Olet täällä

Vilmatsonin juttuja

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Vilmatsonin juttuja

ViestiKirjoittaja vilmasto » 17.8.2022 15:44:39

Kiitos Vilma kuvitteellisesta mitallista :lol:
Mulle on ollut hankalaa välillä se kun tuntuu, että parempi lopettaa kokonaan juominen, mutta en osaa lähteä sille tielle. Tai en halua.
Että sitten on vain ollut hyväksyttävä tämä tilanne missä olen.
Niin monta kertaa olen tätä jauhanut kyllä. Niin täällä kuin nykyään mielessäni. Mulla kun on se päänsisäinen plinkki olemassa nykyään 8) kerrankin olin ostamassa viinipulloa ja käsi lähti kohti parin litran tonkkaa niin tiukka napautus sormille ajatuksissa :lol:
Enkä minä täältä mihinkään häviä kokonaan. En vain jaksa enää olla keskustelemassa enkä luoda uusia tuttavuuksia.
Se mitä meillä ole meidän hiekkalaatikkoleikeissä täällä on jotain vain semmoista mitä ei enää tule omalle kohdalle. Joskus lueskelen vanhoja juttuja kun ne vaan on hauskoja sen kaiken paskan keskellä mitä oli kullakin menossa.
Mutta ajat muuttuu ja oma ajattelukin muuttuu. Kyllä mä välillä muistan sen kauhun sekaisen tunteen kun eräänä loppiaisena krapuloissani tänne kirjauduin. Olin sitä ennen useamman kerran katsonut peiliin ja todennut, että olet sinä juoppo akka. Ja muistan edelleen sen tunteen kun vuosia tuota ennen olin krapuloissani aamuvuorossa ja pelkäsin kauhukseni, että joku huomaa. Se onneksi jäikin sitten ainoaksi aamu -tai iltavuoroksi kun menin siinä kunnossa töihin. Ennen kuin lipsahdin siihen yövuoroa edeltävänä iltana tissutteluun.

Minähän olen kuvaillut tätä mun juttua juustohöyläksi, että siivu tuolta pois ja toinen täältä. Se on toiminut. Mutta toki tiedän, että jotenkin pitää kuljettaa mukana se peiliin tuijottaminenkin ettei totuus unohdu. Ehkä sitä peiliin tuijottamista olen harrastanut muutenkin. On ollut pakko pysähtyä ja järjestellä muutenkin asioita ja on ollut pakko luopuakin taakoista. Joo ja se on sitten hemmetin hankalaa kun ei kaikkea voi suoraan kirjoittaa täällä :cry: ympäripyöreitä pyöritellä vain.
Sekin kun töissä kohtaan valitettavan usein asiakkaita joitten elämän viina on vienyt kokonaan. Aikaisemmin en päästänyt niitä asioita mieleeni vaan hoidin ne kylmästi ettei vaan mikään heilauttaus mun omaa maailmaa. Mutta nykyään olen katsonut eri silmällä ja ajatellut, että minäkin olisin voinut pahimmillaan päätyä tuohon.

Ja kyllä ne yhetkin lasilliset iltasella on mennyttä elämää mulle. Kesälomalla sen soin itselleni kyllä, mutta reissuissa en edelleenkään ota mitään matkustaessa. Voi kuulostaa pieneltä jutulta jollekin, mutta mulle se on iso juttu.

Että Vilmasto se jatkaa juustohöylällään etsien uusia leikkauskohteita 8)

Tsemppiä edelleen tavoitteisiinne <3
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 21.8.2022 19:01:22

Tuo juustohöylä onkin hyvä mielikuva.
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Pamela60 » 11.9.2022 23:35:36

Hei Vilmatson!

Et varmaan muista minua. Kävin tuolta lopettajien puolelta joskus sinun ja Sylvia Plaan kanssa juttelemassa vuonna 2018. Minä olen hoitotyössä myös. Sitten lähdin plinkistä pois. Kun jotenkin koin, ettei se tue minun raittiutta. Ja minä halusin lopettaa kokonaan ja raitistua.

Siirryin ensin Rajattomiin ja sitten nyös AA-ryhmiin. Olen ollut nyt raittiina 4.5 vuotta päivän kerrallaan koska olen alkoholisti. Mutta toipuva alkoholisti. Sain elämäni takaisin. Toivon sinulle hyvää syksyä.
Yhdessä olemme enemmän.
Pamela60
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vilmasto » 15.9.2022 12:23:07

Pamela60 kirjoitti:Hei Vilmatson!

Et varmaan muista minua. Kävin tuolta lopettajien puolelta joskus sinun ja Sylvia Plaan kanssa juttelemassa vuonna 2018. Minä olen hoitotyössä myös. Sitten lähdin plinkistä pois. Kun jotenkin koin, ettei se tue minun raittiutta. Ja minä halusin lopettaa kokonaan ja raitistua.

Siirryin ensin Rajattomiin ja sitten nyös AA-ryhmiin. Olen ollut nyt raittiina 4.5 vuotta päivän kerrallaan koska olen alkoholisti. Mutta toipuva alkoholisti. Sain elämäni takaisin. Toivon sinulle hyvää syksyä.

Kyllä mulla on mielikuva sun nimimerkistä Pamela! en kyllä muista yhtään mitään mitä ollaan juteltu :shock: vaan haitanneeko tuo!
Kiva kun kävit tervehtimässä ja vielä kivempi kun sulla on mennyt toivomallasi tavalla tämä taival <3 eihän parempaa olekkaan kuin saada elämänsä takaisin! sama fiilis mullakin on vaikka kuljen omalla tavallani tätä taivalta. Plinkki ei enää anna mulle sitä mitä välillä antoi, mutta minulla on olemassa se oman pään sisäinen plinkkikeskustelu 8)
Kaikkea hyvää toivon sulle Pamela <3

Ja Talvikaktus ota juustohöylä käyttöön jos vaan tuntuu, että siitä on hyötyä.

Tsemppiä jokaisen tavoitteisiin! meinaa kiire painaa päälle niin en kerkeä enempäänsä kirjoitella.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 7.1.2023 10:09:13

Löytyhän se omakin ketju ja ohan tässä taas aikaa vierähtänyt edellisestä kirjoittelusta, jotakin Vilman ketjuun kirjoittelin välillä.

Tuli vaan mieleen aamulla kalenteria katsoessani, että mullahan on tänään synttärit. Plinkki-synttärit :lol: olen kirjautunut tänne eka kerran 7.1.2017 ja edelleen muistan sen tunteen mikä mulla oli asian kanssa. Pelotti ihan hemmetisti ja luonnollisesti olin useamman illan viettänyt laatuaikaa viinipönttöni kanssa sohvalla eli krapula oli päällä. Se oli sitä LAATUaikaa pitkillä vapailla 8)
Joskus välillä olen käynyt lukemassa ensimmäisiä ketjujani ettei vain pääse unohtumaan se fiilis mikä on välillä ollut.
No vuosia tässä on tosiaan mennyt asian kanssa. Ihan okei menestykselläkin vähentäminen on sujunut vaikka edelleen se asia roikkuu mukana. Jos olisin alkanut lopettajaksi niin...niin olisihan se vapaampaa varmasti olla ajattelematta ollenkaan viinaa. Tai siis ettei se hallitsisi enää ollenkaan. Vaikka moni asia on mulla alkoholin suhteen ihan toisenlaista kun vuosia sitten niin kyllähän se siellä roikkuu mukana se halu siihen viiniin. Juustohöylätekniikka on toiminut mulla, mutta välillä pitää kuitenkin miettiä höylän terän syvyyttä ettei vaan ala valehtelemaan itselleen.

No mutta krapulatta täällä istuskelen nyt kahvikuppini kanssa :) ja toivottelen jälkikäteen niin hyvät joulut kuin uudet vuodetkin!
Olen nyt useamman päivän vapaalla. Viime ajat on taas vaihteeksi olleet tosi raskaita töissä niin kuin siviilissäkin. Työnantajakin vaihtui tuossa vuodenvaihteessa, niinkuin se vaihtui aika monella muullakin. Oma terveys reistailee, niin fyysinen kuin psyykkinenkin välillä. Mutta sen tiedän ettei viina nyt auta tähän oloon ollenkaan. Viime vuodet on kaikille ollut omituista ja raskasta aikaa etten minä yksin ole asiani kanssa.

Mutta ei mulla tässä nyt ole tarkoitus synkistellä. Tuli vaan mieleen tulla muutama sana höpöttään kun huomasin päivämäärän. Tuossa ikkunan takana edelleen roikkuu lyhty jonka laitoin siihen Sylvian muistolle. Siihen vois käydä nytkin sytyttämässä kynttilän.

Tsemppiä tavoitteisiinne <3
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät