Olet täällä

Tästä on hyvä jatkaa

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Tästä on hyvä jatkaa

ViestiKirjoittaja Helena100 » 1.10.2021 11:59:48

Kiitos kaikille onnitteluista!

Kisu kasvaa ja voi hyvin. Se on sellainen vaalea siperiankissa, värille on virallinen nimi mutta en sitä nyt tähän hätään muista. Kuukausi vielä niin saan hakea sen kotiin.

Reilu viikko tipatonta takana ja olotila on se että väsyttää tolkuttomasti ja vähän ärsyttääkin. Eli taas kerran todettua, että ei elämän kaikki negatiiviset fiilikset johdu liiasta alkoholinkäytöstä :roll: On mulla kyllä aikamoinen työputkikin menossa, että siitäkin voi väsyä.

Toivottelen teille kohtuullista viikonloppua ja itse lampsin tästä kohta iltavuoroon.
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helena100 » 27.10.2021 08:58:29

Pienen tauon jälkeen tulin taas lukemaan mitä teille kuuluu. Monenlaisia ilonpilkahduksia, hyviä pohdintoja ja onnistumisia oli monen lähiaikoina kirjoittaneen teksteissä!

Tsemppiä kovasti Rottalakaisee, Olen ihana ja riittävä, Peggy, Yhdet vielä Ninni ja S-korppi-oni! Ja tietysti kaikille muillekin!

Joissakin ketjuissa oli (aavistuksen ärhäkkääkin) keskustelua siitä voiko vähentäminen oikeasti onnistua. Minä olen omasta mielestäni esimerkki onnistuneesta vähentämisestä. Kesällä lomalla ja syyskuussa alkoholia meni enemmän kuin olin ajatellut, mutta mitäs siitä, en jää siihen rypemään vaan jatkan eteenpäin. Nyt lokakuussa juominen on vähentynyt syyskuusta ja olen tyytyväinen sekä psyykkiseen että fyysiseen olotilaani.

Korostan ja painotan sitä, että jokainen saa ja joutuu tekemään päätöksensä oman psyykkeen, omien halujen, mielitekojen, oman fysiikan pohjalta. Yhdelle ainoa oikea ratkaisu on lopettaminen, toinen voi onnistua kohtuukäytössä, kolmannelle oikean tien löytymiseen voi mennä enemmän aikaa kuin ensimmäiselle tai toiselle.

Mutta mitä sitten pohdittekin ja mihin ratkaisuun päädytte, niin näistä ketjuista löytyy vertaistukea kaikille! Voimia ja rohkeutta jokaiselle sen päätöksen tekemiseen ja siinä pysymiseen! Ja sen vielä varmistan että vaikka itse koen olevani onnistunut vähentäjä niin en kannusta ketään samaan jos lopettaminen tuntuu oikeammalta ratkaisulta. Yksi lohduttava ajatus täällä jossain on ollut jonkun kirjottamana esillä, että vähentää voi myös nollaan.

Iloa ja valoa kaikille näihin harmaisiin ja märkiin syyspäiviin. Joulu on jo aivan oven takana!
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Yhdet vielä Ninni » 27.10.2021 11:42:03

Helena100 kirjoitti:Kiitos kaikille onnitteluista!

Kisu kasvaa ja voi hyvin. Se on sellainen vaalea siperiankissa, värille on virallinen nimi mutta en sitä nyt tähän hätään muista. Kuukausi vielä niin saan hakea sen kotiin.

Reilu viikko tipatonta takana ja olotila on se että väsyttää tolkuttomasti ja vähän ärsyttääkin. Eli taas kerran todettua, että ei elämän kaikki negatiiviset fiilikset johdu liiasta alkoholinkäytöstä :roll: On mulla kyllä aikamoinen työputkikin menossa, että siitäkin voi väsyä.

Toivottelen teille kohtuullista viikonloppua ja itse lampsin tästä kohta iltavuoroon.

Minäkin olen huomannut tuon, että ei se alkoholi nyt ihan kaikkeen ole syypää. Edelleen on ärsyttäviä hetkiä elämässä, nukun huonohkosti, teen päätöksiä pikaistuksissani myös selvin päin... (sanottakoon kuitenkin, että joskus vuosi sitten tilasin humalassa nettikaupasta itselleni sellon, sellaisen ison sellon. En osaa soittaa ollenkaan sitä. Onneksi sain peruttua kaupan seuraavana aamuna).
Yhdet vielä Ninni
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Olen ihana ja riittävä » 31.10.2021 10:22:47

Yhdet vielä Ninni kirjoitti:(sanottakoon kuitenkin, että joskus vuosi sitten tilasin humalassa nettikaupasta itselleni sellon, sellaisen ison sellon. En osaa soittaa ollenkaan sitä. Onneksi sain peruttua kaupan seuraavana aamuna).

Wau :shock:
Olen ihana ja riittävä
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Helena100 » 31.10.2021 14:06:26

Katselin marraskuun työvuorolistoja näillä alkkiksen silmillä ja mietin missä välissä sitä ehtii juomaan. Yhdet kosteat pikkujoulut on tiedossa, mutta niiden lisäksi ei paljon missään. Huh, huh, kuinkahan kuiva kuukausi tästä on tulossa. Positiivisin mielin säntään kohti vähäviinaista marraskuuta.

Tsemppiä uuteen viikkoon kaikille!

Ja kisun saan hakea kotiin ihan pian! Siinäkin tuhrautuu pari vapaapäivää ilman viinaa.
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helena100 » 8.12.2021 10:44:17

Hei, täällä myös yksi vanha roikkuja :D

Kohtuullisilla viinamäärillä olen pärjäillyt paitsi että tällä viikolla lähti vähän laukalle. Erittäin huono yhdistelmä on kolme vapaapäivää ja mies reissussa :oops: Tänään on pientä krapulan tynkää ja alakuloa. Mutta kyllä tästä suttaantuu, nyt kun vain muistaisi, että alkoon ei ole asiaa vähään aikaan.

Ja mun kissa, se on niin ihana! Kissan ostopäätös oli kyllä yksi parhaimmista pikkukännissä tehdyistä päätöksistä.
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 8.12.2021 12:20:02

Hello Helena! sinäkin mukana roikkumassa :lol: mutta se on vaan parasta se!
Parempi se tämä roikkuminen on kuin se, että palataan siihen vanhaan kaavaan kun ilmaannuttiin plinkkiin.

Kissallekin rapsutus <3
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helena100 » 24.12.2021 10:07:16

Viinaton joulu hyvällä mallilla. Vaikka mieheni käyttää alkoholia huomattavasti vähemmän kuin minä, hän tuntuu olevan ihmeissään juomattomuudestani. Söimme jo eilen joulun pääaterian ja juomaksi ostin lasten kanssa Pommacia. Mies ihmetteli että tätäkö nyt juodaan. Oli varmaan odottanut että haen viiniä ruoka- ja iltajuomaksi. Itse oli ostanut minulle lahjaksi glögipullon. Antoi sen jo eilen että voisin juoda kun oli vapaapäivä. Sanoin vain että maistan myöhemmin.

Ja ihanan näköinen pullo olikin, nautin siitä sitten täysin sydämin tammikuussa paremmalla ajalla. Sekä tämä aattoilta että pyhät menee töissä iltavuoroissa.

Ihanaa ja rauhallista joulua kaikille vähentäjille ja muistakaa kohtuus viinan kanssa!
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helena100 » 16.2.2022 13:49:05

Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!

En ole täällä paljoa enään viime aikoina roikkunut, kun tavallisena arkena handlaan alkoholinkäytön ihan ok. Tämän ja ensi viikon olen talvilomalla ja nyt joutuu vähän viinapirun kanssa painimaan. Join jo lauantaina ja sunnuntaina ja eilen tiistaina. Huomenna "joudun" vielä vähän juomaan. Yritän pitää itseni ruodussa enkä juoda loppuviikosta sitten enää mitään.
Ensi viikko vähän arveluttaa kun olen taas monta päivää kotona tekemättä mitään kummempaa. Tulin vain hakemaan täältä rohkaisua sille että viina maistuisi mahdollisimman vähän. Minimi vaatimus itselleni on se, että selviä päiviä pitää tulla enemmän kuin juomispäiviä.

Mun syntymäpäivälahjakissasta on kasvanut tosi komea kolli. Olen niin onnellinen siitä kissasta!
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helena100 » 4.4.2022 13:55:18

Huhtikuun neljäs päivä ja lunta pyryttää ulkona. Maaliskuu näytti ensi alkuun aika vähäviinaiselta mutta sitten mies sairastui koronaan ja minä ryntäsin viinakauppaan hakemaan viihdykettä jos sattuisin itsekin sairastumaan. Tartunnan onnistuin häneltä hankkimaan ja vapaat + sairasloma, oli 6 päivää aikaa tissutella ja minähän tissuttelin.

Pääsiäinenkin kolkuttelee jo oven takana. Mukavasti sain vapaata pääsiäispyhiksi. Onneksi yksi lapsistani on tulossa käymään niin hänen seurassaan on mukavampi olla juomatta. Kyllähän tämä alkoholistin / suurkuluttajan elämä on sellaista että koko ajan joutuu juomista kontrolloimaan. Se että "tänään en juo" ei ole eikä varmaan koskaan tule olemaankaan automaattista vaan se päätös että en juo pitää joka (vapaa)päivä tehdä.

Mukavaa ja viinatonta maanantaita kaikille! Toivotaan että kevään tulo rupaisi jossain vaiheessa vähän edistymään.
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helena100 » 17.6.2022 13:20:50

Eipä tässä oikein mitään uutta auringon alla. Tissuttelupäiviä tulee säännöllisesti 5-7/kk. Loman alkamiseen on aikaa vielä pitkästi eikä sekään huoleta. Jos kaikki menee hyvin, niin minun elämässä tapahtuu asia joka voittaa viinanjuonnin 100-0.

Viikonloppuna olisi 3 yövuoroa lusittavana. Samoin juhannukseksi otin kaikille päiville työvuorot. Onpahan houkutukset sitten vähempänä.

Aurinkoista kesän jatkoa kaikille vähentäjille!
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 23.6.2022 09:20:52

Ihanaa juhannusta työn parissa!

Hyvä, että pääasiassa olet aika hyvässä tasapainossa alkon suhteen. 5 kertaa kuussa ei ole paha entiseen verrattuna.

Herätit mielenkiintoni, mikä voisi olla se asia mikä noin päihittää vanhan ystävämme, alkon? Isoäidiksi tulo?

Miten muuten kisuli voi? Olisi ihana nähdä siitä kuva, mutta ymmärrän, että suojelet hänen yksityisyyttään :D

Minulle juhannus on aina ollut vaaran paikka ja helposti mennyt överiksi. Nyt tarkoitus hallita tilanne täsmä ostoksilla. Vain sen verran juomaa, että pakko sunnuntaina kärsiä kiltisti krapula ilman mitään helpotusta. Siten on sitten taas mukava aloittaa viimeinen työviikko ennen lomaa.

Nautitaan kesän lämmöstä pääasiassa selvin päin 8)
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät