Olet täällä

Ulpukka haluaa liittyä jengiin

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ulpukka haluaa liittyä jengiin

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 4.2.2020 19:05:40

Halauksia ja lämpimiä ajatuksia Ulpukka! Valoa, toivoa ja jaksamista kaiken keskelle.
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 5.2.2020 08:41:40

Eipä ollut uutiset sitten niin hyviä kuin olisi voinut toivoa :cry: . Enpä voi muuta kuin lähettää lämpimiä ajatuksia.

Ja olen kanssasi samaa mieltä siitä, että tuossa tilanteessa juo viiniä jos tekee mieli ja ole juomatta kun ei tee mieli. Ei se vähentäminen nyt todellakaan ole päälimmäinen asia, oma hyvinvointisi on ja sinä parhaiten tiedät mikä siihen auttaa.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 5.2.2020 13:19:59

Hei Ulpukka,

Kiitos kun kävit meille kertomassa uutisesi, vaikka ne eivät olleet ne parhaimmat.
Olen useasti ajatellut sinua kun avaan tämän palstan.

Voimia sinulle paljon taistoosi. Minullakin on Sylviaa ikävä. Saatoin viikko sitten tätini hautaan ja katoavaisuutta olen pohtinut. Viininlipittämisen jälkeen on minun ajatuksissani yhä enenevässä määrin ollut kysymys siitä kuinka nämä meille annetut päivät käytämme.
Itse en kummoisia ole koskaan toivonut. Saan lapsestani voimaa, sillä hän jää tänne minun jälkeeni. Luonto, käsityöt ja luovuus. Kukkapenkki ja metsä. :D

Kuten huomaat olen taipuvainen aika syviin tunnelmiin.... mutta mustalla huumorilla pääsee pitkälle :D :D Sitä sulla on ja pidä tuo asenteesi. Se on yksi parhaimmista suojakeinoista arjen karmeuksia vastaan. Piipahda kertomaan välillä missä menet ja mitä kuuluu. En minäkään täällä enää niin aktiivisesti kirjoittele. Sama fiilis sinun vähentelystäsi kuin muillakin. Se ei ehken ole kaikkein päällimäisin asia, mutta hienosti sinä olet saanut tuonkin asian minusta selätettyä! Voisit nimittäin olla tilanteessa, jossa viini maistuisi aivan liikaa ja olo olisi kahta karmeampi. Hyvä sinä!!!!

Voi hyvin ystäväni. Sylvia on mielessäni myös. Hänellä olisi varmasti ollut paljonkin kirjoitettavaa tuosta katoavaisuuden tunteesta, jota yritän nyt elämässäni tasapainottaa. Ei voi jäädä tuleenkaan makaamaan.
Pienin askelin pitkätkin taipaleet taitetaan! Ole armollinen itsellesi.
Varjolilja
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja juhanikari » 5.2.2020 15:18:22

Minunkin puolestani pahoittelut ei niin hyvistä uutisista. Toivottavasti saisit vielä hyviä uutisia.

t. Juhani
Vähentäjä! Less alcohol is more life! :-)
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 5.2.2020 21:13:14

Voimia Ulpukka <3 !!
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Urtsi » 6.2.2020 18:38:16

Voimia, halaus, Ulpukka,
t. Urz
Kohtaa ja kannusta ensin lähintä lähimmäistäsi, itseäsi.
Urtsi
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 6.2.2020 20:46:14

Kiitos teille kaikille voimatsempeistä ja kannustuksesta. Niistä saa kyllä voimaa ja puhtia.

Perinnöllisyyspolilta sain tietoa, kannan geenivirhettä, joka lisää syöpäriskiä. Oikeastaan hyvä tieto, ei tarvitse kaikilta osin syyllistää itseään. Muutenkin tämä elämä on vähän kuin ämpäri täynnä punaisia ja vihreitä palloja. Seassa jokunen mustakin. Sitten poimit ämpäristä pallon. Vihreä antaa porskuttaa, keltainen hälyyttää, ja mustan kohdalla kolahtaa. Se on sitä elämän lottopeliä.

Nautitaan näistä päivistä, ympärillämme on paljon kaunista ja hyvää. Vaikkei sitä aina huomaa.
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 7.2.2020 10:37:45

Olen pahoillani Ulpukka puolestasi.
Sanaton olo, mutta ajatuksissani olet <3
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 7.2.2020 22:28:13

Hei Ulpukka.
Haluaisin sanoa jotain, mutta enhän minä taaskaan osaa.
Jospa joskus saisin kirjoitettua jonkin kivan tarinan.
Kaikkea hyvää Sinulle.

Putkis.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Pecorino » 14.2.2020 16:16:56

Voi ei Ulpukka! Olen niin pahoillani.

Nautitaan näistä päivistä, ympärillämme on paljon kaunista ja hyvää. Vaikkei sitä aina huomaa.

Tämä on niin totta. Nautitaan siis tästäkin päivästä.
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 26.2.2020 16:43:05

Hei Ulpukka.
Halusin tulla kertomaan Sinulle että olen saavuttanut tuhannenpäivän raittiuden. Lopetin eilen Antabuskuurini joka siis kesti tuon tuhat päivää. En oikein voi aina uskoa että olen oikeasti raitistunut, mutta kyllä olen. En siis juo enkä polta.
Voimia omaan taisteluusi sairauden kanssa.

Ystävällisesti Putkis.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 27.2.2020 07:36:14

Huomenta oma ketju,

Kotikonnuillani parina päivänä paistanut aurinko kummasti piristää mieltä. Vointikin on tällä hetkellä suht hyvä lisääntynyttä väsymystä lukuunottamatta. Hoidoissa on nyt menossa sytostaattitablettien vaihe. Eli otan aamuin illoin kahdentoista tunnin välein kolme sytostaattipilleriä, kapesitabiiniä. Sen jälkeen pidetään viikon tauko, tarkistetaan veriarvot, ja aloitetaan uusi kolmen viikon hoitojakso. Tätä jatketaan toukokuulle, jolloin tehdään uudet vastetutkimukset. Vielä ei tosiaan ole isompia sivuvaikutuksia ilmaantunut, tosin reilun viikon olen vasta näitä lääkkeitä syönyt, vielä ehtii. Mutta eihän huomisen tauteja kannata sairastaa tänään. Vaikeuksia on syödä aamupala heti herätessä, koska ruokahalu ei ole aamusta parhaimmillaan, lääkkeitä kun ei saa ottaa tyhjään vatsaan. Kyllähän se mustiin pukeutunut enkeli istuu edelleen olkapäällä, ja surullista huomata, että tiimalasista hiekka valuu. Eli huonojakin hetkiä eloon mahtuu, pääkoppa ei aina pysy matkassa tässä rumbassa.

Viini on pysynyt poissa kuvioista, vaikka en lopettaja olekaan. Hoidot ja lääkkeet ovat vieneet halunkin tuissutella. Luulen, että kotisohvalla tapahtuva tissuttelu on entistä elämää, olen huomannut, että ei se ollutkaan kivaa. Mulle se viini olikin enemmän tapa kuin halu ja himo itse viiniin. Tapojaan voi näköjään muuttaa, kimmoke siihen olisi tietty voinut löytyä jostain muusta kuin sairaudesta. Eli ei niin huonoa, ettei jotakin hyvääkin :D

Ai niin, tuli mieleen, että onhan tän lääkkeen myötä yksi harmitus tullut. Sytostaattitiputusten jäljiltä lähteneet hiukset ehtivät sen verran kasvaa, että pystyi ilman pipaa tai huivia olemaan muuallakin kuin kotona, peruukista en ole koko aikana välittänyt. Nyt taas alkaa tämä lyhyt ja ohut hius uudelleen katoamaan, nähtäväksi jää lähteekö taas kokonaan vai harveneeko vain. Kokonaisuuden kannalta pieni juttu, mutta silti hiukset on osa minuutta ja naiseutta, ja sen katoaminen ärsyttää. Ja taas haetaan tästäkin hyvä puoli, viitenä aamuna viikossa käyn uimahallissa, eikä ole huolta hiusten kuivaamisesta ja vääntämisestä. Ah niin helppoa ja nopeaa :lol:

Vilmasto muisteli Sylviaa omassa ketjussaan, niin olen minäkin usein tehnyt. Palasinkin pari päivää sitten Sylvian ketjuun, ja lueskelin sitä pitkän tovin. Hänen kirjoituksistaan ammennan itselleni voimaa.

Kaikkien kirjoitukset edelleen päivittäin käyn lukemassa, vaikka kirjoittaminen onkin jäänyt. Kiva, että te jaksatte kirjoittaa, ei olisi koko Plinkkiä ilman teitä. Onnistumista edelleen kaikille vähentäjille ja lopettajille. Ja kun kompastuu, niin pystyyn vaan ja uutta yritystä kehiin.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 27.2.2020 13:14:21

Olipas kiva kuulla sinusta Ulpukka! Monesti olet ollut mielessäni, mutta en ole tänne uskaltanut terkkuja laittaa, kun pelkään, että sitten koet velvollisuudeksi siihen vastata vaikka et jaksaisi.

Voin kuvitella, että hiusten lähtö ottaa koville, vaikka se muka on vaan pieni harmi tuossa kokonaisuudessa. Kyllä se minulle ainakin olisi sen kokoinen harmi, että vaatisi vähän totuttelua.

Kiva kuulla, että edes vähän parempi olo nyt kuin niiden suoneen tykitysten aikaan. Ihan mieletöntä, että käyt 5 päivänä viikossa uimahallissa :shock: :) :shock: ! Sille nostaisin hattua jos sellaisen omistaisin.
Itsekin tänään menen uimahalliin. Jatkamme kaverin kanssa syksyllä aloitettua pääkaupunkiseudun uimahallien läpikäyntiä. Kohta alkaa kyllä olla lista meiltä lopussa. Ihan kaukaisimpiin emme viitsi ajaa. Tänään kuitenkin vielä jäljellä yksi suurimmista mitä täällä on. Ja ennen halliin menoa sen ympäristössä kävelylenkki. Se tekee niin hyvää nyt kun aurinko paistaa 8) Ja lopuksi sitten vielä pullat uimahallin kahviossa, täytyy kumota mahdolliset terveysvaikutukset :lol:

Toivottelen sinulle mahdollisimman hyvää vointia ja aurinkoisia päiviä. Jospa se aurinko pitäisi sitä mustiin pukeutunutta tyyppiä pikkaisen loitommalla hetkittäin :P
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 11.5.2020 10:06:43

Hei Ulpukka! Kauhean usein mietin mitä sulle kuuluu, joten olisi kiva jos laittaisit viestiä, jos vaan jaksat ja kykenet :)
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 12.5.2020 11:41:20

Heips vaan Vilma ja muutkin ns. vanhempi väki, kuten Vilma meitä kutsui. Ja uudempi väki myös, tervehdys teillekin. Paljon on uusiakin kasvoja, en vain ole saanut aikaiseksi tsemppejä ja kommenttia. Olen kyllä teihinkin tutustunut. Tämä hiljaisuus on kyllä ihan omaa saamattomuuttani. Sitä kyllä ilmenee nykyään ihan kaikessa olossani, rehellisyyden nimissä voisin sanoa itseäni laiskiaiseksi.

Tauti kait kulkee omia polkujaan, neljännen tablettisytostaattikuurin lopetin viikko sitten. Elimistö sieti kapesitabiinit hyvin, ainoa sivuvaikutus oli jalkapohjien ja kämmenien ihon punoitus ja polttelu sekä kuivuminen. Aamuin illoin kun jaksoi tarttua rasvatuubiin, niin hilseily pysyi aisoissa, ja kuumotukseen löytyi pakastimessa jäähdytetystä kaurapussista helpotusta.

Eilen kävin taas ct-kuvauksessa, perjantaina on vaihteeksi verikokeet. Välillä on kyllä neulatyynymäinen olo.
Maanantaina luustopiikin vuoro, ja tiistaina syöpiksen lääkäri. Sitten kuulee, mikä on tautitilanne, ja onko hoidoilla ollut lainkaan vastetta. Enään en jaksa huolehtia huomisesta, kun kenellekään meistä ei ole huomista luvattu.

Koronatilanne kyllä ottaa aivoon, kun riskiryhmäläisenä pitää olla tai ainakin yrittää olla varovainen. Oikein naurattaa, kun syöpiksellä hoitajat jaksavat muistuttaa minua riskiryhmään kuulumisesta. Niin kuin sen voisi hetkeksikään unohtaa, kun kellon mukaan elät ja nielet lääkkeitä ja ramppaat verikokeissa.
Olen ollut kansalaistottelematon, itse käyn ruokakaupassa, tapaan paria ystävää (hekin riskiryhmää) ja lapsia ja lastenlapsia puisto- ja terassitreffeillä. Eli terve järki käteen, välttelen ihmispaljouksia, muistan turvavälin ja käsihygienian. Sen täytyy riittää. Jos sairastun, niin sitten se on niin tarkoitettu. Onhan tuo jo valmiiksi kuolemanleima lyöty otsaan. Uusille lukijoille tiedoksi, että mun tapana on viljellä mustaa huumoria, nää entiset kirjoittajat on sen todenneet jo aiemmin :lol:

Viiniäkin kokeilin tällä viikolla tässä sohvan nurkassa lipittää, kun hoidot on tällä hetkellä tauolla. Täytyy todeta, ettei siitä kyllä mitään kiksiä tullut. Vappuaaton 0 % kuohari oli paljon miellyttävämpi kokemus. Tuli sellainen fiilis, että antaapa olla. Piti muka kokeilla, että oliko se sitten niin kivaa, kuin muistelin. No ei todellakaan ollut.

Se tässä on harmittanut, kun uimahalleihin ei pääse, alkutalvenhan kävin siellä jopa viitenä päivänä viikossa. Onneksi nyt voi pyöräillä. Tosin aina on ylämäki ja vastatuuli. Eli kertoo siitä, että kunto ei ole parhaimmasta päästä.

Odotellaan tässä ilmojen lämpenemistä, että päästään nauttimaan kesästä. Joissain paikoissa aiemmin kuin toisissa. Helsingissä kirsikkapuut kukkii, ja Lapissa hiihdetään vielä täyttä häkää. Ilon pilkahduksia toivon jokaisen päivään.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät