Olet täällä

Tipaton tammikuu 2019

Haluatko etsiä keinoja vähentää alkoholin kulutusta? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta niille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Etsitään yhdessä uutta vaihdetta. Kaveria ei jätetä!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Tipaton tammikuu 2019

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 10.1.2019 18:16:53

Hei Boheemi, me ei ollakaan tavattu.
Älä nyt kovin pitkäksi aikaa jätä sitä pyyhettä lojumaan sinne kehään, yritä noukkia se ylös.
Kyllähän tämä elo välillä koettelee oikein olan takaa.

Oletko käynyt lääkärissä uniapnean takia? Cpap hoidosta on hyviä tuloksia. Mulla on useampikin tuttava, jotka ovat käyttäneet tätä maskia jo pidempään. Parantaa kovasti elämän laatua.

Tsemppiä, suunta taas ylöspäin.
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 11.1.2019 19:59:29

Kauppareissusta selvitty. Vähän kyllä teki mieli perjantaipulloa, mutta onnistuin välttämään oluthyllyt. Muutama hauskakin huomio tuli kaupassa tehtyä. Ensin keräsin ostokseni kauppakorin toiselle reunalle, tein tietenki automaattisesti tilaa oluille. Sitten kassalla tarkistin että henkkarit on varmasti ensimmäisenä lompakossa jos myyjä niitä sattuu kysymään. Kyllä, minulta kysytään aika useinkin paperit, vaikka olen 30v. Kai oon sitten nuorekas. 8) No eipä niitä henkkareita tietenkään kysytty kun en olutta ostanut. Sitten kolmas huomio oli viellä se, miten vähän ostokset maksoivat, vaikka ladoin korin täyteen tavaraa. Kun on niin kauan ostellu kaljoja, niin en muistanutkaan että ei se ruoka niin kovin kallista ole. En valehtelematta muista milloin viimeksi(muutamaa kertaa lukuunottamatta), olisin käynyt kaupassa ostamassa VAAN ruokaa. Aina on oluet ollu pääosassa. Ihanaa että saa kerranin käydä kaupassa niin kuin normaalit ihmiset. Semmosta tänään. :)
venkku
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 11.1.2019 20:03:19

hyvä venkku! hienosti toimittu kaupassa. ja sun huomiot on tuttuja itsellenikin. paitsi tietty toi henkkarijuttu :lol:
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 12.1.2019 10:36:16

Tänään vapaapäivä eli eilen perjantaina olis ollut viinilasillisen paikka. Klo 23 havahduin säpsähtäen sohvannurkassa ekaa kertaa siihen ajatukseen. En ollut tajunnut koko asiaa aikasemmin. Vaikka kyllä mä sen tähän asti olen AINA muistanut jossain välissä ihan vaikka edes välähtävänä ajatuksena näin ennen vapaapäivää. Mä en edes töissä ollut ajatellut asiaa kertaakaan :shock: oikein sitten siinä makustelin ja en saanut edes mieleen miltä se punkku olis suussa tuntunut (mies siinä kyllä kummissaan vilkas kun tuijotin tyhjää kättäni ja mumisin itekseni jotakin :lol: ).
No mutta sitten se välähtävä ajatus kävi kyllä mielessä tuossa kun aamupalaa valmistelin :roll: mutta ei niin, että se ajatus riittäis toteutukseen asti.

Tsemppiä jokaiselle pyrkimyksessään.
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Icetea_for_change » 12.1.2019 16:27:49

Nyt kyllä kävi Icetea-tädille niin että skumppapullo vei eilen voiton. Perjantait on vai-kei-ta!

Kohtalokseni koitui se että talosta olikin loppuneet kaikki vaihtoehtoiset juomat, jopa Sodastreamistä oli poreet lopussa, ja kun jääkaapin ovessa on koko ajan töllöttänyt se kuohuviini niin janoissani en sitä kyennyt enää vastustamaan.

Nyt taas jatkuu kärvistelyni ja itse asiassa mietin että voisin jatkaa tällä semi-tipattomalla kärvistelylinjalla pidempäänkin. Eli pitäisin perustilanteena sitä etten juo yhtään mutta sitten juon kun en enää muuta keksi + tietysti seurustelutilanteissa. Ei ehkä kovin killerikonsepti ole mutta sikäli uutta ajattelua minulle että aiempi suunnitelmani oli palata siihen perusvähentelytavoitteeseeni heti helmikuun alusta. Nyt siis mietin linjan kiristämistä. Eihän se minun ”perusvähentely” viime syksynä oikein toiminut.

Näin nyt kävi. Mulla on muutaman päivän ollut aikamoista levottomuutta, ja tuon skumppasiemailun jälkeenkin nukahtaminen oli viime yönä hirveän vaikeaa. Tänään on ollut toiminnan tahti hieman hitaampi kuin viime lauantaina, ei merkittävästi kuitenkaan. Tein saman harjoituksen kuin viime lauantaina että kävelin ostoskeskukselle, hoidin muutaman asian siellä ja kävin kaupassa.

Ei oikeastaan harmita suuresti. Harmituksen kävin läpi jo eilen kun sen pullon korkkasin. Ja nyt taas jatkuu ”semisti tipaton”. Ensi perjantaina on ne kekkerit jotka olin jo etukäteen korvamerkinnyt ei-tipattomiksi.
"Controlled use is not fatal and abstinence is not immortality." (Uusi Sherlock)
Icetea_for_change
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ginger2 » 12.1.2019 16:56:20

Hei jäätee, mulle olis voinut käydä ihan samoin. Ja on käynytkin monesti. Skumppa vaan on nii-in vaikeasti vastustettava ja koko pullohan silloin on kumottava. Oi ne ihanat kuplat.

Mutta miten kirjoitit, niin tuostahan on hyvä taas palailla ruotuun. Mä ajattelen että itselle pitää olla armollinen. Toi oli eilen ja siitä taas eteenpäin!

Itselläni huonoista yöunista johtuen eilinen oli aika sumuinen päivä. Ja tarkoituksena vaan tankata unta. No se onnistui ja elämä tuntui tänään auringon ja valon myötä jopa lähes ihanalta.
Kyllä sä pystyt!
Ginger2
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja venkku » 12.1.2019 21:38:38

Kiitos kehuista Sylvia, lämmitti mieltä. :)

Icetea: Minäki oisin kiskassu sen skumpan, jos mulla olisi sellanen. En vaan pysty asua samassa tilassa alkoholin kanssa. En juuri edes juo muuta kuin olutta, mutta jos mulla kotona jotain on niin sen kyllä juon. Se on tullut harvinaisen selväksi. :roll: Mutta kannattaa olla itselle armollinen, tää on vaikea riippuvuus ja repsahduksia tulee varmasti kaikille. Se on ihan normaalia.

Mulla on ihan kamala ruokahalu. Suolasta ja makeaa on mennyt vuoron perään. Pari isoa pulloa limua, pussi enkelisuklaapatukoita joululta.ym ym. Mutta ihan mitä vaan kunhan ei olutta, näin ajattelen. Ehkä tämä ajan kanssa menee ohi. Onko muilla kokemusta? :D
venkku
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Fullmoonn » 12.1.2019 21:51:37

Venkku täällä myös mieletön herkkuhimo koko ajan, nytkin väännän sipsiä :lol: uskon että johtuu kaamoksesta :D voi että mä inhoan tammikuuta kun melkein joka vuosi loputonta väsymystä. Ihme kyllä alkoholin himoa ei oo ollu. Ennen sitä on meinannu tulla melkrin jokaisen negatiivisen olotilan seurauksena, jospa ei nyt 8)
The Pain You Feel Today is the Strength You will Feel Tomorrow
Fullmoonn
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Pecorino » 13.1.2019 03:24:13

Mulle kävi vähän kuin Vilmastolle, eli "unohdin" ajatella alkoholia. Perjantai on ollut mulle aina tosi hankala päivä olla juomatta. Kun olen päättänyt olla juomatta ja selvinnyt siitä, on la aamu ollut aina yhtä itsensä onnittelua ja sen miettimistä, että onneksi en ole krapulassa. No eilen aamulla meni pitkään ennen kuin muistin koko asiaa ja sitten hämmästyin, että en ole krapulassa enkä ole muistanut onnitella itseäni. Tämä on mulle iso asia. Kertoo, että "perjantaipakko" alkaa murentua.
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 13.1.2019 04:24:02

mulla taas kävi melkein just noin lauantaina kuin Jääteellä perjantaina. ihan viittä vaille etten poksauttanut kuohuviinilekaa jääkaapistani.
ei mitään hätää, Icetea. jatketaan, jatketaan harkkoja. se on jutun juoni.

PS. toi killerikonsepti on mainio sana tossa :lol:
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Myskimalva » 13.1.2019 10:11:23

Mun tipattomani on veitsenterällä.
En ole mitenkään voinut unohtaa alkoholia, kun mies juo koko ajan, siis aivan koko ajan. Juo ruokajuomat, saunakaljat, siinä välissä muutama että pysyy olotila mukavana. Pullon jättää keittiön pöydälle kun on kätevästi siinä keskellä kaikkea ja on helppo ottaa pieni terävä ohi kulkiessa.
:twisted:
Nyt huomaan kuinka paljon alkoholia kuluu. Olisi ollut hänelle huomattavasti ajankohtaisempi tämä Tipaton.
Sen minkä voimme tehdä, voimme myös jättää tekemättä.
-Aristoteles-
Myskimalva
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vilmasto » 13.1.2019 10:31:11

No mitä kummaa kun KAIKKI näkäjään on täällä yöllä riekkunut kirjoittelemassa :shock: huom.mulla on ehkä hieman taipumusta liioitteluun...

Mutta mun vaikein viikonpäivä on näköjään vapaa lauantai.
Eilen jossain välissä iltapäivää siivoilin ja semmonen kamala hirveä ärtymys nosti päätään mun sisällä ja teki mieli ottaa itkupotkuraivarit. Uskaltauduin katsomaan kelloa ja se oli puoli neljä. Just se aika jolloin on ollut kiva korkata viinipullo ja alkaa valmisteleen sitä vapaapäivän kivaa ruokaa. Mutta vaikka olin jo ruoan laittanut uuniin muhimaan niin kuitenkin mun biologinen kello tuumas, että its wine o´clock.
Suivaannuin ja hain kahvakuulan ja vetäsin puolen tunnin treenin hiki hatussa läpi ja huudatin heviä youtubesta. Huomioikaa nyt etten stereoista 8)
No se olo helpotti sitten eikä mulla ollut aikomustakaan kaivella viinipullo jemmapaikasta tai ryövätä miehen oluet. Mun ei tehnyt mieli alkoholia, mutta se olo! tai voihan se olla, että teki mieli vaan en tunnistanut sitä semmoiseksi.
Ja näköjään mulla on 2 seuraavaakin viikonloppua vapaana niin kyllä mun lauantait voi olla koetuksella. Aivan sama sille perjantaille, mutta tää vapaa lauantai. Vaikka on se tämäkin tässä ajan saatossa helpottanut kuitenkin. Onneksi.
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Desert » 13.1.2019 13:21:06

Tässä tulee raukkamainen luuseri :oops: Piti sitten loppua tipattoman jo perjantaina muutaman kaljan takia ja eilenkin muutama. Ei niitä jättimääriä, mitä ennen, mutta kuitenkin piti sortua. Jatkan helmikuun puolelle tipatonta 10 päivää ja ensi viikonloppuna en lähde kauppaan ollenkaan :(
Desert
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 13.1.2019 15:43:33

Fullmoon: Hyvä tietää etten ole ainut herkuttelija :lol: Eihän tääkään kovin terveellistä ole, mutta parempi tapa kuin juominen kuitenkin. :wink:

Desert: Et ole mikään luuseri! Mieti positiivisia puolia, joit kuitenkin vähemmän kuin ennen. Ja se kertoo edistyksestä.

Aivot voi opettaa juomaan vähemmän, siihen tarvii vain aikaa, ehkä muutama kuukausi. Kun sinnikkäästi jatkaa niin kyllä tuloksia tulee jossain vaiheessa aivan varmasti. Ajattelin itse tälläistä tapaa sitten tipattoman jälkeen. Mikäköhän pakko sitä on aina ollut ostaa liikaa juomaa, kun vähemmälläkin pärjää.
venkku
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Desert » 13.1.2019 17:54:07

Kiitos Venkku lohdutuksesta. Harmittaa kuitenkin paljon tämä. Normaalisti olisin juonut tänäänkin, joten jonkinlaista edistystä on kuitenkin saavutettu. Nyt pitäisi vain opetella uusi tyyli perjantai-illoille ja ei näytä kovin helppoa olevan...
Desert
Miedosti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät