Olet täällä

Ulpukka haluaa liittyä jengiin

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ulpukka haluaa liittyä jengiin

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 24.11.2018 23:35:45

Nyt on niin sanaton olo, kun luin Sylvian kuulumiset. Tosi pieniltä ja mitättömiltä tuntuu omat murheet. Tuntuu jopa tyhyjänpäiväseltä kiririjottaa omia juttuja. Onneksemme emmä tiijä aamulla, mitä ilta tullessaan tuo. Jos tietäis, ei jaksais ellää.

Kirijotan kuitenkin sen verran, että kävin teatterissa ja hörppäsin yhen sherryn. Yleensä mulle kelepaa vain valakkari, tein kamun suosituksesta poikkeuksen.

Aamulla puoli viisi nousin ompeleen niitä verhoja, vieläkään ei nukuta. Jospa se joskus. Ei Arvo Ylppökään nukkunut öisin montaa tuntia, hoiti muuten mua kaksoskeskosena aikanaan, tartutti varmaan tän nukkumattomuusjutun.

Yritän uuteen yöhön taas asennoitua, onneksi ei eläkeläisellä ole ressiä unettomista öistä. Jos olisi viinipullo jääkaapissa, niin kyĺlä sihahtais.

Nyt kyllä tämä elämä mietityttää kovastikin. Haleja teille kaikille.
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 26.11.2018 05:59:09

huomenta Ulpukka hyvä, oot kyllä sydämellinen tyyppi. kiitos sanoistasi.
jatkan kliseideni letkaa, kaikilla meillä on omat murheemme. tarkoitan, että kirjoittelin äsken toisillekin kliseitä kliseiden perään. ei kaiketi haittaa.
sä pääsit sentään teatteriin! tarkoitan, että tämä eläkeläinen tässä ei saa lähdettyä edes elokuviin. meinaan että leffaan lähtöhän ei vaadi mitään etukäteen varattuja lippuja yms. ei tarvitsisi muuta kuin hypätä metroon ja mennä. mutta minähän se jumitan ja jumitan.
kovasti virtuaalihalauksia lähettelen sulle, täältä varhaisaamun pimeydestä.
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 1.12.2018 19:01:58

Moi vaihteeksi tänne omaan ketjuun. Mulla on tässä ollut ongelmia Plinkin kanssa, vähän väliä teksti katoaa. Mistä muuten löydän sen, jos olen ehtinyt tallentamaan, toimii nyt jotenkin oudosti?

Päivittäin olen monta kertaa lukenut teidän viestejä, on niin paljon helpompi olla kylässä teillä kuin meillä. Takarivin Taavi ei osaa olla Eturivin Eetu :)

Tänään on ollut kovin onnellinen olo. Vaikka ei sitä saisi. Kell " onni on, se onnen kätkeköön. Ensimmäinen onni oli aamulla, kun heräsin ja tajusin, että voin lähteä autolla liikenteeseen pikkujouluruokailun jälkeen. Join ruoan kanssa yhden lasin punkkua, puoli yksitoista olin kotona. Niinpä aamulla, kun heräsin puoli kuudelta, nousin ylös ja hyppäsin auton rattiin. Haudalta hain vanhat palaneet kynttilät ja vein uuden tilalle. Kävin keräämässä ruskeaa rasvaa kylmässä vedessä ja vanhukselle kaupassa. Sitten vanhuksen luo ja sen jälkeen ystävälle avuksi muuttosiivouksessa. Onnellinen, kun on voinut olla niin monelle avuksi tänään. Jaettu ilo on moninkertainen ilo.

Lainaan Sylviaa, mitähän on nurkan takana kourat kopollaan odottamassa. Sylvia, olet niin ajatuksissani päivittäin, voi kun voisin sun kanssa jutella nokatusten. Olet aivan ihana ja uskomaton.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 25.12.2018 09:52:17

Kuistin lasitus on täynnänsä jääkukkaa,
istun hämyssä ja kudon pientä sukkaa.
Kaksi tuntia nukuin yöllä,
senkin sain aikaan vaivalla ja työllä.
Niin monet mietteet mieltä vaivaa,
menneiltä vuosilta näin jouluna muistoja esiin kaivaa,
Joulu on silleesti herkkää aikaa.
Mennyttä on pukin odotus ja kiireen tuiske,
pienten jalkojen tömpsötys ja metelin huiske.
Oli aatto rauhaisa vanhuksen luona,
olin onnellinen, kun sain hänelle iloa tuoda.
Vietettiin yhdessä kymmenen tiimaa,
availtiin yhdessä menneitten vuosien pitkää siimaa.
Ei kauniimpaa kiitosta kotiin lähteissä saada voi,
hyvän mielen lämmin halaus ja kyynel silmäkulmassa toi.
Sanat "Kiitos, kun sain jouluna kanssasi olla, ei tarvinnut minun yksin olla".
Ikävä on isällä äidin luo,
jälleennäkemisen toivo hänelle iloa tuo.
Kun on ikää 94 ja nolla,
ei sairauksien kanssa ole enään hyvä olla.

Rauhallisia joulunpyhiä kaikille. Olette minulle tärkeitä.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 25.12.2018 21:00:38

Kiitos Ulpukka ajatuksistasi!
Pienin askelin pitkätkin taipaleet taitetaan! Ole armollinen itsellesi.
Varjolilja
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 26.12.2018 09:44:32

oi miten hyvä riimittely! kiitos, Ulpukka :D
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 28.12.2018 14:14:34

Tässä viattomien lasten päivänä tämä viaton lapsi ei ole tänään toiminut ollenkaan viattomasti.
Samainen flunssa, joka on vaivannut muitakin Plinkkiläisiä tässä joulukuulla,
on saanut minustakin otteen. Ja kuumaa inkiväärijuomaa hunajan kera hörpitty litratolkulla. Se on hyvä se. Mutta sitten se, mikä ei olekaan niin hyvä :(

Piti käydä apteekissa hakemassa droppia. Ja sen vieressä on Alko. Ja kävelin ihan muina miehinä sisälle. Ja ulos kävelin 35 cl hunaja-rommiputeli käsveskassa.
Siis kävelin sisään ajattelematta yhtään mitään. Varmaan flunssa tukkinut ajatusten kiertoradan totaalisesti. Kaksi totia tein, eikä kyllä maistunut hyvälle.
Jos viiniä olisin ostanut, olisi pullolle voinut käydä kalpaten. No, tällä nyt mennään tammikuun loppuun.

Synnintunnustus on nyt tehty :D Tosin vähentäminen on kyllä sujunut aika mallikkaasti
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Icetea_for_change » 28.12.2018 14:34:57

Meillä on kotona alkoholia aina eikä se useimmiten minua sen kummemmin houkuta jos olen päättänyt etten mitään juo mutta nyt mullakin viinipänikkä jääkaapista huutelee :shock: Se johtuu siitä että aion sen tipattoman pitää eikä siis mitään avattuja juomia voi jäädä joulukuun yli (minähän en juomia pois kaatele, olen niin pihi) joten eilen kaatelin oikein kunnon kaatoja lasiini. Ei siellä paljon ollutkaan mutta nyt on niin vähän että juon loput tänään tai sitten oikeesti kaadan sen pikkutilkan pois.
"Controlled use is not fatal and abstinence is not immortality." (Uusi Sherlock)
Icetea_for_change
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 28.12.2018 16:29:20

Niin paljon murhetta elämä mukanaan kantaa,
vaikkakin päivän hetket paljon iloa antaa.
On kipua siellä ja särkyä täällä,
jospa jaksaisimme vaeltaa aurinkoisella päällä.
Joskus se toivottomuus valtaa mielen,
mykistää puheen, halvaannuttaa kielen.
Onni ja ilo löytyy,
kun joku jaksaa pimeyteen huudella,
herkällä korvalla meidän kaikkien murheita kuunnella.
Onneksi meillä on tämä Plinkki soma,
Jokaisen meidän ikioma.
Tänne voit purkaa murheet ja paineet,
niitä ei kaada edes valtamerten laineet.
On upea porukka meitä palstalla täällä,
ei sellaista löydy muualla maan päällä.

Halauksia teille :D
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 29.12.2018 08:46:48

taas kiva riimittely! :P
ystäväni P on yhtä hyvä tuossa ja merkkipäivinäni odotan eniten juuri sitä että mitäs hän on taas rustaillut.
itse en osaa riimitellä ollenkaan. vaiks oon kirjoittanut koko ikäni ja ammatiksenikin.

kuule, sanoisin ettei noi sun hunajatotit merkkaa yhtikäs mitään. sulla kun on (kuten monella muullakin) hyvä vaihde päällä kohti muutosta. joten pyh synneille.
näin ei vissiin saisi sanoa täällä mut sanon kuitenkin. toivottavasti kukaan ei ota nokkiinsa.
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 29.12.2018 20:15:47

Lauantaiehtoon fiilikset hieman pakkasen puolella, ei viinin vaan flunssan takia.
Harmittaa, kun huomiselle sovitut menot ystävän kanssa jouduin perumaan.

Yksi kiva mielikuva käväisi silmien edessä hetki sitten. Kuvottavan yskänkohtauksen seurauksena piti käydä veskissä yrjöllä. Ja siitä seurasi oivallus. Enpä ole kuitenkaan kännissä :lol:

Hauskaa mielikuvaleikkiä oli Myskimalvalla ja Varjoliljalla rakettien ampumisesta.
Siinähän ne vuoden paskat lentäisivät taivaan tuuliin. Vähän sama, kun nuorempana tamppasin vimmatusti mattoja, ja purin kiukkuani, kun ukko oli kännissä. Taisin kuvitella antavani hänelle kunnon selkäsaunan :D

Eipä tarvi vuotta vaihtaa pirskeiden merkeissä, taitaa mennä täällä petin pohjalla sitä kuuluisaa inkiväärijuomaa kitaten.

Fridas Tsempit ja Voimahalit
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 30.12.2018 01:51:36

Ihana Ulpukka!
Parane pian ja inskua huiviin! :D
Pienin askelin pitkätkin taipaleet taitetaan! Ole armollinen itsellesi.
Varjolilja
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 1.1.2019 08:28:50

Tervetuloa vuosi 2019.
Tervetullut oli myös herätys kirkkain ajatuksin uuteen päivään.
Nyt sitten jatketaan tätä tipatonta tammikuuta, elämäni ensimmäistä sellaista.
Laitoin ihan laskurin päälle raksuttamaan nollaa tästä päivästä alkaen. Itseäni varten, siitä on sitten hyvä jatkaa, eiks niitä numeroita jatku vielä 31 jälkeenkin :D

Nautitaan talvesta ja lumesta, sitä taitaa tällä hetkellä riittää kautta maan.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 1.1.2019 15:33:08

Tämä mun vähentäminen on kyllä jonkinasteinen ihme, jota en itsekään
käsitä. Kun mulla ei ole minkäänlaista mielitekoa. Ja kulutus oli kyllä aivan ammattilaisen luokkaa. Pullo valkkaria joka arki-ilta ainakin puolen vuoden ajan, sitä ennenkin viikoittain. Aina yksin kotisohvalla. Eli en ole ollut ns. sosiaalinen käyttäjä kuten esim. IceTea. Enkä voinut ostaa tänään myöskään huomista varten, koska tiesin, että tyhjenee molemmat pullot. Piti vain kestää se häpeä, että naama tulee Alkon kassatytölle tutuksi. Olen satavarma, että tässä on teillä kaikilla sormenne pelissä, tai näppäimistöllä ne sormet ja ajatukset toisten tsemppaamisessa. Siitä teille ISO ISO kiitos ja halit.

Sylvia, kyllähän me saadaan mummoilla, kun me ollaan jo mummoiässä.
Kotoillaan ihan hyvillä mielin, tämä nuorempi sukupolvi tulee perässä. Sitten kun ne kotoilevat kynttilöiden, kutomisen ja Areenan avulla, me jo istutaan jossain palvelutalon kiikkutuolissa, ja eletään menneessä :D Mutta elämän rikkaus on myös siinä, että eri sukupolvet voivat vaihtaa elämän kokemuksia keskenään.
Niinhän se on aina ollut, meidän nuoruudessa nelikymppiset olivat ikäloppuja, nyt ysikymppiset ovat meille vasta vanhuksia, ja taas nämä kolmikymppiset lekurit niitä vauvanaamoja ja kadulla lastenvaunuja lykkivät äidit ovat lapsia itsekin. Siis meidän mielestä :lol:

Ymmärrän Sylvia hyvin tuon ikävän suhteesi kariutumisen jälkeen. Avioeron jälkeen minulla oli suhde, jota kesti viisitoista vuotta, sen päättymisestä on jo kolme vuotta. Emme asuneet yhdessä, mutta teimme yhdessä kaikkia ihania juttuja maan ja taivaan välillä. Nykyisin olen tyytyväinen yksin olooni, enkä todellakaan osaa kuvitella enään tässä iässä jakavani jääkaappia kenenkään kanssa. Silti huomaan joskus kaipaavani niitä tähtihetkiä, joita koimme. Nykyisin saatamme vaihdella joskus viestejä, ja jopa viime viikolla joimme kello viiden teet luonani. Eli suhde on vuosien kuluessa tasoittunut ystävyyden tasolle.

Nyt sitten sinne palvelutaloon toivottelemaan hyvää uutta vuotta, jatketaan tästä.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 12.1.2019 19:35:43

Häpeä tunnustaa, nyt repesi mullakin. Tipattomasta tuli semitipaton. Suunnaton ahdistus ja masennus päällä. Ei niinkään itse viinin tuska, kaipaus vain hetken unohdukseen. Vanhuksen kanssa paukut vähissä, lohduton on näkymä, voi kun ei itse tarvitsisi käydä tuota kaikkea lävitse. Juhanikarilla on hyvässä muistissa.
Asunnon remontti painaa päälle, kaaos on sen mukainen, pari viikkoa vielä pitää kestää.

Mieliala niin pohjilla, ettei tosikaan. Ei ole muuta suuntaa kuin ylöspäin. Joskus ja kun.
Taistelua pitää käydä, jotta löytäisi jotain valopilkkua elämästä. Mutta aina on selvitty.

Pitää nollata laskuri. Tai taidan ottaa pois kokonaan. En kestä tätä :x
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät