Olet täällä

Kohti raittiimpia vapaita

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kohti raittiimpia vapaita

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 19.8.2019 17:04:41

kuulostaa ihanalta sun täydellinen reissupäivä.
ja sen totisesti huomaa että osaat nauttia elämästäsi. se tulee joka kerta ilmi kun kirjoitat reissuistasi taikka joistain päivällisistä eri ravintoloissa. olet niin elämässä kiinni kuin olla ja voi. kiitos siis tästäkin reissukuvauksestasi :P
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 20.8.2019 09:00:59

Meidän ikää kuvaa hyvin se, että nykyään pitää jo käydä läpi jokaisen vaivat ja se miten elossa olevat vanhemmat voi. Porukka on hyvin erilaista keskenään Tälle mekin naurettiin :lol: :lol: kerrotaan niin vanhempiemme kuin omatkin vaivat ja kolotukset :lol: :lol:
Samoin mun porukka on erilaista keskenään vaan se on vain rikkaus!

Eli meillä oli hyvä viikonloppu ja sillä taas jaksaa elää arkea <3
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 21.8.2019 09:35:01

Hauskan viikonlopun muisto kantaa vieläkin henkisenä virkeytenä, mutta muuten taas arki rullaa. Töihin on ihan mukava tulla, mutta en panisi pahakseni jos täällä olisi pikkaisen enemmän "äksöniä". Vähän turhan rauhallista tällä hetkellä. (varo vaan mitä toivot :lol: ).

Uskaltauduinpa sitten vihdoin vaa'alle kesäloman herkutteluputken jälkeen. Ja täytyy sanoa, että tein varmaan epävirallisen lihomisen Suomen ennätyksen, tai siis tulin oikeastaan hopealle. Eka ennätys myös omissa nimissä.

5 viikkoa = 7 KG!!!!!!!!!!

Laittakaahan paremmaksi. Kerran, kesällä 2003 lihosin kesäloman aikana eli 4 viikossa 11 kg eli jäin aika kauas siitä lukemasta, mutta kyllä tuo jo hieman syö naista. Käytännössä siis kaikki viime talvena laihdutettu on tullut takaisin. Homma lähtee taas alusta. Luulin ja toivoin, että olisi ollut sellainen parin kolmen kilon lisäys, mutta väärässä olin. Ja ei, tuo ei ole mitään turvotusta. Siksi menin vaa'an päälle vasta nyt, että varmistin kaiken ylimääräisen pöhön kadonneen.

Osa syy tuohon huimaan lukemaan on varmasti se, että kilpirauhaseni oli heittäytynyt vajaatoiminnalle jo ennen lomaa. Kävin verikokeissa heinäkuun alussa ja TSH lukema oli kohonnut monta pykälää minun normaalistani. Koska kilpirauhaseni on "tapettu" lähes kokonaan pidetään arvoni yleensä aivan siinä liikatoiminnan rajalla, mutta nyt oli viisari tuntemattomasta syystä heilahtanut toiseen suuntaan. Sovimme silloin lekurin kanssa, että asialle tehdä vielä mitään vaan katsotaan uudestaan syksyllä. Tässä nyt sitten näkyy tulos :( . Kyllä se vähän apeaksi vetää. Kun tietää, että kilojen pudottaminen ei ole yhtään sen helpompaa vaikka kuinka tietäsi syyn. Ihan saman rypistyksen joutuu tekemään. Kun arvot saadaan kohdalleen ei kilot häviä yhtään normaalia helpommin. Ainoa millä ne saisi katoamaan itsestään on se, että käännettäsiin juttu liikatoiminnan puolelle, mutta sitä ei voi tehdä. Se olisi hengellä leikkimistä, kun se rasittaa sydäntä niin kovasti.

Ei auta itku markkinoilla. Nyt sitten vaan kuntokuuria kehiin. Kyllä olisin muutenkin aloittanut taas laihiksen ja kunnon kohotuksen, mutta vi...taa kun siihen tuli noin paljon extra lastia.

Mutta on sitä muutkin pystynyt laihduttamaan niin miksi en minäkin. Kokemuksesta tiedän, että se ei onnistu ennen kuin vajaatoiminta on pysähtynyt, mutta siihenkin asti on oltava dieetillä, jotta ei tule tuon enempää lisää painoa. Ja sitten kun homma on kunnossa se paino toivottavasti alkaa putoamaan. Pidetäänhän peukkuja, että tuolle vajaatoiminnalle ei ole mitään varsinaista syytä vaan oli vaan jokin luonnon oikku ja palaa pian kohdalleen. Hämmästyttää se kyllä kun on eka tuollainen keikaus sitten kun lääkityksen 2003 aloitin ja se saatiin säädettyä kohdalleen.

Se siitä valituksesta. Sääennuste näyttää, että vielä olisi kesää jäljellä. 10 päivän ennusteen mukaan 20 astetta pitäisi mennä rikki joka päivä. Sopii mulle oikein hyvin. Toivottavasti viikonloppunakin paistaisi niin voisi ulkoilla ja kaivella kukkapenkkiä. Pakko vielä tänä kesänä uusia yksi kun siinä kukat kuolee ihan käsiin. Vanhat mullat pois, uudet tilalle ja siihen kukat takaisin. Eiköhän se sillä siitä tokene.

Huomenna on päivällä eräs seminaari ja sitten sen jälkeen treffit entisen työkaverin kanssa. Ensin noin 6 km kävelylenkki kauniissa paikassa ja sitten kahvilaan salaatille. Näin tulee liikunta ja terveellisesti syönti (jos en sorru ottamaan mitään ihanaa leivosta jälkkäriksi :oops: ) yhdistettyä sosiaaliseen elämään. On tämä elo siis oikeasti aika mukavaa, vaikka tuohon rivi tolkulla narisin pikku vaivoistani.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 21.8.2019 17:37:25

noi voi ny harmi tuota kilpirauhasta, onpas se hankalalta kuulostava kuvio kokonaisuudessaan.
mutta tuon lomalihomisesi saat kuriin, kuten itsekin totesit. siitä ei siis huolta. olet onnistunut siinä ennenkin niin tietysti onnistut tälläkin kerralla.
entä oletko vielä syönyt niitä laihduttamista tukevia lääkkeitä? vai jätitkö ne suosiolla lomalle nekin? nehän vilkastuttivat sun aineenvaihtuntaa, muistanko oikein? mutta eiväthän ne yksin tehoa. muistan kun iloitsit joskus kun vanhat farkut vai olivatko ne caprit mahtuivat taas päälle. tiedän sen tunteen ja ilon. sitä kohti siis jälleen!

voiko sanoa kuitenkin, että loma-lihomisesi oli "sen arvoista". sullahan oli todella hieno kesä. kuten totesinkin jokin aika sitten, sulla on kyllä taito nauttia elämästä ja olet ehkä aktiivisin ihminen jonka "tunnen". en laske nyt niitä mukaan jotka urheilevat paljon vaan puhun sellaisesta yleisestä aktiivisuudesta elämässä. sua jos ketä on mahdotonta kuvitella passiiviseen juoppopöytään.
ja olithan sinä jopa lomalla todella liikunnallinenkin. luulisi että ainakin se Ahvenanmaan reissu olisi vienyt pari kiloa, tosin olivat ne hotellien ja majatalojen herkkupöydätkin aikamoisia vetonauloja.

ei muuta kuin etiäpäin Vilma! jo joulun tienoilla nuo 7 kg saattaa olla muisto vain! :P
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 23.8.2019 12:53:13

Pitäisköhän taas aloittaa päivitys vähän marisemalla? Olo on aika karsea. Koko viikon on ollut sellaista oloa, että flunssa on tulossa. Joka toinen päivä ihan hyvä olo ja sitten taas välillä tosi inhottava. Väsyttää aivan kauheasti. Mutta mitään flunssaa ei sitten ilmaannukaan, tai ainakaan vielä. Ärsyttää, kun ei ole enää tänään sellainen fiilis että iloisena odottaisin viikonloppua ja kaikkia lukuisia (mukavia) asioita mitä olin ajatellut tehdä. Nyt tuntuu, että jaksaakohan niistä yhtään mitään.

No niin, kun sai tuon kirjoitettua niin taas muistan, että ei mulla nyt oikeasti ole mitään valitettavaa. Flunssa tulee jos on tullakseen. Jos ei niin kyllä tämä ihme paska olo tästä muutamassa päivässä poistuu. Jos ei niin sitten täytyy pyytää verikokeet työterveydestä. Turha surra huomisen oloa tänään.

Aurinkoista ja lämmintä on kuitenkin luvassa viikonlopuksi ja se jos mikä on ihanaa. Jos kunto suinkin sallii aion tehdä vähän puutarha hommia ja / tai käydä pyöräilemässä. Riippuen kumpaan ryhdyn ensin ja kauanko siihen menee. Sitten voisi alku illasta huomenna lämmittää ulkosaunan ja vielä pulahtaa uima-altaaseen. Se on kauheasti viilentynyt, mutta vielä sellaisissa lukemissa, että ehkä saunasta kykenen kastautumaan.

Alkoholin suhteen en ole vielä päättänyt huomisen osalta mitään. Mies ilmoitti, että ei mene tänä Alkoon. Se jos mikä ilahdutti aamulla. Se, että hän juo perjantaisin ei enää aiheuta minussa pakottavaa tarvetta seurata perässä, mutta se todellakin aiheuttaa yleensä jossain kohtaa iltaa ärtymystä kun kuuntelen hänen kännisiä juttujaan. Kuten olen täällä ennenkin valittanut hän tuppaa ryhtymään turhan poliittisesti aktiiviseksi tietyssä humalan vaiheessa. Nyt siis tänään EI ole luvassa sitä vaan ihana rauhallinen perjantai ilta. Taidanpa sen kunniaksi ostaa meille jotkin oikein herkkujätskit!
Huomenna todennäköisesti juon jonkin verran jos mies päättää mennä Alkoon. Jos hän aikoo olla ilman niin sitten olen minäkin. Hänelle se on niin harvinaista, että en todellakaan aio keikuttaa venettä vaikka itse tekisi mieli ehkä juoda. Kyllä pärjään hyvin ilmankin jos hänkin. Mutta se nähdään sitten huomenna.

Illaksi on kuulemma vielä luvassa sadetta. Just nyt paistaa aurinko puoli pilviseltä taivaalta tässä osassa Helsinkiä. Aamulla kyllä satoi kuin saavista kaataen kun ajelin jumppaan. Meillä ei kylläkään yhtään niin paljon kuin täällä Hesassa. Uutisista näkee, että vesi on syöksynyt parkkihalleihin ja metron käytäviin. Vähän kyllä mietin, että kuinka uusiakaan paikkoja ei ole rakennettu niin, että ne pystyisi tuollaiset rankkasateet hanskaamaan? On tässä nyt jo aika kauan ollut puhe että sellaiset alkaa yleistymään ilmaston lämpenemisen myötä. Miksi ei olla ollenkaan varauduttu? Sen tajuaa, että vanhoissa kohteissa viemäröintejä on vaikea muuttaa, mutta että uudetkin on tehty niin, että heti tulvii kun vähän tulee vettä. Eihän nämä sateet ollut vielä mitään kuitenkaan verrattuna siihen mitä voi olla. Onneksi meidän oma talo on rakennettu niin, että sinne ei voi mikään tulva sisälle yltää ennen kuin tulee seuraava vedenpaisumus :P .

Oikein aurinkoista ja kesäistä viikonloppua kaikille! Pitäkäähän korkki siinä asennossa kuin pitääkin, itse kullakin :wink:
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 26.8.2019 12:52:34

Maanantaissa taas ollaan. Pitäisi olla täysi kesä ulkona, mutta ainakin täällä päin Helsinkiä taivas on aivan harmaan pilvimassan peitossa. Täältä toimistosta käsin on vaikea sanoa onko kuitenkin lämmin, toivottavasti. Lenkille meinasin lähteä kunhan kotiin pääsen.

Viikonloppu meni semi mukavasti. Mieskin oli perjantai illan juomatta ja jos mikä oli luksusta. Oli jotenkin niin paljon rattoisampi tunnelma. Voi kun hänkin ottaisi tuon tavaksi.
Lauantaina siinä aamulla vähän haahuiltiin ympäriinsä, mutta sitten lähdettiin ostamaan multaa ja syyslannoitetta. Minä pelastin yhtä kukkapenkkiä sitten muutaman tunnin. Kaivoin kaikki kukat ylös ja sen jälkeen vanhan mullan pois. Sinne oli suodatinkankaasta huolimatta päässyt sekä vaahtera, että pihjala tekemään juuriaan ja multa oli paakkuuntunut sellaiseksi juuriköntäksi että ei siinä enää kukat pärjänneet. Nyt on penkissä uudet mullat ja entiset kukat. Toivottavasti ensi keväänä sitten taas kukoistavat. Hieman jäi homma vajaaksi kun olin ostanut liian vähän multaa.
Kun sain kaivuu homman tehtyä tein itselleni drinkin. Eikä siinä mitään. Meni lauantai iltapäivä ja ilta ihan mukavasti. Tehtiin ruokaa ja myöhemmin lämmitettiin ulkosauna. Pulahdin muutaman kerran erittäin raikkaaseen (+20) altaaseenkin. Ja sitten tälläsin itseni lopulta sohvalle tuijottamaan telkkua.

Sanoi viikonloppua vain semi mukavaksi koska sunnuntai meni sitten ihan pelastusarmeijalle. Kaiken järjen mukaan juotu määrä ei olisi pitänyt saada aikaa krapulaa, mutta toisin kävi. Tai oikeastaan se sai aikaan mielettömän väsyn. Nukuin yhteensä varmaan 4 tuntia päikkäreitä. Ihan hukkaan heitettyä aikaa! Harmitti kauheasti. Mutta syytän osittain tätä outoa yleiskunto ongelmaa mikä koko viikon vaivasi. Edelleen joka toinen päivä olen ihan varma että olen sairastumassa ja joka toinen taas että olen ihan terve. Enkä ole ainoa. Kaksi muuta valitti tiimipalaverissa tänään samaa. Totuus kuitenkin on, että ilman lauantain juopottelua tuskin olisi noin kauhea väsymys iskenyt eilen. No, tehty mikä tehty. Eihän siinä mennyt hukkaan kuin aikaa. Onneksi sentään sain lauantain touhuttua.

Tänään olen vähän jotenkin haikealla fiiliksellä. Mietiskelen kesän loppumista ja menneitä. Selasin vähän vanhoja tekstejä täältä, omia ja muiden. Jotkut ovat todellisia onnistumistarinoita, toiset ovat kadonneet kokonaan ja jotkut meistä vaan kituuttaa täällä. Yritän oikein rehellisesti pohtia omaa tilannetta. Onko edistyminen riittävää vai pitäisikö tehdä jotain ihan toisin......
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ginger2 » 26.8.2019 14:04:55

Hei Vilma hyppäsin ketjuusi viestittelemään, kun itsellä on muutama sama kokemus kuin mistä kirjoitit. Laitoin itse myös viime viikolla yrttipenkin uusiksi. Ja riehuin pihassa. Ja kuten omassa ketjussani kirjoitin, niin viiniä vain se yksi lasi. Mikä oli kyllä tosi hyvää ruuan kanssa.

Mutta mutta jotenkin saamaton alavireinen olo. Kun kirjoitit tuosta mahdollisesta flunssasta, niin itse kyllä podin pari vkoa kuumeetonta, kovaa yskä flunssaa. Siitä on nyt kuitenkin jo aikaa eli mielestäni minun pitäsi olla ihan reipas. Tiedä sitten miten oma juomahistoria vaikuttaa väsymykseen, mutta kovasti olen loivennellut viime aikoina. Tai sitten se on vaan tämä naisen mieli, joka seilaa ihan omalla tavallaan ja jota ei aina itsekään tunnista.

Jokatapauksessa toivottavasti elokuun viimeinen viikko muodostuu mukavaksi.
Kyllä sä pystyt!
Ginger2
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja vilmasto » 6.9.2019 05:01:55

Mitäs Vilmalle kuuluu? olen tässä kaipaillut sun juttuja :)
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 6.9.2019 14:31:05

Kiitos kysymästä Vilmasto. Eipä tänne mitään ihmeellistä kuulu. En vaan ole viitsinyt kirjoitella. Tämä yksin puhelu joskus vähän turhauttaa, etenkin kun ei ole mitään uutta mitä kannattaisi edes itselleen tallettaa.

