Olet täällä

Kuulumisia.

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kuulumisia.

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 25.2.2018 08:32:16

kyllä se mulle ainakin on merkinnyt paljon.
viisi kiloa sinne tänne mutta yltiöliikakiloissa on pirun hankalaa olla, vaikuttaa mieleenkin todella paljon.
ja jos viikottain paitsi juo (kuten itse toimin vielä vuosi sitten) niin yhtä monta kertaa sitä vetää krapulaansa rasvaista rapularuokaa - yhteissummana mittavat lisäkalorit.
pizzapäissään myös laiskistuu, ei jaksa tehdä mitään. jo parin viikon raittiudella pääsi myös pitsaraittiuteen kiinni.
ei tarvita edes puntaria vaan farkkujen napin kiristävyydestä tietää missä mennään.

mun mielestä tuo Juhanin paino ei oo kyl yhtään paha. oma ukko on 185 ja senkin paino 96, muistaakseni. ei oo minusta silti tippaakaan läski. ihan hoikat miehet ei tosin oo koskaan ollutkaan mun makuun :D
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helena100 » 1.3.2018 20:11:05

Itsellä viinapäivinä terveellinen ruoka yleensä jää ja alkoholin huuhdon alas sipsien ja makkaran voimalla. Viime aikoina kun krapulapäivät ovat olleet kunnollisia niin ne on vietty vessassa yökkäillen ja ovat olleet oikeastaan dieettipäiviä. Olen kyllä ruennut ajattelemaan että helpompiakin laihdutuskuureja voisi olla :lol:
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ArskaK » 6.3.2018 14:33:24

[ lipittely kostautuu nyt unettomuutena]
Kuulostaa todella tutulta. Yritän nyt itse pysyä tässä vähentämisessä pysyvästi. Olen ottanut aamupsyykkaukseksi sellaisen, että kun ei ole krapulaa, vaikka olen illalla ottanut hieman olutta, niin hehkutan sitä mielessäni. Eli että olipa hyvä, että otin vain noin vähän. Seuraavalla kerralla, kun olen siellä kuudennen alkoholiannoksen kohdalla, alkaa mieleen tulla seuraava aamu, ja tohon sitten pyrin sen jättämään viimeistään. Toisinaan onnistuu myös ihan kolmen kohdalla jo lopetella, ja toki on paljon täysraittiita päivä, vähin pari-kolme per viikko. Ei hätää.
ArskaK
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja juhanikari » 6.3.2018 18:09:50

Moi ArskaK!

Olen ruvennut pitämään päiviä jolloin juon vain yhden puolen litran keskarin rentoutumiseksi ennen nukkumaan menoa eli yömyssy.

Paljon tsemppiä vähentämisessäsi!

t. Juhani
Vähentäjä! Less alcohol is more life! :-)
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 6.3.2018 22:14:04

Moikka
Mulla on vähän niin päin että kun en ota mitään iltadrinksua niin palkitsen itseni siitä herkuilla (makealla tai suolaisella). Ajattelen, että nyt en edes juonut niin kalorit säästyi siitä. Tästä tosin saattaa seurata se, että seuraavana päivänä urheilun jotain. Ihmeellisiä seurannaisvaikutuksia....
Kyllä kun tarpeeksi juon niin suolaista tekee mieli. Yleensä syön juustoa, makkaraa, hapankorppuja.... mitä nyt kaapista löytyy.
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 13.3.2018 21:35:30

Täytyy välillä kirjoittaa tähän omaankin ketjuuni. Kuten tuossa kirjoitinkin, olen alkanut pitää yhden puolen litran keskarin iltoja, mutta myös muuttanut perjantain saunaillat kolmesta keskarista yhteen keskariin! Empä olisi uskonut vielä pari vuotta sitten että minusta tulisi yhden oluen mies, kun silloin meni vähintään 6 - pack illassa! Tsemppiä vaan kaikille tavotteissaan!

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 13.3.2018 21:42:09

Unohtui mainita että oluista huolimatta paino laskenut hitaasti, kun syön vähän!

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hemmentaali » 14.3.2018 09:46:10

Olet sinä Juhani melkoinen mies! Tuohon kun pääsisi!
If you're going through hell, keep going.
hemmentaali
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 14.3.2018 13:31:56

Perjantaina luvassa vähän enemmän alkoholia kuin vain yksi olut. Vaimon serkku tulee miehensä ja teinipoikansa ( jolle ei tarjoilla ) kanssa yhdeksi yöksi matkalla Lappiin. Paluureissun ajavat suoraan Helsinkiin.

Vaimo määritellyt alkoholiannokset ruuan kanssa pullo punkkua neljään pekkaan ja lisäksi jokaiselle saunaan / illanvietoksi 3 pientä olutta. Hyvä kun vaimo määrittelee rajat! Parempi tossun alla kuin taivasalla!

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 14.3.2018 19:58:06

Moikka
Tuohan kuulostaa hyvältä. Kun tietää heti alussa realiteetit eli tämän enempää ei ole juotavaa tarjolla niin pystyy asennoitumaan asiaan oikein :) ja sitten ehkä tulee juotua "säästeliäästi".
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 17.3.2018 19:05:57

Lapin reissaajien visiitti meni melkein suunnitelmien mukaan. Melkein sikäli että naiset joivat vain yhdet pienet saunaoluet, joten me miehet saimme parit extraoluet. No ihan kohtuukäyttöä silti!

Naapurin rouva on pyytänyt minut, vaimon ja etenkin koiran 85-vuotispäivilleen huomenna. Siellä on kuulemma " näkäräiset " tarjolla! Mitä lie tarkoittaa? Konjakkia? likööriä?...
Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 17.3.2018 20:25:08

85-vuotiaasta rouvasta ja hänen näkäräisistään tulee mulle heti joko cherry tai mesimarjalikööri mieleen:) tai joku lakkalikööri!
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 18.3.2018 16:27:51

Ei ollut likööriä vaan suolaisten kanssa ällömakeeta valkkaria ja kahvin kanssa hyvää konjakkia ( Melkouw ). Rouva kaatoi mulle reilulla kädellä ja tunnelma oli upea! No nyt taas tipatonta!

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 19.3.2018 06:22:42

täytyy sanoa että asiallista toimintaa.
saunaoluet ja naapurin rouvan luona mäkäräiset plus sitä ällömakeaa viiniä tilkkanen kaiketi.
ja nyt taas raitistelemaan, vaude! oot sä Juhani kyllä aikamoinen tyyppi :D
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hemmentaali » 19.3.2018 12:07:22

SylviaPlaa kirjoitti:täytyy sanoa että asiallista toimintaa.
saunaoluet ja naapurin rouvan luona mäkäräiset plus sitä ällömakeaa viiniä tilkkanen kaiketi.
ja nyt taas raitistelemaan, vaude! oot sä Juhani kyllä aikamoinen tyyppi :D

Minä olen ihan totaalinen Juhani-fani. Hän saa homman kuulostamaan helpolta. Tai ehkä minä tarvitsisin samanlaisen vaimon kuin Juhanilla on :D
If you're going through hell, keep going.
hemmentaali
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät