Olet täällä

Tästä on hyvä jatkaa

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Tästä on hyvä jatkaa

ViestiKirjoittaja Helena100 » 6.7.2019 14:27:24

Hei ystäväiset,

mukavan levollinen olo alkaa hiipiä mieleen. Äidin hoitojakso psyk. osastolla päättyi eilen perjantaina. Hain hänet sieltä pois ja vein hoitopaikkaan, missä hän vähän aikaa oli ennen osastolle pääsyään. Äiti oli sekava, pahantuulinen, riidanhaluinen. Kaikki mistä yritin hänelle jutella oli hänen mielestään valehtelua. Lähetin hakemuksen pitkäaikaishoitoon kaupungille alkuviikosta. Siitä tällä hetkellä hyvä mieli, että tein oikean ratkaisun. Sairaus on äidin mielen vallannut eikä näytä otettaan päästävän. Jatkossa odotetaan vain kaupungin päätöstä. Minä olen nyt asian suhteen parhaani ja kaikkeni tehnyt.

En aio ihan hetkeen käydä äitiä tervehtimässä, otan vähän kesälomaa siitä hommasta. Olen viime päivinä ollut mukamas kiireinen enkä ole teidän päivityksiä ehtinyt käydä lukemassa, mutta nyt kun tänne kirjauduin niin piti oikein laskea, että minullehan on tullut kahden viikon raitisteluputki. Huomenna aion viiniä vähän lipitellä, mutta en yksin vaan mitä parhaimmassa seurassa.

Vielä lisää positiivista. Selkä, lonkka ja jalka on kipuillut jo pitkään ja kipu on yltynyt kesän aikana. Keskiviikkona olin niin kipeä töissä, että mietin miten selviän vuoron loppuun asti. Yritin netistä selailla aikaa työterveyslääkärille, mutta kun sellaisia ei ole tarjolla, niin varasin ajan hoitajalle. Työterveyshoitajani on aivan ihana ja empaattinen ihminen ja häneltä sain apua varmaan enemmän kuin joltain kärttyiseltä lääkäriltä. Hommasi reseptit särkylääkkeisiin ja lihasrelaksanttiin sekä ajan fysioterapiaan. Mulle nyt sattui toinen viikonloppu putkeen yövuoroja ja kun aamulla kotiin tullessa otin lihasrelaksantin, niin olen sen päälle nukkunut! Enpä muista milloin olisi tähän aikaan yövuoron jälkeen ollut näin levännyt olo.

Kyllä tämäkin kesä tästä vielä iloksi muuttuu! Mukavaa ja onnistunutta viikonloppua kaikille vähentelijöille!
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helena100 » 18.7.2019 14:20:18

Kun en ihan joka päivä ehdi tänne lukemaan, niin kommentoin eilistä aihetta "milloin ihmisellä menee hyvin". Tärkeintä on tietenkin oma psyykkinen tasapaino, tyytyväisyys itseen ja elettyyn elämään. Konkreettisina asioina koti, itselle riittävä taloudellinen toimeentulo. Jokunen ystävä sekä jokin yhteisö johon kuulua: perhe, ystäväpiiri tai työyhteisö.

Itse voisin hehkuttaa että juuri nyt menee erityisen hyvin. Vielä 7 työvuoroa ja sitten alkaa L O M A ! Sääennusteet näyttävät tällä hetkellä, että kesä ei suinkaan ole vielä ohi. Elokuulle on varattuna ulkomaanreissu ja saan vanhimman tyttäreni reissukaveriksi. Viime ajat ovat olleet mukavan vilkkaita kun lapsia ja heidän ystäviään on tässä pyörinyt. Nyt on vähän hiljaisempaa, mutta ensi viikolla tulee poika vielä käymään. Omalla pihalla on pieni mansikkamaa, mutta ostin tänään laatikollisen kaupasta, että on sitten talvella antaa niistä lapsillekin kun tulevat käymään.

Alkoholin suhteen ei tullutkaan niin kuivaa kuin kuvittelin, sillä tyttäret tässä käydessä ihmetteli eikö ole ruuanlaittoviiniä?! No mitäs sitä alkkismamma muuta tekee kuin kurvaa alkoon :lol: Mutta hauskaa on ollut joka ryypyn edestä.

Muistakaahan muutkin nauttia auringosta ja loppukesästä!
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 19.7.2019 05:08:02

heipat Helena, kiva kun kirjoitit.
tuossa ne ovat kiteytetty milloin ihmisellä menee hyvin.
ai sulla on loma vasta edessä, ihanaa. nyt on tosiaan luvattu lämmintä kaiketi koko maahan, joten mahtavaa kun on kesä taas edessä meillle kaikille. siltähän se tuntuu pitkään kestäneen koleuden jälkeen.
minne lähdette reissuun elokuussa? ei tartte kertoa jos et halua, ehkä matkan jälkeen sitten?
nauti lomastasi! olet ansainnut sen :P
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helena100 » 19.7.2019 06:55:06

Reissukohde on sen verran suosittu turistipaikka, että en pelkää yksityisyyteni puolesta. Olemme menossa Dubrovnikiin. Jos jollakulla on kokemusta Kroatiasta ja antaa matkavinkkejä, niin kernaasti otan vastaan. Ensimmäistä kertaa suuntaamme sinne päin. (Ei sillä että minulla suuremmin olisi matkustuskokemusta muutenkaan :lol: )

Eilen illalla iski hetkeksi melkoisen kova viinanhimo. Sain sen selätettyä ja kyllä oli myöhemmin illalla kiva olo kun en aivan tarpeettomaan hölmöilyyn sortunut.
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helena100 » 26.7.2019 03:53:49

Vähän yli 2 tuntia loman alkuun, jaksaa, jaksaa. Kummallisinta tässä on se, että mulla ei ole kotona varattuna viinilaatikkoa eikä piilopulloa. Tämä päivä menee varmasti selvin päin, ssmoin menee luultavasti aika moni muukin lomapäivä.
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 26.7.2019 11:37:58

Pikainen tervehdys täältä sorvin äärestä tai paremminkin kahvihuoneen nojatuolista.
Oikein aurinkoista ja rentouttavaa lomaa sulle :D
Kroatia on mulla jäänyt väliin :shock: Albania ois tutumpi! Tuolla olis muutenkin paljon mielenkiintosia paikkoja. Jospa minä sen Kroatiankin valloitan joku päivä :lol:

Mutta tosiaan nauti nyt lomasta ja just semmosella tavalla kun tuntuu hyvältä.
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 26.7.2019 12:40:09

minä oon lomaillut Dubrovnikissä mutta siitä on jo niin pitkä aika ettei mulla ole mitään vinkkejä tarjolla. Kroatia kun on muuttunut ja muuttuu vauhdilla samoin kuin entiset muutkin Jugoslavian maat. varmasti viehättävä kaupunki, eikös se ole aika pienikin?
Adrianmerestä yleisesti otetut mainoskuvat on vissiin oikein photoshopattu välillä epätodellisenkin siniseksi mikä vetoaa minuun ainakin. tulee semmoinen olo että juuri tuonne on päästävä pulahtelemaan.
oikein ihanaa ensimmäistä lomapäivää, Helena! :P :P :P
ps. aika hemmetin hyvin tuo ettet ole varannut kotiin mitään viiniä ekan lomapäiväsi kunniaksi. tuskin olisin sun sijassa itse kyennyt moiseen.
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 26.7.2019 13:19:49

Oltiin muutama vuosi sitten miehen kanssa Dubrovnikissa. Oikein söötti paikka, mutta vanha kaupunki on tosi ruuhkainen silloin kun sinne rantautuu risteilyaluksia. Kannattaa silti tietysti mennä ja etenkin kiertää kaupunki muuria pitkin. Suosittelen pieniä sivukujia, ne oli yllättävän tyhjiä.
Vaikka täällä ei saisi varmaankaan houkutella ketään juopottelemaan niin jos viini kuuluu lomaasi suosittelen maistamaan paikallisia.

Olimme siellä toukokuun lopussa ja vain 4 yötä joten ei ihan hirveästi ehditty kiertelemään. Suosittelen kuitenkin vierailua läheiselle Lokrumin saarelle. Siellä on valtavasti riikinkukkoja ja on tosi kaunis paikka. Lisäksi kannattaa käydä kukkulalla joka on kaupungin "takana", sieltä on hyvät näkymät. Myös retki Mostariin oli muistamisen arvoinen, etenkin kun vähän tutustui paikan historiaan.

Alueella on paljon paikkoja joissa olisi varmasti ihana vierailla, joten lomastanne tuskin tulee tylsä.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helena100 » 27.7.2019 06:17:18

En voi olla hehkuttamatta tätä hyvänolontunnetta. En malttanut eilen nukkua kuin reilut pari tuntia yövuoron jälkeen. Ja kyllä viini päivällä kävi mielessä. Päivä meni kuitenkin pikkuaskareita tehdessä ja kun tytär tuli töistä lähdimme hänen ja poikani, joka tänään palaa omaan kotiinsa, kanssa kävelemään merenrannalle ja syömään jäätelöt ja jatkoimme vielä matkaa uimaan järveen. Tulipa talviturkki heitettyä minultakin!

2 vuotta sitten tilanne olisi ollut toinen. Minulla olisi ollut viinitonkka piilossa vaatehuoneessa, olisin siellä lorotellut viiniä pitkin päivää ja piilotellut kamarissa humalatilaani lapsilta.

Olen niin onnellinen siitä että viina ei enää vie minua 100-0.

Tänään pääsen minilomalle kaupunkiin kun lähden palauttamaan pojan kotiinsa. Se tietää parin tunnin ajomatkaa suuntaansa. Illaksi on luvassa baarireissu. Ensin oli ajatuksena että tytär ajaa ja minä saan juhlistaa loman alkua siiderin voimalla, mutta kun tyttären kaveri haluaa liittyä seuraamme, niin ehdotin että minä autoilen niin saavat tytöt juoda ne siiderit. Eli hyvin suurella todennäköisyydellä tästäkin päivästä tulossa alkoholiton eikä haittaa yhtään.

Koko lomaa en aio raitistella, mutta viinin aika tulee sitten kun perheenjäsenet poistuvat talosta tahoilleen ja saan nauttia viinistäni rauhassa. Eli pidän kiinni periaatteestani, että tissutteluni ei saa ärsyttää perhettäni.

Kiitos Vilmalle ja muillekin Kroatian vinkeistä. Tarkoitus ei ole olla reissua kuivin suin nyt kun taidan ensimmäistä kertaa reissata Tallinnaa pitemmälle täysi-ikäisessä seurassa. Ja valitsen myös mieluummin paikallisen kuin monikansallisen tuotteen niin alkoholissa kuin muussakin syötävässä tai juotavassa. Enkä reissussa harrasta mitään humalahakuista juomista vaan lasi tai pari kerrallaan on hyvä periaate.

Näin aamuyöstä unta että kurkut ja tomaatit olivat paleltuneet kasvihuoneessa. Pitää lähteä tsekkaamaan mikä siellä on tilanne :lol:

Mukavaa ja lämpöistä viikonloppua ja kesän jatkoa teille ihanaiset ystävät!
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 27.7.2019 06:49:58

2 vuotta sitten tilanne olisi ollut toinen. Minulla olisi ollut viinitonkka piilossa vaatehuoneessa, olisin siellä lorotellut viiniä pitkin päivää ja piilotellut kamarissa humalatilaani lapsilta. Aina välillä on hyvä muistella sitä mennyttä ja siitä saa uutta potkua aina uusiin askeliin tällä taipaleella! mua aina ärsytti kun piti puhelin laittaa äänettömälle iltasin ettei vaan tarvi vstata jos joku soittaa ja häiritsee mun tonkasta lorotteluja :oops:

Ja sekin on mahtava tunne kun voi itse ajaa eikä se haittaa vaikka ne muutamat jääkin sen takia ottamatta. Mies on pari vuosikymmentä aina ajanut tietyt matkat ja olen mä niin onnellinen kun se olenkin minä se kuski vuorostani ihan omasta halustani.

Mukavaa viikonloppua sinullekin <3
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helena100 » 4.8.2019 10:58:12

Ensin hyvät uutiset, ensimmäisestä kymmenestä lomapäivästä 7 on mennyt ilman viinaa. Keskinkertaiset uutiset: parina iltana tissuttelin kohtuudella. Huonot uutiset: perjantai lipsahti ihan totaali kännäämisen puolelle. Olin ystävien kanssa viihteellä ja muistikuvat loppuillasta ovat hämärän peitossa. Mutta omin jaloin olen mökille päässyt ja omaisuus on tallessa.

Ja mitä tästä opin? Sen että nyt olisi aka tehdä päätös, että jatkossa pysyn erossa kirkkaista viinoista. Niiden kittaamisesta ei ole hyvää seurannut eikä seuraa.
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 4.8.2019 11:45:31

Hienolta kuulostaa lomasi aloitus. Eikä tuo perjantaikaan nyt niin kauhea moka ollut, eihän se sentään jättänyt päälle mitään putkea.

Oma lomani on ollut huomattavasti kosteampi, mutta onneksi krapuloilta toistaiseksi välttynyt.

Tuli vielä Dubrovnikista mieleen, että tämän viikon Me Naiset lehdessä oli siitä artikkeli, jos vaikka haluat vilkaista heidän vinkkinsä.

Ihanaa loman jatkoa! Itsellä käynnistyy huomenna viimeinen kokonainen lomaviikko. Kauheasti toivoisin aurinkoa ja lämpöä, mutta saattaapi jäädä haaveeksi. Huomenna kuitenkin tarkoitus lähteä polkemaan Tuusulanjärven ympäri vähän kulttuurimaisemia katsastamaan. Eli huomenna sentään taas selvä päivä luvassa :D .
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helena100 » 10.8.2019 13:36:49

Itselle tänne muistutukseksi, mulla on tänään krapula. Toivottavasti muistan tämän olotilan hyvin pitkään. Sauna ja kirkas viina ei ole niitä fiksuimpia yhdistelmiä.

Nyt on loistava tilaisuus pitää viikon verran tipatonta ennen reissuun lähtöä.
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helena100 » 14.8.2019 10:45:25

Onpa fiilis jo korkealla kun viides nollapäivä menossa. Eilen oli semmoinen tilanne, että vein lapseni opiskelukaupunkiin ja viinakaupan vierestä kuljin. Kun mieskin lähti parin päivän työreissulle, Nautinnonhalu ja Hölmöily kuiskivat että voit käydä viiniä ostamassa ja illalla vähän nautiskella. Onneksi päässäni asuu (ajoittain :lol: ) myös Järki joka sanoi, että jos nyt rupeat juopottelemaan, niin parin päivän päässä siintävän lomareissun alku on pilalla.
Järki siis voitti ja nyt voin rauhassa keskittyä pakkailemaan ja muuten valmistautumaan reissuun 8) .
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 14.8.2019 11:50:43

Eikö vain olekin hienoa kun se järkikin vierailee toisinaan meidän luona :lol: :lol: kun kyllähän tuo sun home-alone-tilanne olis niin herkullinen hetki viinipullon korkkaukselle :oops: mutta nyt keskitytkin siihen tulevaan ja ylitit tän tilanteen (tähän nyt semmonen pullistelevan hauiksen kuva...)
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät