Olet täällä

Ulpukka haluaa liittyä jengiin

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ulpukka haluaa liittyä jengiin

ViestiKirjoittaja Korkinkadottaja » 25.10.2019 21:34:10

Vaikka aika vääjäämättä Syltystä ennen pitkää jättää, niin meidän ei tule jäädä suremaan sen jättämää aukkoa vaan jäädä kunnioittamaan Syltyn perintöä.
- 23/7 -

Korkinkadottaja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ginger2 » 26.10.2019 18:15:58

Hei Ulpukka, niin samaa mieltä olen siitä mitä kirjoitit Sylviasta. Hänen lähtönsä Plinkistä jättää ison kolon......mutta elämä jatkuu ja toivottavasti täällä vähentäjissä ja lopettajissa kohtaavat monet vertaistukea kaipaavat. Niin ainakin toivon.

Ja voimia sinulle ensi vkon tulosten kuulemiseen. Sittehän ainakin tiedät missä mennään. Mullakaan ei ole viini ensisijainen lohtu ollut viime aikoina, siksihän lopettajiin liityinkin. Vaikka välillä kyllä kyseenalaistan itseni. Mutta juuri nyt on hyvä näin, se sana lopullinen, loppu, lopettaja jne on niin mahtipontinen, että sitä vähän vierastan. Siksi ajattelin mennä pvä kerrallaan.

Mukavaa vkl, huomenna ollaan jo talviajassa :shock:
Kyllä sä pystyt!
Ginger2
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 27.10.2019 07:26:36

Jaa talviajassa ollaan. Olipa hyvä kun muistutit.

Nyt alkaa ulkona jo näkemään niin pääsen kompastelematta vettä hakemaan saunalta.

Ulpukalle jaksamisia tuon odottelun kanssa. En mä osaa siihen muutakaan sanoa. - Mä itse vastaavassa tilanteessa varmaa hyppisin pitkin seiniä, mutta olethan sä jo tottunut jollain tavalla noihin kuvioihin. Tsemppiä täältä pöpelikön keskeltä toivottaen.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja vilmasto » 28.10.2019 09:24:44

Uusi viikko aluillaan ja kohtahan se on se keskiviikkokin milloin kuule tulokset. Tsemppiä kovasti lähetän ja toivotaan/uskotaan nyt, että lääkärillä on olosuhteisiin nähden hyviä uutisia <3
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 29.10.2019 18:58:57

Hei Ulpukka.
Minäkin ajattelen Sylviaa tosi paljon ja on ikävä hänen kirjoituksiaan. Sylvia jätti jälkeensö niin paljon pohdittavaa. Elämästä ja kuolemasta. Äitini kohtaus ja siitä kuntoutumisen erilaiset vaiheet ovat saaneet minut miettimään tätä koko elämänkaarta. Kaipa se on 50 vuotiaan "osa". Olen mittauttanut omia kolesteroli ja sokeriarvojani yms. Tässä iässä huomaa, että on aika seurailla niitäkin.
Toivottavasti saisit hyviä uutisia lääkäriltä. Sinäkin olet paljon mielessä. Taidettiin alkaa kirjoitella suurinpiirtein samoihin aikoihin.
Tsemppiä.
Pienin askelin pitkätkin taipaleet taitetaan! Ole armollinen itsellesi.
Varjolilja
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja juhanikari » 29.10.2019 21:57:44

Hei Ulpukka,

Olen vähän laiskasti lukenut plinkkiä ja vasta nyt luin että sairastat syöpää. Paljon voimia taisteluusi! Vaimoni sairasti munasarjasyövän kymmenisen vuotta sitten ja on nyt terve. Joten toivoa on!

t. Juhani
Vähentäjä! Less alcohol is more life! :-)
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 31.10.2019 07:30:03

Huomenta. Mun piti pysyä poissa täältä plinkistä hetki mutta muistinkin, että sinä taisit sanoa, että saat tuloksia keskiviikkona? Oliko näin? Toivottavasti sait hyviä uutisia tai ainakin rohkaisevia!
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 31.10.2019 08:02:52

Minäkin tulin tänne katsomaan jos olis tullut tietoa missä mennään.
Toivottavasti kaikki on niin hyvin kuin nyt voi olla <3
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 31.10.2019 14:20:52

Ihan oikein Vilmasto ja Pecorino muistatte. Eilen oli lääkärin vastaanotto. Tulokset olivat positiivisia, kaulan suurentuneet imusolmukkeet ja rinnan kasvain ovat hoitojen myötä hävinneet. Luuston tila ei näy ct-kuvauksessa, mutta luustokipu on ollut viime aikoina vähäisempää. Lääkärin mukaan luustossa olevaa levinneisyyttä ei voida parantaa, mutta hoidoilla voidaan jarrutella sen etenemistä, jopa pysäyttää eteneminen joksikin aikaa. Sytostaattien tykitystä jatketaan maanantaina. Tarkoitus on jatkaa näin kolme kuukautta, jos elimistö kestää tämän lääkkeen. Jos haittavaikutukset ovat liian hankalat, vaihdetaan vähän kevyempään lääkkeeseen. Kolmen kuukauden jälkeen tehdään taas uudet vastetutkimukset ja silloin tehdään myös luuston gammakuvaus eli luustokartta. Nähdään sitten tilanne siltäkin osin. Eli odotettavissa on suolistokipua ja uupumista, mutta itse olin halukas jatkamaan vielä tällä lääkkeellä. Saavatpahan syöpäsolut kyytiä.

Eilen sorruin ostamaan valkkaripullon. Ei se minua sinällään harmita, vaikka liemetön lokakuu katkesikin päivän liian aikaisin. Mutta ei siitä mitään kiksejäkään tullut. Ihan turha homma. Olin jo melkein unohtanut, miltä se viinin juominen tuntuu. Ei kyllä tuntunut yhtään hyvältä. Eli tästä taas jatkuu maljaton marraskuu.
Ja samalla jatketaan syöpäsolujen tuhoamista. Mieliala kyllä parani eilisen lääkärissä käynnin jälkeen. Näitä tulosten kuulemisia jännittää aina. Seuraavan kerran jännitetään siis helmikuun alkupuolella. Sikäli kun kaikki menee suunnitelmien mukaan.

Yritetään klaarata tämän pimeyden keskellä kunnon talvea odotellessa. Valkoinen lumipeite toisi hieman valoa maisemaan.
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ginger2 » 31.10.2019 14:47:56

Hei Ulpukka ja ihan kohtuu hyviä uutisia. Toivotaan että kestät syöpähoidot eikä yllätyksiä tulisi - rankkaahan tuo tietysti on, mutta toivoa on silti?

Mietin viiniä myös itse, kun luin viestin Sylvia lähdöstä. Vaikka tieto ei yllättänyt, niin kirpaisi se silti. Päätin kuitenkin olla ottamatta, mulla huomenna tutkimuspäivä.

Voimia hoitojen keskelle. Kuullaan ja sinnitellään, ollan vertaistukena. Halihalit!
Kyllä sä pystyt!
Ginger2
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 31.10.2019 21:56:57

Hei Ulpukka!
Kiitos kun kerroit uutisesi ja tilanteen huomioonottaen nehän taisivat olla ihan hyvät uutiset!
Kamala stressi varmaan odottaa noita tietoja.

Oletko neulonut jotain uusia juttuja? Mun tekis mieli neuloa, muttei nyt ole oikein aikaa. Marraskuun puolen välin jälkeen aion sitten korvata tämän menetetyn ilon!

Viinistä. Voisikohan se olla niin, että tuo kaipuu/ unelmointi viininjuomisesta onkin upeampaa kuin itse juominen ? No minä yritän vielä olla testaamatta! :lol:

Tsempit!
Pienin askelin pitkätkin taipaleet taitetaan! Ole armollinen itsellesi.
Varjolilja
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vilmasto » 1.11.2019 05:45:12

Eli jotain hyvääkin tilanteessa kuitenin. Tosi hyvä juttu! Nyt vaan peukut pystyyn, että elimistösi jaksaa seuraavat kuukaudet tätä lääkettä, mutta jos ei niin onneksi on viahtoehto olemassa.

Isot tsempit jälleen kerran <3
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 1.11.2019 05:52:15

Huomenta. Hyvä juttu, että hoito on tehonnut. On nuo syövät vaan arvoituksellisia tauteja, kun niitä on niin monenlaisia. Pidetään peukkuja, että kroppasi kestää rajut hoidot.
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kalmankukka » 1.11.2019 11:20:49

Hienoja uutisia Ulpukka! Aurinkoista viikonloppua Sinulle! <3
Kalmankukka
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja sunnari » 1.11.2019 14:13:09

Tsemppiä hoitoihin ja tsemppiä maljattomaan. Toivoa kyllä on ja kuulostaakin olevan. Ja vaikka uskon että selvinpäin on pitemmän päälle parempi, ei tuollaisen stressin alla todellakaan kannata ruoskia itseään viinipullon takia.
sunnari
Miedosti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät