Olet täällä

Mistä mielihyvää ja puudutusta?

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Mistä mielihyvää ja puudutusta?

ViestiKirjoittaja hemmentaali » 7.7.2018 12:24:44

Kaksi askelta eteen, yksi taakse, yksi eteen, kaksi taakse, sitä tämä taas on ollut. Välillä oli kaksi oikein hyvää viikkoa, mutta torstaina taas räjähti. Ensinnäkin minulle tuli yksi raha-asioihin liittyvä huono uutinen, no, pähkinänkuoressa: ulosottomies ei ollut hoitanut asioita asianmukaisesti, joten minulta vietiin kesäkuussa kolmasosa palkasta, vaikka sen piti olla maksuvapaakuukausi. Ja kun olin asiasta yhteydessä niin oma uo-mies oli lomalla ja puhelimeen vastasi virkailija, joka enemmän tai vähemmän suoraan ilmaisi, että olen valehtelija ja halunnut vain luistaa maksusta. Onneksi pystyin lähettämään perään sen sähköpostin, jossa oma uo-mieheni oli vapaakuukauden luvannut, mutta silti olin raivona. Olin niin raivona, etten ennen ole edes tiennyt millaisia haukkumasanoja minulla on olemassa naispuolisille ulosottovirkailijoille. Minulle on ollut äärettömän tärkeää, että hoidan uo:ni asiallisesti ja omatoimisesti, ettei se mene missään vaiheessa työnantajan tietoon. Ei se kai sinne asti nytkään mennyt, uo oli käynyt vain pankkitililläni, mutta olin nöyryytetty ja ihan saatanan vihainen. Edelleen verenpaineeni nousee, kun kuulen korvissani sen kotkan äänen, kun hän totesi että "ei se niin voi mennä" (että vapaakuukaudesta on sovittu uo-miehen kanssa ilman jotain virallista blankettia) ja että "toimita nyt palkkakuitit vaikka huhti-toukokuulta niin katsotaan oletko ylipäänsä tähän saakka maksanut oikeaa summaa" :evil: :evil: :evil: Minusta tuntuu, että ymmärrän niitä ihmisiä, jotka ylittävät tietyn rajan ja lähtevät kirveen kanssa vierailulle sosiaalitoimeen tai ulosottoon. En hyväksy, mutta ymmärrän. Ei siinä kaikki, että koko jäljellä olevan lomani suunnitelmat romahtivat (tai sitten minun pitää turvautua lainaamaan Edamilta) mutta että minut välittömästi tuomittiin valehtelijaksi ja huijariksi, se poltti käämini. Mutta kyllä lomafiiliskin lopahti. Piti pystyä edes hetki hengähtämään niin, ettei tili tyhjene ennen seuraavaa palkkapäivää, ja matkavarauskin on jo tehty, ja sitten puolitoista tonnia (kesäkuussa maksettiin palkassa lomarahat, siksi myös noin iso uo) napsaistiin tililtä pyytämättä ja yllättäen. Ihmiselle, jolla ei ole senttiäkään säästöjä, se oli aika iso menetys.

No, olin siis valmiiksi herkkä, itkuinen, masentunut, kiukkuinen ja onneton. Illalla Edamin luona kävin suihkussa ja kun emme pitkään aikaan ole peuhanneet (molemmat olemme poteneet kesäflunssan tässä välillä) niin ajattelin käydä vähän kiusoittelemassa. Menin suihkun jälkeen pyyhe päällä hänen työhuoneeseensa ja vedin hänen päänsä tissieni väliin. Mitä hän teki? Tokaisi jotain tyyliin "vai semmoista" ja kääntyi jatkamaan pasianssin peluuta. Siinä kohtaa sanoin vain, että "että pasianssi sitten kiinnostaa enemmän?" ja menin pukemaan päälleni, mutta myöhemmin illalla kun tuli riitaa myös ruuasta (minä tykkään laittaa ruokaa ja olen kuvitellut, että hän arvostaa sitä, että on kotiruokaa, mutta kuulemma hän voi yhtä hyvin syödä eineksiäkin) niin tuli Iso Itku. Edam tietää, että minä häpeän vartaloani, läskejäni ja riipputissejäni; hän tietää, etten halua näyttäytyä vähissä vaatteissa enkä lähde yleiselle uimarannalle tai edes kekkuloi hänen itsensä aikana alasti. Se, että rohkaistuin leikilläni tyrkyttämään itseäni ja pasianssi kiinnosti häntä enemmän, jätti taas ison arven. Tunnen itseni täysin sukupuolettomaksi, täysin kiinnostamattomaksi, epänaiselliseksi, vastenmieliseksi möykyksi. Olisi edes ollut kyse jalkapallopelistä niin saattaisin ymmärtää, mutta pasianssi oli kiinnostavampaa kuin minä.

Että semmoista täällä. Tänä viikonloppuna on edesmenneiden koirieni kuoleman vuosipäivä ja sekin itkettää.
If you're going through hell, keep going.
hemmentaali
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helena100 » 7.7.2018 14:22:19

Että semmoista. Melkein näen sieluni silmin ne riippurinnat. Tai no, onhan minulla oman kaksoisleukani alla samalaiset.
Jaksamista!
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 8.7.2018 06:09:51

Voi itku sentään. Ymmärrän vallan hyvin nämä kaikki jutut :(
Tuo raha-asia on ihan persiistä! kun on sovittu niin se on sovittu ja nyt joku virkaintonen täti pääsi sählään väliin. Kolmasosa palkasta on iso menetys!

Tiiäkkö minä oisin jo varmaan tintannu nenään tuota homejuustokorvaa?! tuo ruokajuttu on todella loukkaava kuten samoin tuo pasianssi. No eihän sitä aina jaksa peuhaamaan lähteä, mutta jotain kivaa siihen nyt ois voinut sanoa eikä murista. Joo-o kyllä oisin hutkinut korville.
Riipputissit ne on mullakin niin ei niitä noin vain tule esille aseteltua tuosta vaan :roll: ja bikineitä ei ole vuosikymmeniin näkynyt mulla vaan uimapuku päällä hiihtelen menemään.
Kun homejuustokorva haluaa joskus sutinaa niin tee joku vastaveto 8)

Tsempit <3
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 8.7.2018 08:06:30

Moikka ja johan on perseestä. Molemmat tilanteet. On selvästi joka uo-tyyppi pääsyt pätemään oikein sydämensä kyllyydestä. Tuollaiset kommentit on niin aliarvioivia! Ei ihme että menee hermot. Olisihan se kuva ihmisen lomaa viettää vaikka uo-tyypin kanssa asioikin :x sitä hän ei vissiin halunnut tajuta.
Ja toi miehesi käytös... sanotaanko, että hän ei todella ole mikään kommunikaatiotaidon loistava tähti. Tajuaako jos selität miten loukkaa vai meneekö vielä enemmän kuoreensa?
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 9.7.2018 08:17:43

Homejuusto perkele! :evil: :evil: :evil: samoin uo-akka!
kyllä sua Hemis taas koetellaan. laiha lohtu on se tällä hetkellä, että lainasi pieneni taas, mutta silti! sovittu mikä sovittu, ja nyt kävi näin.
siitähän on ollut uutisia kun uo-väki saa prossat kaikista perimistään rahoista. minusta se on arveluttavaa. viraston pitäisi olla puolueeton velallisen ja velkojien suhteen, eikä ainakaan itse saada muuta kuin perusliksan. en ymmärrä tätä epäkohtaa.
Hemis, toi torjunta pasianssin kautta on tosiaankin perseestä, mutta kun Homis on mikä on. kuten Peco kirjoitti, ettei hän totisesti ole tähtiainesta kommunikoinnissa. mulla on tismalleen samat ongelmat. häpeän vartaloani, olen aina hävennyt, myös nuorena tyttönä kun liikakiloja ei ollut ollenkaan. näitä juttuja noi äijät ei meinaa millään sisäistää. ja kyllä, oma ukkoni voisi toimia epähuomiossa ihan samalla tavalla. hän kun ei kerta kaikkiaan omaa herkkyyttää tällaisiin asioihin. ei se pahaa sillä tarkottaisi, kuten ei varmasti Homiskaan, mutta kun ei tunnu olevan minkäänlaisia valmiuksia kannustaa toista.
oletettavasti päädyit VIRHEPÄÄTELMÄÄN. just puhuttiin näistä virhepäätelmistä sen terveyskeskuksen terapeutin kanssa. eli päädyit siihen, ettet ole tarpeeksi kiinnostava. nyt se vaatisi työstämistä. ei se, että Homis käyttäyty kuten käyttäytyi, vaan käännä kelkkaa ja pohdi sitä, miten itse suhtaudut asiaan. mitä todennäköisimmin Homis viis veisaa sun läskeistä. vai veisaako? yleensä aikuiset miehet eivät niistä piittaa ainakaan sillä mittakaavalla kuin me. jos ne kokisi tärkeiksi noi kroppa-asiat, ei ne olisi meidän kanssa.
mulla on semmoinen mummomainen yöpaita. siis aivan järkyttävä. vaaleansinistä pehmoista puuvillaa jossa on jotain perverssejä kukkia ja tekopitsiä kauluksessa. pitkät hihat. omistan niitä peräti kaksi kappaletta. ne on mun turvapaitoja. mukavuusprossa on satanen.
eilen kun tultiin reissusta, panin semmoisen suihkun jälkeen päälle. kömmin vuoteeseen. mies kokeili yöpaidan kangasta. sitten hän sanoi, että sori vaan mutta mistähän johtuu että mulle tuli mieleen meidän Aino-mummo. tämä episodi päättyi kylläkin nauruun (mutta yhtä hyvin oisin voinut parahtaa itkuun). sanoin, että hyvä on, sovitaan etten käytä tätä paitaa koskaan kun olemme yhdessä. ei, vaan sovitaan ettet käytä tuota paitaa edes yksin ollessasi, mies totesi.
no, toi oli lievää verrattuna Homiksen käytökseen, mutta silti.
enivei, meidän vetovoima piilee jossain ihan muussa kuin kroppajutuissa. niin se menee. vaikkakin itsestä huolehtiminen onkin tavattoman tärkeää, ei siinä mitään.

muista toi virhepäätelmä-juttu!
entä mitä jos kysyt omalta uo-virkailijalta sitten kun tulee lomalta, saisitko vapaakuukauden ensi kuuksi? kannattaa ainakin kysäistä.
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hemmentaali » 9.7.2018 08:52:05

Kiitos taas, muruset.

Joo, sain tälle kuulle maksuvapaan, mutta sehän ei ole lähellekään sama summa kuin mitä minulta kesäkuulta vietiin.

Herra Edam muistuttaa aina itse, että voin itse valita tapahtumien tulkinnan. Tottahan se on. Olen kuitenkin myös puhunut hänelle niin kahden kesken kuin parisuhdeterapiassa moneen kertaan siitä, että haluaisin tulla nähdyksi naisena ja kokea olevani haluttu. Mutta ei. Sen sijaan hän muistaa kyllä kaupassakin valita kassajonon sen mukaan, millä kassalla istuu kauniisti hymyilevä neitokainen. :evil:
hemmentaali
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 9.7.2018 09:00:02

Sen sijaan hän muistaa kyllä kaupassakin valita kassajonon sen mukaan, millä kassalla istuu kauniisti hymyilevä neitokainen.

Siis WTF?!? Tossa on niin moni asia syvältä että ei viitsi edes luetella. No ei siinä mitään, onhan niitä mieskassojakin. Sano joskus, että nyt on sun vuoro valita salskein mieskassa. Ja meet vaan sinne kassalle sitten.
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 9.7.2018 13:33:27

Tosi epis tilanne oli sinulla taas Hemis, siis molemmat sekä raha-asioissa että kotona. Miehet osaa olla niin ajattelemattomia. Omanikin joskus ja siksi johtanut siihen, että en kauheasti itseäni enää tyrkytä. No, alkaa kyllä aktiivisuuteen meillä selvästi vaikuttamaan myös ikä ja alkoholin käyttö (hänen siis).
Joku täällä taisikin todeta, että meidän pitää itse päättää miten näihin asioihin suhtaudumme. Meinaan että ei mitään ilkeyksiä pidä hyväksyä ja niistä voi sanoa, mutta itse päätämme jäämmekö niitä kuuntelemaan vai emme.

Toivottavasti ei mennyt ihan myttyyn kaikki kesä- ja lomasuunnitelmat tuon UO jutun takia. Minä olisin varmaan saanut sellaisen raivarin, että olisin soittanut kaikki pomot pääjohtajaa myöten läpi ja kertonut kuinka epäpäteviä ihmisiä heillä on töissä. Tällainen otsikko oli joskus lehdessä: Ulosottomies tienaa noin 5 000 euroa/kk – kolmasosa palkasta provisioita perityistä veloista. Kyllä tuolla liksalla pitäisi jo olla aika huolellinen kun toisten ihmisten rahaasioita hoitaa.

Siitä Valkonauhaliitosta minkä olet maininnut, tunnetko toimintaa paremmin? Sain jotenkin heidän sivuiltaan kuvan, että toiminta olisi tarkoitettu vähävaraisille eli onkohan sinne turha soitella jos ei kuulu tuohon luokkaan? Oli ihan kiinnostavan näköisiä juttuja siellä.

Sininauhaliitosta olen ihan etäisesti saanut tietoa sillä, että tätini on ollut siellä töissä. Nyt kyllä varmaan jo eläkkeellä vaikka en ihmettelisi jos kuitenkin joten vapaaehtoisesti olisi edelleen mukana. Hän on omistanut elämänsä maailman pahiten päähänpotkittujen tyyppien auttamiseen. On hoitanut tuota Sininauhaliiton asuntolaa, aikaisemmin Pelastusarmeijan asuntolaa jne. Hienoa työtä tekevät niiden parissa joilta esim päihteet ovat vieneet aivan kaiken. Silti en hänestä ihmisenä kauheasti välitä. On jotenkin liian itseriittoisen ja ylpeän oloinen. Mutta samahan se, kun tekee vaan hyvää muille. Ei tarvitse minun hänen kanssaan hengata.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hemmentaali » 31.10.2018 10:15:18

Piti ihan pitkästä aikaa etsiä oma ketju. Paljon olen vieraillut muiden ketjuissa, mutta laitanpa tänne viime yön uneni:

Olin muuttamassa, apunani oli Edam ja joku muu, ehkä kaksikin muuta. Välillä oma lapseni, välillä hänen tilallaan tai lisäksi työkaverini tai joku muu. Se, mikä minua hämmensi, oli että tavaraa oli edelleen niin paljon vanhassa asunnossani. Olin luullut pääseväni vähemmällä, mutta siellä oli sekä isoja huonekaluja (lipasto nousi päällimmäisenä esiin, mutta se ei ollut ainoa) että todella paljon kaikkea pientä. Ainakin Lego-palikoita oli tosi paljon, ja papereita. Otin käteeni pinon lomakkeita ja se joku, joka oli apunani, sanoi siinä kohtaa, että ne pitää ehdottomasti ottaa mukaan. Itse olisin halunnut heittää ne roskiin, mutta pakkasin mukaan. Ja koko ajan tuntui, että voimat ei millään riitä kaiken pakkaamiseen ja siirtämiseen.

Tavaran määrä, pohdinta millä ne saadaan kulkemaan kun Edam on liikkeellä pienemmällä kuin pakettiautolla ja hämmennys siitä, että sitä tavaraa on edelleen niin paljon sekä pelko voimien loppumisesta kesken, siinä päällimmäiset unitunnelmat. Mutta muuttamassa olin, ehkä se jotain muutosta ennakoi myös muulla kuin konkreettisella tasolla?

Konkreettista muutostahan tässä on tiedossakin. Tässä syksyn aikana olemme Edamin kanssa päätyneet Isoon Ratkaisuun. Olen tänä aamuna irtisanonut oman vuokra-asuntoni ja marraskuun aikana se pitää kirjaimellisesti tyhjentää. Edamin luona vietän jo nyt suurimman osan viikostani mutta kohta siitä tulee myös minun kotini. Iso, iso elämänmuutos. Ei muutu vain katto pään päällä vaan myös kotikunta. Pääkaupunkiseutu vaihtuu radanvarsipaikkakuntaan. Hyppy tuntemattomaan. Ja tietoisuus siitä, että luottotietoni saan takaisin vasta muutaman vuoden kuluttua, joten jos homma ei toimikaan, niin en ihan tuosta vaan saa uutta vuokra-asuntoa.

Toisaalta iso helpotus. Viimeiset pari kuukautta, kun tähän päätökseen on kypsytty, ovat olleet paremmat kuin koko seurusteluaikanamme. Sammakoitahan se mies päästelee suustaan, on vähän kuin Heikki Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa eli vuorovaikutustaidot hakusessa, mutta en taida täydellinen olla itsekään.

Kohta käydään lyhyellä lomalla ja sitten alan pakkailla sen, minkä töiltäni ehdin. Legoja ei pitäisi pyöriä lattialla mutta lukemattomia papereita kyllä. En tiedä, onko ajankohta ihan järkevä, kun töissä on tosiaan ihan helvetillinen syksy menossa, mutta toisaalta tuntuu hyvältä ettei tarvitse mennä töiden jälkeen yksinäiseen kotiin vaan voi heittäytyä sohvalle toisen kainaloon.
hemmentaali
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 31.10.2018 10:59:35

Sinullahan oli hyviä, joskin odottamattomia, uutisia!
Eiköhän unesi tuota muutosta ja muuttourakkaa peilaa. Molemmat helposti ahdistavia tilanteita. Mutta äkkiä ne ovat ohi ja elämä lähtee normaali uomiin.