Perjantaissa ollaan ja sama tuttu kuvio viikonloppuna kuin muinakin, lauantaina tulee juopoteltua ja sitten sunnuntaina taistelen kiusausta vastaan jos jotain on jäänyt. Ei siis mitään edistymistä. Sekin on yksi syy miksi en vaan jaksa tänne raportoida mitään. Jos pystyisin edes kirjoittamaan, että on tullut selviä viikonloppuja väliin tai että sunnuntaisin ei tee ollenkaan mieli viinaa niin sitten olisi jotain mitä täällä tuulettaa. Mutta kun ei, tilanne junnaa paikallaan. Ja ihan omaa syytä, en vaan saa aikaiseksi tehdä asialle mitään. Soimaan vaan itseäni siitä, että ihan turhaan juon joka lauantai (ja sunnuntai jos mahdollista), mutta en pane tikkua ristiin muuttaakseni asiaa. Eihän se ole mistään muusta kiinni kuin että jättäisin juomatta.

En tuolla edellisellä halua vähätellä omaani tai etenkään kenenkään muun ongelmaa alkoholin kanssa. Tiedän, että ei se aina niin helppoa ole, että jättää vaan juomatta. Mutta kun pystyn aivan helposti olemaan ilman viikolla. Joskus voi käydä mielessä ajatus, että olispa kiva ottaa pari lasia viiniä, mutta ei se aiheuta mitään hinkua eikä toimenpidettä. Lauantaina olen vaan niin tottunut juomaan, että sen pois jättäminen on muka vaikeaa. Mutta ei se oikeasti sitä voi olla, kun ei ole mitään fyysistä riippuvuutta ja psyykkinenkin on ihan varmasti vaan jämähtänyt tapa.

Olen siis saamaton laiska p...ka, joka junnaa paikallaan. Olen muuten Vilmasto kelannut viime päivinä vanhoja tekstejä. Omia ja muidenkin. Ihmetellyt kuinka upeasti sinä ja muutama muu olette ottaneet tilanteen hallintaan. Siksikin tuo oma epäonnistuminen ottaa pattiin sitäkin enemmän. Mutta en teiltä tietenkään kadehdi pois edistymistänne.

No niin, eiköhän tuo itse ruoskiminen tähän rakoon riitä. Työpäivääkin on vielä jäljellä jonkin verran, joten ei pidä alkaa vellomaan muissa aatoksissa.
Huomenna tulee yllättäen ystävät illalla kylään (mies juuri soitti), joten siinähän sitä on hyvä syy juopotella :P . Kiva saada heidät käymään, eivät turhan usein piipahda. Jotain iltapalaa pitää keksiä ja jonkinlainen omenaherkku jälkkäriksi. Omenoita on riittämiin ja uskomattoman kokoisia. Monet samaa kokoa kuin kaupassa jotkin Golden Delicious omput. Viime lauantaina leivoin 2 pellillistä piirakkaa. Aivan kaikki eivät ehtineet pakkaseen ennen kuin söin :oops: . Pitäisi nyt oikeasti pitää tiukkaa linjaa, että saisi edes osan kesän kiloista pois ennen kuin seuraava loma 3 viikon kuluttua koittaa. Mutta vaikea se on kun ottaa lämpimän piirakan uunista :D .

Huomenna ennusteen mukaan sataa. Päivä meneekin osittain siivoamisessa, kun olen siitä lintsannut aika huolella, vain välttämättömimmän hoitanut. Sitten voi sohvalla kirjaa lueskellen odotella, että kaverit saapuvat. Voisi sitä kyllä vähän yrittää käydä ulkoilemassakin, eihän sitä sokerista olla. Ja on metsä kaunis sateellakin.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille. Käyn vielä kirjaamassa terkut Syltylle sairasvuoteelle, sitten vikat työt pulkkaan ja ruokaostoksille.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 7.9.2019 20:00:45

Moi, tiedän tuon fiiliksen kun ei ole oikein mitään kirjoitettavaa. Tai siis kirjoittaisin monenlaista jos voisin, mutta en tälle julkiselle palstalle voi kirjoittaa. Mutta alkoholin suhteen vähänlaisesti sanottavaa. Olen juonut viiniä, mutta en hirveästi. Kertamäärät 3-4 annosta. Enkä sinänsä ole pitänyt mitään päiväkirjaa asiasta. Mutta ei tämä nyt ole kovin kiinnostavaa. En jaksa rapsata sitä tuonne omaan ketjuuni.

Se vaan täytyisi saada se motivaatio päälle sun, että tänä lauantaina en juo. Rikkoo sen kaavan. Mulla on ollut tuo sama mutta perjantaisin. Mutta kun sitä rikkoisi vaikka sen kuukauden verran niin siitä se saattaisi lähteä. Jos siis haluaa ja kokee sen oikeasti tarpeelliseksi, että siitä 1xviikossa juomisesta pääsee eroon.

Tsemppiä Vilma.
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 8.9.2019 09:18:47

Joskus on hyvä olla marttyrien marttyyri ja rypeä paskassa fiiliksessä. Minähän olenkin jo kertonut,mutta mä menen joskus peiton alle mököttämään ja aikani kun mörehdin niin sitten vähän jo naurattaakin. Kunhan ei jää sinne olotilaan ja et sinä sitä todellakaan Vilma tee.
Enkä minäkään.

Tuolla omassa ketjussa just kerroinkin, että eilen törpöttelin siidereitä ja kyllä tätä kesän rentoutta on vähän nyt liian pitkälle venynyt. Elokuussa useampi vapaailta mennyt noissa merkeissä, mutta ei nyt kaikki kuitenkaan ja vähemmillä määrillä kuin joskus silloin aikoinaan.
Käyn vielä Lapin reissun johon saa kuulua viini, mutta sitten tipattomalle vähäksi aikaa. Joku roti tähän hommaan koska olen tyytymätön tilanteeseen. Vaikka olen tyytyväinenkin onnistumisiin niin se on mulla se pelko kuitenkin jossakin, että pikkuhiljaa vapaat on taas viinipullon kolistelua täynnä.

Eihän siihen ole muuta keinoa kun rikkoa kaava niin kuin Pecokin tuossa sanoo. Mutta tosiaan jos sitä itse haluat. Kyllä sinä sen osaat kun vaan haluat.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 9.9.2019 19:04:54

Tiedän kyllä omasta kokemuksesta, että niitä vanhoja kaavoja on vaikea rikkoa. Ehkä joskus vaan pitäisi ihan piruuttaan rikkoa? Olisi joskus lauantain juomatta, vaikka siihen osuisi vieraita tai kekkereitä. Kokeilisi miten ilta sujuisi holittomien virvokkeiden voimalla. Voisihan se olla ihan jos nyt ei positiivinen yllätys, niin edes ok kivaa. Ainakin itselläni on ollut hauskaa ja kokonaisuutena jopa tosi hauskaa, kun ei ole tullut mitään juopottelun haittoja. Ja eipä siinä paljon menettäisi. Uusi lauantai on jo viikon päästä :lol:

Toisaalta jos ei ole tällä hetkellä suurta tarvetta muutokseen, vaan on tyytyväinen nykytilaan, niin ei siitäkään kannata itseään soimata. Miksi tuntea huonoa omaa tuntoa? Mikä on se juurisyy miksi et olisi nykytilaan tyytyväinen? Ehkä sieltä löytyisi motivaatio muutokseen, jos sitä haluat. Sinulla on kyllä siihen kaikki edellytykset!
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 19.9.2019 09:51:12

Eipä ole edelleenkään kauheasti hotsittanut tänne kirjoitella. Sama syy kuin viimeksi, edistymistä kun ei ole niin ei tee mieli kirjoittaa epäonnistumisista. Tuon viime kuittauksen jälkeen (ehkä vähän uhmalla) juopottelin sitten lauantain lisäksi sunnuntain ja vielä maanantai iltanakin. Mikä tietysti tarkoittaa kauheaa usvaa ja hirveää krapulaa sekä täysin pelastusarmeijalle menneitä paria työpäivää. Ja aivan järkky vit....s sitten siihen lopulta päälle, kun olo helpottaa. Mistäköhän näitä aina välillä tulee? Millamaaria kirjoitti omassa ketjussaan rännistään ja ajattelin kun sitä luin, että kai minunkin pitäisi tuollaista juopottelua sellaiseksi kutsua ja sehän sitten jo tarkoittaa, että olen ihan oikea kunnon alkkis. Ei normi ihmiset juo rännejä. (Millamaaria, en leimaa sinua miksikään, ihan itsestäni nyt vaan puhun.)

Ainoa hyvä puoli tuollaisissa juopotteluissa on se, että sitten ei kyllä vähään aikaan tee mieli. Viime viikonloppu meni lähes selvänä, lauantaina otin illalla pari, joista totesin, että ihan turhia ja lopetin siihen. Ei vaan tehnyt mieli, eikä edes noussut päähän. Nyt arkena ei ole käynyt mielessäkään juoda niin kuin ei enää yleensä arkena. Nuo "rännit" tulee siitä, että hauskan lauantain jälkeen kuvittelen, että voin jatkaa iloisesti sunnuntain ja sitten kuitenkin olla ihan työkunnossa maanantaina. Näin kai oli joskus 15 vuotta sitten, mutta ei vaan enää. Niin kuin ennenkin täällä olen sanonut eniten noissa pelottaa se, että joku töissä huomaa, että en ole aivan työkunnossa. Tietysti silloin jään kotiin joten kukaan ei minua nää, mutta kyllä se voi kuulua etäpalavereissakin läpi. Tai en tiedä, kun en voi keltään kysyä.

Eiköhän tuo nyt hetkeksi taas jotain opettanut. Edellisestä vastaavasta on muistaakseni noin 4 kuukautta. Nyt keskityn siihen, että teen syksystä niin mukavan kuin mahdollista. En tykkää pimeästä enkä sateesta joten haasteellinen vuoden aika. Tänään sain kuitenkin raahattua itseni aamulla kävelylenkille. Ehkä viimeiselle tänä syksynä sillä aurinko nousee jo niin myöhään, että en ehdi lenkille ennen töitä enää hetken kuluttua. Aamulenkeissä on minulle pointti se luonnon heräämisen seuraaminen, siksi en lähde pilkko pimeään metsään. Tänäänkään ei huvittanut lähteä. Viikko on mennyt taas unettomuudesta kärsien joten nukkuminenkin olisi tehnyt hyvää. Mutta päätin, että parempaa piristystä on kuitenkin raikas ulkoilma ja niinhän se olikin. Aurinko nousi kyllä todella hitaasti eikä yltänyt vielä puiden latvoihinkaan siinä vaiheessa kun kotiin palasin, mutta aamun valo oli kaunis. Tässä siitä todiste:
Kuva

Onneksi syksyyn on muutakin ihanaa tiedossa. Niistä sitten lisää myöhemmin. Nyt alan taas jännittämään kuullaanko rakkaasta Sylviasta tänään mitään.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ginger2 » 19.9.2019 11:32:01

Ihana kuva!
Elämä on jatkuvaa muutosten virtaa niin monessa asiassa.
Pikkuhiljaa asiat toivottavasti kohentuvat.
Ole armollinen itsellesi.
Kyllä sä pystyt!
Ginger2
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 23.9.2019 08:49:10

Sylvia pyysi porukkaa kertomaan viikonlopustaa, tehdään nyt sitten työtä käskettyä vaikka ei mitään varsinaista raportoivaa olekaan. Viikonloppu meni ihan kotosalla. Lauantaina tein vähän kotitöitä ja kokkailin ruokaa. Kävin pienellä kävelyllä sateiden välissä ja sitten vaan löhöilin sohvalla kirjan / telkun / miehen seurassa. Mies taas vähän ärsytti, kun oli niin kännissä iltapäivästä alkaen, mutta minkäs teet. Se on siis ärsyttävä siksi, että juttujen taso laskee, niin kuin kai meillä kaikilla kännätessä. Itsekin kyllä juopottelin kevyesti, mutta niin, että ei tullut varsinaista humalaa eikä seuraavalle päivälle mitään oloja. Vähän sellaista tylsyyden poistoa kai.

Sunnuntaina paistoi aurinko ja oli hieno päivä. Pohjoistuuli kyllä vähän viilensi ilmaa. Kävin taas kävelyllä ja edelleen harrastin pieniä kotitöitä. Siinä se meni sunnuntai ihan rattoisasti. Rentouttava viikonloppu, mutta mitään en kauheasti saanut aikaiseksi. Iloinen kuitenkin, että tuli edes jonkun verran ulkoiltua ja tuli hyvin levättyä kun ei alkoholi vaikuttanut oloon. Nyt taas kun on 2 tuollaista viikonloppua plakkarissa peräkkäin on helppo uskoa, että pystyisin terveellisempään elämään. Kunnes sitten taas seuraavan kerran.....

Oikein ihanaa alkavaa viikkoa kaikille. Täällä ainakin paistaa aurinko ja se piristää kummasti :P
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät