Olet täällä

Ahdistaa niin, että oksettaa - mihin tämä juominen vielä vie

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ahdistaa niin, että oksettaa - mihin tämä juominen vielä

ViestiKirjoittaja Urvelo » 18.8.2019 22:37:22

Melkoinen tarina. Tää on mun eka postaus tänne. Millai lienet eksyinkään koko saitille, mutta täällä näyttää siltä, että kuulun kerhoon ja josko sais apuja vaikka itsellekin.

Luin koko tän Nätsyn ketjun läpi ja väistämättä jotain kolahti itsellekin pitkästä aikaa kaaliin. Kuulostaa niin kovin tutulta. Ei tee mieli hehkuttaa, että on täällä muitakin. Että toi on ihan normaalia. Mutta jos jotain mun puolesta, niin saat kyllä täyden ymmärryksen minulta. Sitä ei kukaan "terve" ehkä voi antaa; siis ketä nyt "terveiksi" sitten määritelläänkään. Mutta kovia olet totta vieten joutunut kokemaan. Ei tuollaista taakkaa yksikään ihminen kestä, selvinpäin....

Toivon kovasti, että me kumpikin päästäis koko paskasta, tästä "viinapirusta" vallan eroon. Yksin se ei tule onnistumaan. Tästä sun ketjusta käy sen verta ilmi, että saattaa jopa hyvinkin olla niin, että ollaan mukulina kenties oltu vaikka luokkakavereita. Oli niin tai näin, odotan kuulumisia Nätsystä.
Seize the day
Urvelo
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 22.8.2019 09:19:40

huhuu, Nätsy. mitä kuuluu, miten sujuu? utelee kamusi Syltty
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nätsy » 23.8.2019 09:05:32

Rivissä vielä. Niin paljon kiirettä, ettei vastaamaan ehdi. Kymmenes aamu ilman krapulaa.

Töissä ihan karmeaa. Jouduin tekemään eräästä työntekijästä rikosilmoituksen ja työsuhde on HR:ssä katkolla. Oma porukkani (tai osa siitä, ns. normaaleimmat olivat vapailla) peruspalaverissa otti minut hollille ja sain vartin kuulla kuinka paska pomo olen, hallitsen pelolla ja vaikka mitä. MITÄ MUUTA VOI TEHDÄ; JOS PITÄÄ RIKOSILMOITUS TEHDÄ?? Kun esimiehenä on vana pidettävä suu kiinni, oltava kommentoimatta yksittäistä asiaa. Ja sitten, samana päivänä kuuntelin yhden erokriisiä, lohdutin äidin sairastamisesta murtunutta, opastin yhtä yksinhuoltajaa Kelan opintotarvike-etuuksissa... Paska pomo ei kai näin tekisi eikä sille varmaan näitä asioita tultaisiin puhumaankaan. Minun luonteelleni ei vana taida esimiehisyys sopia. Oikeudentajuni ei salli sitä mitä monet muut esimiehet meillä tekee _ 2ei vaan jaksa taas puuttua, katsotaan mitä tästä nyt tulee " jne.

Viikonloppuna oli kekkereitä, toiset jätin väliin ja toisissa olin kuskina. Juotatti ihan järkyttävästi! Olin äkäinen ja vihainen siitä. Kiukkusin mielessäni kuinka ihanaa olisi ottaa "muutama" lasillinen. Sitten tulikin yksi lasi skumppaa, edessä vielä monta tuntia konserttia. Melkein käsi täristen join siitä kulauksen... haaleaa, vähäkuplaista, korvavaikkuista cavan hiivalientä. alkoi ihan naurattaa; tätäkö odotin ja tuskailin?!. Valitettavasti ilmeisetsi riippuvuuksien määrä on vakio ja karkkia on kulunut tällä viikolla ihan sikana.

Koen raskaana sen, että "kun en juo niin jaksan tehdä kaikkea kivaa / enemmän". Minä vaan teen ja teen kaikki päivät ja oikeastaan juominen on ollut se ainoa syy, ettei tarvitse tehdä/lähteä/olla kuskina jne. Pitäiskö täsäs nyt sitten jaksaa vielä enemmän? (sanoo kiukkuinen mieli). Silti olen jaksanut koirien kanssa harjoituksissa ihan eri tavalla, koti melkein siisti ja pyykitkin kaapissa eikä narulta päälle. Olen jopa jaksanut silittää pari paitaa ja laittaa korun aamulla kaulaan. Molemmat asioita, jotka jääneet.

Polvi leikataan. tuttavalta leikattiin keväälllä ja toiselta eilen. Olen jo miettinyt mitä tekisi saikulla (neulon ja virkkaan jo) ja päädyin ristipistoihin. niitäkin tein ennen, mutta sitten vaan jäivät. Pinterestistä saa tulostettua ohjeitakin. Ja sitten Antti Holman podcastit. Joulukin on saikun sisällä, joten kai sitä jotain korttiväkerrystä. Koirien ulkoilutus pitäisi saada jotenkin järjestettyä. koirat sen verran suuria, että minkään naapurinlikan kyytiin en anna kuin yhden kerrallaan. Kuuden viikon päästä on eka aamu uudella polvella.
Nätsy
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nätsy » 26.8.2019 14:30:31

Viikonloppu meni. Lauantaina oli kokoontuminen, jossa kukaan ei ole ikinä ollut selvin päin. minä selvisin puolikkaalla tulomaljalla! Aika alkaa olla ajanut jo sen porukan ohi, tapaamiset eivät ole enää harrastuksemme ympärillä vana jonnin joutavaa juoruamista, syömistä ja juomista. en vaan jaksaisi olla se, joka ensimmäisenä irtisanoutuu siitä. Kovasti tuli asioita hoidettua, teinin kanssa leffailtaa, pihatöitä, sienestämistä, tennistä, leivoin ja laitettiin ruokaa. Mies oli ostanut lemppariviiniäni ja olin jo antanut itselleni luvan ottaa lasillisen, mutta sitten siihen iski joku autolla ajo juttu väliin ja jäi välistä.

Tänään kävin työterveydessä puhumassa jaksamisestani ja voinnista ja tulevasta leikkauksesta. Helpotit jättää oksennuspallo sinne. Oma työnohjaajani on pitkään poissa ja olen siis ilman sitä. Kerroin juuri kuinka vaan nukkuisin, hän kysyi kuorsaanko, tarkistin mieheltäni, en kuulemma viime aikoina, eli varmaan nyt kestäneen juomattomuuden aiakna. Taas selkeä syy olla juomatta.

Olen miettinyt vaihtaa otsikon. Ei tämä juominne minua mihinkään vie, pahempiakin asioita olen kestänyt.
Nätsy
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nätsy » 30.8.2019 08:00:37

Jaahas. Työviikko alkaa olla lopuillaan. Lähden tänään röntgeniin puolilta päivin ja sieltä kotiin. Kolmas selvä viikonloppu tulossa. Lupauduin koko viikonlopuksi polttarikuskiksi. Tiedän, että yöpaikassa varmana juon lasin-pari skumppaa. Aamulla oltava taas ajokunnossa aikasin. Luin jonkun ketjua (oisko Töissä?) jossa joku kommentoi sitä kuinka pienikin juominen saa aikaan kireyttä, alakuloa, itseruoskintaa- ihan totta. Sekin aika minkä oli selvinpäin (alkuiltaan) niin nämä ajatukset täyttivät mielen.
Nätsy
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nätsy » 1.10.2019 20:00:56

Huomenna palaan arkeen. Eli olen juonut nyt neljänä iltana liikaa. Viimeiswtv6 viikkoa ilman. To aamuna menen leikkuriin. Nivelen lisäksi kuulema vaihdetaan Kuopio, korjataan ristiside, irroitetaan ja korjataan nivelien viereiset nivelet ja saan pätkän tekoverisuonta tuohon tulppakohtaan.
Nätsy
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nätsy » 1.10.2019 20:03:01

Korjaan. Kopiot tms lukiot ja nivelen viereiset jänteet.
Nätsy
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 2.10.2019 15:33:20

tsenppiä Nätsy tsemppiä! olet mielessäni. halaus.
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät