Olet täällä

Ulpukka haluaa liittyä jengiin

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ulpukka haluaa liittyä jengiin

ViestiKirjoittaja 0132 » 29.11.2020 00:41:19

Nii minä se vaan kyselen oletko vielä linjoilla Ulpukka?

Putkis 0132
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 30.11.2020 13:46:03

Moikka Putkis, kyllä täällä linjoilla ollaan. 5G kenttä on kaiketi huono, kun mulla ei viestit kulje :lol: Samoin erityismoikat Vilmalle ja Vilmastolle. Ja tietty kaikille muillekin, Onnelille ja Mummelille mm.
Täällä minä pakerran taudin ja koronan ympärillä. Korona laittaa pään pimiseen, kun pitää olla niin varovainen, niin oman taudin kun koronankin takia, täällä meilläkin tauti jyllää. Niin kuin omakin tauti tekee. Nyt piti ottaa hoidoissa breikki, kun sytot tehneet keuhkoihin kepposia. Eikä ollut edes Halloween, ei kysynyt karkki vai kepponen. Olisin valinnut karkin, vaikken makeasta tykkääkään. Nyt siis jouluun asti parannellaan keuhkoja, sitten taas uudet sytostaatit. Voipipas olla, että jouluna maistan glögiä, prosenteilla tai ilman.

Putkis, luin kirjasi heti, kun se oli saatavilla, yhteen putkeen, lyhyeksi jäi yö. Olin vaikuttunut, jos käyttäisin hattua, nostaisin sitä. Nyt on ollut tyytyminen vain pipoon, puolitoista vuotta on mennyt ilman hiuksia. Peilin ohitse kuljen silmät ummessa :D Sukkia olen neulonut kymmeniä arpajaisiin, varmaan pitäisi kutoa sinullekin, notta varpaasi saisivat levätä niissä vaelluksen jälkeen.

Jatkan tätö erakon elämää, ja kun en ole valittajasielu, niin enpä viitsi kaivella kaikkea kurjuutta esille. Ei muuta kuin eteenpäin, ja häntä pystyyn vaikka hakaneulalla.
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 1.12.2020 08:33:05

Kiva kuulla sinusta Ulpukka! Paitsi tietysti harmittaa puolestasi, että hoidot tekee haittaa muulle kropalle. Voi kun ne jonain päivänä keksisi keinon kohdistaa ne sytot vain ja ainoastaan niihin ilkeisiin syöpäläisiin :(

Sukkia neulot arpajaisiin, hienoa. Mutta neulotko itsellesi niitä pipoja? Siitähän voisi saada uuden harrastuksen kun keksisi uusia design pipoja eri materiaaleista :P Mä oon aina vihannut neulomista. Liian yksityiskohtaista hommaa mun nupille. Mutta ihailen niitä, jotka sen osaavat.

Toivottelen sulle oikein ihanaa joulun odotusta ja itse joulun aikaa. Toivottavasti hoitotauko tarkoittaa, että olosi on niin hyvä, että voit nauttia kaikin tavoin. Glögillä tai ilman :wink:
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 2.12.2020 00:41:04

Kiitos ja voimia taisteluusi Ulpukka.
Putkis
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 26.12.2020 13:47:42

Joulun aika kulunut niin ilossa kuin surussa, kivuissa ja mielipahassa. Elämäni kauneimman jouluhyasintin sain pojaltani muodossa
https://youtu.be/tLLCGRCm3f0 Ja taas vuodatettiin liikutuksen kyyneleitä. Kyyneleet on sielun vettä :D

Harvoin nykyään vierailen Plinkissä, toivotan kaikille lukijoille hyvää loppuvuotta ja vielä parempaa uutta vuotta 2021. Kaikki mukaan tipattomaan tammikuuhun.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 28.12.2020 13:14:43

Ihana kuullaa sinusta Ulpukka, mutta vähän surulliseksi tulen kun kuulen kivuistasi ja harmeista. Jos voisin niin ottaisin ne sinulta pois ja toivonkin kivuttomampaa vuotta 2021 sinulle :) .
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 29.12.2020 01:09:32

Ulpukka on saanut maailman kauneimman hyasintin.
Kyynelein sen kastelee. 💝

Putkis
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 29.12.2020 16:05:57

Putkis, se on juurikin näin, kyyneleet kastelee tätä elämän polkua, ei vain sitä hyasinttia.
Suurin suru on luopumisesta , luopuminen elämästä, luopuminen lapsista ja viidestä lapsenlapsesta.
Pitää vain hyväksyä, että näin se elämä kulkee. Ja olla kiitollinen kaikesta siitä, mitä on ollut. Niin paljon olen kuitenkin saanut osakseni. Osaan kyllä arvostaa sitä.
Paljon olen ammentanut tarinastasi, se on ollut yksi voimavarani, kiitos sinulle. Vilmalle myös kiitos voima tsempeistä, olet myös ollut tärkeä tässä ketjussa. Ja kannustanut minua eteenpäin.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 12.2.2021 13:33:18

Moi kaikki, etenkin "vanhat" Kamut Vilma ja Vilmasto, sekä Putkis lopettajien puolelta. Kuin myös Tyräkki ja Juulia. Ja kaikki muutkin. Enpä ole vähään aikaan täällä skriivannut.

Aurinko paistaa ulkona, maisema on kuin postikortti, kerrassaan upeaa. Mieli on välillä upea, välillä vähän mustaa.

Vanhuksen maallinen taival päättyi vihdoin kolme viikkoa sitten, saatoimme hänet äidin viereen nukkumaan. Vaikka helpotus onkin suuri, niin ikävä on vieläkin suurempi. Eipä voinut välttyä monenmoisilta ajatuksilta siunaustilaisuudessa. Ja toisekseen, kyllä kuolemisesta on tässä yhteiskunnassa tehty työlästä jälkeenjääville. Harmittaa, kun omat lapset joutuvat tämän eteen. Mutta kun sieltä taivaan portilta ei oikein voi itsekään hoitaa asioita. Hautaustestamentin olen kyllä tehnyt, eli sen näin minä haluan. Korona asetti omat haasteensa.

Hoidot jatkuvat edelleen, päivä kerrallaan mennään eteenpäin. Olen pitänyt päiväkirjaa hoidoista, puolentoista vuoden aikana on sata kertaa tuikittu neuloilla, ilmankos olo on ollut kuin neulatyynyllä.
Hiuksia yhä kaipaan, onneksi on pakkanen ja pitää pitää pipoa. Ja koronastakin on siinä mielessä etua, että pitää elää erakkona.

Viini jäi aikaa sitten, joskus on tuntunut siltä, että kiva olisi istahtaa soffalle siivouspäivän jälkeen ja nauttia lasillinen. No, toki se ei aikanaan olisi jäänyt siihen lasilliseen. Hyvä, että yksi pullo olisi riittänyt. Jotain hyötyä taudistakin. Samat kuviot kuin Sylviallakin, tosin vielä pitkästi jälkijunassa. Ruoka ei maistu, eikä oikein mikään muukaan huvita.

Teille kaikille ilon pilkahduksia, ja hyvää ystävänpäivää ❤
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 13.2.2021 09:24:10

No hei Ulpukka, kiva kuulla sinusta <3
Osanottoni ja jaksamista surutyöhön, aikansa se vie ja aikaa sille pitääkin antaa. Jonain päivänä se ikäväkin helpottaa vaikkei siitä koskaan eroon pääse eikä tarvitsekkaan.
Tässä kun nyt istun tutulla plinkkipaikalla kahvimukini kanssa ja katselen noita puitani niin mieleen virtaakin niitä muistoja mitä tähän meidänkin taipaleella täällä on mahtunut. Ajatella, että meillä on tämmöinen virtuaaliperhe joka on niin itkettänyt kuin naurattanutkin :shock: tiedätkös kun sen fiiliksen välillä on unohtanut. Ihana kun se tuli just nyt mieleen tässä kun muutenkin asioitani tuumailen.

Sinä kuulostat rauhalliselta, tekstistäsi se välittyy. Vaikeuksien keskellä löydät sitä hyvääkin. Rispektit siitä.

Aurinkoa ja ilon pilkahuksia sullekin Ulpukka <3
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 18.6.2021 23:20:34

Yhden päivänsäteen lähetän Sinulle, Ulpukka.
Huomenna yritän voittaa pelkoni ja mennä erään seurakunnan kirppikselle myymään kirjaani. Joudun siis ihmisten eteen kertomaan kirjani tarinasta. Eipä ole helppoa minulle tuollainen toiminta.
On kyllä sellainen tunne ettei se jää ainoaksi esillä oloksi. Oikeastaan olen jo pitkään haaveillut tarinani kertomisesta ihmisten edessä. Ja jos et kerro kenellekään, kerron Sinulle, etten voi edes itkemättä omaa kirjaani lukea kahta sivua. :shock:
Haastetta on siis luvassa.
Kuitenkin tuntuu että niin on vain tehtävä. Aika ja kokemus varmaankin tunnemyrskyä tasoittaa.

... nokkosia ryöppään ja sitten kuivaan kiertoilmauunissa. Nokkoslettuihin käytän talvella.
Kuva
Putkis, ai ai, polttelee, ai. :lol:
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 26.10.2021 19:49:24

Tämä pieni puuntaimi sai kauniin loisteen trukin ikkunan läpi.
Ensi keväänä se istutetaan uuteen metsään.
Muistin Sinut kun näin tuon loistavan puun, pysähdyin kesken ajon ja otin kuvan.

Sinulle Ulpukka.
Kuva

Putkis, pienten puiden metsässä.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät