Tämä kesä on kyllä kelien suhteen erittäin vaihteleva. Eilen oli ihanan lämmintä ja tänään taas koleaa. Olen kyllä ihan liian riippuvainen auringosta, heti mieliala laskee kun se ei paista.
Loma lähestyy, enää huominen töitä. Ei ollenkaan pelota (tänä vuonna), että loma menisi pilalle juomisen takia. Mutta tietysti mietityttää miten varmistan, että ei tule lomaan krapulapäiviä pilaamaan fiilistä. Loiventaminen kun ei saa olla vaihtoehto, vaikka sillä tietysti krapulast pääsisi
Ajattelin aloittaa loman raittiilla perjantailla. Lauantaina tulee varmaan jonkin verran otettua. Ohjelma on hieman auki. Jussina juteltiin naapurien kanssa, että tämä saattaisi olla se päivä kun lähdetään leikkimään turistia pääkaupunkiimme. Mutta ei ole mitään vielä sovittu. Sunnuntaina täytyy ihan joka tapauksessa olla selvin päin, tehtiin sitten mitä vaan. Maanantaina on aamusta niin aikaisin lähdettävä auton rattiin, että siinä ei parane olla mitään vanhoja huuruja alla. Siksi toivon, että ystävät ilmoittaisivat, että kesäteatteriliput olisi varattuna sunnuntaille. Mutta sekään ei ole meistä kiinni.
Maanantai on sitten se eka virallinen lomapäivä. Otan kunnon irtioton arkeen lähtemällä Ahvenanmaalle pyöräilemään. Tässä tulee se eka tilaisuus milloin voisi juoda liikaa. On taas edessä yli 5 tunnin istuminen laivassa ja toisessa päässäkään eli Maarianhaminassa ei tarvitse vielä heti lähteä minnekään. Olen ekan iltapäivän ja yön siellä ja sitten tiistaina aloitan polkemisen. Se tietysti tarkoittaa, että krapulaa ei saa olla, mutta itseni tunnen sen verran hyvin, että ihan kuivin suin tuskin tuota maanantaita tulee vietettyä. Vaikka tässä kyllä olisi nyt ihana jos osaisin nauttia matkanteosta ihan vaan teen ja limsan kera. Mutta mutta..... Työstän mielessäni sitä mielikuvaa missä hyvin hillitysti otan päivän aikana muutaman lasin viiniä ja herään sitten tiistaihin pirteänä. Jospa mielikuvaharjoittelu toimisi.....
Eilen kävin kävelemässä naapurin rouvan ja hänen koiriensa kanssa. Tuli siinä sitten puheeksi hyvinvointi asiat. Hän on aika pahasti kaikkeen hyvinvointiin liittyvään hurahtanut, niin kuin itse sanoo. Hän on harrastanut joogaa jo parikymmentä vuotta ja nyt myös ohjaa sitä. Hän on kouluttautunut puutarhuriksi ja hierojaksi. Lisäksi olen muilta kuullut, että on harrastanut myös enkelihoitoja. Hän ei ole ollenkaan tyrkky jutuissaan vaan korostaa, että puhuu vain omista kokemuksistaan ja että jokainen saa uskoa mihin vaan. Hän kuitenkin uskoo vahvasti siihen kuinka ihmisen fysiikka, psyyke ja mieli ovat yhtä. Niin kuin minäkin pitkälti uskon, mutta en ehkä ihan täysin siinä mittakaavassa kuin hän. Se mikä tuosta juttu tuokiosta jäi nyt mieleen on se, että hän kertoi kundaliinijoogan tuoneen hänen elämäänsä kokonaisvaltaista hyvinvointia. Heti osui korvaan etenkin se, että häneltä jäi tuon joogamuodon harjoittamisen myötä mm alkoholin juonti melkein kokonaan. Ei hän koskaan paljoa juonut, mutta nyt saattaa mennä kuulemma 5-6 kuukautta niin ettei juo mitään. Ihan vaan koska ei tee mieli. Hän ei ikinä mieti, että voiko hän juoda vai ei. Jos juhlissa tarjotaan ja tekee mieli niin sitten hän juo. Jotenkin tuo harjoittelu teki vaan sen, että ei enää tehnyt mieli mitään mikä sekoittaa oloa. Tuossa kundaliinijoogassa on tarkoitus kehittää tietoisuutta. Siis tietoisuutta omasta itsestä. Ja sitä kautta mieli alkaa tekemään valintoja jotka omaa hyvää oloa lisäävät. Hän kyllä harrastaa sitä monta kertaa viikossa koska ohjaakin sitä, mutta kyllä kuulemma jo kerta viikossa tuo tuloksia. Koska olen ollut jo pitkään kiinnostunut meditaatiosta, mutta ne kurssit ovat olleet vähän liian haastavia kiinnostuin tuosta paljonkin. Siinä yhdistyy joogan kroppaa huoltavat liikkeet hengitystekniikoihin ja myös meditaatioon. Taidanpa kokeilla kun syksy koittaa ja alkeiskursseja on taas tarjolla. Ei siinä ainakaan mitään häviä. Tuskinpa se minun alkoholin himoa poistaa, mutta ei se varmaan sitä lisäkään
Kertokaahan jos jollain juuri tuosta joogamuodosta on kokemuksia.