Olet täällä

Kuulumisia.

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Kuulumisia.

ViestiKirjoittaja juhanikari » 3.1.2018 00:35:21

Uusi vuosi ja uusi ketju!
Koska en ole enää tuore plinkkiläinen, laitoin ketjuni nimeksi Kuulumisia.

Pyhät meni lipitellessä ja nyt vietetään tipatonta tammikuuta. Tuntuu että toi lipittely kostautuu nyt unettomuutena, mutta kärsitään kun on itse hankittu!

Hyvää alkanutta vuotta 2018 kaikille! :D

t. Juhani
Vähentäjä! Less alcohol is more life! :-)
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

Re: Kuulumisia.

ViestiKirjoittaja Narkkis » 3.1.2018 08:27:53

Hyvaa tipatonta! Ma kanssa tipatonta tammikuuta vietan. 12 annosta ja unettomuus viime vkl motivoi kummasti. Seka tietty uudelleen aloitettu Antabus... :wink:
Narkkis
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hemmentaali » 3.1.2018 15:25:14

Sinä olet, Juhani, aikamoinen sankari vähentämisen suhteen. Seuraan kuulumisiasi tänäkin vuonna, vaikka en aina kommentoitavaa keksikään. Hyvää alkanutta vuotta!
If you're going through hell, keep going.
hemmentaali
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 4.1.2018 08:55:49

totta tuo mitä hemmental jo skrivailikin. Juhani on sankari vähentämisessä. lipsumisia ei tapahdu ja latu on tasaisen varmaa. oikein hyvää tipatonta! :D
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 4.1.2018 20:45:27

Kiitos vaan kehuista, mutta kyllä mullakin joskus lipsuu, kuten joulun pyhinä tuli lipiteltyä liiankin kanssa!

Mutta yrittäkäämme kaikki tsempata tipatonta tammikuuta!

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 18.1.2018 18:25:45

Mulla karahti tipaton tammikuu kiville. Kuten yhteen vieraaseen ketjuun jo kirjoitinkin, äiti otti ja kuoli sairauskohtaukseen täysin yllättäin ja salamannopeasti.

Hautajaiset olivat satojen kilometrien päässä, joten yövyimme sukulaisilla. Hautajaisten jälkeen isäntä sanoi, että eikös Juhani huuhdella surut konjakilla. En osannut kieltäytyäkäään, vaan useampi lasillinen meni.

No eihän tällainen keski - ikäinen äijä itke vanhaa äitiään, mutta tulee niin synkät ajatukset kun suvussa on nuoria sairaita ihmisiä.

No yritetään skarpata tämä muu tammikuu ja onnittelut niille jotka ovat toistaiseksi tipattomalla pysyneet!

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 19.1.2018 10:23:57

Ei tuo Juhani ole paha. Ihan ymmärrettävää ja eihän sinun vähentäminen tuosta ole kiinni. Sinultahan sujuu tipattomat jaksot jo muissakin kuukausissa niin ajattele vaan niin, että tuo oli tarpeen siiheen hetkeen.

Osanottoni äidistäsi. Ihan sama kuinka vanhoja ne vanhemmat on niin kyllä heidän pois meno koskettaa ja laittaa miettimään elämää.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 31.1.2018 13:40:36

Tämä tammikuu sujui kahdella retkahduksella. Kuten jo yllä mainittiin niin hautajaisten jälkeen konjakkia.
Toinen retkahdus sattui viime lauantaina, kun vaimo halusi järjestää koirallemme synttäri ja kutsua kaksi naapuria.

Oli suolasta ja makea ja viiniä ja likööriä. Itse innostuin ottamaan vähän turhankin reilusti, muttei kuitenkaan mitään katastrofia.

Onnittelut tipattomassa tammikuussa onnistuneille! :D
Jatketaan helmikuuta maltillisesti!

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 4.2.2018 15:51:52

Raittiina menty sitten koiran synttäreiden ja tarkoitus jatkaa raittiina lähes kaksi viikkoa, kunnes meille tulee viikonlopun yövieraita ja silloin lipitellään, mutta kohtuudella.

Enköhän pärjää kun pysyn keskarissa! Juokoot muut viinejään. Mukavaa talven jatkoa kaikille!

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 18.2.2018 17:36:28

Mukavasti meni viikonloppu vieraidemme kanssa. Kohtuudella lipiteltiin.
Mutta toiseen aiheeseen. Katsoin aikoinani TV - ohjelmaa, jossa raitistunut alkoholisti kertoi että juomaputkissaan ei koskaan syönyt mitään, koska alkoholista saa niin paljon energiaa!
Itse en pysty juomaan iltaakaan ilman suolaista ja rasvaista ruokaa!
Miten teillä muilla???

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 19.2.2018 07:45:45

perinteistä on, että jupotteluilta saattaisi hyvinkin kulua pelkän oluen voimilla, mutta vikan oluen päätteeksi ennen nukkumaan menoa pizza tai hampurilainen maistuu.
krapulassa en ole koskaan saanut alkoholipitoista alas loiventavien muodossa mutta jälleen rasvaista ruokaa senkin edestä. ja kylmää kokista! tai vissyä. litrakaupalla.
tuo onkin ollut alkkisurani paras pointti, että seuraavana päivänä ei totisesti maistu edes kylmä olut, vahvemmasta alkoholipitoisesta puhumattakaan. se taas huonointa, että oon kitannut olutta tyhjään vatsaan. hörps, nousee nimittäin paremmin päähän! :oops:
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 19.2.2018 08:47:41

Kyllä minä oon törpöttely iltojeni päätteeksi tyhjentänyt jääkaappia tosissaan eli voileipää toisensa perään! ja siinä juopottelun ohessa juustot ja suolapähkinät on maistunut kans. Ja useinhan se juopottelu just alkanut, että ensin syödään kunnolla eli jälkkäriksi on sitten sitä viiniä mennyt enemmänkin.
Ja kyllä olen pystynyt loiventamaan seuraavana päivänä alkoholilla :roll: sillähän se olo on lähtenyt/siirtynyt millä tullukkin. Mutta jos en ole mitään juonut niin kyllä se rasvanen ruoka on maistunut. Ja jäätelö kans!

Mä oon aina ihmetellyt langanlaihoja juoppoja. Että eikö ne tosiaan syö ollenkaan? minä en todellakaan ole langanlaiha niin joskus oon aatellut etten ole tarpeeksi juoppo sitten kun ruoka maistuu :lol: sarkasmia maanantaihin kaverit :p
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hemmentaali » 20.2.2018 11:17:28

Ajankohtainen ja mielenkiintoinen juttu, minulla nimittäin on kuulunut tähän viime kuukausien (äh, oikeasti vuosien) yksin tissutteluun se, että iltapäivällä nappaan vielä töissä jotain välipalaa, sitten menen kotiin ja siellä siis alan vetää brolutta kaksin käsin siinä vaiheessa iltaa, kun ei ole enää pelkoa, että joku (muu kuin miesystävä) soittaa eli joskus 19 jälkeen. Kiskon juomani ja noin klo 22 teen pienen iltapalan. Josta tulee iso iltapala. Eli laitan "vielä vähän" lisää sitä, mitä ikinä laitankin, ja siihen päälle usein vielä vedän parit voileivät.

Mutta tuossa vähän aikaa sitten oli taas Iso Riita miesystävän kanssa ja olin niin ahdistunut, etten pystynyt syömään vaan kiskoin brolueni ja kaaduin sänkyyn. Ja silloin totesin, että ihan turhaan minä niitä liikakaloreita yösyömällä hankin; simahdan joka tapauksessa heti, kun laitan pääni tyynyyn, eikä olo ole aamulla sen huonompi tai parempi olin sitten syönyt tai en. Ja niin minä lopetin iltasyömisen.

Viikonloput on asia erikseen, silloin me yleensä syödään vasta 21 aikoihin, tuo edellä kuvattu toiminta liittyy niihin iltoihin, kun tissuttelen yksin kotona (jos sitä kaksin käsin tempomista voi tissutteluksi kutsua).

(Jos joku on uusi palstalla eikä tiedä, mitä on brolut, niin se on sitä kun juodaan halpaa brandya ja huuhdellaan se alas oluella. :cry: )
If you're going through hell, keep going.
hemmentaali
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 20.2.2018 19:35:17

Kyllä minä ihmettelin, että mikä krijotusvirhe se hemmentaalilla on tuo brolut :lol: :lol: ja sitten jo olin googlettamassa sitä :lol: :lol:
Onneks asia selvis! never heard before :shock:
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 24.2.2018 22:54:58

Tässä vietellään tipatonta lauantaita ja tarkoitus jatkaa tipattomalla toistaiseksi. Tällä hetkellä tipattomaan suurimpana motivaationa kuitenkin painonpudotus. Olen 188cm ja paino karannut yli sadan kilon.

Olisi kiinnostavaa tietää miten tärkeää roolia painonhallinta merkitsee muiden alkoholin välttelyssä?

Tokihan alkoholissa on paljon suurempia haittoja kuin painonnousu!

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Me Vähentäjät