Viimeiset 2 viikkoa on mennyt huonosti palautuen. Tekijöitä on useita. Suurin niistä on kuitenkin alkoholi, vaikka ei sitä ole tolkuttomasti mennyt, vaan mielestäni hyvinkin kohtuudella. Elimistöni ei vain siedä sitä. Älykello näyttää jokaisen alkoholia vähänkään nautitun päivän jälkeen seuraavana yönä huonoa palautumista. Jo yhdestä oluestakin. Nyt olen kyllästynyt näihin huonosti palauttaviin öihinkin. Tunnen sen mielialassani, joka on ärtyisämpi. Alkoholi ei ole ainoa syy, mutta se on oleellisin, mihin pystyn itse vaikuttamaan. Kuumat yöt ovat myös olleet haaste nukkumiselle, samoin henkinen stressi. Tänä yönä oli lyhyt rytmihäiriö pitkään aikaan. Grilliruuan kanssa join 2 punkkulasia ja kahvin kanssa 2 cl likööriä. Yö on pilalla. Palautumien on pilalla. Hetken aikaa olin maailman onnellisin ruuan ja viinini kanssa lämpöisessä kelissä. Ikävä todeta, että hinta siitä on liian kova. Olisin halunnut juoda jämälärvärin loput Juhannukselta tyhjäksi siinä, mutta jätin vaan kahteen lasiin ja sekin oli liikaa. Lomallani on kuitenkin aktiivipäivätavoitteita ja uusia, yllättäviä tilanteita edessä. Ei ole kiva, että loma menee hermoja pidellessä ja sitten hetkittäin mukarentoudun alkoholin kanssa päivän päätteeksi. Surettaa, minäkin myönnän, että loma on aina ollut jotenkin hohdokkaampi jos on vielä alkoholiakin päässyt nauttimaan. Paskapuhetta ja kiero illuusio. Tyly on toteamus, mutta kuri se on vain oltava, lomallakin. Tai sitten voi palata kotiin reissusta tuttuihin nurkiin kärvistelemään, ihan kuin koko loppuvuosi muutenkin ja juoda muka itsensä mukavaksi. Ei käy. Elämä on valintoja. Alko saa jäädä lomareissun ajaksi. Katsotaan sitten uudelleen taas reissun jälkeen mitä otetaan ja milloin. On tämä s****** työmaa, tämäkin.