Tosi kiva kuulla, että teidän elämä on raiteillaan. Niin kuin joskus kauan sitten totesin, me itse päätämme miten niihin sammakoihin reagoimme. Kaikkea paskaa ei tietenkään pidä antaa niskaansa kaataa, mutta jos tarkoitusperät eivät ole tahallisen julmat niin aika paljon voi ymmärtää ja antaa mennä ohi.

Ja ihanaa että pääset lomalle! Se on hyvä sauma vähän rentoutua ennen muuttourakkaa.

Minäkin näin outoa unta eilen. Olimme miehen kanssa USAssa ja vuokranneet talon, mutta kuitenkin olimme jotenkin matkatoimiston matkalla. Kun olin yksin talossa ja sen vessassa tuli valtava turistibussi pihaan ja ihmiset kävelivät sisään taloomme. Eivätkä häipyneet vaikka kävin niille kiljumassa. Ilmeisesti opas joka oli talon meille välittänyt oli unohtanut muille oppaille kertoa, että se ei ole enää bussien käytettävissä pysähdyspaikkana. Ahdistavaa unessa oli se, että en saanut porukkaa millään häipymään. Aina kun sain jotkut ulos talosta tuli toisesta ovesta lisää porukkaa sisään. Raivostuttavaa!
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helena100 » 31.10.2018 15:31:53

Onnittelut hemmentaalille tulevasta uudesta elämäntilanteesta!
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 31.10.2018 17:25:52

Hei ja onnea elämänmuutokseen! Kuulostaa tosi kivalta :) lomalle ja sitten jouluksi uuteen kotiin.

Vilma, sun unesta tuli mieleen mun tulevaisuudensuunnitelmat :wink: toivottavasti me ei saada kodiksi jotain matkustajakotia.
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 1.11.2018 06:58:12

oi mitä uutisia hemikseltä! paljon onnea!
tuota minäkin korostaisin Vilman tavoin että itse voimme vaikuttaa suhtautumiseemme kaikenkarvaisiin sammakoihin.
mitä luultavimmin onnistutte, sillä tunnette ja tiedätte jo toinen toisenne, joten mitään suurempia yllätyksiäkään tuskin on luvassa.
muistan kun olet aina toivonut sitä että parisuhteenne saisi sellaisen muodon jossa yhteinen tulevaisuus olisi totta tai edes näköpiirissä, ja nyt se on vihdoinkin toteutunut. olen todella iloinen puolestasi! teillä on sitkeyttä ja periksiantamattomuutta roppakaupalla. ihailen vieläkin sitä että kävitte niissä parisuhdeterapioissa eli panostitte suhteeseenne. (toisin kuin eräät :cry: )
paa sitten breiviä jos Edam sekoilee sammakoita, täällä me ollaan tukenasi :D :D :D paljon rakkautta elämäänne ja asennetta, iloa ja lämpöä!
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 5.11.2018 09:37:27

Onnittelut hemmentaalille ja mr juustopäälle :D iso ratkaisu kyllä ja siitähän lähetään liikkeelle, että onnistutte. Komppaan muita noitten sammakoitten suhteen. Jokainen niitä päästelee vaikka osa niistä vois jäädä sanomattakin.
Tulee vaan nyt mieleen tää mun lovestoori...kyllä se alkutaival meillä oli aika kivinen ja nyt mä puhun kuitenkin mun peruskalliosta.

Ja tuo loma jonnekin. Olen kateellinen :mrgreen: mä oon monta päivää kattonut telkkarista semmosta ohjelmaa kun jenkit muuttaa jonnekin Karibialle ja hakevat asuntoa sieltä. Mä kuolaan niitä rantoja ja palmuja. Sitä aurinkoa.

Kaikkea hyvää toivon teille kahdelle <3
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 27.11.2018 11:45:34

Hei Hemis, missäs olet? Miten meni loma? Ja miten muutto sujunut?

Onko ollut ihanaa / kamalaa / molempia vuoron perään / yhtäaikaa? On nuo niin isoja asioita että stressiä helposti pukkaa.

Toivottavasti ei ole kauhean epäkorrektia kysyä, mutta kysyn kuitenkin: mitä meinaat tehdä piilopulloille nyt kun tulette asumaan koko ajan yhdessä? Itsekin niitä harrastaneena olen utelias kuulemaan miten meinasit ratkaista asian.
Älä anna tämän typerän kysymyksen aiheuttaa minkäänlaista varjoa tulevaisuuden näkymiin. Utelias akka täällä vaan nuuskii toisten asioita :)
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät