Minulla oli ensin ketju jostakin ja joskus se vähentäminen on aloitettava ja sen jälkeen oli vähentäminen jatkuu .
Otsikot kertoo kyllä sen oleellisen tiedon. Nyt pitkään on ollut jo tunne, että tarvin jotain uutta. Ei uutta alkua, mutta kun asiat on muuttuneet niin jonkun uuden jutun. Vähän niin kuin kääntäis uutta lehteä tarinassa, aloittais uuden luvun. Sopivastihan sitten kirja-teemaan liittyen nappasin tähän ketjuun Sylvian minusta käyttämän lempinimen eli Vilmatsonin ja juttuhan nämä on mitä kirjoittelen. Ei satuja vaan juttuja ja jutteluja. Tai päiväkirja! jotain semmoista.
Välillä jo mietin, että lopetanko koko plinkkiyden. Ei, ei se ei ole vielä ajankohtaista. Mutta vaikka mä käyn täällä päivittäin ja luen vähentäjistä jokaisen uuden kirjoituksen niin jollain tapaa haluan siirtyä sivuun. Ja sehän tarkoittaa vain mun omaa ajatusmaailmaa se sivuun siirtyminen. Jossain välissä minulle oli valtavan tärkeää toivottaa jokainen uusi tulija henkilökohtaisesti tänne tervetulleeksi ja vaihtaa jokaisen kanssa muutama sana. Enää en jaksa. Ei se ole sitä etten välittäisi uusista tulijoista, jokainen uusi nimimerkki lämmittää sydäntä, ajatus siitä, että joku saisi saman avun täältä kuin minä niin se lämmittää mieltä.
Rakastan tosiaan matkustamista ja aina kun mahdollista lähden jonnekin päin retuuttamaan matkalaukkuani. Aikaisemmin parin viikon lomat on tarkoittanut paria viikkoa kivassa hotellissa/majapaikassa (tai majapaikan vaihto puolessa välissä). Mutta siinä on ollut se johtolanka, että samassa paikassa useampi päivä ja siinä on ollut helppo surrata viinipullon ympärillä. Mutta viime kesänä sain toteutettua autolla pitemmän road tripin ja se ei ole aikaisemmin ollut mahdollista kun ärsytti ajatuskin olla aamusta ajokunnossa. Ja nyt toteutui toinen matka. Ei autolla, mutta julkisilla pörräten ja surraten tuonne ja sinne. Vähän täällä Suomessa ja enemmän keski-Euroopassa. Parin viikon reissusta vain neljänä päivänä alkoholia ja vain yhtenä iltana vähän enemmän niin että meinas päätä jomotella aamulla. Se on kuulkaa edistystä entisiin reissuihin!! silloin olisi joka päivä edes muutama lasillinen mennyt. En ole varmaan koskaan istunut kahviloissa niin paljon kuin nyt! vähän ensin kurtistelin kulmiani erikoiskahvien hinnoille vaan hei haloo enpä ennen miettinyt mitä ne viinit maksaa

Ja kyllä välillä oli vähän semmoista kummallista levottomuutta ilmassa kun on tottunut niitä lasillisia kumoamaan reissussa. Lomat on aina olleet se yks syy siihen juomiseen. Tai siis lupa. Mutta näköjään sitä voi lomaansakin viettää toisella tavalla kuin ennen

Olo on onnellinen ja muistikortit täynnä kuvia. Niin aivojen kuin kamerankin. Toisaalta olen ihan kuin tyhjentenyt ilmapallo.
Paljosta olen päästänyt irti vaan paljon olen saanut tilallekin. Muutamat itkutkin tuli tirautettua ja ajatuksia tuonne pilven reunalle lähti.
Kun onhan tämä pari vuotinen ollut paljon muutakin kuin viinan vähentämistä.
Eli matka jatkuu ja niin jatkuu tämä hiekkalaatikolla istuminenkin

Tsemppiä tavoitteisiinne <3