Olet täällä

Täällä minä ja tarvitsen tukeanne

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Täällä minä ja tarvitsen tukeanne

ViestiKirjoittaja Dokumöntti » 6.6.2020 12:37:09

Ihanaa et olette vastaillut ketjuun. Olen lukenut kaikki mut katoan aina takaisin omiin valheisiin.

Tilanne on pahentunut. Nyt menee 10-12 / päivä ja yhtenä iltana vedin hirveet kännit ja olin ääliö. Mies haukkui kulahtaneeksi juopoksi ja poika itki pöydän alla. Viimeinen herätys. Aamulla yritin soittaa Acutaan että hakekaa pois. En saanut ketään kiinni.

Tästä on 2 viikkoa. Eilen illalla klo 23 soitin mehiläisen työterveyteen ja varasin ajan tiistaille. Haluan antabukset ja mitä tahansa muuta apua.

Selviääkö tästä.
Dokumöntti
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Matleena » 6.6.2020 17:54:32

No huh, että tätä oli rankkaa ja surullista lukea :( Toivottavasti saat apua ja kerrot myös täällä siitä. Minä niin toivoisin, että pystyisit avun myötä muuttamaan kurssiasi.
Matleena
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja KarvanVerranTaas » 6.6.2020 19:08:26

Pohjalle kun putoaa, ja sen itse ymmärtää, niin sieltä on hyvä ylös ponnistaa.

Tiedostat tilanteesi ja haluat apua. Uskon että pystyt tähän! Oma halu ja asian tiedostaminen on avain onnistumiseen.

Tsemppiä!
KarvanVerranTaas
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Dokumöntti » 15.8.2020 09:41:42

Moi kaikki! Vähän päivitystä mun tilanteeseen. Työterveydestä lähti hommat etenemään. Alkuvaikeuksien jälkeen syön nyt Antabusta ja olen selvillä vesillä. Takana vasta 20 päivää, mutta tämä on 11 vuoteen pisin aika ilman alkoholia :shock:

Tuntuu hyvälle. Se rauhoittuminen mitä alkoholista hain onkin nyt pysyvä olotila! Ihana herätä aamuisin kun on hyvä olo. Kiva pirteys ja toimeliaisuus, työt on taas aikataulussa ja uusia ideoita jonoksi asti. Perhe-elämä mukavaa kun muutkin voivat hyvin.

Olen kertonut tilanteesta koko lähipiirille. Päivä kerrallaan. Pidän itsestäni jo vähän enemmän. Elämä on kirkastumassa!!
Dokumöntti
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 15.8.2020 10:33:53

Jee...
Pidä Antabuksen avusta kiinni.
Kyllä se siitä helpottaa.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Matleena » 15.8.2020 16:17:31

Onpa ihana kuulla, että olet hakenut apua ja asiat ovat menossa parempaan suuntaan!
Matleena
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Belle123 » 15.8.2020 19:03:34

Kävin lukemassa. Tämä on nimenomaan vaikeaa, todella vaikeaa. Älä anna periksi. Olet sinun lapsellesi niin tärkeä, koita taistella ja saada vertaistukea ja apua. Tätä minäkin yritän. Viimeinen kirjoituksesi tai jonkun toisen kirjoittama jäi lukematta tähän ketjuun, jatkanpa vielä lukemista.
Belle123
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Belle123 » 15.8.2020 19:05:04

Siis ihan mahtavaa! Sehän olikin piristävä kirjoitus 😃 Paljon onnea sinulle!
Belle123
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Belle123 » 15.8.2020 19:06:11

Ja antoi myös uutta nostetta ja tsemppiä minulle, kiitos siitä.
Belle123
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Dokumöntti » 18.8.2020 21:55:05

Hei kiva kun olette vastailleet! Mulla on käytössä myös appi, joka tsemppaa ja muistuttaa miten monta annosta olen jättänyt juomatta ja paljonko on rahaa "säästynyt" sekä jotain terveystietoja. Hyvä lisä!

Antabus on sopinu mulle hyvin. Nyt on vaan tullu kutiavaa ihottumaa ja ruokahalu huonontunut paljon. Nälkä on mut mikään ei oikein maistu.

Paino on pudonnut 1kg / 10 päivää. Ehdin kerätä 7kg läskiä muuten luonnostaan hoikkaan varteen viimeisen vuoden aikana juomalla kaljaa, nämä kilot saavat kyllä häipyä.

Seuraava askel on aloittaa jälleen liikunta monen vuoden jälkeen!

Tsempit kaikille vähentäjille/lopettajille!
Dokumöntti
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 18.8.2020 22:23:38

Hienoa!
Antabus on hyvä, minulla on siitä tuhannen päivän kokemus. :lol:
Liikunta on myös hyvä, olen kävellyt jonkin verran. :wink:
Kaikkea hyvää Sinulle.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Dokumöntti » 12.8.2021 08:12:01

Hei kaikki, vuosi sitten olen näköjään viimeksi kirjoitellut. Niinhän se on, että kun ketjun aloittaja hiljenee, homma on yleensä karannut uudelleen käsistä. Raitistunut ystäväni sanoi minulle yli vuosi sitten ollessani jälleen kerran tienristeyksessä, että en taida vielä olla omalla pohjallani, enkä valmis raitistumaan. Se tuntui tosi kurjalle, vieläkö alemmas tästä voi vajota. Mutta oikeassa hän oli. Nyt ymmärrän mitä hän tarkoitti. Nyt ymmärrän myös sen, että raitistuminen onnistuu vain silloin, kuin itse sitä haluat. Kun teet mitä tahansa, ettei tarvitse enää juoda. Kaikki tämän "kliseen" tietää, mutta sen ymmärtää vasta silloin kun on todella siinä tilanteessa.

Vuoteen on mahtunut yksi avokatko ja kaksi osastokatkoa. Viimeiselle katkolle mies vei väkisin. Eivät meinanneet ottaa sisään kun ei ollut naispaikkaa. Mies soitti katkolle perään ja sanoi ettei voi ottaa minua enää kotiin, olin ollut harhainen edellisenä iltana (mitä en itse muistanut enkä osannut kertoa). Olin ihan lopussa. Lopulta paikka järjestyi, mikä pelasti minut.

Juomismääräni ovat olleet aika hurjia, 15 annosta joka päivä. Jos se jälkeen vielä silmät liikkui, niin kaadoin kurkusta alas lähes mitä tahansa alkoholia. Kerran kello oli jo yli 21 ja juomat loppui. Menin kauppaan ja varastin kaljaa. V-A-R-A-S-T-I-N. Jumalauta että häpesin itseäni, en kuitenkaan jäänyt kiinni. Kotiin kävellessä tajusin, miten helvetin alas olin vajonnut. Silti, ralli jatkui.

Nyt tässä viimeisessä rytäkässä, joka kesti 2 kuukautta pikku tissuttelusta pohjalle asti, menetin myös parhaan duunipaikan missä olen ollut. Liikaa poissaoloja, huonosti tehty työ, epäluotettavuus. (Olen alihankkijana, ja firma potki pellolle. Oma pääduunipaikka säilyi, joka jatkuu, koska olen hoitoonohjattu) Se oli viimeinen niitti. Nyt heräsin. En olisi voinut ikinä uskoa, että elämäni luisuu tähän pisteeseen. En ole koko 20 vuoden työurallani saanut edes moitteita, nyt mentiin kerralla syvään päätyyn. Olen ääripäiden ihminen.

Nyt on menossa 29. päivä loppuelämäni raittiutta. Keho huutaa välillä alkoholia, mieli enää ei. Kaikesta paskasta huolimatta, olen positiivinen. Ajattelen hyviä asioita, uusia mahdollisuuksia. Pää pursuu uusia ideoita. Mitä kaikkea saankaan aikaiseksi kun ei tarvitse enää juoda. Käyn säännöllisesti NA-ryhmissä, joita on täällä joka päivälle jos tarve vaatii. Mieli on alkanut myös tuottaa erikoisia asioita. Se selvästi on lähtenyt parantamaan itseään. Onhan tätä taivalta taaperrettu jo vuosia.

Yhtenä aamuna kirjoitin tunteita ulos. En ole koskaan osannut tehdä sitä, mutta toimin kuin ohjattuna. Sinä päivänä syntyi useita sanoituksia, vaikken ole koskaa niitä kirjoittanut. Itkin ja kirjoitin. Olin hyvin hämmentynyt. Sanat vain tulivat päästäni, kirjoitin ne paperille. Olen pyytänyt ja rukoillut niin paljon, että jumalani auttaisi minua. Nyt sain vastauksen. En ole odottanut ihmettä, vaikka ihmeeltä tämä tuntuu. Itse minä itseni parannan, mutta tuntuu ihanalta etten kuitenkaan ole yksin. Jokin saa pääni suoltamaan kaiken ulos.

Avaan uuden ketjun, johon haluan kirjoitella sanoituksia / runojani. Toipuvalta alkoholistilta toiselle. Toivottavasti joku saa niistä itselleen voimaa.

Kiitos kun luit. Toivon sinullekin voimaa taisteluun ja erityisesti ymmärrystä ja hyväksyntää itseäsi kohtaan.
Dokumöntti
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Dokumöntti » 12.8.2021 08:14:22

Huomasinkin, että olen avannut tämän ketjun vähentäjien puolelle. Lopettajiin tämä kuuluisi. Avaan runoketjun Lopettajiin, tervetuloa sinne lukemaan!
Dokumöntti
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 12.8.2021 08:28:55

Ikävä kuulla, että vuosi on tuonut katkoja ym., mutta hienoa, että nyt olet lopettanut juomisen!

Kiitos, luen runojasi ja sanoituksiasi erittäin mielelläni, jos haluat ne meille jakaa. Siirrynkin nyt lopettajien puolelle katsomaan. Tsemppiä sinulle!
Tästä se lähtee taas uudella innolla ja yrityksellä. :)
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 12.8.2021 09:06:03

Ikävä kuulla, että tilanne paheni entisestään, mutta upeaa, että olet vihdoin päässyt raittiuden makuun. Tsemppiä siihen ja kaikkea hyvää elämääsi Lopettajana!
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät