Olet täällä

Vilmatsonin juttuja

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Vilmatsonin juttuja

ViestiKirjoittaja vilmasto » 27.8.2019 17:51:14

No mukava jos tekstistä jäi mietittävää jollekin muullekin. Jos jotain pohdittavaa syntyy omista pohdinnoista niin se ei ole hukkaan heitettyä tämä tänne naputtelu.

Mä oon aina välillä lueskellut omia juttuja ja kyllä ne ekan vuoden tai oikeasti sen ekan syksyn jutut hätkähyttää. Mun pitää välillä itseäni palauttaa niihin aikoihin niin muistan sen mitä olen myös saanut aikaseksi. Välillä on hyvä latsoa sitä kehitystä pitemmällä aikavälillä vaan siihenkään ei saa jumittaa. Tai oikeestaan musta tuntuu, että se onnistuminen pitää osata käyttää oikein. Helposti ainakin minä ajattelen, että kyllä mä tän jo handlaan ja salakavalasti lipsuu vainhoihin tapoihin. No ei todellakaan sinne alkuun, mutta vähän sinne päin. Mä olen nyt siinä vaiheessa ettei tämä vähentely tule koko ajan luontojaan vaan se teetättää töitä välillä. En sitten tiedä onnistuuko se koskaan täysin luontevasti. Ja jaksanko sitten vuosia eteenpäin tämmöistä jos niin ei käy.

Se mikä on myös mukavaa niin enemmän ja enemmän on aikaa muuhunkin kuin siihen sohvalla tursottamiseen. Siis just kävin parikymmentä kilsaa pyöräilemässä ja stalkkasin yhtä asutusaluetta :lol: Musta tuntuu, että mun silmä hakee eri tavalla nykyään asioita. Mä vaan katson enkä mä koko ajan ole kameran kanssa tallentamassa asioita. Nautin hetkestä. On sitä aikaa tosiaan ollut viime vuosina enemmän kuin ennen, mutta aina se asia vaan jaksaa ilahduttaa.

Äskeinen pyöräily oli ihana. Laiskasti rullailin menemään lämpimässä säässä ja aurinko paistoi. Omakotialueella tuoksui grillaaminen ja nurmikon leikkuu, joku varmaan lämmitti saunaakin. Siellä kuului astioitten kilinää ja lasten naurua. Kaksi pikkupoikaa istui kiviaidan päällä moikkaamassa ohikulkijoita, poikia nauratti kovasti :lol: yhdellä pihalla oli kolme alle kouluikäistä tyttöä, yks istui pihatiellä tekemässä mitä lie ja kaksi hiekkalaatikolla taputtelemassa hiekkakakkuja. Musta tuntui, että se omakotitalo huokui oikein semmoista leppoista kesäfiilistä. Kaupungillakin vähän piipahdin ja terassit pullisteli porukkaa. Mä hain kaupasta vähän ruokaa ja ostin samalla jäätelön jota sitten söin puiston penkillä.

Hyvä päivä tänään :)
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 28.8.2019 18:54:38

Mä kaivelin mun vanhan ketjun esille. Tai siis sen ekan ketjun kun mun piti nyt mennä tarkastamaan alkutaipaleen fiiliksiä. Mullahan olikin näköjään kaksi ketjua ennen tätä! no mutta ihan kamala sentään kun en voinut lukea kaikkea kirjoittamaani :shock: tai kun niitä juttuja on niin paljon ja niin paljon tuli ihania vanhoja tuttuja nimimerkkejä vastaan joista ei enää ole kuulunut pitkään aikaan mitään.

Mutta eka päivinä olin kirjoittanut näin:
Suurin juttu mulle nyt oli tästä ongelmasta ees puhua "ääneen". Koko aikuisikäni vapaat ja lomat on mennyt alkoholin siivittämina ja voi että kuinka monta kertaa olenkaan sitten seuraavana aamuna ynnäilly paljonko sitä tuli taas tissuteltua edellisenä päivänä. Joskus rapiat kymmenen vuotta sitten jo kirjoittelin kalenteriin tuntemuksia olostani. Sitten oon vaan jauhanut niitä päässäni. Ja jatkanut samalla mallilla.

Minä pelkään ihan hirveästi kun en enää osaa lopettaa vaan aina on se ajatus jo kaupassa, että riittääköhän nämä ja sitten kun juo niin aina vielä yks tai vielä vähäsen. Ja ne mun viinilasilliset ei ole mitään baarien 12 cl. Mua pelottaa kuinka viina hallitsee mun ajankäyttöä ja suunnitelmia. Ennen parin viikon lomareissulla en juonut joka päivä, mutta viime vuosina tasasta turraamista joka ilta.
Seurassahan osaan juoda viksusti sen viinilasillisen tai vaikka yhen drinksun. Mutta kun silloinkin tulee jotenkin pitkitettyä sitä yhtä lasillista ettei se vaan nyt loppuis. Vitsailenkin etten tuoppiin sylje ja kyllä lähipiiri tietää, että alkoholi maistuu, mutta pelkään ihan hirveästi, että ne tajuaa totuuden. Enhän minä kellekkää esim.töissäkään puhu, että vetäsinpä aika monta lasillista viinitonkasta ja siiderit päälle. Ehei...mä esitän semmosta, että yhen lasillisen punkkua nautiskelin vapailla.

Pitäs vaan yrittää ajatella niitä positiivisia tuntemuksia kun ei juo. Siis ettei aamulla ois pöhnässä. Kun pääkoppa ei ihan tajua kuitenkaan, että se ongelma on kun enhän minä juo kuin vapaalla. Vaikka kyllä minä tiiän, että on se ongelma.
Kun minä välillä ajattelen raittiista ihmisestä, että no mitä se raukka sitten tekee vapaalla?! reissun päällä voin ajatella, että voi tääkin asuu näin syrjässä, onpa matkaa Alkoon. Joo...
Sitten mä olen kateellinen niille jotka vapaapäivän aamuna pinkasee lenkille tai auton rattiin. Tai jotka illallakin autoilee jonnekin.

Tulipa mieleen..mä oon ihmetellyt kun joku sanoo juovansa sen yhen siiderin lauantaina. Tai joku tosiaan juo vaan sen viinitipan tai ottaa korkillisen konjakkia lämmikkeeksi. Mä oon jotenkin säälinyt kun noin vähän ottavat. Työpaikalta löytyy aboslutisti joka ei ole koskaan maistanutkaan akoholia. Sekin oli musta jotenkin kummallista...ei ole maistanut ollenkaan?!mä jotenkin kummasti ajattelen, että nuo ihmiset on menettänyt jotain!

Mutta vakiomäärä vapaapäivälle on pullollinen viiniä tai sitten epämääränen määrä lasillisia pahvitonkasta. Sixpäkki siideriä ja jotakin likööriä/napsua kyytipojaksi välillä. Yöllä saan aina päähäni juua miehen oluita janooni vaikken ees tykkää oluesta. Vaikka kuinka väsyttäs niin minä vaan vielä sen yhen juon kun nyt on siihen mahdollisuus. Sitten jos mulle ei ole jotakin "kivaa" likööriä niin pakko ottaa miehen konjakkipullosta parit napsut vaikken siitäkään välitä.

Parin viikon päästä oli tämmöset fiilikset:
14.tipaton päivä ja toinen vapaa viikonloppu peräkkäin selvin päin. Tänään oli semmonen kauhea paikka taas iltapäivällä niin kuin viikko sittenkin lauantaina. Ihan hätääntynyt olo kun ei ollutkaan sitä punkkulasia käteen. Tunti pari siinä sitten touhuilin ja tein ruokaa...meni ohi. Keitin teetä.
Tosi väsynyt olo. En muista oikeasti milloin ois ollut vapaalla tämmönen väsy olo. Kun sitä viiniä ja siideriä on lipitellyt niin virtaahan on riittänyt vaikka ja mihin. Tai se on ollut kummallista sairasta energiaa. Tänään on ollut sitä oikeaa energiaa ja siksi väsyttää kun on touhuillu kaikkea. Sekin on ennen ollut kummallista, että vaikka on kymmenen aikaa jo nukuttanut niin pakko vaan ollut istua nakottaa sohvalla viinin kans kun on ollut mahollisuus siihen. Nyt kun väsyttää niin onkin mahollisuus mennä nukkumaan kun ei tarvi juua.
Olo on kuitenkin kumman rauhallinen.

Ja paljoooon muuta on tullut kirjoiteltua. En vaan pystynyt lukemaan ekaa kevättä pitemmälle.
Eihän menneeseen saa jumittua, mutta joskus on hyvä muistella mennyttäkin. Mä pyyhin just silmäkulmista tippoja pois kun tuli niin kamala ja hyvä olo yhtäaikaa. En ollut muistanut sitä kuinka piilottelin tyhjiä tölkkejä ettei mies näe niitä. Typerää sinäänsä kun olihan se nähnyt ne täytenä jääkaapissa. Siksi ne viinipöntöt tulikin kuvioihin mukaan.
Hyvä olo tuli siksi, että olen tehnyt asialle jotakin.

Kannattaa käydä kurkkimassa omia kirjoituksiaan välillä :)
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 30.8.2019 04:55:24

Venetsialaisviikonloppu ja lupailee mitä mainiointa säätä. Oikein oiva tilaisuus kunnon bileitten järjestämiseen. Semmoisen ihanan pitkän viikonlopun järkkäis ja kutsuis ihmisiä käymään. Naapurustokin varmaan perinteisesti juonessa mukana. Mikä ihana syy kilistellä ja kolistella pulloja.
Mutta onneksi lupasin tehdä koko viikonlopun töitä, että muut pääsee kilistelemään. Nyt ei tarvi miettiä montako viinilasillista joisin vai joisinko mitään. Nyt en vaan jaksa ja onneksi ei tarvikaan.
Mua vähän nyt harmittaa kun on tuo avattu puolikas punkkupullo tuolla keittiössä. Se oli hyvä viini, mutta viemäriin se nyt joutaa koska ei tuo avattuna säily hyvänä. Toisaalta mua ei harmita yhtään vaikka meneekin viemäriin.
Toisinaan tällä matkalla puolikkaalla viinipullolla ei ole merkitystä ja toisinaan sillä on tosi iso merkitys :lol:
Musta vois tulla hyvä poliitikko kun jaarittelen jatkuvasti, että toisaalta ja toisaalta 8)

Viikonloppuja jokaiselle ja tsemppiä tavoitteisiinne <3
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 1.9.2019 08:30:53

Onneksi tämä viikonloppu on nyt sunnuntaissa. Enää tänään viikonlopputöitä ja sitten alkaa vapaat. On ollut kyllä niin kiireisiä iltavuoroja ettei tosikaan. Ja minä idiootti otin vielä kolme iltaa peräkkäin. Se hyvä kuitenkin on, että on saanut nukkua aamuisin. Illasta aamuun-systeemi on kamala. Eilenkin meni tunti sängyssä pyörien unta odottaen kun jalkoja pakotti niin kovasti, väsytti vaan jalat sätkytteli omia aikojaan.

Mä olen viime päivinä nyt juuttunut muistelemaan minkälaista se mun meno on välillä ollut. Siis se alkon käyttö.
Siis nythän mun pitää palata niinkin kauas kuin suunnilleen viisitoista vuotta sitten kun aloitin työt nykyisessä työssä. Sitä ennen mulle oli ihan sama vaikka vähän krapuloissani meninkin töihin baaritiskin taakse. Tai ärsytti se mennä, mutta sillä ei ollut niin suurta merkitystä kun työ oli semmosessa ympäristössä. Sehän vähän kuuluikin asiaan...muka kuului :roll:
Mä muistan kuinka menin nykyseen työhön sairaalaan muutaman kerran aamuvuoroon ja olin illalla muutamat juonut. Pelkäsin ihan mahdottoman paljon, että joku huomaa sen. Oli nimenomaan lauantai tai sunnuntait kyseessä ja illalla oli ollut PAKKO ottaa jotain koska oli VIIKONLOPPU. No sen tavan sain kitkettyä onneksi äkkiä pois. Jonkin aikaa se viikonloppu-meininki jatkui jos oli kyseessä iltavuorot. Vaan senkin onneksi sain lopetettua ettei yhtään pisaraa alkoholia jos seuraavana päivänä on työvuoro.
Mutta just ennen plinkkiä huomasin, että kuitenkin aloin lipsumaan säännöstä ja jos yövuoroa edeltävä ilta oli vapaa niin se viinipullo napsahti auki. No senkin tavan olen onnekseni saanut lopetettua.
Jostakin näitä muisteluja aina vaan tulee. Kertausta kertauksen perään. En minä niitä jauha päässäni koko aikaa, mutta joskus mietin.
Eilen ehkä sen takia kun tulin kotiin töistä ja tuossa naapuritalossa oli kunnon venetsialaiset menossa ja huutelivat muakin lasilliselle vaan en mennyt.
Ehkä senkin takia kun yks työkaveri on usein ollut sairaslomilla ja syyksi on nyt selvinnyt viinan ilot&kirot. Epäilyksiä syystä on ollut, mutta kun eihän ne sairaslomien syyt muille kuulu ellei asianomainen itse kerro asiasta. No mutta nyt asia on päivänvalossa jne. Työnanataja on puuttunut asiaan. Ehkä tässäkin on se syynsä nyt mun tuumailuihin.

Mutta siis vapaat odottelee kunhan taputtelen tämän iltavuoron pakettiin. Kaksi vapaata edessä. Kummallekin päivälle olen sopinut kivoja menoja. Yhdessä välissä mun piti jo ihan aamuksi autoiluja sopia etten vaan viinipulloa aukois illalla vaan luotan nyt kuitenkin itseeni sen verran, että annan itselleni luvan nukkua aamulla pitempään.

Mukavaa sunnuntaita jokaiselle ja tsemppiä tavoitteisiinne <3
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helena100 » 1.9.2019 08:55:30

Edellisessä työyksikössä ollessani jouduimme tekemään aina pätkäaamun ennen yötä, eli tuohon Vilmat mainitsemaan "ennen yövuoroa" tissutteluun ei ollut mahdollisuutta. Nykyisessä työyksikössä voi valita tekeekö pätkän ja yön vai kaksi yötä. Olen Vilman "innoittamana" YHDEN kerra kokeillut tuota aamuvuoro - viini-ilta - yövuoro yhdistelmää ja sen verran kivaahan sitä lasia oli kallistaa ja sen verran tahmeaa oli seuraavana iltana lähteä töihin että nykyään otan varmuuden vuoksi aina iltavuoron ennen yötä. Kyllä minä näitä pieniä ja isompiakin sääntöjä alkoholin kulutuksen kurissa pitämiseksi tarvitsen varmasti loppuelämäni.
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 2.9.2019 09:13:36

Mulla ei ole kokemusta noista pätkäaamusysteemeistä. Teen yleensä sen kaksi yötä. Yleensä kolmessa viikossa kerran. Joskus kaksi.
Joo ei ole oikein järkevää edellisenä iltana viinitellä koska se kantautuu sinne yövuoroon asti :roll:
Kyllä minä näitä pieniä ja isompiakin sääntöjä alkoholin kulutuksen kurissa pitämiseksi tarvitsen varmasti loppuelämäni.
Näin taitaa mullakin olla ellen sitten joskus lopeta kokonaan. Niin se vaan on. Mutta hyvä edes tämä mitä nykyään on ettei se vanha tahti ole jatkunut!

Mä tosiaan heräsin päänsärkyyn ja heti ajattelin, että montakoha olen juonut :shock: lihasjännitystähän se vain oli ja särkylääkkeellä ja venyttelyllä se helpotti. Kohta fillarilla liikkeelle kaupungille. Mä luulen, että olen niin paljon fillaroinut, että sekin tuntuu hartioissa. Ajattelin illalla mennä yhteen liikkuvuusjumppaan. Se olis nyt tarpeen. Olen rautakangen kankea tyyppi just nyt :lol:

Tsemppiä tavoitteisiinne <3
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 2.9.2019 16:38:56

kyllä mä ymmärrän että tuo ajatus kolahtaa kun toteaa, että tarvitsee loppuelämänsä ajan sääntöjä. kokonaan lopettamisessa (vähintäänkin sinä hetkenä kun on tehnyt päätöksensä) kokee taas varmasti vapautta, kun ei tarvitse edes miettiä asiaa. syntyy sellainen huuma. tulevaisuutta ajatellen se joko sujuu siten tai ei.
mutta kyllähän Lopettajissakin on suuri osa sellaisia että heidän täytyy jotenkin palvella sekä työstää juomattomuutta.
nämä on taas näitä perusasioita. kumman valitset? valinnastahan tässä on kysymys, mutta suurin osa meistä juomareista on sääntöjen kanssa tekemisissä. sitten toki on heitäkin, joiden ei tarvitse olla koko asian kanssa tekemisissä (paitsi sen verran että kirjoittelee Plinkkiin) vaan juomattomuus on itsestään selvää eikä se rienaa enää ollenkaan pääkoppaa nyt eikä todennäköisesti ikinä enää.
tuo, minkä takia jää Plinkkiin vaikkei alkoholi ei olekaan enää ongelma, on taas kamalan yksilöllistä.
en usko, että se olisi välttämättä saavutetun tilanteen ylläpitelyäkään, vaan sitä vaan on niin tottunut tähän kanavaan, sekä kiintynyt ihmisiin, ettei siitä halua luopua. itselläni on selvä Plinkki-riippuvuus jonka sallin itselleni.
Helena kirjoitti: Kyllä minä näitä pieniä ja isompiakin sääntöjä alkoholin kulutuksen kurissa pitämiseksi tarvitsen varmasti loppuelämäni.
olen ennenkin kysynyt että onko se sitten niin kamalaa? itsensä kurissa pitäminen? minusta ei. mutta, jos on jumissa sellaisten tuntemuksien kanssa että olen toisiin verrattuna huono ihminen riesani kanssa, niin se ei tietenkään tarkoita mitään hyvää. tai että se ja se on parempi ihminen lähes kaikessa koskei hänen tarvitse rakentaa sääntöjä juomisen suhteen.
ihmisillä on ties minkälaisia vaativia ongelmia. kuten on juomarillakin mitkä eivät ole suorassa yhteydessä juomiseen.

no joo, tämä oli taas kerran näitä kertaamisia.

voe venäjä tuota sun lihasjännityksiäsi Vilmasto. ota tosiaan hieman breikkiä fillaroinnista, se voi hyvinkin olla jopa pääsyy jännitysoireisiin.
leppoisia sekä kiireettöminä lomapäiviä Sulle.
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 2.9.2019 22:23:14

Moi Vilmasto. Voin vaan kuvitella että kun on sairaalassa töissä ja menee krapulassa töihin, on häpeä varmaan kahta suurempi kun se on niin tarkkaa työtä. Toisaalta onhan niitä juttuja ollut hoitajista ym. jotka on litkiny jotain käsidesiäkin siellä. Kaippa niitä alkoholistiriippuvaisia on yhtä lailla sielläkin töissä kuin muualla. Krapulassa töihin meneminen on kyllä jotain niin kauheeta, itselläkin kokemusta.. :oops: Kertoo siitäkin,miten vahva tää riippuvuus on kun tietää miten kauhea olo siitä tulee ja tekee sen silti. Onneks oon itekkin tuosta tavasta aika hyvin päässyt yli, mutta täytyy myöntää että kyllä sitä joskus on lipsuttu.
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 3.9.2019 06:50:00

olen ennenkin kysynyt että onko se sitten niin kamalaa? itsensä kurissa pitäminen? Helpompaa totta kai olisi kun kaikki sujuis luonnostaan. Ei tarvis siellä kaupassakaan välillä miettiä, että menenkö karkkihyllyn ohi vai en. Helpointahan olisi moooonessa asiassa jos kaikki kävis luonnostaan oppikirjojen mukaan. Vaan kun asiat on miten on niin sitten pitää niitä sääntöjän luoda itselleen. Joka vapaalla ei saa juoda on se numero 1 sääntö mulle. Eikä joka ilta saa syödä jäätelöä. Aikaisemmin sääntö numero 1 oli todella hankala, mutta nykyään se on helpompi. Jäätelö se on välillä hankalempi juttu :lol:

Niin kun näitä ongelmaisia ihmisiähän mahtuu joka ammattikuntaan. Ja kyllä ne jutut niistä käsidesin juojista on totta. Niin henkilökunnassa kuin asiakkaissakin (niin tai potilaissa...ihan miten sen nyt kukin haluaa sanoa :lol: ). Toki nykyään yleisissä tiloissa taitaa enimmäkseen jo olla alkoholitonta käsidesiä.
Mun suurin pelko silloin parina lauantai aamuna aikoinaan oli se, että joku HUOMAA aamulla minusta sen ja lennän heti pellolle sieltä. Mä muistan sen kun seisoin vessassa töissä peilin edessä ja päätin ettei koskaan ikinä enää tätä pelkoa. Ja se päätös on pitänyt. Nyt sitten tuli kuvioihin jossain välissä ne yövuoroa edeltävien iltojen viinit ja se kostautui huonoilla nukkumisilla jne. Mutta sen päätin myös ettei koskaan ikinä enää.
Mutta hyvä hyvä ja iso peukku meille venkku kun ollaan päästy tästä tavasta eroon :D

Nyt taas tuntuu, että muistoja on tullut jauhettua ja kertaamista taas kertaamisen päälle ihan tarpeeksi. Mä tarvin välillä tätäkin kyllä. Mutta en koko aikaa.
Eilen fillaroin salille ja tein ensin vähän omaa treeniä ja kävin liikkuvuusryhmässä ja venyttelyä vielä päälle. Sitten vielä fillarointia kaatosateessa kotiin, shamppoot vaan puuttu niin ois suihku tullu samalla :lol: Liikunta teki hyvää vaikka laiskanpuoleinen olen asian kanssa ollut ja housut meinaa tuntua ahtailta kesän jälkeen :roll: Niskajumin selätin kuitenkin.
Tänään on kotitöitten vuoro. Omenoitakin on muutama ämpäri odottamassa jatkojalostusta. Niistä sosetta. Osa sokerillista lasitölkkeihin kylmiöön ja osa pakastimeen ilman sokeria.

Mukavaa päivää jokaiselle <3
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 7.9.2019 15:27:35

Olen mä sen jo aika monta kertaa todennut etten tajunnut pari vuotta sitten mille matkalle lähtisin tän plinkin myötä. Tarkotus oli vain saada viini lipittely kuriin.
En mä kuvitellut, että perjantai iltana itkisin plinkki-ystävän puolesta koneella. Olin tyytyväinen kun mies ei ollut kotona kun en nyt oikein tiedä miten olisin asiaa selittänyt. Enkä mä ajatellut, että jonain päivänä vähän väliä vilkuilisin plinkkiin odottaen yhtä tiettyä päivitystä.
Enkä todellakaan ole tunteitteni kanssa yksin! meitä on monta täällä jotka varmasti asiaa miettii.

Mulla oli to do-listalla vaikka mitä tälle päivää, mutta aamupäivän koomailin sohvalla ja sitten fillaroin kauppaan hakemaan leivokset ja ystävän luo päiväkahville. Tuli fiilis, että first things first.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 7.9.2019 19:47:21

Niinpä Vilmasto. Kävin täällä lukemassa ja olen nyt kovin järkyttynyt ja pahoillani, kyyneleet silmissä.
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 8.9.2019 09:06:43

Odottelinkin sua Pecorino, että milloin käyt lukemassa. Kiva kun tulit paikalle.

Enkä mä muuten osannut sitäkään kuvitella, että eilen istuin kirjoittelemassa muutamat jutut tänne ja mulla oli siideritölkki vieressä. Korkkaamaton siis kun en tänne kirjoittele jos yhtään pisaraa alkoholia olen juonut. Korkkasin sitten kun olin juttuni kirjoittanut. Join illan aikana koko sikspäkillisen jonka olin mitään ajattelematta tai taistelematta ostanut aikaisemmin kaupasta kun niitä leivoksiakin hain.
Täysin suunnittelematon tissutteluilta. Nyt on ankea olotila koska join vielä konjakin muka yömyssyksi.

Tsemppiä tavoitteisiinne ja tehkää se ajatuksen kanssa <3
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 16.9.2019 08:46:32

Kävin tuossa just lukemassa ajatuksiani edellisen ruskareissun jälkeen.
Vuosi sitten skoolailin tunturin laella kahvitermarini kanssa pilven reunalle, oli se surutyö aika kova vielä silloin. En muistanutkaan tuota ja jälleen tajusin miksi minulle onkin tärkeää kirjata joitain asioita tänne ja välillä käydä vilkasemassa tätä julkkista salaista päiväkirjaani.

Eli viime viikolla olin Lapissa ammattiliiton avustuksella. Bussilastillinen sairaalan porukkaa mukana. Ei mikään kunnon eräjormailu reissu siellä tunturin asiakaspalveluhuumassa, mutta oman hetkeni minä taas sieltä löysin. Otin oman ajan ja tilan hiljaisuudessa.
Yks ilta oli jälleen tosi hulinaa ja pullojen kolinaa. Paljon puhetta ja naurua. Pari muuta päivää ihan lasillisella viiniä ruoan kanssa ja drinkki kolleegoitten kanssa. Tällä kertaa täytyy sanoa, että se menevin ilta oli mulle huonosti maistuvin ilta. Se oli vähän semmoista pakko-pitää-hauskaa-meininkiä ja ehkä se alkuilta oli vielä hauska, mutta sitten meni maku koko hommasta vaan roikuinpa siellä muitten mukana minäkin aikani.
Paluumatkalla bussissa taas ns.nukuin ja ajattelin omiani. Nämä reissuthan on aika edullisia ja kaikki järjestetty etukäteen ja okei mä voin itse päättää mitä minä siellä teen. Mutta haluanko enää ensi vuonna mukaan? Olen minä tykännyt näistä reissuista vaan haluanko käyttää monta vapaapäivää enää tämmöseen hommaan? saanko mä tarpeeksi itselleni enää noilta reissuilta? musta tuntuu kuin viime vuoden termariskoolailut sinne pilven reunalle olis muuttaneet asiaa todella paljon.
Tämä on sitä note-to-self-osastoa minulle itselle ja kun ensi keväänä taas mietin pistänkö nimeni osallistujalistaan niin tuleppa vilmasto lukemaan nämä ajatukset!!!

Mutta Lappi on kaunis ja se värien kirjo näin ruskan aikaan mieletön. Aurinko vielä kruunas kaiken. Ihanhan nuo ottamani kuvat häikäsee näytöllä :lol: väriterapiaa tuleviin syksyn harmaisiin päiviin.

Tarvii lähteä täyttämään jääkaappi. Mies lähti työreissulleen ja mulla alkaa yövuorot.

Tsemppiä tavoitteisiinne <3
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 20.9.2019 12:17:45

Vapaat oli ja meni. Toiset yövuorot tälle viikolle alkamassa.
Olin ekana vapaailtana tosi väsynyt ja minua ärsytti kun olin seuraavalle aamulle sopinut menoja. Olisin halunnut nukkua pitkään.
Toisena iltana eli eilen en ollut väsynyt ja minua ärsytti taas kun olin seuraavalle aamulle sopinut menoja. Mua ärsytti kun olis kivaa vähän lipitellä viiniä sohvan nurkassa hyvään fiilikseen. Mua ärsytti ja vitutti kun kaikkea se minäkin oon itseni kanssani sopinut ettei joka vapaalla saa juoda. Sitten muka väsyttikin tänä aamuna ja ärsytti hypätä auton rattiin. Ja niin kuin minä olen iloinnut näistä krapulattomista vapaapäivän jälkeisistä aamuista. Kaikki ärsytti :roll: haukunko pari kolleegaa vielä tähän sitten?! ne prkln hapannaamat on lomansa pitänyt ja takasin bisneksessä täysillä. En uskaltanut edes katsoa tuleeko ne viikonloppuna öihin.

Olenko mä nyt ansainnut marttyyrin kruununi?!
Oikeesti mua jo pikkasen hymyilytti tää mun mielenala ennen kuin päätin tänne kirjoittaa :lol:
Mä selasin eilen valokuvia ja siellä on se taival mun serkun kanssa ja nyt on tämä matka Sylvian kanssa. Olen varmaan niin vaan vihanen maailmalle tms taholle kaikesta tämmösestä sairaudesta ja tuskasta mitä joku joutuu kokemaan.
Ja se on hassua kun serkun kohdalla on valokuvia mitä selata. Ihan niitä kellastuneita vuosikymmenien takaa ja koneen muistikortilla.
Nyt mä olen tällä viikolla keksinyt Sylvialle nimeä :shock: mulla on muutama hyvä arvaus mielessä! tää on tätä kun jokaisen kohdalla sitä täällä harrastaa sitä mielikuvaleikkiä niin kuin ollaan puhuttu.

Vaikka se ensihuuma niistä krapulattomista vapaapäivistä on haihtunut niin olen iloinen, että ne on olemassa ja ne tuntuu luonnollisilta.
Ja se ilahduttaa etten petäkään koko aikaa niitä lupauksia joita olen itseni kanssa sopinut.
Syksy on aina vaan sitä uuden aikaa. Kesän jäliltä hamppuuntuneet hiuksetkin leikataan ja arkeenkin tulee joku uusi ryhti velttoilun jäliltä.
Mä en kuitenkaan nyt kaipaa mitään uutta, mä vaan haluan edes tämän pitää tämän saavutetun tasapainon.

Ei muuta kuin tsemppiä jokaisen tavoitteisiin ja toivotaan, että teille ei iske mitään marttyyrikohtauksia :lol:
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 25.9.2019 05:54:45

Luinpas Vilmasto tämän ketjusi alusta loppuun. Kovin tutulta tuntui alkuaikojesi tekstit, jotka olit kaivanut esille vanhasta ketjustasi. Sen hirveän häpeän olen itsekin kokenut mennessäni töihin iltatissuttelujen jälkeen. Yrittänyt pitää välimatkaa työkavereihin ja mussuttanut pastilleja askin toisensa jälkeen. Hyi olkoon .

Olet tehnyt hienon ja edistyksellisen matkan vähentelyssä. Otteen ei saa tosiaan antaa lipsua, entiseen on niin helppo palata heti, kun herpaantuu ja mieliteolle antaa täydet valtuudet .

Nämä ärsytyspäivätkin kuuluvat elämään, joskus vain tuntuu siltä, että kaikki on tylsää, mikään ei huvita, ja mikään ei onnistu. Silloin kyllä se viini tuo hetken unohduksen. Mutta sitten seuraavan aamun ärsytys tuleekin siitä viinistä. Niin tuttua, niin tuttua.

Tsemppiä, ja kirjoittele, niin onnistumisen kuin epäonnistumisenkin fiiliksiä. Olkoon tämä päiväsi vailla ärtymyksiä.

Nyt labroihin, että saa tietää, onnistuuko huomisen hoidot.
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät