Olet täällä

Ahdistaa niin, että oksettaa - mihin tämä juominen vielä vie

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ahdistaa niin, että oksettaa - mihin tämä juominen vielä

ViestiKirjoittaja Nätsy » 13.2.2019 10:13:48

mulla alkaa taas lipsua. join eilenkin. kunnon kännit. tiistait olen yksin kotona ja näin on käynyt ennenkin ja olis pitänyt tajuta. päätin ostaa viiniä, pienen pullon. kuitenkin iso tuli mukaan.

miten se ajatus menee ihan lukkoon kun iskee ajatus juoda. ei siis oikeastaan halu (jonka miellä makuna tai sihahduksena tai... jonain elämyksenä) vaan nimenomaan ajatuksena. miksei silloin tajua tulla tänne lukemaan tai lähteä lenkille tai soittaa kaverille vaan menen ihan jumiin. nyt harmittaa niin sikana, ettei itku ole kaukana.
Nätsy
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nätsy » 13.2.2019 12:43:54

Alku tuntuikin liian helpolta. Mietin, että voinko olla näin onnekas, että pääsen näin helpolla? En ollut. Eniten morkkistaa se määrä mikä kerralla tulee juotua. Miksi aikuisen ihmisen täytyy juoda kunnes sammuu? Töissä on kamalaa. Huomiseksi pitäisi suunnitella tuhat juttua, kokouslistoja ja yksi luentokin. Perse. Päätä jyskyttää, silmät sumeina ja perkeleen reumakin kelien myötä aktivoitui. sattuu joka kohtaan muutenkin.

Pelottaa miten puolisoni reagoi. Vaikka hän ei missään vaiheessa ole oikeastaan mitenkään reagoinut yhtään mihinkään juomisessani niin silti pelottaa. Vaikkei ole oikeastaan syytäkään pelätä. kai tämä on juopon syyllisyyden tunteita...
Nätsy
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Myskimalva » 13.2.2019 14:34:28

Osanottoni Nätsy,
Mulla oli kans eilen hilkulla, mutta sain pidettyä.
Hoin kotimatkalla ei viinaa, ei viinaa, ei viinaa...
Sukset jalkaan ja helvetin kauas pulloista ja puteleista.
Kun kotiuduin, ei enää tehnyt mieli.
Sen minkä voimme tehdä, voimme myös jättää tekemättä.
-Aristoteles-
Myskimalva
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 13.2.2019 14:38:49

Voi Nätsy rakas, harmi, kun sulla on nyt niin p-fiilikset. Mutta ymmärrän sua kyllä sata. Mulle kävi ihan samalla tavalla tässä. Ohoh, onpas tämä helppo nakki, ei mielitekoja, ei viekkareita, ei niin mitään tuntemuksia. Sit vaan käy niin, että voisinpa ottaa pari lasillista. Ja sit menee koko satsi. Olenkin ostanut pienen pullon, jos olen eksynyt Alkoon. Pari iltaa näin meni ihaillessa siistiä kotia remontin jäljiltä. Sitten vaan uusi yritys ja paluu ruotuun.

Nyt vaikka vierität ne pari kyyneltä, jos vielä itkettää. Sitten otat serlaa, kuivaat silmät, ja aloitetaan alusta. Niin se vaan menee. Mennään yhdessä eteenpäin, pidän sinua kädestä kiinni. Voimahaleja sinulle.
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Wisefool » 13.2.2019 15:03:27

Joo, minulle kävi noin viime vuoden puolella vähän väliä. Siis että jalat veivät Alkoon tuosta vaan, ilman edes sen kummemmin tunnistettavaa juomahimoa. Kaikki orastavakin harkinta suli yhdessä vilauksessa täysin voimattomaksi. Juomasatsikin oli aina vakio, en minä kaupassa enää vakavissani pohtinut pienemmän pullon ostamista. Ja kun seuraavana päivänä oli sitten kummastunut ja turhautunut harmitus, että mites tässä nyt taas näin kävi, niin minun kohdallani kynnys kupitella lisää oli olematon. On vaikea sulattaa sitä, kuinka petturi omat aivot osaavatkin olla.

Olen yritellyt sellaista kommervenkkiä, että kun yllätän ajatusteni harhailevan juomista kohti, alan intensiivisesti keskittyä vain ja ainoastaan siihen, mitä aion juuri sillä hetkellä tehdä. En siis ala jankuttamaan vaikkapa, että "ÄLÄ harhaudu tästä kahvilasta viereiseen Alkoon" sillä kupolini tuntuu sellaisesta vain riemastuvan miettimään vodkapulloa kahta kauheammin. Sen sijaan pyrin kapeuttamaan ajatukseni siihen, mitä konkreettisesti TEEN seuraavaksi: "Vie kahvikuppi tuohon kärryyn. Kävele autolle. Aja kotiin. Kotona avaa ensimmäiseksi jogurttipurkki."

Vähän on lapsekasta temppuilua, juu - eikä edes toimi kovinkaan kummoisesti. Taitaapi joka tapauksessa olla niin, että jos temppuja käyttää, sopivat täytyisi löytää ihan itse. Minä koen hyötyväni enemmänkin siitä, että voin edes jollain tavalla valmistautua kiusauksen hetkiin, että minulla on etukäteen mietitty suunnitelma. Onpahan ainakin jonkinlainen toimintamalli, johon tarttua välittömästi ja ilman korkeampaa aivotoimintaa: minulle houkutukset iskevät niin haipakkaan, etteivät harkinta ja järki mitenkään aina ehdi väliin.

Mutta nilkutellaanpas nyt yhdessä vaan eteenpäin, montahan meitä täällä on!
"Kuinka voisi löytää uusia polkuja, jos ei milloinkaan ole eksynyt?"
Wisefool
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Myskimalva » 24.2.2019 11:07:14

Huhuu Nätsy,
Miltä se maailmanmeno sieltä tänään näyttää?
-Aristoteles-
Myskimalva
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nätsy » 27.2.2019 10:28:06

viimeset kaksi viikkoa ovat olleet ihan hulluja. Tytär sairaalassa flunssan takia, mies samoin, appiukko sai sairaskohtauksen ulkomailla työreissussa ja anoppi täällä ja joutui sairaalaan, äitini katkaisi kätensä ja isä joutui insuliinishokkiin, kun pisti insuliinia miten sattuu, kun kukaan ei ollut vahtimassa.. Itselläni keuhkoveritulppaa (todettiin 4 pvä myöhässä) ja bonuksena eilen tieto salmonellasta (Lidlistä...) Valitettavasti kaikesat huolimatta olen skumppalasin ääreltä itseni löytänyt muutaman kerran, mutta joku roti on sentään kestänyt. tietysti mitään ei olisi pitänyt ottaa, mutta...
Nätsy
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 27.2.2019 12:01:44

Huh huh. Ei voi olla todellista. Miten voi samaan syssyyn tapahtua tuo kaikki.
Kysyy kyllä melkoisia voimavaroja klaarata.
Toivotaan jokaiselle pikaista paranemista, Voimahalit sinulle.
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 27.2.2019 13:28:43

Jos et Nätsy olisi täällä aiemmin kirjoittanut ajattelisin, että joku tuli heittämään mielestään hyvänkin läpän siitä kuinka huonosti voi mennä. Oli tuo sen verran uskomaton lista.
Ilmeisesti itse kuitenkin olet toipunut kohtalaisen hyvin veritulpasta, hyvä niin. Varmista vaan, että skumppa ei nyt haittaa oma terveyttäsi tai jaksamistasi. Nauti siitä mitä juot ajatuksella, että se nautinto säilyy.
Tsemppiä kovasti, toivottavasti pikku hiljaa kaikki parantuvat ja asiat asettuvat uomiinsa taas.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 27.2.2019 14:53:43

Ihan karsea kauhugalleria terveyteen kohdistuvia koettelemuksia on kohdannut sinua ja läheisiä. En voi muuta toivottaa kuin että pysykää hengissä ja tervehtykää. Jälkimmäinen vaatii varmaan aikaa ja malttia.
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Myskimalva » 27.2.2019 23:08:06

:shock:
Voi ei.
Otan osaa, eipä tuohon voi muuta sanoa kuin paranemisia x 10.
Kirjoittele kuin selviätte tuosta kaikesta..
-Aristoteles-
Myskimalva
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 28.2.2019 08:19:34

siis ei voi olla totta! mikä vastoinkäymisten ruljanssi. nyt ihan todella paljon voimia sulle Nätsy, hitto vieköön.
tuommoisen ryöpytyksen päätteeksi tiedossa on jotain hyvää. sen on pakko mennä niin. (kuten muuten joskus meneekin)
miten tuo keuhkoveritulppa? miten sitä hoidetaan? oletko siis sinäkin ollut sairaalassa?
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nätsy » 28.2.2019 14:13:02

olin päivän sairaalassa. Nyt menee napapiikit ja lopunelämää lääkitys. jalassa on tulppia ollut yht. 30, johtuen paskasta polvesta. en ole vaan saanut aikaiseksi varata tekoniveloperaatioaikaa, kun olen niin tärkeä ja kiireinen. Syksyllä päätiin. Lähete on auki . vituttaa. Olen tissutellut joka ilta varmaan viikon. Kaikki aika ja energia menee koko suvun asioiden sote-täteilyyn. Kun työkseni ei vielä muuten riittävästi. Pitäisi jaksaa tänne kirjoitella tuntojaan, muttei jaksa. Puhua jollekin jatehdä muutakin, muttei jaksa. Inhoan kevättä. hiekkaiset ja likaiset lumihanget ja aurinko paljastaa pesemättömät ikkunat. muka lämminät, mutta oikeasti lämpimään vielä ikuisuus.
Nätsy
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nätsy » 3.3.2019 09:12:34

Kaksi iltaa mennyt juoden. Jos mieli oli maassa ennen tätä, niin nyt jo maan alla. Olen onnistunut vähentämään kuukausikulutusta varsin paljonkin, mutta kertakulutuksen määrä onkin ihan hurja. Väsyneenä unohtelen asioita totaalisesti, mutta nyt mennyt muisti kokonaan. Säikäyttää ja pelottaa. Päätin taas ryhtyä tipattomalle. Ei ihan koko maaliskuuta tule, mutta edes jotain. Tammikuussa ehdin jo tottua siihen hyvään oloon mikä selvinpöin olemisesta tulee. Nyt tuntuu, että voimat häviävät kokonaan. Ulkona olisi upea keli, mutta tuntuu eilinen niin, että taidan jaksaa vain laahustella pikku lenkin koirien kanssa.

Olenko ihan hölömö, kun reilu viikko sitten pelkäsin henkeni puolesta ja nyt on sitten ollut pakko juoda. Ehdottomasti olisin tarvinnut rentouttavan ja lataavan viikonlopun enkä tällästä. Lomaa on vasta huhtikuun vika viikko ja on aika hemmetin oitkä aika sinne.
Nätsy
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 3.3.2019 10:10:21

helkkari, minä jos joku tunnistan tuon että välillä jotkut terveys/sairaus-jutut ei paljoa päätä paina jos mieliteko syntyy.
semmoinen hetki oli edellisviikon torstai kun sain varsin negatiivisia tunnekuohuja herättävän puhelun lääkäriltä ja kun menin kauppaan niin viisi bisseä pomppasi ostoskoriini. olin vasta päässyt osastohoidosta, veriarvot olivat edelleen päin prinkkalaa ja kaiken kukkuraksi antibiootti-kuuri kesken. loppujen lopuksi en juonut paljon; neljä pientä olutta ja yhden ison siiderin lähipubissa, mutta mieli oli semmoinen että yhtä hyvin olisin voinut vetään täyskännit. eli täysin välinpitämätön meininki.
sun kannattaa pitää nyt tietoisesti mielessä se tammikuun tipattoman aikaansaama kokemus. että miten hyvä olo ja mieli siitä syntyi.
muistele sitä päivittäin, monta kertaa päivässä. sieltä se tulee taas jos eli kun raitistelet, se hyvä olo.
anna armoa itsellesi mutta tee sopimus että nyt alkaa toisenlainen kausi. ihan helvetin rankkaa sulla on ollut eri tapahtumineen.
kovasti tsemppiä maaliskuulle, Nätsy!
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät