Hei,
minua kiinnostaa nuo nautitut määrät. Minäkin juon vain keskiolutta, 8 pikku tölkkiä illassa menee vielä kuta kuinkin järkevästi ja joskus jätänkin siihen, mutta jos otan 9, niin aika varmasti käyn vielä ostamassa 4-6 tölkkiä lisää ja se on jo liikaa, muisti saattaa pätkiä ja varsinkin tulee mokattua kommunikoinnissa ja aamulla pelottaa pahasti. Sellaisena aamuna sitten jo aamuyön pätkivän unen pöpperössä vaadin itseltäni raittiuslupausta - iltapäivään mennessä taas alkaa tuntua, että kyllä sitä tänäänkin voi ottaa ... En oikein jaksa uskoa, että täyraittius kannattaisi ottaa tavoitteeksi, minusta se olisi riskaabelia itsensä haastamista, jossa voi pudota korkealta ja nopeasti ja vaipua epäuskoon. Mieluiten yrittäisin vähentää ja tottua pienempiin määriin ja pitää useammin juomattomia päiviä, olen muutaman vuoden juonut käytännöllisesti katsoen päivittäin joitakin yksittäisiä selviä päiviä lukuun ottamatta.
Ihailen teitä, jotka harrastatte liikuntaa! Minä kyllä pyöräilen päivittäin, mutta vain asiointireissuilla, en millään urheilulenkeillä. Ja krapulassahan ei pitäisikään rasittaa itseään fyysisesti ...

Olen valitettavasti jo kauan sitten lakannut häpeämästä itseäni lähikaupoissa, joissa kyllä tiedetään minun kulutukseni, vuorottelen kahden kaupan kesken tai käyn välillä kauempanakin. Mutta kyllä semmoinen ikuinen taustahäpeä on olemassa, masennus.