain asiaa oli vieläkin. Eipäs nyt tule mieleen :D. Se oli varmaan jotain siihen liittyvää, että alan jotenki nyt vasta tässä taas tajuamaan miten hukassa olenkaan. Olen ennekin kertonut miten olen esimerkiksi elänyt ilman jääkaappiea viimeisen 5-7 vuotta. Olen niin deekiksellä, että mulle riittää kun on tyyliin muutama neliömetri missä ryypätä ja touhuttaa :(.

Contanza kirjoitti:Ei tästä mitään tule. Olkoon saatana. Mulle riitti. Edit: Äläs nyt. Taitan olla ihan sekaisin kun puhun itselleni. harmittaa, että viina vie minua näin kovasti. Voi hyvänen aika sentään.

Ei sille voi mitään. Minä olen alkoholist ja juon viinaa niinkuin sieni konsanaan. Ei sille voi mitään.

No tee asialle jotakin. On sulle niin monta kertaa täällä neuvottu mitä tehdä ja tiedät kyllä, että asialle voi tehdä jotain kun vian niin haluaa. Mutta siihen tarvii apua. Itsesääli ei auta.
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 12.11.2019 22:58:48

Vilmasto, se on juurikin näin. Alkaa hommasta huumori kohta kadota kun kaikki vapaa-aika menee vain juomiseen. Tulis edes euforinen olo siitä, mutta ei.

Enempi se on nykyään, että yrittää pitää yllä sitä alkoholin tuomaa siedettävää oloa. Ei enää edes välttämättä hyvääkään oloa. Aivan kuten sanot, että turha mihinkään itsesääliin kuitenkaan vaipua.

Silti se pidempiaikainen selvänä oleminen tälläkin hetkellä pelottaa, mutta kuten juuri sitä ajat takaa, että sitä varten on kyllä olemassa apu kunhan vain päättää, että tarvitsee ja haluaa sitä. Nyt näkisin, että tullaankiin siihen asian ytimeen. Ei riitä, että kokee tarvitsevansa apua, vaan sitä apua täytyy myös aidosti haluta. Tämä on se kynnyskysymys. Se on helppo sanoa, että tarvitsee apua, mutta silloin asiat ei vielä lähde kuitenkaan korjaantumaan.

Täytyisi sanoa, että Haluan saada apua tai, että haen apua. Tässä nimenomaan näkyy sitten se, että miten valmis tai halukas se ihminen kuitenkaan loppuviimein on sitä apua hakemaan. Kuten sanot sinäkin, että avaimet sen avun hakemiseen on kyllä tässä ihan käden ulottuvilla. Nyt vain täytyisi tehdä se lopullinen askel. Päättää tarttua niihin avaimiin ja saada aito halu hakemaan sitä apua.

Miten pahaksi sitä voikaan ihmiselämä sitten lopulta ajautua, degeneroitua ennenkuin paatuneempikin ihminen lopulta päättää, että "Nyt haen apua". Juopottelu toisaalta tekee myös sen, että menee kaikki tahdonlujuus ja sitä vain lopulta tyytyy elämään missä vain saa juopoteltua ja nukuttua lämpimässä.

Itsekkin tässä nyt nukkumaan, mutta tuo yleismaallinen degeneraatio on kyllä minussakin selvästi nähtävissä. Prioriteetit muuttuu. Kuten sanottu. Kunhan on alkoholia ja lämmin paikka missä viettää yö niin muulla ei enää niin väliä. Ehkä tämä on osaltaan sitä aivojen rusina- ilmiötä mistä olen puhunut, että jos kuvittelet terveiden aivoijen olevan kuin viinirypäle. Kimmoisa ja mehukas niin juopon aivot on käytännössä kuin rusina.

Nyt nukkumaan, mutta se piti vielä sanoa, että alkoholi on kyllä koukuttava aine. Niinkuin siitä pitäisi tällä forumilla ja tässä ketjussa tiedottaa, mutta sanoin sen vain jonkinlaisena jatkona edelliseen kirjoitukseen, että mitänkän pahaksi se alkoholiriippuvuus voi lopulta mennäkkään.

Tätä suuremmallakin syyllä minun tulisi kyllä nyt lopettaa tämä pelleily ja päättää haluta hakea apua.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät