Olet täällä

Aika taas vähentää

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Aika taas vähentää

ViestiKirjoittaja romukasa » 30.8.2019 06:42:58

Alkaa vähitellen toi olkapääsärky syömään mielialaa. Särkylääkkeet - eivät auta kovin hyvin, mutta väsyttävät pahasti. Ilman kipu taas väsyttää. Yöllä taas heräilee kun kääntyy sen olkapään päälle. Urheilemista on joutunut vähentämään kun ei voi pyöräillä, eikä oikein salillakaan voi tehdä muuta kuin venyttelyjä ja jalkoja. Tänään kyllä iskin kalenteriin, että kävelen tai hölkkään kotimatkan (14km), että saan edes vähän liikuttua ja illaksi liikunnan tuomaa väsymystä ettei baari kutsu, koska sinne ei huvita mennä, vaikka turhauttaakin. Työterveyteen laitoin viestin, että pitäisikö tota olkapäätä katsoa. Ensi viikolla joka tapauksessa pitää.

Noh - elämä on. Viikonloppuna on onneksi ohjelmaa aika paljon.
romukasa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja romukasa » 2.9.2019 11:59:36

Perjantain lenkki oli sitten 10km lopulta. Ja kyllä alkoholi maistuu nyt kun ei saa liikuntaa tehtyä. :cry: Toisaalta viime viikolla alkoa meni vain ke, pe, la. Sunnuntaina ei mennyt tippaakaan. Ja eikä mennyt edes kaikki kaapissa ollut. Joten siinä mielessä ihan hyvä. Eikä tainnut muuten yhtenäkään päivänä ylittyä 10 annosta. Sen verran toleranssit alhaalla tosta vähäalkoholisuudesta. Nyt pitää jotenkin tsempata itseä niin, että seuraavan kerran alkoa vasta lauantaina.

Tänään on lääkäri. Saas nähdä mitä se sanoo tosta olkapäästä. Tai minkälaista lähetettä tulee eteenpäin. On tää vähän perseestä.
romukasa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja romukasa » 23.9.2019 10:31:59

Ai niin. Mitään ei ollut hajalla. Nyt on taas liikunta alkanut. En ole jaksanut hirveästi kirjoitella mitään.

Tahtoisin muuttaa jonnekin muualle. Alkaa vituttamaan elämä maailmassa, jossa tuntee liian monta ihmistä baarista. Jos kukaan tuttu ei kuole seuraavan vuoden aikana viinaan, kamaan tai itsemurhaan, olen enemmän kuin yllättynyt. Yksi myy kaikkia tavaroitaan, toinen kirjakokoelmaansa, jokunen vetää kamaa kuin viimeistä päivää, kohta on huostaanottoja, potkujakin on tullut jo tuttavapiiriin, kaikkea muuta sekoilua... Mutta kun sosiaalinen elämä on siellä baarissa, enkä ole oikein muualtakaan onnistunut löytämään mitään pysyvämpää.

Nyt kun olen vähentänyt alkoholin käyttöä todella rajusti, nykyään tulee krapulakin alle 10 annoksella. Joten eipä viinan kanssa läträäminenkään nappaa kun seuraavana päivänä ei pysty tekemään oikein mitään järkevää. Ja Nukkumatti tulee klo 21. Viimeistään.
romukasa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja romukasa » 9.10.2019 11:43:33

Kesällä oli helpompi olla vähällä alkoholilla. Ulos ei tarvinnut pakata miljoonaa kerrosta vaatetta, ei vituttanut pimeys ja koleus. 2 viikon lapsivapaista eka viikko oli vain ke, pe, la alkoholin kulutusta. Jälkimmäinen viikko keskiviikosta sunnuntaihin. Alko yksinäisyys vaivaamaan sen verran paljon, ja olihan siinä yhdet bileetkin.

Noh - nyt on lapsivapaat, liikkumista ja tekemistä on aika paljon. Tai ehkä liikaakin. Bläh.
romukasa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja romukasa » 11.10.2019 06:58:52

Näin mielenterveyspäivää seuraavana päivänä - työterveyshoitaja passitti psykiatrin juttusille täksi päiväksi. Mulla on nyt lävähtäny unihäiriöt käsiin, mieliala on syvässä kuopassa, mikään ei huvita, mitään ei jaksa, kelikin ihan paska, pimeä, märkä. Sosiaalinen elämä on yhä edelleen sitä samaa paskaa - en yhä edelleenkään tapaa ihmisiä oikeastaan muualla kuin baarissa ja heidän tai minun työn takia. Kuntosalilla olen sen verran törkeä, että saunassa tai pukuhuoneessa alan monesti juttelemaan vieraan ihmisen kanssa - mutta käyn usein aikaisin aamulla, ja silloin porukkaa ei oikein ole vielä.

Ruska on kaunis
se tuo mieleen lauantain aamuyön tunnit
katuun maalatut värit
jäänteet päivällisestä, ginistä, punaviinistä, oluesta
romukasa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 11.10.2019 07:22:26

Mutta jospa sieltä psykiatrilta löytyis joku hippunen johonkin positiivisempaan. Tai jotain siihen ettei tilanne mene huonommaksi.
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja romukasa » 16.10.2019 11:03:21

Viikonloppu oli rentouttava. Psykiatrin kanssa juttelu auttoi huomattavasti.

Aloin kirjoittamaan tekstiä ajatuksella "lasipulloaikuisuus (ja lasinen lapsuus)" Pitääkin katsoa minkälaista tekstiä tästä syksystä tulee. Ainakin tällä hetkellä aika synkkää - tai oikeastaan ironista. Ei mitään sellaista, jota voisi lausua paikallisbaareissa.

Taitaa loppua yhden käden sormet kesken kun lasken tuttuja, jotka on tänä vuonna irtisanottu päihteiden takia. En jaksa tota paskaa enää. Parempi vain vähentää itse.
romukasa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja romukasa » 18.10.2019 07:00:27

Huokaus Talven lomareissu taitaa mennä perseelleen. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä joko lähden yksin tai en lähde lainkaan. Ja yksinkin lähtiessä olisi lyhempi reissu kuin normaalisti. Toi on ollut sellainen, jolla olen saanut motivoitua itseäni vähentämään omalta osaltaan - tarkoitus kun on urheilla paljon siellä, ja yrittää päästää Teiden rinnettä fillarilla ainakin 1km:ään. Se ei onnistu rapakuntoisena.

Yksin lähteminen? Mitä hittoa siellä silloin teen kun en ole fillarilla? Luen kirjoja? Ryyppään? Pyörin baareissa?

Joku muu mukaan kuin parisuhteen toinen osapuoli? Ei mulla ole ketään sellaista kaveria tai tuttua, jonka kanssa reissata. Tai ainakaan ketään sellaista, joka olisi kiinnostunut urheilemaan yhtään.

Enhän minä kestä edes täällä kotonakaan kahta viikkoa ilman ulkopuolista juttuseuraa.

Mutta olisi tossa yksin matkustamisssa yksi hyvä puoli - mun ei tarvis miettiä kenenkään muun tahtoa. Voisin osallistua niille retkille, joille haluan. Käydä syömässä paikoissa, jossa itse haluan. Lähteä lenkille kun herään ja huvittaa. Lähteä Teidelle vaeltamaan - joka kanssa on yksi haave.

Näitä kun kirjoitin, vahvistui ajatus siitä, että lähden yksin jos toi yhteinen matka ei onnistu. Kiitos kun sain kirjoittaa ajatuksia.
romukasa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 18.10.2019 11:55:09

Moi. Mä olen matkustanut paljon yksin ja tuo mitä kirjoitat Mutta olisi tossa yksin matkustamisssa yksi hyvä puoli - mun ei tarvis miettiä kenenkään muun tahtoa. Voisin osallistua niille retkille, joille haluan. Käydä syömässä paikoissa, jossa itse haluan. Lähteä lenkille kun herään ja huvittaa. Lähteä Teidelle vaeltamaan - joka kanssa on yksi haave. on totta. Joskus voi olla yksinäistä mutta toisaalta voi tehdä mi haluaa. Ja olla tekemättä mitään.
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja romukasa » 4.11.2019 08:49:51

Fokuksen hukkaaminen ja alkoholin vähentäminen - kesä meni alkoholinkulutuksen osalta hemmetin hyvin. Mutta sitten fillarilla kaatumisen jälkeen homma vähän lipsahti käsistä - mutta ei niin pahasti kuin olisi voinut. En siis ole sen jälkeenkään juonut yhtä paljoa kuin keväällä. Se on jo positiivista sentään.

Mutta toi fokus - keskittyminen. Koko kesä on tullut keskityttyä vain tammikuuhun. "Tammikuussa pois Suomesta, nauttimaan auringosta ja pyöräilystä" - se oli ajatuksena. Mutta tuo haave on vähitellen murentunut ja keskittyminen samalla kadonnut. Koko treenaamisen ilokin katosi sen myötä ja alkoholin käyttökin lisääntyi. Toissa viikolla kun ei ollut lapsia, oli ma ja ti ainoat selvät päivät. (Olin kyllä sitten to-su lomalla, ja siinähän oli Kirja-, ruoka- ja viinimessut, joka on vähän samanlainen tapahtuma kuin Tuska... ja kun ei enää tarvinnut reissuun säästää...)

Nyt sain taas viime viikolla pitkästä aikaa kiinni kunnolla liikkumisesta ja ihan talvea varten innostuin kuntopyörästäkin, jotta kestävyyskunto pysyy yllä. Samalla sain taas ajatuksesta kiinnni, että alkoholi ei kuulu kuin satunnaiseen elämään. Nyt vain pitää ottaa se keskittyminen sinne kevääseen kun maantiepyöräilykausi taas alkaa. Tammikuussa ehkä lähden yksin viikoksi pöräilemään jonnekin.
romukasa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja romukasa » 29.11.2019 12:24:16

Liian paskana ryyppäämiseen - Minä, 29.11.2019

Tällä kertaa pakko sanoa, että olen lätrännyt viimeisen viikon aikana liikaa viinan kanssa, vaikka oikeastaan määrät ovat olleet jopa vähempiä kuin viime keväänä pahimmillaan. Naltreksonin otin sitten eilen, mutta se veti mut niin kipeäksi, että parempi jättää väliin se ja viina. Ihan oma-alotteisesti.

Onneksi olen oppinut keikkakulttuuria, jossa alkoholia ei nautita. Tänään keikalle kuuntelemaan hyvää musiikkia. Ja oikeastaan siellä melko varmaan näen tuttujakin, joista osa ei koske alkoholiin lainkaan. Joten siinäkin mielessä hyvä juttu. Eipä tarvi huomenna herätä krapulassa.

Ai niin tohon ekaan virkkeeseen. Mitä tarkoitan, että liian paskana ryyppämään? Kun pään sisällä joku huutaa, että millään ei ole mitään väliä, ryyppääminen repeää nopeasti käsistä. Muutama lasi viiniä, viski, bisseä, huomista ei ole... Silloin ei pitäisi koskea alkoholiin lainkaan. Toi liittyy paljon tohon edelliseen viestiin. Päämäärä hukassa - silloin kadottaa asioiden merkityksellisyyden. Se pitäisi taas löytää.
romukasa
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät