Olet täällä

sotatilan julistus sairautta vastaan

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: sotatilan julistus sairautta vastaan

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 7.9.2019 13:26:15

väliaikatiedotuksia: tulehdusarvot ovat nousseet huomattavasti, lääkäri sanoi tuossa käydessääm päiväpiipahduksellaan.
heikko olo edelleen toki, mutta josko tässä uskaltaisi unelmoida että jos vielä kerran selviuytyisin.
kiitän teitä kaikkia. en jaksa tällä kertaa enempää kirjoittaa.
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pelionneton » 7.9.2019 13:58:15

Kiitos, että kaiken keskellä jaksoit kirjoittaa. Todella toivon, että unelmasi toteutuu.
Pelionneton
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 7.9.2019 14:39:37

SylviaPlaa kirjoitti:väliaikatiedotuksia: tulehdusarvot ovat nousseet huomattavasti, lääkäri sanoi tuossa käydessääm päiväpiipahduksellaan.
heikko olo edelleen toki, mutta josko tässä uskaltaisi unelmoida että jos vielä kerran selviuytyisin.
kiitän teitä kaikkia. en jaksa tällä kertaa enempää kirjoittaa.

Kiitos kun jaksoit kirjoittaa, pitkään aikaan en ole näin monta kertaa plinkkiin vilkuillut kuin tänään.
Käytä voimasi ja energiasi selviytymiseen. Me täällä tsempataan sua niin paljon kuin mahollista <3
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 7.9.2019 19:45:38

Sylvia-rakas. En tiedä mitä sanoisin. Kun luin viestisi niin mieleni täyttyi sekä surusta että vastustuksesta. Vaikka aina on tiennyt tilasi vakavuuden niin silti on halunnut ajatella, että vielä sä olet täällä pitkään meidän kanssa. Ehkä sä oletkin. Nyt vaan ehkä ensimmäistä kertaa meidän täällä ruudun toisella puolella täytyy ottaa vakavasti se, että nyt tilanne voi olla kohtalokas. Toivon suuresti, ettei se sitä ole. Rukoilen puolestasi kunhan olen tämän viestin lähettänyt. En tiedä onko siitä apua mutta laitetaan nyt kaikki merkit peliin. Olet tärkeä ja olet tuonut meidän monien elämään työkaluja ja ajattelutapoja joilla tämä alkoholikuvio selätetään.
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nätsy » 7.9.2019 19:49:17

Hyvin itsekkäistä syistä olen ajatellut, että saattelet miut raittiuden auringonnousuun. Bakteerit, pieniä solupalloja, sie kuittaa ne hetkessä. Lepää, nuku, älä huoli. Ottaa aikansa.
Nätsy
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 8.9.2019 07:46:52

voi hyvänen aika, kirjoitinko että veri- ja tulehdusarvoni ovat nousseet? tarkoitin kylläkin sitä että parempaan päin eli laskeneet.
tässä kun tokkurassa on vuorokaudet ympärinsä kirjoittaa virheellisesti asioiden sisällöstä. kerta vielä: mulla siis paremmin nyt kuin edellispäivänä. vointi on toki äärimmäisen uupunut mutta jaksoin tulla esim tänne päivähuoneeseen ominpäin.
olen myös valtavan sekava. unet todella vahvoja. havahdun usein siihen kun puhelen sekavia.
oliko se edellispäivänä kun lääkäri sanoi, että EHKÄ en pääse enää kotiin, en edes käymään. se oli kyllä aikamoinen pommi. enkä ole koskaan kuullut että näin olisi kenellekään sanottu. kun kerroin hoitajalle tästä, niin hänkin hämmästyi valtavasti. "tosiasioista pitää jutella", lekuri perusteli.

tänään on sunnuntai enkä tiedä tapahtuuko täällä tänään mitöön.
ei kipuja, jonkin verran etovaa oloa. potilastoverit ovat vaihdelleet, nyt olen kolmen hengen huoneessa kahdestaan miehen kanssa. rauhallinen mies. lueskelee verhonsa takana.

voikaa te hyvin.
ilmoittelen taas.
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 8.9.2019 08:57:32

Ihmekkö tuo, että puhut sekavia. Onpa sulla rankka sairaus ja kovat lääkkeet. Mutta jälleen kerran olen valtavan helpottunut kun näin sinun kirjoittaneen tänne.

Olen jo monta kertaa aikonut sulle kertoa, että en ole vuodeosastolla töissä vaan helvetin esikartanossa eli päivystyksessä. Osasto toki sekin, mutta omanlaisensa. Usein kun olet manannut päivystyksiä niin minusta se on ollut jotenkin hirtehistä kun olen ajatellut omaa työympäristöäni. Ei sinäänsä mitään merkitystä asialla, mutta onpa kuitenkin. Eilen sitten ajattelin, että olinko liian myöhässä kertomiseni kanssa, että pitäishän mun paremmin tietää nämä asiat. Ja päätin, että jos vielä ilmaannut tänne niin sitten kerron. No nyt se on sitten kerrottu missä se mun paikka siellä suuren sairaalan uumenissa on.

Toivottavasti asiat sujuu edelleen hyvin siellä <3
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 8.9.2019 11:38:42

Kiitos Sylvia viestistä.

Olipa helpotus saada se. Ei ihme jos virheitä tekstissäsi. Eiköhän ne anneta anteeksi :D 8)
Mahdollisimman leppoisaa oloa sulle sinne! Laitan voimahalaukset.

Meillä on mieletön omppushow menossa mökillä. Omenamehu porisee mehumaijassa. Marja-aroniat kuivuu kuivurissa. Luumuhilloa tehty jo 10 litraa... ja omppuhillo odottaa tekijäänsä! Ja minä kaipaan vielä sienimetsään. Tulee aina syksyisin mieleen hamsterit by Veikko Huovinen! :D

Tässä pari annosta virtuaalisesti vitamiineja sulle!
Pienin askelin pitkätkin taipaleet taitetaan! Ole armollinen itsellesi.
Varjolilja
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 8.9.2019 14:30:59

kiitos rakkaat ystävät kakikista tervehdyksistä.
äsken veli kävi ja listasin hänen avullaan viime päivän tapahtumat kun olen ollut niin sekaisin.
vyyhti on mennyt näin.
ke kotona labrat
ke ja to yönä Kotisairaala tuli hakemaan mut Meilahteen (ambulanssi) koska lab-tulokset näyttivät että verimyrkytys
ke tehdään operaatio ja dreenin poisto, laitetaan uusi stentti tilalle
torstai, sekavaa, lääkäri sanoi sen etten mahdollisesti pääse enää kotiin, oli sanonut myös veljelle. shokki.
to kauhea päivä, sekavuutta sekä lääkkeistä että edellisestä uutisesta
la parempi päivä
su parempi päivä, veli kävi, olen jutellut puhelimessa monen ystävän kanssa ja jopa muistan sen.
vasta huomenna maanantaina ostaston ylilääkärin kanssa keskustelu. odotan sitä.

en jaksa kiroittaa enempää.
tunnen tukenne tänne saakka. olette hyviä ihmisiä.
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 8.9.2019 14:41:06

Paljon voimia ja sydämiä sulle Syltty <3333333333
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Ginger2 » 8.9.2019 15:03:40

Hei Sylvia ja ihanaa kuulla sinusta! Toivottavasti lääkitys tehoaa ja toivottavasti pääset vielä kotiin. Pienin toipumisaskelin eteenpäin.

Minä menin metsään oletusarvona sienet. Löytyi suuria mustikoita, joista tänään piirakka valmispohjaan. Metsä oli terapiaa; kalliot, sammaleet, humisevat puut. Ei yhtäkään hirvikärpästä. Tuoksut ja värit, hiljenevä syksyyn valmistuva luonto.

Levollista ja rauhaisaa toipumista sinulle Sylvia, olet mielessäni ja halihalihalit :D
Kyllä sä pystyt!
Ginger2
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 8.9.2019 15:08:13

Lähetän täältä lisää toipumisenergiaa! Ihana kuulla että voit paremmin. Lääkäri oli mielestäni tökerö - ei toivoa pidä ihmiseltä viedä. Asiat voi sanoa niin monella tapaa. Mitä suurempien asioiden äärellä ollaan niin sitä enemmän asioita kannattaa sanoittaa sydämellä. Oikein hyvää vointia Sylvia!
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 9.9.2019 08:26:18

hei ihanat,
täällä sitä vaan ollaan. olo kuitenkin raskas ja kurja. sain tiputuksessa niin paljon nestettä kehon kuivumistilan takia, että painoni on noussut 10 gk. eli 66 kg. hengittäminen on vaikeaa, koko olo ja elo on vaikeaa. olen kuin betonipallo, ja paikkoja särkee koka puolelta kuten jalat, ja jalat ovat myöskin kipeät, turvonneen nilkatkin.
mun suosikkihoitaja tuli töihin, oli ollut kuulemma viisi päivää lomilla. samalla osastolle tuli uusi potilas. suosikkihoitajani teki sen taas, tarttui uutta potilasta hartioihin ja sanoi: Hei, mä olen Jari, lähihitoitaja. muistan, kun hän teki sen mulle ja siitä tuli kamalan hyvä mieli. se pieni fyysinen kosketus!

hoitaja kävi tossa rupattelemassa. on lähdössä huomenna Nepaliin ja iloitsi siitä :P
Timppa-lekurikin tuli jo, ja totesimme hoitajan kanssa että tänään hommat rullaavat koska Timppa on semmoinen rela mutta panee asioihin vauhtia. tapaaminen tietysti jännittää kun saan kuulla tilanteestani ja veriarvoistani. jos tulee kovin huonoja uutisia niin mitäpä sille sitten voi. pahinta mahdollista olisi se, ettö minut siirrettäisiin sinne saattoon. mutta niin ei saa käydä! ei vielä!
jos se yks olisi osannut pitää päänsä kiinni olisin ihan eri vireessä, mikä taasen auttaisi toipumistani.

nyt on pakko mennä lepäämään.
palaan taas.
voimia meille kaikille!
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 9.9.2019 09:05:23

Ihanaa Sylvia että voit jo paremmin. Kyllä se siitä vielä lutviintuu, olet sitkeä nainen.

Hieman hämmentää tuo 10 kg:n painonnousu, onhan se ämpärillinen vettä ... kahdessa vuorokaudessa? Eikö se poistu ollenkaan, kun on jalat turvoksissa? Onneksi siellä on apu lähellä. Voimahali.
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 9.9.2019 15:17:32

joo, Juulia, eiks vaan kuulosta (ja tuntuu!) käsittämättömältä että 10 kg. mutta niin se vaaka vaan väittää, tänäänkin olen käynyt hoitajan käskystä puntarilla kaksi kertaa. lääkärin mukaan se lähtee kyllä kehosta eikä mitään nesteenpoistajia tarvita.
nyt hieman parempi olo.
veriarvot eivät ole parantuneen mutteivät huonontuneetkaan. suunnitelma: huomenna pääsen kotihoitoon ja Kotisairaala jatkaa antibiootti-tiputukset eli tulevat mun luokse neljä kertaa per vuorokausi. tiputus päättyy su-iltana ja maanantaista lähtien alkaa jotkut toiset antibiotit tabletteina. parannunko verenmyrkytyksestä? ei tietoa. mitä sitten tapahtuu? en tiedä. uusiutuuko verenmyrkytys, vaikka se saataisiinkin jokisikin aikaa kuriin, aivan mahdollista tai jopa todennäköistä.

en tiedä. jokin tehtävä tällä tämänkertaisella shokkipommilla oli. eli se, että nyt tiedän miten ne "kuolemisen kuviot" menevät.
joku kerta se hengitys vaan lakkaa kun elimistö ei enää jaksa. ja se tapahtuu kotona tai sairaalassa. voi myös olla niin, että koko saattohoito-vaihe jää kokonaan väliin.

no voi, pitääkin lopetella, ei huonon olon takia vaan koska lanko pirautti voisiko tulla käymää.
kaikki maailman peukut nyt pystyyn että se jättibakteeri saadaan lakoon. kirjoittelen taas!
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät