huikean kaunis, kerrassaan mahtava myräkkä; kun sitä katselee täältä kodin lämmöstä tuikkulyhdyn takaa. sakea lumisade, tuulikin ulvoo. mutta ei olisi herkkua lähteä nyt pysäkille odottelemaan myöhästyvää ja ruuhkaista bussia.
kaikille töihin menijöille: olkaahan varovaisia riippumatta siitä millä kulkupelillä matkustatte. no sille ei voi mitään jos metro, juna tai bussi ajaa ojaan mutta ettei kukaan lähde jalkaisin hortoilemaan liikenteen sekaan ja yksityisautoiluun malttia.
no tulihan se iltakuume sieltä mutten mitannut, koska olin ehtinyt ottaa Panadolin niin lukema olisi ollut joka tapauksessa feikki.
kaula tuntui tulikuumalta, palelin. päällä kahdet flanellit, kaksi villapaitaa, kahdet villasukat, pipo ja kaulahuivi. peiton alle äkkiä.
ohi se meni onneksi nopeasti. myös
Peco on sairastellut pitkään. ei siinä paljon hymyilytä jos kuusi viikkoa joutuu olemaan fluun kourissa. itselläni ei ole onneksi nuhaa eikä juurikaan yskää. siinä kaksi varsinaista riesaa myös. varsinkin kun itselleni yskä saattaa jäädä jälkitautina päälle jopa kuukausiksi.
sitten pikkunarinaa: kuka omaa paperiset kynnet kuten minä? lohkeilevat ja liiskottuvat. joka helkkarin viikko joku kynsi katkeaa siten, että se on yllättävän kivulias. sitten sitä pitää oikeasti hoitaa Bepanthenellä tai jollain lieviä tulehduksia hoitavalla lääkevoiteella. nyt on vasen peukku kuin tulessa.
olenko kirjoittanut jo siitä, että minkä työn ja tuskan takana on perua kuolleen ihmisen lehtitilaus? tsiisus.
siskolleni tuli Anna ja Käsityölehti, tämän lisäksi hän oli tilannut minulle joululahjaksi Kotilieden kestotilauksena.
ensiksikin lehtitilausta ei voi perua netissä. tämä asia on tosi kuin vesi. näin ainakin Otavamedialla, mikä julkaisee kyseisiä lehtiä.
toiseksi et pääse puhelinlinjasta millään läpi. kun sinne soittaa, äänite pyytää valitsemaan 1. lehden tilaus 2. lehtitilauksen päättäminen.
olen satavarma, että lehden tilaukseen vastattaisiin sekunissa. vaan ei tuohon kakkoseen.
yritin soittaa numeroon monena eri päivinä, ei vastausta. äänite junnaa samaa tekstiä,
palvelussamme on ruuhkaa, soittakaa uudelleen.
kun nauhoite ei enää pyytänyt tuota soittakaa uudelleen, vaan pääsin vihdoin jonoon, panin kaiuttimen päälle jääden odottelemaan koska puheluuni vastattaisiin. kului 17 min kunnes yllätys, yllätys, joku vastasi.
esitin asiani. mainitsin henkilön kuolemantapauksesta.
koska sekä Anna että Käsityölehti oli maksettu vuodeksi eteenpäin vaadin hyvitystä. myyjä sanoi, että siihen tarvitaan kuolleen henkilön henkilökohtainen tili. ei esim käynyt että olisin antanut oman tilini, mikä toisaalta on ymmärrettävää. kuka tahansa huijarihan voisi käyttää tätä hyväkseen.
kun kysyin, voisinko lähettää siskoni tilinumeron meilitse, niin ei. meilien purkujono on tällä hetkellä noin 1200 kpl, kertoi myyjä
suosittelen että soitatte. ai taas sama rumba vai? kysyin. kyllä vain.
eilen sitten yritin päästä läpi antaakseni tämän helkkarin tilinumeron, niin en tietenkään päässyt taaskaan läpi.
menetin myös joululahjani, höh. en voi saada enää Kotiliesi-lehteäni koska tilaaja on menehtynyt. mikä taasen ei tiettykään haittaa.
mutta että tämmöinen lehtitalo.
siis tuo on ihan uskomaton tuo myräkkä! sade on niin sakeaa ettei sen läpi näe mitään.
sain taas lisäiloa myöhemmin illalla siitä kun muistin, että vaikka olin lääkärin jälkeen juhlatuulella mielessäni ei ollut käynyt kertaakaan että ny korkataan. mikä tunnetusti on ollut aina vaaranpaikka.
olen juonut elämäni aikana ties mihin tunteeseen, mutta harvemmin kuitenkin synkkään olooni. vaan jos pienikin, aivan mitätön, ilonaihe syntyy, niin sitähän piti sitten aina tehostaa juomalla. se on vähän sama tunteiden ja mielitekojen automaattikuohahdus mikä syntyy perjantaisiivouksen yhteydessä.
tarkoitan, etten olisi juonut eilen vaikka mieliteko olisikin tullut, mutta kun en edes muistanut koko asiaa, niin se on ilonaihe se.
Varjolilja kirjoittaa taas kerran hyvin aiheesta
saavutettu ennätys, ja miten suhtautua siihen, mistä keskustelun aloitti
Wisefull.
jäin oikein miettimään asiaa. että jos tuossa itselläni raksuttaisi
ollut juomatta-laskuri, ja siinä näkyisi hyvät lukemat, niin kyllä se varmasti ilahduttaisi sitenKIN ettei haluaisi millään heppoisella syyllä nollata laskuria.
mutta, saattaisin kokea sen kahleeksikin, kuten taisi jompi kumpi mainitakin jotakuinkin samoin. tiedän jo ettei se sopisi mulle, tai olen tiennyt sen aina. en ole vissiin koskaan pitänyt laskuria, en ainakaan muista että olisin. ehkä joskus alkuaikoina.
jos olisin pannut joulun jälkeen laskurin raksuttamaan, sen lukema olisi tänään 23 päivää.
ai niin, muuten, se kaavailemani viini-ilta 26.1 meni kyllä mönkään. ystäväni toki voi juoda viiniä, ei siinä mitään. mutta ainakin näillä näkymin itselläni on sytohoito perjantaina 25. päivä, joten se siitä. ei harmita, pääasia että vieraani tulee. se on tärkeintä.
Varjolilja kirjoitti, että kun päihdetyöntekijä oli ehdottanut kahta raitisteluviikkoa, hän oli kauhistunut. siis kaksi viikkoa! samastuin todella. juuri niin minäkin olisin muinoin reagoinut. en ikinä pystyisi siihen! ei onnistu! ei käy! tämä olisi ollut asenteeni, selvähän se.
ja kas, ensireaktiostaan huolimatta Varjiksella on raittiutta takana reippaasti yli neljä kuukautta; siis niin upeaa ettei mitään rajaa.
ja jos/kun jollain on käynyt repsahdus, niin se jumaliste on ihan normaalia ja kuuluu asiaan. sitä
ei saa jäädä murehtimaan liiaksi, muutoin projekti ottaa mahdollisesti vakavammankin takapakin. pieni morkkis on aina paikallaan mutta siihen ei saa jäädä jumiin sillä se saattaa johtaa siihen, että luovutusherkkyys alkaa kehkeytyä siellä pääkopassa. tyyliin mitä väliä enää, miksi edes yritän, jne. sovitaan, ettei näitä mietteitä saa jäädä ruokkimaan. ehdottaa nimimerkki kokemusta on.
kirjoitinkin jo possariketjuun että ilahduin eilen kun huomasin että erillisessä puskurirahastossani on enemmän rahaa kuin luulin.
sanotaan, että ihmisellä pitäisi olla jopa kahden kuukauden varat säästössä

no ei ole meikäläisellä, ei sinnepäinkään. mutta vähempikin vararahasto luo turvallisuuden tunnetta varsinkin nyt kun elelen yksikseni.
nyt paan ylle oikein lämpimästi ja menen partsille ihailemaan tuota myräkkää. samalla salatupakoin.
oikein turvallista ja hyvää talvipäivää kaikille!