Tiedän, että kukaan ei halua omassa v..tuksessaan kuulla, että "tiedän miltä sinusta tuntuu", kun eihän sitä oikeasti kuitenkaan tiedä. Mutta osaan niin hyvin eläytyä kyllä näihin sinun kirjoituksiin miehestäsi. Oman kanssa kun on samat fiilikset.
Tuo, että hän ei halua kuulla mitään ongelmaa olevan tai että miksi hänen juominen sinua häiritsisi on niin tuttua. Myös se kuinka asia käännetään aina "minun syyksi". Miehelläni kun on vielä se lyömäase, että "juothan sinäkin". Sitä olen kyllä yrittänyt käyttää myös niin päin, että olen kysynyt mieheltäni ärsyyntyisikö hän, jos minä olisin joka viikonloppu aivan perseet ja puolet ajasta makaisin torkkuen sohvalla. Mutta ei sekään ole hänen mielestään verrattavissa hänen juomiseen. Hänhän nukkuu vai rankan viikon aiheuttamaa väsymystä pois, vaikka ei olisi ollut edes töissä
Samalla tavalla olen pyöritellyt avioeroa ajatusta edes taas. Aina välillä päätän, että tässä pysyn, mutta sitten taas alkaa ottamaan niin pattiin, että asian pyörittely alkaa jälleen.
Menneen viikonlopun mies oli selvin päin koko viikonlopun. Ja meillä oli mielestäni todella mukavaa. Huomasin jälleen kerran myös sen, että minun on myös tosi helppoa olla silloin juomatta. Ja arkihan meillä on mukavaa, kun hän ei silloin juo. Se on se syy miksi ollaan vielä yhdessä. Enkä kiellä, että joskus yhdessä juominen on hauskaa, mutta kun nykyään hänen juominen on kyllä enemmän yksin juomista, vaikka kotona olisinkin.
Sorry, että tulin tänne omia ongelmiani itkemään. Eihän se sinun oloa paranna. Tuli vaan pakottava tarve käydä avautumassa, kun aihe on niin läheinen.
Kokeile ihmeessä Al-Anonia, mitä siinä häviät, jos käyt katsomassa / kuulemassa millaista siellä on. Itse koen, että minulla ei ole sellaiseen oikeutta, kun itse olen alkosta riippuvainen myös. Sinä olet kuitenkin siitä irti päässyt, mikä on jo todella hieno muutos elämässäsi. Ja todistaa, että sinulla on tahtoa ja voimia tehdä muutoksia, kun sen lopulta päätät.
Mukavaa työviikkoa