Olet täällä

sotatilan julistus sairautta vastaan

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: sotatilan julistus sairautta vastaan

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 17.9.2019 13:13:27

rakkaat ystävät,
täällä sitä vielä ollaan. tänään on parempi päivä, jaksan jopa tovin istua ja kirjoittaa teille, ja itselleni tietty.
olen niin sairauden pyörteissä etten tiedä mikä päivä on, tietokoneeni kun antaa vain päivämäärän ja kellonajan. olkoot vaikka torstai.
vasta tänään saan sen sairaalasängyn, tuovat sen kahden kieppeillä. velikin tulee naisystävänsä kanssa, ja L toi äsken mun puhtaat pyykit mitkä oli pessyt ja sairaanhoitaja tiskasi tiskit. apua on siis koko ajan muodossa jos toisessakin.
punkteeraus siis onnistui, mutta tänään härveli luiskahti kokonaan ulos. en tiedä, kuka sen hoitaa takaisin paikoilleen. olen aivan sekaisin siitä kuka tulee seuraavaksi ja kuka hoitaa mitäkin. 2 litraa on nyt kuitenkin veks kropastani ja sen huomaa pienenä helpotuksena vaikka olen edelleenkin ylipaisunut pinkeä ilmapallo.

no nyt se sänky tuotiin jo. mikä hurina siitä lähtee! mahdankohan tottua tuommoiseen mökään?!!! :shock:
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ginger2 » 17.9.2019 14:41:23

Hei Sylvia ja ihanaa kuulla sinusta. Ja myös siitä, että olosi on hitusen parempi. Toivottavasti kivut pysyisivätkin loitolla ja saisit viettää rauhallisia hetkiä.

En ole täällä toviin kirjoitellut. Ollut kaikenlaista epämukavaa. Ja nyt vielä selkä romahti. Ajattelin sinua viime yönä, kun yritin löytää asennon, missä voisin saada unta. Ja myös sitä, että minun kipuni ovat niin minimaalisia sinun tuskiisi verrattuna.

Toivon sinulle voimia tähän hetkeen ja kivutonta oloa. Vaikka sanotaan, että tietää olevansa elossa kun sattuu, niin ei sellainen ole elämää. Olet ollut minulle virtuaaliystävänä moninkerroin parempi, kuin ns. ystäväni. Siksi lähtösi on menetys, mutta sinulle vapautus. Halihalit.
Kyllä sä pystyt!
Ginger2
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 18.9.2019 07:04:58

huomenta rakkaat immeiset,
Ginger hyvä, kyllä jokainen kipu on kärsimys eikä niitä voi verrata. toiseksi minä voin sentään nukkua rauhassa, mikä onkin muuten ihme.
olen ottanut nyt joka ilta Tenoxia, eikä siinä mene montaakaan minuuttia kun nukahdan.
kirjoittaminen on muuttunut. olen ollut kamalan vikkelä sormistani ja kirjoittanut nopeasti mutta ei onnistu enää. ä:t ka ö:t menee koko ajan sekaisin, siinä vain yksi esimerkki.
asiasta toiseen, no löytyihän se Putkiksen kuva tuolta taaempana, komea! :P jos osaisin, voisin ladata itsekin kuvani tänne, mutta säilytetään nyt jotain anonyymiteettiä sentään. koko asiaa, siis että tunnistetaanko minut, en ole miettinyt enää aikoihin. ainakaan alkkismielessä tyyliin ahaaaa, toi naapuri onkin vähän niin kuin viinamäen naisia. ihan sama, kerta kaikkiaan.

luin eilen netistä että kuolevan ihmiset muisti laskee hurjaa vauhtia. heikkenee samalla tavalla kuin ihmisen muutkin toiminnot.
varsinkin kun ei syö enää lähes mitään. vai kuka on nähnyt edes elokuvissa että kuoleva vetäisi hyvällä ruokahalulla pihvin ja sitten kupsahtaisi.

oho, hoitaja tulee... pitää lopetella.
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 18.9.2019 08:42:02

Mikä aamu, kun näkee että Syltty on tänne kirjoittanut :) Ja mitä tekstiä. Sanat soljuvat ja jutut ovat koettelemuksen keskelläkin niin timanttisia. Olet kyllä ainutlaatuinen. Niihin sun kirjoihin olisi kyllä kiva tutustua, mutta anonymiteetti on kova juttu ymmärrettävästi enkä odota sinun siitä luopuvan. Hyvää ja kivutonta päivää toivotan.
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 18.9.2019 09:23:29

Sylvia, samana päivänä kun kirjoitit, että alkaa olla päivät vähissä, kuvasin tämän sateenkaaren aamulla työmatkalla. Siitä tuli hyvä mieli, koska minulle jostain syystä sateenkaari edustaa toivoa (tai ruukullista kultaa kuten Aku Ankassa :D ). Sinun kohdalla ymmärrän, että toivo ei ole enää sitä, että parantuisit, mutta toivon, että minne ikinä sitten päädytkin siellä on hyvä olla. Itse haluaisin kovasti uskoa, että tämän maallisen elämän jälkeen on vielä jotain ja että se on vielä mukavampaa. Ehkäpä se on jossain siellä sateenkaaren takana odottamassa sinua.
Kuva
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tragic Idol » 18.9.2019 19:44:53

Hei Sylvia, jätän tämän sydämen tähän, hohtaisiko se valoa vähän. <3
Elät, tai itket ja elät.
Tragic Idol
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Fatlady » 20.9.2019 05:23:42

Taas täällä kurkistelemassa josko Sylvia olisi jaksanut kirjoitella. Samalla saadaan tämä nostettua ylemmäs.
Pyörien perille
Fatlady
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 20.9.2019 11:25:21

huomenta,
Vilman lähettämä kuva tuo muistojensisältämän mieliteon että juuri tuonne haluaisin ratsastaa Aslam-nimisellä hevosella.
se oli pikkuserkkuni heppa ja hurjan taitava sekä esteissä että kouluratsastuksessa. vähän pohjetyöskentelyä niin A se teki kaiken mitä ratsastaja vaati taikka toivoi.
Aslam kilpailikin monissa skaboissa erityisen osaavan Maritan kanssa. me nuoremmat taas saimme ratsastaa sillä "kotioloissa". lempeä, kaunis ja sirorakenteinen hummani hei.
kiitos siis kuvasta, Vilma. ajatuskin on niin kaunis,
Fatladylle, Onnelille, Tracig Idolille ja kaikille, kaikille parhaita terveisiä.

ihania uutisia.
kevyempi olo, ja siten myös parempi. eilen ja vielä tänäänkin saatiin taas parisen litraa nestettä poistettua kehosta.
syöpökivut ovat kestettävissä koska niihin on lääke, toisin kuin vatsan paineeseen. tietysti punktreeaus jättää omat pikkukipunsa koska tällä kertaa lääkäri "porasi" kunnon aukon ettei dreeni hypähdä pois omia aikojaan. huomenna vielä kolmas tyhjennys, mutta sitä en tiedä mitä sen jälkeen tapahtuu. näin on niin hyvä, että melkein itkettää. tämänkertainen helvetti kesti runsaat kaksi viikkoa.
sunnuntaina on viimeinen antibioottipilleri, joten eiköhän se ole sitten jälleen verikokeiden paikka josko verenmyrkytys-bakteeri olisi saatu nitistettyä.

putsaan päästäni pois yhden varsin ikävän jutun.

mulle sattui nimittäin ystäväni M:n kanssa riita kun olin sairaalassa. sen jälkeen en ole ollut tekemisissä hänen kanssaan.
se oli se päivä kun sijaislekuri sanoi aika tyrmäävän huolettomasti että tuskin pääset enää koskaan kotiin.
siis että kuolen sinne sairaalaan. olin hysteerinen, itkin.
soitin sekavassa mielentilassa M:lle tilanteestani. puhelu oli tietysti dramaattinen. kerroin, kiihdyksissäni ja itkien, että miten tärkeä ystävä hän on ollut mulle vuosia mutta nyt taitaa loppu olla käsillä enkä taida enää edes kotia päästä. se oli siis ihka aito jäähyväispuhelu.

hän vastasi että tunne on molemminpuolinen, mutta lisäsi sitten, täysin yllättäin, että ainoa asia mikä häntä vaivaa on se ettei hän saanut vuosi sitten kesällä kutsua exäni maalle. siis mitä? :shock:
kutsuitte kaikki muut mutta ette mua, hän sekoili.
eihän tuo pidä edes paikkaansa! mun ystäväpiiristä mökillä kävi S & H.

huusin M:lle, aina vain itkien, että minä soittelen sulle kiittääkseni ystävyydestä tilanteessa kun joku lääkäri on just vetänyt mieleni lekalla paskaksi alleviivaten että kuolen koska tahansa, ja nyt joku läheisriippuvainen ja mustasukkainen vainoharhainen eukko surkuttelee sitä kun hän ei saanut kutsua mökkireissulle. kiljuin että tää oli kuule tässä ja heivasin luurin koukkuun.

hän on aina ollut jossain määrin riippuvainen (takertuva) minusta. olemme keskustelleetkin asiasta. hän kokee helposti hylkäämisentunnetta, mikä oikeastaan onkin meitä yhdistävä tekijä, mutta, tuo hylätyksi tulemisen pelko on mulla (toisin siis kuin M:llä) liittynyt aina ainoastaan miehiin, ei siis koskaan ystävyyssuhteisiin.
en sitten tiedä.
olenko käsittänyt kaiken väärin? valitan mutta tuskin. olen myös sitä mieltä, että valitsipa hän sitten vielä aikamoisen ajankohdan avautua tuntemuksistaan. tai, veikö uutiseni hänet sokkiin? se voikin olla mahdollista.
oli niin tai näin, läheisriippuvuus ystävyydessä on kamala asia, kuten toki parisuhteessakin. happi loppuu, joutuuu varomaan sanojaan jne. olen ennenkin ollut läheisriippuvuuden kanssa tekemisissä. pohjalla siis pelkkä ystävyys.
no, pitää vähäsen funtsailla asiaa lisää. en ole ihan vielä valmis ottamaan itse häneen yhteyttä ja M:n tuntien hän ei tee sitä varmasti.

olen ollut sisätiloissa ja/eli sairauden pyörteissä sen reilut kaksi viikkoa :shock: tarttisko tehdä jotain? pukeutua talvivällyihin ja mennä pihalle istuskelemaan ystävän tukemana. ei yhtään hassumpi ajatus.
veli toi eilen itse keräämiä sekä valmistamaansa kanttarellikastiketta. siis niin tosi hyvää kuin olla jo voi. siitä jäi vielä niin paljon että voin tarjoilla sitä vieraallenikin.

mukavaa ja leppoisaa viikonloppua kaikille :P :P :P
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 20.9.2019 11:58:38

Ihania uutisia Sylppy sulta! tuli niiiin hyvä mieli.
Ulos vaan istuskelemaan. Se tekee hyvää.

Ystäväsi reaktio oli kyllä outo. Ainoa mitä osaan arvailla on kyllä se, että hän on ollut tuollaisen puhelun saatuaan järkyttynyt ja toimi ”vastuuttomasti”. Ihmiset reagoi asioihin yllättävillä tavoilla. Kun äitini sairastui, huomasimme siskon kanssa, että meidän toimintatavat oli aivan erilaiset. Ymmärsimme kriisitilanteissa toisiamme ihan väärin! Siitä olisi helposti voinut tulla jopa kuilua välillemme. Koska oli vaikea puhua kirjoitin hänelle sähköpostilla kirjeen ja toisinpäin. Olimme siis samassa huoneistossa eli vanhempiemme luona. Sovittiin, että kirjoitetaan asiat auki ja sillä tavalla ymmärsimme toisiamme ja sovimme sitten kasvotusten, että vastaavassa tilanteessa kannattaa olla ihan avoin ja sanoa, mitä mielessä pyörii. Asian puisia vaikeutti se, että muita ihmisiä oli läsnä ja emme voineet puhua asiaa auki kasvotusten.

Oli mielenkiintoista jälleen kerran huomata kuinka meillä on erilaiset toimintatavat, vaikka olemme niin tiiviisti kuitenkin yhteydessä. Tulimme lopputulokseen, että juuri näin tasapainotetaan toisiamme hankalassa tilanteessa. Toinen ajattelee enemmän järjellä ja toinen tunteella. Ne kun yhdistää niin tiimi on toimiva.

Olen niin superiloinen kun vointisi on kohentunut. Olet sinä sitkeä sissi. Toivottavasti saat ystäväsi kanssa asian sovittua. Joku mökkireissu ei nyt luulisi painavan tuossa tilanteessa kärpäsen kikkareenkaan vertaa.

Minä lähden nyt luuhaamaan kauppa ja kirjastoreissulle. Hymyilen täällä kun Naantalin aurinko, koska voit paremmin tällä hetkellä.
Pienin askelin pitkätkin taipaleet taitetaan! Ole armollinen itsellesi.
Varjolilja
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vilmasto » 20.9.2019 12:28:58

No jo vain nakkasin marttyyrin viitan harteiltani kun näin, että olet kirjoittanut! aurinkokin oikein kirkastui tuolla puitten takana.
Kävin tuonne omaan ketjuun just papattamassa fiiliksiäni ja kerroin kuinka olen sulle keksinyt jo pari hyvää etunimeä. Seuraavaksi varmaan mietin sukunimeä :lol: Tunteet on vaan mennyt niin laidasta toiseen tällä viikolla ja on ollut helpompi keskittyä välillä ihan muuhun kuin ongelmiin.

Se on tuolla Mllä varmaan se ongelmansa paisunut päässään vaan liian suureksi ja kaihertanut niin nyt pääsi sammakkona suussa kun ajatteli olevan viimesen tilaisuuden puhua sinulle. Taisi mennä pieneen shokkiin ja ajatteli nyt tulevansa hylätyksi. Epämiellyttävä juttu kuitenkin.

Nyt vaan vällyä ympärille ystäväiseni ja sinne pihalle nauttimaan aurinkoisesta kirpeästä syyspäivästä <3
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 20.9.2019 13:03:46

Syksyllä aina kun näen auringon paistavan sänkipellolle vanha heppatyttö herää mielessä henkiin ja haaveilen kuinka siellä laukkaisin. Vaikka nytkin tosiasiassa on satanut niin paljon ettei pelloille olisi mitään asiaa :? . Mutta kyllä se vauhdin hurma oli hienoa silloin joskus kun sen pääsi oikein kokemaan. Enää en taitaisi edes uskaltaa päästellä sillä tavalla.

Hienoa, että voit Syltty paremmin. Vähän olen täällä jännittänyt kun et (tietenkään) ole niin usein kirjoittanut kuin ennen. Jos suinkin mahdollista niin käy vähän haukkaamassa happea puiston penkillä tänään, huomenna se kai sitten taas sataa.

Kanttarellit on niin ihania. Itse löysin niitä viime viikonloppuna jonkin verran, sain sellaisen 3:n annoksen muhennoksen herkuteltavakseni, NAM! On siis syksyssä hienojakin puolia :P . Kun siitä aina vaan marisen.

Ystäväsi käytös oli tosi outoa. En keksi muuta kuin että hän sai niin pahan shokin, että päästi suustaan ihan vaan mitä sattuu viedäkseen huomion varsinaisesta (kipeästä) asiasta. Joillain ihmisillä vaan ei ole kykyä vastaanottaa surullisia ja kipeitä viestejä. Mutta onhan se aika outoa, että hän ei sitten itse tajua myöhemmin pyytää anteeksi. Toivottavasti tilanne selkenee. Mutta älä sinä sitä murehdi, tee vaan olosi niin mukavaksi kuin mahdollista.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 20.9.2019 13:10:03

Ihana kuulla että sinulla on parempi olo, Sylvia.
Joka päivä, monta kertaa päivässä käyn täällä katsomassa oletko jaksanut kirjoittaa. On aina yhtä ilahduttavaa kun olet pienemmänkin viestin jaksanut naputella.

Hyvä ajatus mennä ulos raittiiseen ilmaan. Pukeudu vain lämpimästi ettet vilustu. Kaiken kauneuden keskellä siellä on kylmä, syksy on saapunut.
Kaikkea hyvää päivääsi.
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Pecorino » 20.9.2019 13:30:28

Moikka. Taas on plinkki mallillaan kun Sylvia kirjoittaa kuulumisia :) ihanaa. Ja upeaa että vointisi on parempi ja kivut hallittavissa. Mahtavaa! Toivotaan että kestää pitkän aikaa.

M:n reaktio on mielenkiintoinen. Menikö hän shokkiin siitä mitä kerroit vai kuuluuko niiden pohjattoman itsekeskeisten ihmisten joukkoon jotka joka tilanteessa näkevät vain sen oman pahan mielensä. Vaikea sanoa kun ei tunne - ja joskus on jopa vaikea tietää ihmisistä joita tuntee.
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 20.9.2019 13:41:21

Kiitos kun kirjoitit, Sylvia!
Kovin pienet asiat voivat tehdä päivästä mukavan. Niinkuin se, että sinulla on ollut parempi päivä. Lämmitti tänne asti. Kummallista. Niin ohuenohut hipaisu ihmisten välillä tällaisen keskustelupalstan kautta ja kuitenkin se heijastuu...

Hyvät päivät ovat yksinkertaisesti hyviä päiviä.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 20.9.2019 17:05:12

Kylläpä läikähti ilo minunkin sydämessä kun luin viestisi. Hyvää ja kivutonta vointia tulevillekin päiville. Ja vaikka parvekkeella voi käydä haukkaamassa syysilmaa. Minä olin aamulla ennen töitä uimassa maauimalassa. Ulkolämpötila 1 aste ja vesi lämmintä kuin linnunmaito, mitä lieneekään jotain 24 asteista. Kyllä oli virkistävää. Harmi, että uimala vetäytyy talviunille tämän viikon jälkeen.
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät