Olet täällä

Kuulumisia.

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kuulumisia.

ViestiKirjoittaja Dave2 » 22.8.2019 15:08:35

juhanikari kirjoitti:Tuli vierailukutsu vaimon ystävättärelle sadan kilsan päähän sunnuntaiksi. Jos ruuan kanssa tarjoillaan alkoholia, niin sanon että kiitos ei olen autolla! Autoilu on mulle parasta terapiaa pysyä raittiina!

t. Juhani

Hyvä ajatus.

Sinulla Juhani on muuten hauska tapa käyttää pisteen sijasta huutomerkkiä.
Vielä kun ryhdyt kirjoittamaan isoilla niin nettietiketin mukaan vasta huudatkin.
Dave2
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 22.8.2019 16:18:49

Kiitos kannustuksesta lopettaja - Dave.

t. Juhani
Vähentäjä! Less alcohol is more life! :-)
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 30.8.2019 02:29:53

Huomenta!
Yökirjoittelija heräsi taas uniltaan. Eilen lääkärin vastaanotolla sain lopullisen vahvistuksen ettei mulla ole suolistosyöpää vaan toiminnallinen häiriö. Kirjoitti vuoden reseptin Imodiumia.

En kuitenkaan juonut tippaakaan alkoholia juhlan kunniaksi! Ja viikko tästä eteenpäin menee tipattomalla. Viikon päästä viikonlopuksi vieraita ja silloin taas tissutellaan mutta rauhallisesti.

Kaikille mukavaa venetsialaista, jos se nyt oli tänä viikonloppuna?

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja pipari » 30.8.2019 12:50:33

Puhuitteko lääkärin kanssa alkoholin käytöstäsi?

Tiedoksi vaan etta minulta on taas loppunut ripuli ja tällä kertaa nopeammin kuin aikaisemmin kun minullahan on noita lopettamiskertoja takana jo useita. Itsekin söin noita Immodiumeja mutta totesin turhaksi myrkyttää itseäni niilläkin kun on toinenkin vaihtoehto olemassa mutta jokainen tekee itse valintansa.

Voimia sinulle!
Tänään olen onnellinen
pipari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 30.8.2019 14:50:58

mua kanssa on naurattanut Juhanin tapa kirjoittaa lähes joka ikisen lauseen perään huutomerkki :P ihan hyvällä tavalla siis.
mutta asiaan: aivan mahtavaa että sait vapauden odottamisen piinasta kun vatsaongelmasi selvisi. huh, varmasti huojentunut olo.
oikein hyvää viikonloppua sulle ja vaimollesi. huutomerkkejä! :P :P :P
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 30.8.2019 15:20:25

Kiitos Sylvia!
Oikein hyvää raitista viikonloppua sulle ellet sitten ota venetsialaisen kunniaksi. Minä en ota.

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 1.9.2019 22:04:04

Mukavasti mennyt viikonloppu ja muutama päivä sitä ennen tipattomalla. En jaksa käyttää mitään laskuria kun sitä pitäisi jatkuvasti nollailla ja käynnistää uudestaan. Vatsa on kiukutellut ja Imodiumia kulunut. Jos olen alkoholiriippuvainen niin olen myös kofeiiniriippuvainen. Kahvia kuluu aivan liikaa ja se on kovaa kamaa mahalle ja häiritsee yöunia. No todettakoon että joskus kun yöllä valvon niin keitän kolmelta aamuyön kahvit joista tulee niin hyvä olo että nukahdan. Eli kahvi toimii mulla myös unilääkkeenä!

Tuo piparin juttu että kun jättää alkoholin pois, niin mahaoireet helpottaa, voi toki pitää paikkansa. Pitäisi järjestää tarpeeksi pitkä tipaton eli ei saisi tulla yövieraita kuten taas ensi viikonloppuna. En vain osaa olla kuivin suin vieraiden seurassa. Oikein mukavaa syksyn alkua kaikille!

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 9.9.2019 02:44:10

Yökyöpeli heräsi taas! No nyt meni täysin nappiin isännöinti vieraille. Ei humalan häivääkään. Vain hyvin kevyt lipittely. Tästä on hyvä jatkaa. Lämpimät terveiset Syltylle!

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 19.9.2019 02:13:23

Hyvää aamuyötä! Kirjoitetaan nyt vaihteeksi tähän omaankin ketjuun, kun on tullut seurattua lähinnä Sylvian ketjua. Heräsin taas valvomaan. Tuntuu että pitäisi ottaa joka ilta alkoholia jos haluaisi nukkua kunnolla. Mutta alkoholi ei ole lääke vaan ongelma! No hyvin pienellä kulutuksella tässä on menty ja vatsakin ollut paremmassa kunnossa ja Imodiumia kulunut vain vähän. Vaimon ystävätär tulossa yökyliin, mutta hänen kanssa alkoholin kulutus todella pientä.

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 23.9.2019 02:29:15

Jatkan tätä tylsää raportointiani alkoholin kulutuksestani, mutta lähinnä itsellenihän tätä kirjoitan että voin myöhemmin tarkistaa miten on mennyt.

Meillä oli siis vaimon ystävätär viikonlopun kylässä ja kevyesti meni. Pullo viiniä illassa josta naiset lasilliset ja minä kaksi lasillista.

Luin iloisena Sylvian ketjusta että hän voi taas paremmin. Paljon jaksamista Syltty!

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 23.9.2019 05:49:36

Ei ole pahat kulutukset sulla ollenkaan!!
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 6.10.2019 02:22:42

Tänään sunnuntaina kaksi viikkoa tipatonta täyteen. Tipaton jatkuu ensi perjantaille, jolloin meille tulee viikonlopun vieraita ja tissutellaan. Tämän jälkeen 8 viikkoa tipatonta ja sitten maksakokeita GT, ALAT etc. Sitten onkin hyvä viettää joulukuuta kevyesti tissutellen ja tipatonta tammikuuta odotellen.

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 6.10.2019 06:57:20

Huomenta Juhani.

Mä rupesin oikein miettimään, että se on todella harvoin kun olen lukenut, että olet lipsunut tavoitteestasi/suunnitelmastasi. Kun olet päättänyt jonkun määrän tai holittoman viikonlopun niin usein se pitää. Sehän on tosi hienoa.
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 9.10.2019 18:07:06

Kuten edellisessä viestissäni kerroin, vietän pidempää nenänvalkaisua kahdessa osassa. Nyt on kolmas viikko tipatonta menossa eikä mitään mielitekoja ole ollut; siis hereill ollessa. Kun katsoin äsken telkkari nojatuolissa ja torkahdin niin näin unta kylmästä oluesta. Unen ja valveen rajamailla lähdin jo jääkaapille hakemaan sitä olutta. Siis kävelin unissani ja säpsähdin hereille. No ei siellä jääkaapissa mitään olutta olisi ollutkaan. Heti herättyäni mieliteko katosi, mutta tiukasti on alitajunnassa! No onhan alkoholiunet monille tavallisia. Tsemppiä tipatonta lokakuuta viettäville! Mikä sen nimi sitten olikaan?

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 10.10.2019 16:57:41

Moi Juhani, Liemetön lokakuu tuo ketju, jossa kirjotellaan. Mulla kans on alkaneet taas alkoholiunet voimistua. Aina kun pidän taukoa juomisesta oikeen ajatuksella, niin niitä alkaa tulla. Niitä semmosia unia, missä juo tai on menossa juomaan ja kaikenmoista muuta epämiellyttävää tunnetta niissä on. Johtuukohan se siitä kun keskittää päivisin niin paljon ajatuksensa alkoholiin ja miettii syvällisiä juttuja esim. sitä että minkä takia sitä ylipäätänsä juo? No, tulipa sekava viesti, piti vaan tästäkin kirjottaa. :)
venkku
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät