Olet täällä

Matkalla uuteen Pecorinoon

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Matkalla uuteen Pecorinoon

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 5.10.2019 04:35:47

Pecorinolla taitaa olla siellä jo tunnelmaa. Eikös ne entisajan jouluvalotkin ole muuttunut pimeän ajan valaistukseksi, mietin, että jokohan ainakin lankapallot voisi kuistille ripustaa. Jättäisi kuitenkin ikkunavalot adventtiin :lol: Meidän talon yhdellä partsilla on palanut köynnösvalot kolme vuotta yhtäsoittoa syksystä syksyyn, aamusta iltaan, satoi tai paistoi :lol:

Tunnelmallista viikonloppua toivon Sinulle.
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 6.10.2019 16:20:05

Pecorino kirjoitti:JOO :lol: täällä tuli ekat lumetkin jo. Kynttilät pöydälle ja glögiä mukiin.

Minäkin toivorikkaana aamulla raottelin verhoja vaan ei ollu lunta :( mutta kynttilät ja glögi löytyy kyllä :lol: ja ulos kaivelin jo KAUSIvaloja jotka sitten muuttuu jouluvaloksi aikonaan. Onneksi naapureissa on ollut jo valot pitempään kuin meillä! mullakin on terassilla kyllä ollut elokuusta asti valot...niin ja onhan mulla puissa tuommosia aurinkokennovaloja vaan nehän on ihan höpöhöpövaloja jouluvalojen rinnalla.
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 16.10.2019 15:34:10

Mulle ei tästä muotoutunut liemetöntä lokakuuta. Olin perjantaina ihan törkeillä kierroksilla yhden venyneen työmiitingin vuoksi ja kas, sipaisin nassuun runsaan pullon viiniä suht lyhyessä ajassa. Siitä toki seurasi sitten krapulaolo lauantaiksi. Se oli vasta kolmas krapula tänä vuonna mutta mielelläni menisin niuden suhteen nollalinjalla. Niinpä nyt taidan pysyä totaaliraittiina ruoka ja viini -messuille saakka.

Mulla tulee näitä huvittavia sisäistyksiä. Yksi on tämä, että vähentäminen onnistuu kun juo vähemmän ja harvemmin. Itsestäänselvyys mutta en tiedä miksi se on nyt vasta iskostunut. Vielä uudempi ahaa-elämys oli tällä viikolla kun päähäni putkahti ajatus, että elämä on huomattavasti vaivattomampaa alkoholittomana. Taas asia minkä olen tiennyt mutta nyt se vasta iskostui päähäni. Ei tarvii just miettiä mitään krapuloita, ylihumaltumisen vaaraa, sitä koska voi ajaa autolla jne.

Täällä tosiaan on penskat syyslomalla. On kyllä syyssääkin. Tuulee ja sataa. Tavallaan ihanaa jos voisi pysyä vain kotona, mutta mun täytynee vielä lähteä liikkeelle.
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 21.11.2019 07:29:30

Avautumista. Työperäisellä illallisella idioottien kanssa. Muuten ok seuraa mutta minä onneton satuin istumaan parin sellaisen viereen. Ensinnäkin "vanhan sukupolven setämiehet" jotka innostuvat illallisella tarjottavasta ilmaisesta alkoholista niin että pöksyt tutisevat. Siitä mainitaan joka väliin plus että on kauhea kiire joka väliin haalia sitä viiniä omaan lasiin ettei vaan jää ilman. Siinä kohtaa ruvetaan myös kertomaan puolituhmia vitsejä. Minua ei vaan jaksa naurattaa jos mainitaan joku naisten rintoihin ja alapäähän liittyvä hauska pikku tarina. Haloo?!? Myötähäpeä sentään. He olivat niin omien tarinoidensa lumoissa etteivät edes kiinnitä huomiota miten vieressä istuva seurueen ainoa nainen reagoi. Tai siis ei varmaan kiinnostanut. Lisäksi joka lasillisen jälkeen into kertoa omia suunnattomia kokemuksia maailmasta kasvaa. Sitten yksi nuorempi mies toisella puolellani. Argh. Olin hänestä oikein hyvässä käsityksessä aiemmin. Muutaman lasin jälkeen pidäkkeet kuitenkin karisee sen verran että huomaan hänen vitsailevan monien kustannuksella ja vieläpä osittain hyvin ala-arvoisesti. Myös minä saan kuulla ihmeellistä vitsiä itsestäni mitä en tajua yhtään mutta outo koulukiusattu fiilis iskee. Mikä parasta, tänänen työpäivä menee vielä samojen tomppeleiden kanssa. Nyt he ovat tosin selvinpäin mutta ehkä se ei auta mitään kun on jo päästy eroon vieraskoreudesta ja voidaan olla hauskoja / ilkeitä juuri sen verran mitä oma idiotismi antaa myöten. Lasken tunteja. Onneksi näin tyhmien ihmisten seura on niin harvinaista että olin jo lähes unohtanut heidän kaltaistensa olemassaolon.
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 22.11.2019 14:06:19

Mua on jo pitkään, myös ennen kuin aktiivisesti aloitin vähentämisen, ihmetyttänyt se kun aikuiset ihmiset jaksavat innostua ilmaisesta viinasta. Ehkä johtuu siitä, että itsellä sen juominen ei ole ollut mikään taloudellinen kysymys pitkään aikaan. Mutta kun nuo tyypit jotka on kuin kakarat karkkikaupassa on monesta saman ikäsiä ja samaa tulotasoa kuin minä ja silti tosiaan jaksavat viikkoja etukäteen ja viikkoja jälkikäteen puhua siitä kuinka paljon sitä ilmaista viinaa on / oli tarjolla. Melkein olen kade, kun en itse jaksa tuollaisesta innostua. Silloin kun juon niin juon saman verran maksoinpa sen itse tai en.
Nytkin on suunnitteilla eräät illan vietot firman piikkiin ja kun olen pyytänyt ideoita siihen mitä teemme niin monelle tuntuu olevan tärkeintä se, että jää tarpeeksi budjetista rahaa alkoholijuomiin. Siis täh? Kyllä minä mieluummin näen että firma maksaa minulle hyvän illallisen ja jotain hauskaa ohjelmaa ja vaikka sitten itse ostan ne juomat siihen päälle. Mutta prioriteetit itse kullakin.

Toivottavasti näissä meidän tulevissa työpaikan illanistujissa kukaan ei paljastu kännissä tuollaiseksi idiootiksi kuin sinun seura :? . Tuskin malttaisin olla jotain terävää täräyttämättä päin näköä vaikka ei se välttämättä työ ilmapiiriä sitten paranna. Haluan uskoa, että nämä tyypit täällä ei ole noin kamalia.

Peco, tuo varmaan tarkoittaa, että olet taas Suomen kamaralla? Ei kai tuollaisia tolloja löydy lätäkön toiselta puolen? Vaikka kai niitä on joka suunnassa, jos vaan vauhtiin pääsevät :twisted:
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 22.11.2019 17:59:37

Juu suomalaista oli kyse. Olen palannut Suomeen jo. Vieläkin ärsyttää. Suoraan sanottuna fantasioin miten potkin niitä äääsholeja naamaan. Vähän helpottaa.
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät