Olet täällä

Päiväkirjani

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Päiväkirjani

ViestiKirjoittaja Mark1 » 1.3.2020 21:54:52

Hienoa Venkku :D aina voittaja olo kun maanantai aamulle selviää. Vähän masentava päivä täälläkin mutta siitä jatketaan eteenpäin..
Mark1
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 6.3.2020 18:24:27

Moi Venkku ja Mark. Oletteko huomannut että päivän pidentyminen ja aurinkokelit vaikuttaisivat piristävästi masikseen? Itsellä tuntuu että mieli on nyt virkeämpi kuin keskitalvella ainaisen pimeyden keskellä :D
Sit oon myös sitä mieltä että itselleen pitää olla "armollinen".En osaa oikein selittää mitä tarkoitan...mutta jotain sellaista että on tyytyväinen kun edes jotain saa tehtyä ja joitakin tavoitteita saavutettua.
Mukavaa viikonvaihdetta.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja AinaKo » 8.3.2020 15:59:30

Oli muuten ihan sika lähellä etten polttanut. Semmonen masu fiilis ja miehen säkkä tarvikkeet nenän edessä. Oikeesti oli tiukin paikka tähän mennessä,asiaan ehkä autto etten oikeestaan osaa kääriä sätkää.
No oluen kanssa ei oo sitten mennytkään niin hyvin. Perjantai olis ollut ihan ok, mutta kuinka ollakkkaan asiaahan piti vielä lauantaina parannella. Nythän on sitten vmoinen morkkis ja krapula.
AinaKo
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 8.3.2020 18:58:22

Hienoa AinaKo kun et tupakkaan sortunu. Mä niin kannustan sua vaik itse poltankin. Ei oo helppoa. Ole itsellesi armollinen vaikka olusia sit joitkin. Otat ryhtiliikkeen takaisin. Minäkin pe ja la muutaman otin ja nyt su taas takaisin raitistelemaan :D
Miten Venkulla sujuu?
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 8.3.2020 19:37:28

Olin reissussa vkl, ja tuli eilen siellä juotua. Nyt kotona mutta selvänä tänään. Mua ei haittaa niin paljoa koska tää oli sosiaalista juomista. Ei siis mitään tunne tai tapajuomista yksinäni niinku yleensä.
Tiikeri, oon kans huomannut että aurinkoiset kelit vaikuttaa mielialaan. Tykkään muutenki keväästä ja nythän on ainaki täällä pk-seudulla aika keväistä jo. Mukavaa aikaa.
AinaKo, hienoa ettet polttanut. Sehän on hyvä että ainaki toisesta paheesta pääsee eroon. Oo ylpeä itestäsi! Ja onneks morkkikset menee ohi, nyt vaan hyvällä mielellä uuteen viikkoon. :)
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Ms.Marvel » 8.3.2020 20:36:01

Moikka! Vaikken itse haluaisikaan ns. virka-ajan työhön palata (teen vuorotyötä ja olen useimmiten viikonloput töissä ja arkena sitten vapaita), niin tässä kohtaa se kieltämättä helpottaisi asioita, kun voisi päättää että otan vain viikonloppuisin tms. Mutta niillä mennään mitä on annettu :)
Ms.Marvel
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja AinaKo » 8.3.2020 21:19:50

Kiitos kannustuksesta. Kellä on näitä riippuvuuksia työstettäviksi niin ymmärtää ja osaa kannustaa toisia. Ihan niistä pienistäkin voitoista.
AinaKo
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 15.3.2020 19:08:07

Vähän takapakkia tuli vkl, eilen oli sallittu juomapäivä mutta tuli otettua varaslähtö juomiseen jo perjantaina. No onneks tänään selvänä vaikka vähän tekis taas mieli. Mut oon varautunu herkuilla,että eiköhän tää tästä. Jos nyt selviäis vaikka huhtikuun puolelle kuivin suin niin ois hyvä. Pelottaa vähän kun näin helposti näitä repsahduksia edelleen tulee. Ei auta kuin yrittää pysyä suunnitelmassa.
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Wisefool » 15.3.2020 22:15:48

Moi Venkku! Ihan ookoo hyvinhän tuo sinun juomapäivissä pitäytymisesi on pääpiirteissään onnannut! Minusta on jotenkin aikast hienoa, että ylipäätään pystyy pitämään kiinni tuollaisista ennakkosuunitelmista! Sellainenhan kuitenkin vaatii toistuvaa päätöksentekoa ja itsekuria, jos juomiseen on ehtinyt kehittyä addiktiivisia piirteitä. Minun oman tahdonvoimani surkuteltavan suppeat resurssit kyllä HUPENEVAT käytössä tosi haipakkaan, mutta latautuvat sitten kaaaaauhean hitaasti! Niinpä ainut millään tavalla toimiva konsti itselläni on kääntää asenne moodiin "Olenpas taas juomatta toistaiseksi". (Mikä viime kuukausina on tosin tarkoittanut valitettavasti vain 'bout kolmea viikkoa - ja sitäkin on sitten seurannut epämääräinen putki tissutelua. Höh.) Aivoni tuntuvat tulkitsevan luvan juoda sovittuna määräpäivänä luvaksi juoda yleisemminkin: "No jos kerran ensi lauantaina saa korkata, niin miksei jo perjantaina? Tai tänään...?" Ja sitten koko hommailuni kapeutuukin vain kieli pitkänä odotteluksi. Joten nuo varaslähtösi ovat kyllä tuttuakin tutumpi juttu! Tsemppiä vaan! :D  
"Kuinka voisi löytää uusia polkuja, jos ei milloinkaan ole eksynyt?"
Wisefool
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 16.3.2020 19:22:44

Kiitos tsempistä! Mua pelottaa vaan se että taannun takaisin vanhoihin tapoihin. Kai tässä jotain edistystä on, kun ennen se varaslähtö olisi lähteny jo tiistaina tai keskiviikkona viimeistään. :D Ahdistun vaan noista putkista, pitäis saada pysymään yhdessä päivässä tuo juominen. Ei mullakaan kyllä kolmea viikkoa pidempiä taukoja oo kai ollut paitsi tipaton. Kolme viikkoa selvänä on jo hyvä saavutus. Siinä kerkeää vähän aivot palautua vanhoista tavoista ja juomisesta.
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja venkku » 19.3.2020 15:25:03

Hiljasta näyttäis olevan täällä plinkissäkin, onko kaikki ratkennu ryyppäämään koronan myötä? Mun ei onneks tee mieli olutta just nyt. Jotenki tää on tavallaan rauhoittavaakin kun yhteiskunta on pysähdyksissä, ei oo sitä hirveetä kiirettä ja säpinää koko ajan. Nauttisivat nyt ihmiset kun saa olla kotona rakkaidensa parissa. Tietäisivät miten onnellisia ovat.
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja venkku » 29.3.2020 15:21:25

Nyt ei menny ihan suunnitellusti vkl. Perjantaina karanteenikaljat kaverin kanssa. Oiskin jääny vaan siihen mutta ei, vaan meni myös eilinen juodessa. Yksin kotona tietty. Helppo se on palata vanhoihin tapoihin näköjään. Eniten ärsyttää se, etten taas es pysähtynyt miettimään koko asiaa vaan automaattivaihde silmään ja olut-ostoksille. Ja ei tehny es mieli juoda. :roll: No ei voi mitään, tehty mikä tehty tai siis juotu mikä juotu. Pääsiäisenä oon taas luvannu itelleni että voin juoda, mutta en osaa sanoa vielä minä päivinä. Ehkä palmusunnutaina jo, taikka varmaanki pääsiäislauantaina. Tavoite ettei koko pääsiäistä mee ainakaan kaljaa kitatessa. :shock:
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja venkku » 31.3.2020 16:49:49

Nää tiistait on jotenki vaikeita mulle vieläkin. Oonki nimenny tän "tiistain kiroukseksi". Mulla siis oli vuosia sellanen tapa, että tiistaisin piti aina saada olutta. Se alkoi jostain tv:n hömppäohjelmasta joka tuli aina tiistaisin, ja en muka voinu kattoa sitä selvinpäin. Monesti putki jäi päälle melkeen koko viikoksi. Vähän vaihellen.. Mut tiistai oli aina juomapäivä. Siihen liitty paljon "rituaaleja". Vaikka nyt on menny jo monia selviä tiistaita, niin huomaan silti ajattelevani monesti sillon juomista. Niin kuin tänäänkin. En aio sortua kyllä. Miten yhellä päivällä voi olla noin paljon merkitystä? Joskus tää on jopa perjantaita pahempi. Hävettää ne monet ja monet kaljan haut. Toimin niin automaattisesti, että ei sitä sillon aina osannu hävetäkkään. Samat myyjät vielä monesti, jokohan neki tunnisti tiistai-kittaajan, kun aina ilmaannuin paikalle samaan aikaan. :roll: Vkl jotenki ei niin hävettävää ostaa olutta, keskellä viikkoa se oli kyllä hullun hommaa. Miten sitäki jaksoin vuosia tehä. Kaikkea tää riippuvuus saa aikaan.
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja venkku » 3.4.2020 13:44:58

Eilen tuli juotua. Päätin että haempa juomat jo valmiiks viikonlopulle, mutta kuinkas sitten kävikään. Aina kun vähän lipsuu suunnitelmassa, niin käy huonosti. En siis vieläkään oo päättäny juonko la vai su. Jotenki tuo palmusunnuntai houkuttelis juomaan.. Aattelin jotain leipoakkin pääsiäistä varten ja koristeet täytyy laittaa, nii ja rairuoho kasvamaan. Oon oppinu uuden kikan laittamaan ne märän talouspaperin päälle, nii ei tartte raahata multasäkkiä kaupasta. Mun kukat aina kupsahtaa muutenkin, niin ei oikeen multaa tuu pidettyä es kotona. Nojoo, kattoo miten suunnitelma etenee. Meni miten meni pääsiäinen,niin oon jo päättänyt että sen jälkeen oon ainakin vappuun asti juomatta. Että kertyis vähä noita nollapäiviä taas. Vappuaattona tuskin es voi mennä minnekään, joten hyvin se menee kotonakin.
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja venkku » 14.4.2020 14:12:51

Nonnii, pääsiäinen takana ja nyt aika alottaa taas puhtaalta pöydältä. Ei menny ihan putkeen pääsiäinen, tai no juomaputkeen kyllä meni..On tullu juotua koko viikko, paria välipäivää lukuunottamatta. Eilen lopetin illasta vielä muutamalla oluella. Helppohan se on syyttää pääsiäistä ja näitä erikoisaikoja, mutta kyllä se olutpiru taas vei 10-0. :cry: No, ei muutako uutta raitistumisyritystä kehiin.
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät