Olet täällä

Ulpukka haluaa liittyä jengiin

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ulpukka haluaa liittyä jengiin

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 12.5.2020 13:48:13

Ihanaa kun jaksoit kirjoitella. Ja hienoa, että saat välillä taukoa hoidoista. Toivottavasti niistä on hyötyä.

Minua kanssa harmittaa, että ulkouimalat eivät voi avata vielä. Nyt kai ovat aukeamassa ensi kuussa, mutta vähän kyllä itse mietin uskaltaako sinne mennä. Siellä suihku- ja saunatiloissa ollaan aika lähekkäin väkisinkin. Ja allaskin on yleensä täynnä niihin aikoihin kun pääsen sinne. Mutta seuraan nyt miten tuo tautitilanne kehittyy.

Itse kyllä myös tapailen ystäviä etenkin ulkotiloissa. Jotenkin tuntuu siltä, että jos tauti on tarttuakseen siinä kun jonkun kanssa ulkoilmassa juttelen 1,5 metrin etäisyydellä niin sitten on kyllä sellainen tauti, että sitä en voi välttää. Suurempi riski kai siellä kaupassa on ja sinne on mentävä.

Minä ostin eilen sähköpyörän! Nyt loppui alituiset mäet ja vastatuulet :lol: :lol: :lol: Alkoi ottamaan ne niin paljon pattiin vähitellen. Vaikka minulla ei ole mitään syytä miksi en voisi kuntoani kasvattaa tahkoamalla mäkiä tavallisella fillarilla niin totesin vaan, että haluan päästä liikkumaan helpommin. Siten tulee liikuttua myös enemmän. Suosittelen siis sinullekin. Omaani en kyllä ole vielä kotiin saanut. Kovasti odotan tekstaria, että se olisi tänään valmis haettavaksi. Täällä kyllä taivas alkaa mennä niin mustaan pilveen että voi jäädä tänään ajelut väliin.

Paljon aurinkoa ja lämpöä sinne sinun kevääseen.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 13.5.2020 07:40:18

No hei Ulpukka ja mukava kuulla susta!
Samoin samaa mieltä, että terve järki riittää koronan suhteen. Käsihygienia ja turvavälit sekä välttelee väenpaljouksia. Mä oon aatellut, että entä jos eristäytyy kotiinsa ihan vaikka puoleksi vuodeksi ja sitten lähtee liikkeelle niin mitenkäs sitten se vastustuskyky toimii?! tuskin nyt kukaan kokonaan linnoittautuu sisätiloihin pitkäksi aikaa, mutta sinne päin. Mun vanhemmat on iältään+perussairauksiltaan riskiryhmäläisiä, mutta kyllä mä niitäkin kannustan ulkoilemaan ja juttelemaan turvavälin kanssa naapureitten kanssa. Isä kun meinas tosiaan olla ensin koko loppuvuoden piilossa sisällä :lol: meinas nimittäin, että muutamalle naapurille turvavälikäsite on tuntematon. Kehoitin vaan sanomaan, että jututettava pysyy kauempana tai sitten ei jutella ollenkaan. Oli ne naapurit oppineet sitten ettei isän lähelle sovi mennä ja nyt ne istuu rollaattoriensa päällä juttelemassa toisilleen välimatkan turvin. Se mitään puhumista ollut vaan ne huusi toisilleen kun kerran satuin siihen paikalle :lol: taitas olla paikallaan se kuulonkin tarkistaminen noille 8)

Mustan huumorin avullahan me olemmekin selvinneet monesta jutusta täällä. Ihan parasta <3
Vakavalla asialla ollaan liikkeellä vaan kun ei jaksa aina olla vakava. Töissäkin välillä se meidän huumori siellä kulisseissa vois olla monelle ihan liikaa, mutta kun se tuo voimaa jaksaa.

Toivottavasti pian tosiaan lämpenee ja niitä ilon pilkahuksia minäkin toivottelen <3

ps. Vilmalle o nnittelut uudesta fillarista ja jään odottamaan raporttia kulkepelistä sitten kun olette tutustuneet :D
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 13.5.2020 14:49:59

Minäkin jään mielenkiinnolla odottelemaan Vilman kokemuksia uudesta fillarista. Ja jos kokemukset ovat hyviä, niin kiitos merkki ja malli. Eihän sitä saa mainostaa, mutta joka päivä yhdessä viestissä yksi kirjain :lol:

Nyt on sitten meillä päin hoivassa tehty päätös, että vanhuksia voi tavata ulkona kahden metrin turvavälein käyttäen maskia. No eipä paljon lohduttanut, kun 96 v. vanhuksen näin ulkona valkoisen naamarin takaa, hänellä oli myös maski. Kuulo ja näkö on huono, tunnistiko edes ilman kosketusta. Ilme ja katse oli surullinen ja alakuloinen, eipä sieltä suusta montaa sanaa tullut. Onko tämä nyt sitten parempi, vanhus kuolee joka tapauksessa lähivuosina. Sanon vuosina, koska useammin kuin kerran on soitettu, että tilanne on vakava. Ymmärrän, että vanhuksia suojellaan. Mutta on siinä jotakin, jota en ymmärrä.

Ikkunanpesuvimmani sain tänään tyydytetyksi, kun kinusin yhdeltä lapsistani muutaman illan, että eikö teille saisi tulla pesemään ikkunoita. Rakastan ikkunoiden pesua. Kun kuulee sen rahinan rättiä vasten likaisissa ikkunassa ja ääni muuttuu toisen kerran pyyhkiessä. Ja sitten se kirkkaus, koko huone näyttää erilaiselta. Tosin junnu sanoi, että ei sulla todellakaan ole lääkitys kohdillaan :lol:

Näillä pienillä iloilla taaplataan eteenpäin, olkoon se sitten vaikka ikkunanpesua.
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 14.5.2020 08:36:38

Jos vielä ikkunat himottaa niin meille olet aina tervetullut. Riittää monen kokoista ja näköistä ja kaikki varmasti likaisia :lol:

Katsotaan jos ylläpito sallisi mainostamisen kun kyseessä on tällainen käytännössä terveysvaikutteinen ja raittiutta edistävä tuote, siis polkupyörä: Kalkhoff Endeavour 3 B.
Vähän erilainen kuin alunperin kuvittelin ostavani, mutta tuntui parhaalta ratkaisulta. Jokaisessa kokeilemassani oli jotain hyviä puolia, mutta missään ei aivan kaikkia. Tämä meni lähimmäs sitä. Raporttia seuraa, kun pääsen polkemaan. Nyt vaan toivon kuivia ja miellellään vähän lämpimämpiä kelejä.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 14.8.2020 21:44:55

Hei Ulpukka!
Putkiksen ketjussa on ehkä jotain Sinua kiinnostavaa.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 19.8.2020 20:49:16

Päivitystä tapahtunut täällä kuin sitten viimeksi :D Vähän arkaillen kirjauduin, kun eihän tämä enään liity niinkään alkoholiin. Mutta sitten oivalsin, että onhan täällä muitakin, välillä taukoa pitäen, välillä lasi täyttyy. Sylvian enkelinsiipien hipaisu rohkaisi minua kirjoittamaan. Hän on valovoimaisuudessaan läsnä jokaisessa hetkessä, jolloin avaan Plinkin. Eli joka päivä. Ja lupasin Putkikselle päivitystä. Ja varmaan jokunen vanha ystäväkin täällä haluaa kuulla, että menossa mukana :D

Uutiset tänään olisivat voineet olla parempiakin. Lapaluun takana pehmytkudoksessa on uusi etäpesäke, luuston syöpälevinneisyys pysynyt ennallaan. Sisäelimissä ei vielä etäpesäkkeitä. Helmikuusta asti jatkunut pillereiden syönti ei riittänyt hillitsemään kasvua, perjantaina aloitetaan uudet lääkkeet suonensisäisenä tiputuksena. Viikon välein kolmen viikon ajan, viikko lepoa, ja uusi rundi. Näitä kolme kierrosta, sitten taas kuvaukset. Hevoskuuri kortisonia ennen hoitoja ei innosta, kokemuksesta tiedän kortisonin haittavaikutukset. Uuden syöpälääkkeen sivuvaikutukset jää nähtäväksi. Onneksi on tulossa talvi, on helppo kulkea pipa päässä, kun hiukset taas lähtee. Ehtikin nuo kasvaa niin, että kehtasi kulkea ihmisten ilmoilla paljain päin. Mutta eipähän kulu shampoota eikä hoitoainetta, eikä tarvitse maksaa kampaajalle, voi silläkin rahalla ostaa lääkkeitä. Ei muuta kuin eteenpäin, sano mummo lumessa. Suomalaisella sisulla, mustalla huumorilla ja oikealla asenteella.

Pakastinta olen täyttänyt, jauhemaksapihvejä, haukimurekepihvejä, lammaskaalta. Harmi, kun pakastin on sitä puolikasta kokoa, ei sinne enempäänsä mahdu. Onneksi jälkikasvun perheisiin kelpaa tekemäni ruoat. Jotenkin sitä pitää päivänsä täyttää. Vaikka sitten tekemällä ruokaa. Ja pääasia, että täytämme päivämme muullakin kuin prosenttipitoisilla juomilla. Nautitaan selvistä päivistä ja aamuista ilman krapulaa.

Putkis, kirjasi on postissa tulossa. Sen saavuttua voi edessä olla valvomista pikkutunneille asti. Odotan sitä kovasti.

Syksyn tuloa odotellen valoisin mielin,
-Ulpukka
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 19.8.2020 23:57:45

Hei Ulpukka.
Ensinnäkin toivon mieleesi valoa ja voimaa.
En tiedä mitä sanoisin...

Meitä on varmasti monta seuraamassa kuulumisiasi...
Haukimurekepihvit, Hauki parhaassa muodossa. :)

Mitäpä tässä osaisi sanoa?
Toivon että kirjani antaa Sinulle suuria tunteita, kuten surun, ilon ja toivon.
Kun tiedän että Sinäkin luet tarinani, tunnen suurta kiitollisuutta sitä voimaa kohtaan, joka sai minut kirjoittamaan.
Putkis
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 20.8.2020 06:32:04

Hei Ulpukka, olen kaivannut sinua ja ihanaa, että päivit kuulumisesi. Helppoa tietä ei ole elämä sinulle viime aikoina tarjonnut. Toivotan syksyysi valoisaa mieltä, rauhaa ja toivoa sekö tietysti mahdollisimman hyvää vointia ja hoitovastetta. Olet omalta osaltasi luonut tänne palstalle sitä maagisen hyvää henkeä ja antanut meille kaikille niin paljon jakamalla tarinaasi.
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 20.8.2020 11:07:10

Ai että ilahduin kun tulit taas Ulpukka kirjoittelemaan :P !

En tietenkään ilahtunut siitä, että pillerien popsiminen ei tuottanut haluttua tulosta. Olisihan se niin paljon miellyttävämpi vaihtoehto kuin tuo raju tiputus hoito. Pidän kuitenkin taas peukut ja varpaat pystyssä, että se tuo tulosta ja ennen kaikkea, että et ihan kauheasti joudu sen aikana kärsimään sivuvaikutuksista.

Mulle myös kelpaisi kyllä sun tekemät ruoat :D Itseä kun ei aina oikein tuo ruoanlaitto inspiroi, kun pitäisi illalla keksiä jotain mitä nopeasti saa tehtyä ja sitten aina pyörittää niitä samoja ruokia viikosta toiseen.

Toivottelen sinulle kauniita loppu kesän ja alku syksyn päiviä sekä mahdollisimman siedettäviä hoitoja. Tule taas päivittämään tilannetta kun jaksat.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 21.8.2020 21:48:13

Paklitakseli, C₄₇H₅₁NO₁₄, on Pohjois-Amerikan länsirannikolla kasvavan lännenmarjakuusen nilasta eristetty diterpeenirakenteinen solunsalpaaja, jonka tuottaa endofyyttinen kotelosieni Taxomyces andreanae. Näin sanoo Wikipedia.

Kyllä lääketiede on ihmeellistä. Nyt on ensimmäinen annos tätä kotelosienen tuotosta tykitetty suoneen. Kanyylin laitto tuotti vaihteeksi vaikeuksia, tunsin taas itseni neulatyynyksi. Neljännellä kerralla onnistui, kun lopulta löytyi passeli suoni. Ensi viikolla laitetaankin laskimoportti, jonka kautta lääke voidaan jatkossa antaa.

Melkoista myrkkyä taitaa tuo kotelosieni tuottaa, kun aamulla ennen hoitoa piti ottaa viittä erilaista estolääkettä. Kun eivät nyt vain estäisi syöpäsolujenkin tuhoa.
Kortisonin hevosannos pyörittää nyt ylikierroksilla. Ja jääkaapin ovi heiluu tuhkatiheään. Varmaan söisin jääkaapin oven, jos sisältä ei löytyisi ruokaa :lol:
Olisipa Putkiksen kirja tullut tänään, ensi yönä se olisi tullut luetuksi, kun kortisoni valvottaa. No, ei tullut, nykyäänhän posti ei tunne sanaa nopea tai ykkösluokan posti.

Nyt vain toivon mahdollisimman vähän sivuvaikutuksia. Mutta kaiken otan nöyränä vastaan, ajatellen, että minuahan vain yritetään pitää hengissä.

Tänään kävi mielessä, että viini voisi maistua. Siis vain kävi mielessä, tietenkään ei voi enkä ota. Toisekseen sainhan jo lasillisen paklitakselin sivutuotteena, kyseinen lääke sisältää alkoholia. Eli auton rattiin ei muutamaan tuntiin hoidon jälkeen ole asiaa.

Nautinnollista ja rentouttavaa viikonloppua. Aineiden nauttiminen olkoon kuitenkin kohtuullista.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 22.8.2020 06:21:16

Sienet rokkaa :P
Tuli hyvät naurut sateiseen aamuun kun kuvittelin sua jääkaapin oven kimpussa :lol: :lol:
Sulla on asenne kohdallaan vaikka voin kuvitella ettei se aina ihan niinkään ole. Niihin hetkiin toivotan voimia!

Putkiksen kirja tuli mulle eilen ja se tuli DHL:lä. Valitsin siellä kaupassa ihan normaali toimituksen. No, itse en nyt ehdi lukemaan koska lähden 8 hauskan naisen kanssa koko päiväksi "retkeilemään". Aineita tulee varmasti nautittua mutta ennen kaikkea nautin seurasta.

Olkoon viikonloppusi mukava ja olkoon sieni kanssasi :P
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 22.8.2020 09:00:03

Ulpukalle iso <3
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Korkinkadottaja » 23.8.2020 20:15:40

Kiva tosiaan kuulla Ulpukan kuulemisia, vaikka ne kuulemiset eivät niin kivoja olisivatkaan. :?

Tämä juoppo silti jatkaa kanssaelämistä kaikkien forumilaisten keskuudessa. 8)
Maksa kestää koko elämän.

-Juice Leskinen-
Korkinkadottaja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Belle123 » 23.8.2020 23:51:39

Hei Ulpukka, olen suht uusi täällä, mutta eipä muuta voi todeta kuin hiljaiseksi vetää asenteesi. Oikein paljon valonsäteitä päiviisi, jääkaapin sisällön (ja oven) syömisen, ikkunanpesun, hoitojen ja mustan huumorin ja läheistesi avulla ja ohella. Asiat tulevat mittasuhteisiin, kun asioista tietävä ja tunteva niistä kertoo. Oikein hyvää viikonalkua sinulle. : )
Belle123
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 24.8.2020 06:53:03

Kiitos teille kaikille tsempeistä, ihmeesti se lämmittää, tämä mukana eläminen.
Tervetuloa Bellekin, olen lukenut sinunkin mietteesi, vähänlaisesti on vain ollut virtaa tsempata nyt muita.
Kylläpä minä päivittäin täällä Plinkissä roikun.

Heittelen ilmaan hirveästi tahdonvoimaa, uskoa ja lujuutta onnistumisiin taistelussa tissuttelun tuskan kanssa. Minun taisteluuni puututtiin vain hieman rankemmalla kädellä, nyt on käsillä toinen taisto.
Enään ei kaikki valta olekaan omissa käsissäni. Käytän sen, minkä itse pystyn, huominen pitää huolen itsestään.

Iloisia ajatuksia, auringonvaloa ja lämpimiä halauksia.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät